Csá Zsoccca! Brigittám szeretett munkahelye miatt a salgóbányai időpont már fix nekünk. Természetesen akár a Robinsonra akár szelídre elmegyünk, ha éppen szabad a hétvége. Legfeljebb csak elmegyek.(annak lesz még híre)
Kedves Zsoccca
Semmi baj. Azért az Ipoly is visszahúzódik nyárra, mint mindig.
De az igazi megvalósítható minden szempontból legjobb hely lehet a szelidi tó Dunapatajon, márt csak azért is mert az ország közepe táján van. Ezért tehát minden régióból egyenlő távolságra van, igazi központi találkozóhely lehetne.
Tőletek is ugyanannyi, mint pl. Pécsről, Debrecenből, Gyuláról vagy Szombathelyről. Sátrazni is lehet, bungalók is vannak
tűzrakó is, a strandja meg kellemes. a kempingtől öt perc séta. Kullancs szúnyog meg nem volt eddig, mert már párszor voltam ott. Szervezzük össze az idén .
Ja. A várhoz az ösvényt már ismeritek. De pl a Sziklás tónál még nem voltatok.(Ami ott van a közvetlen közelben) S a földalatti bányamúzeumban sem jártatok. (Rendes bánya.) És még sorolhatnám. Az egész tortából egy nagyon vékony szeletett ismertek.
De tőlem lehet a Robinzonon is. Csak más időben. Mivel Salgón ott szeretnék lenni. Sok régi, jó cimbora jön Salgóra. Pl Savages találkozó is lesz.
Ha mi csak magunkban szeretnénk lenni, hát legyen a Robinzonon. Jelöljetek ki egy hétvégét. S mivel én magam nem vagyok egy nagy szervező, hát maximum, amikor meg lesz a létszám is, akkor telefonon lefoglalom a faházakat.
No ha működni fog addigra. Mivel az idén elöntötte az Ipoly a helyet.
Ugyanezt csinálta az enyém pár éve, a generátor egyik tekercse volt testzárlatos.
A lényeg, hogy nem lehet szakadt a tekercsek között, és a test felé viszont nem mérhetsz ellenállást, sem zárlatot, egyik tekercsvégen sem.
Lehúzott fesszabályzóval csináld.
Kedves Zsoccca
Nagyon jó hely Salgóbánya, de lehetne az idén esetleg a Robinson tábor a változatosság kedvéért?
Már bejártuk többször is hegyi ösvényt a várig...
Fesszabalyzo hiba. De nezz meg nehany dolgot:
Generator kapcsai kozott mekkora az AC feszultseg 4000-es fordulaton. (3 meres a 3 vezetek kozott)
Generator kapcsai es test kozott mekkora az ellenallas
Szabalyzo csatlakozoja milyen allapotu
Akku kapcsai milyen allapotuak
Sziasztok!
Olyan töltési problémával küzdök már elég rég óta hogy alapjáraton kb. 13.7-8 volt a töltés. Ha növelem a fordulatszámot egyre csökken. Olyan 4 ezres fordulaton már csak 12.2 volt. Vissza alapjáratra megint 13.8 körül van. Mi lehet a gond? Tapasztalt már valaki valami hasonlót? Egyik ismerősömnek is volt hasonló gondja ő azt mondta hogy úgy szűnt meg neki a probléma hogy a fesz szabályzó a testre van fel fogatva és azon keresztül kapja a generátorról a negatívot. Meg csiszolta a fesz szabályzó és a motor test közti kontaktust és meg szűnt neki a probléma. Mivel alapjáraton rossz érintkezésnél meg van a feszültség de kevés amper folyik így tölt rendesen. Ha már van amper rossz érintkezésnél a feszültség csökken. Én hiába csiszolgattam nekem nem oldotta meg a problémát. Így az aksit elég sűrűn kell utána töltenem.
Üdv! Ha frissen vásároltad a mocit, akkor az első dolgok közé kell tartoznia az olajcserének (kardán is!) szűrővel, a légszűrő vizsgálata, a gyertyák cseréje, egyéb kopó-fogyó cuccok ellenőrzése, stb... Szóval: egy alapos, általános átvizsgálás, szervizelés. Ha csak nem valamelyik 100 %-ban megbízható családtagtól, baráttól vetted a motort, akkor bármit is mond az eladó, célszerű erős fenntartásokkal kezelni... Ha túl vagy ezeken, akkor egyrészt nyugodt lehetsz, hogy pl. nem azért megy tönkre a gép mert valami ezer éves olaj kínlódik a kenéssel, másrészt, ha ezeket a nagyrészt házilag is elvégezhető karbantartásokat megcsinálod és mégis problémákat tapasztalsz, sok mindent eleve ki tudsz zárni a hibalehetőségek közül és célzottabban lehet keresgélni a konkrét gondok okát.
