Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az antennák hosszát és az azokhoz képesti átmérőt kifelejted a buliból. Még jó hogy külön életet élnek. Két ilyen henger a maga 30 cm-es magasságával és kb 25 centi átmérőjével nagyon nem ugyanaz a dolog.
A HD úgy tervezte a szívócsatornát a két hengeren, hogy ahhoz egy porlasztót fog rögzíteni, ezért nem is egymással szemben néznek a szívónyílások, hanem ahogy néztem a hengerek "sarkánál" bújnak ki, nem véletlenül . Ehhez jön az, hogy szerintem a "Y" szívócsonk sem 3 db hegesztett darabból van, hanem vagy öntött, mart, vagy vízszintesen osztott, hegesztett, de akkor a varratok nincsenek így terhelve, vagy nagyobb felületen oszlik el, és ahogy láttam az "Y"-ok csatlakozása is sokkal " flexibilisebb" a hengerfejhez mint a jelen helyzetben...és lehet az szívócsonk anyaga is jobban elnyeli a káros rezgéseket... Pont ilyen apróságon múlik hogy valami 110(?) éve működik, vagy pár hónap után elrepedhet.

Gondolatkísérlet. Egy tetőre két antenna csövet rögzítek hegesztéssel, vagy csavarozással egy talpon keresztül, azonos acél bázislapra. Ha "megpengetem" a tetejüket külön külön, akkor egyszerre fognak "kilengni-rezegni" csak azért mert a talpuk közös pontra van rögzítve??? Azért mert nem 2-3 mm-es amplitúdóval leng ki a két henger, hengerfej egymáshoz képest, attól még külön életet élnek, főleg, mert mindegyik "fejében" más szelepvezérlés időzítése, ami igen komoly fordulaton forog igen komoly tehetetlenséggel.

Abban igazad van, hogy pörögnek a japán motorok, ezért nem értem, hogy minek erőltetik a gyári előírás alatti alapjáratot, amikor éppen csak átfordul a motor. Ekkor nincs megfelelő teljesítménye az olajszivattyúnak, sem a generátornak, viszont van kimaradó ütem, ami jobban terhelheti az amúgy is gyengén kent mechanikát az indokolatlanul alacsony fordulatszámon...
Mert ugye a HD-nak az olajozásai rendszere is más, az száraz karteres, ezek meg nedves karteres olajozásúak.

Számomra nem meggyőzőek az érveid, főleg, hogy rossz példákkal támasztod alá... Továbbra is azt mondom, hogy rossz a konstrukció alapjaiban, és itt nem a kidolgozás minőségére gondolok.
Nem eszik ilyen forrón a kását. Alapvetően teljesen jó kezdeményezés. A harley miért gyárt V2-es motorokat 110 éve egyetlen karburátorral? Elárulom. Azért mert jó, egyszerű, működik, és olcsó. A két henger nem rezeg egymáshoz képest sehogyan sem, hiszen mereven a hengertalphoz vannak csavarozva és együtt mozognak a forgattyús házzal. Én magát a karburátort a szívócsonkhoz egy rövid gumicső toldóval csatlakoztatnám, és a karbit magában külön rögzíteném a hengerekhez, így tehermentesítenéd a rezgésektől. A HD is így csinálja. Ez az a karbi ami eredetileg is rajta volt, vagy nagyobb? Mert az eredeti szerintem keresztmetszetben kevés. Amúgy a legnagyobb baj ezekkel a japán V2-esekkel, hogy a lendtömegük nagyon kicsi. Ezért pörögnek mint a rakéta, és nem tudnak szépen nyugodtan pöfögni.
Ma jelent meg: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/yamaha_virago_750_1100_hasznalt_teszt
Úgy emlékszem annak idején blackiex is csinált ilyen átalakítást, de végül visszatette a 2 karbit.
Tiszteletem!

Ha szabad tenni egy két észrevételt a két beavatkozással kapcsolatban...ugyan régen nem volt kezeim között ilyen modell, nem nagyon emlékszem porlasztók közötti rudazatra, de biztos nem lett volna akkora összeg azokat "megperselyezni" kiváltani, mint egy ekkora beavatkozást megfinanszírozni. Mint sok alkalommal az tapasztalható nem lett helyesen a szinkronizálás sem elvégezve, mert nem alapjáraton szinkronizálunk, hanem emelt fordulaton. Alapjáraton ugyanis szinte alig van rés a pillangók éle alatt, így csak az alapjárati-PILOT rendszer dolgozik. Márpedig egy jó szinkronhoz meg kell nyitni egy kicsit a pillangókat, hogy élek alatti átmeneti renszer furatai is el kezdjenek dolgozni, és azokon meginduljon az áramlás. Ugyanis ez a szinkronizálás lényege, hogy azokon a furatokon azonos mennyiségü üzemanyag jönnön fel, amit a pillangók élei tesznek szabaddá mikor kimozdulnak furatok felül. A főcsatornában sokkal később indul meg csak az áramlás. De pont Pilot rendszer csavarja, és pillangók éle által megnyitott, vagy elzárt furatok összhangja a lényeg az alapjáratnál, átmeneti rendszernél. Ha túlságosan nyitva a Pilot csavar, vagyis nagyon ki van tekerve, akkor pillangók nagyon zárva lesznek. Ilyenkor nehezen veszi fel a fordulatot. Ha nagyon betekerem a Pilot csavart, és túlnyitom a pillangót, hogy a mögötte levő furatokon jön több üzemanyag, akkor meg nehezen ejti a fordulatot...,Ha rendben a szinkron emelt fordulaton, utána visszavéve alapjáratra a pilot csavarokkal szoktuk ott is a szinkront picit finomítani, ha szükséges...de mint most is igazolódott, semmi értelme a szinkronizálásnak, ha porlasztók nincsenek jó állapotba...túl kopott a motor, nem zárnak rendesen a szelepek, nem megfelelő a szelephézag.

Az átalakítással kapcsolatban nekem a következök az észrevételeim.
Egy ilyen hengerelrendezésnél a közé becsavarozott alkatrész túlhatározott lesz! Valamelyik irányba mindig feszülni fog. Hiszen, ha kicsit feljebb kerül, nö a két bázisfelület között a távolság, ha lejjebb van rögzítve, akkor megcsökken, és a meghúzásnál, egy idő után a súrlódás miatt már nem fog tudni elmozdulni, csak feszülni. Erre jön még a két hengerfej különböző rezgése...nem beszélve arról, hogy a módosítás miatt a porlasztó is csak egyik oldalról van rögzítve, és csavarja az egész felfogatást, ráadásul nem simán tömegével, hanem rezeg , és menet közben erre még rászuperponálódik az úthibák miatti extra terhelés. Várhatóan a hegesztés leggyengébb pontjánál indul majd el a repedés a szívócsonkon, és a gumi szívócsonk sem fogja szeretni a porlasztótól kapott pofonokat. mert ugye előtte légszűrő felőli oldalon is meg volt fogva a porlasztó...
Továbbá nem látom, hogy hova lett kötve porlasztónak a membrán alatti teret levegővel ellátó csonkja...le lett dugózva?
A felhasznált direkt - szűrő is max, a mosogatóban használható edényt súrolni, mert hogy szűrni nem igen tud, max a szentjánosbogár nem megy be rajta...a levegőtöbblet miatt (is) mivel nem igen van ellenállása, hallani ahogy nehezen veszi a fordulatot alapjáratról...

A következtetést vonanja le mindenki magának...
A páromnál a Nolannak sajnos bizonyítani kellett tavaly nyáron, de tette a dolgát.
A másik kis 250-es megtekintve, csodás amerikai piacos darab... nagyobb erővel, ő jönni fog :) Szállítás kell megoldanom a napokban, meg előtte megkerülöm a földet, sok a program :P
Tegnap, kabát, nadrág, és sál, vesevédő is kipipálva. Ami még kell egy "wesko" motoros csizma, amit berendeltem a Wild West Store-ban...
Bukóban még nem találtam elég jót, és a kesztyű is nehéz dolog... Shark vagy Nolan a befutó, de gondolom mindenki megtalálja a maga párját bukóban.
Zum-Zum motorosoknak egyszerű, sok szines sisak mind megy a motorhoz... crusernél már kérdéses!
Sziasztok, közben halad a motoros projekt... sajna drágán rosszakat találni bevált :( repedt + nyílt hegesztés a vázon, majd egész kábel köteg gány stb stb. Egyenlőre a Virago még felhajtás alatt van, vagy meg lesz még itthon vagyok... vagy csak akkor amikor hazajöttem :P

De az elszánt vagyok, íme a kép is bizonyítja :D
Cool, nagyon pofás!
Tisztelt Swidi! Köszönöm a videót. Szerintem jó lett és nem mellesleg még jól is néz ki. Remélem a "kis betegség"-nek vége és tudsz vele motorozni és tesztelni a karburátort.
Sziasztok! Keveset szerepelek itt a fórumon. Sajnos motorozni sem tudtam az elmúlt másfél évben. Egy " kis" betegség miatt csak bütykölgetni volt lehetőségem. Régebben megosztottam egy videómat veletek. http://youtu.be/zN3HP-GbH_s amiben carbi szinkronhoz készítettem egy egyszerű készüléket. 82-es Virgácsom öreg porlasztóit, kopott mechanikus alkatrészeik miatt nem sikerült tökéletesen beállítani. Gondoltam átalakítom egy porlasztósra! Egészen pofásra sikeredett, habár a fúvókázás értékein még finomítani kellene! Nos erről is készült egy kis videó. Szívesen megosztom veletek! http://youtu.be/ipqluiU8m5s
Sziasztok.
Van egy eladó első gumim 19colos, ha valakit érdekel.
http://www.kepesmotor.hu/motor...
Nem is értem mit lehet annyit vacakolni azzal az első fékkel...
ehune' kreatív sufnituning!
Köszönöm a gyors választ.
Üdv! Ha kell kapcsoló nekem van, megbeszélhetjük. Adataim a reglapon , de ha küldesz egy telefonszámot felhívlak.
Szerbusztok! Segítséget kérek,98"-as 750-es Virágóhoz keresek lámpa kapcsolót.
Tud valaki segíteni? Üdv.és széles utat minden motoros társamnak.
Mi is nyitottak vagyunk, egy jó kis guruláshoz. Tegnap kubikoltam. Ma ha törik, ha szakad motorozok.
9,45-kor indulunk a S.tajáni ŐMW kúttól. Irány a Dunakanyar. Hárman már biztosan vagyunk. A többiek majd meg csak úgy beesnek az indulásra.
Én nyitott vagyok minden gurulási szándékban.
Köszi, hogy segítessz Gyula!
Még néhány dolgot be kell szerezzek: gyújtáskapcsoló, felcsavarozható tankembléma, első felső fékmunkahenger. Ezek a német ebay-ről menni fognak.
És tényleg!
Sose értem az ebayt. Valamikor vámot és áfát kell fizetni, számlákat bemutatni stb... valamikor meg csak úgy meghozza a futár a csomagot és kész. Most is ez történt.
Akkor elhiszem. Ettől függetlenül az újtól messze van.