Szia Laci ! Valamit félreértettem a hozzászólásodban, én úgy értelmeztem, hogy az után gyártott szűrőknél / ami 900 - 1200 Ft / 300 forinttal kerül csak többe egy originál gyári szűrő . Természetesen én is eredetit szeretnék vásárolni , ezért kérdeztem rá, Te hol szerzed be, akkor ezután én is onnan fogom . Eddig Hiflofiltro / nem a reklám helye / olajszűrőt vásároltam, mindig volt benne tömítő készlet is , kivéve a legutóbbi beszerzésemet , ezúttal kispórolták belőle az O gyűrűket. Ezért kérdeztem rá a fórumon . Mivel én általában nem motorozom évente 6.000 kilométert , két évente cserélek olajat és szűrőket , a levegő szűrőt én is kifújatom , de vízben nem mosom át ... Szép napot !
Tiszelt november
Gőzöm nincs, talán márkaszervíz? De az árát ne rajtam kérd számon, Autó szűrő boltban készletről / tehát nem rendelve / kaptam nem márkázott noname szűrőt. két éve vettem. Az éves olajcsere alkalmával kiöblítem, a fekete olajat brigéciollal alaposan eltávolítom és megy vissza szűrni a friss olajat. a második évében kuka. Most veszek, ma vagy holnap, remélem kapok ugyanott Pesten az Üllői úton, majd megírom mennyi. Ja, a légszűrő cserélhető betétjét meg kompresszorral (7 bar) évente legalább kétszer kifúvatom, mosogatószeres vízben átmosom és kiszárítva vissza a helyére, legalább 3 évig nem cserélem újra . Ugyanígy járok el a traktorom meg az összes benzinmotorom a láncfűrész a kapálógép, stb. -vel. Az autómmal csak azért nem, mert ott az olajszűrő lecsavarását deformálódás nélkül még nem sikerült leszednem.
Üdv.
Kedves brum
Elképesztő, hogy te mindig visszazökkensz ugyanabba a kátyúba, (szimbolikusan) ez bizony a csőlátásod következménye.
Mindenről kizárólag a "patás" felelős.
Vehetnéd például úgy is, hogy azért olcsóbb az után gyártott, kb.300 Ft-al mert nincs benne az az olajálló gumigyűrű, ami még három év tovább felhasználást is bőven teljesít.
Ez így már Aranynál sem dobja le a bicigliláncot...Az meg, hogy közben Petőfi meg hol forgolódik, még mindig rejtély. De legyen itt egy /majdnem tőle/ idézet:
"Húzd hát a gázt, ki tudja meddig húzhatod"
Üdv, és ne mérgelődj.
Üdvözletem mindenkinek!
Totesz vagyok, friss virago 535-ös tulajdonos. Előtte csak egy 125-ös Red Rose motorom volt, így nem vagyok egy nagyon rutinos motoros. Sajnos nagyon nem is értek a motorokhoz.
Örülök, hogy ilyen aktív fórumot találtam, ahol lehet Virago tulajdonosokkal beszélni.
Ha megengeditek rögtön kérdeznék is. A frissen vett motorom (2003-as évjáratú 535.ös Virago) ha elér egy fordulatot, olyan mint ha leszabályozna. Kettesben jól húz, aztán pöffen egyet-kettőt, és elmegy a hangja és alig húz. Felváltok hármasba, megint elkezd húzni, majd megint elmegy a hang és alig gyorsul. Ezt csinálja négyesben és ötösben is. Ha felváltok, elkezd húzni, szép a hangja is, de egy bizonyos fordulat felett elmegy az erő. Nagyon furcsa, hogy ha feljebb váltok, akkor egy darabig megint jól húz. Találkoztatok már ilyennel?
Semmi baj. Azért az Ipoly is visszahúzódik nyárra, mint mindig.
De az igazi megvalósítható minden szempontból legjobb hely lehet a szelidi tó Dunapatajon, márt csak azért is mert az ország közepe táján van. Ezért tehát minden régióból egyenlő távolságra van, igazi központi találkozóhely lehetne.
Tőletek is ugyanannyi, mint pl. Pécsről, Debrecenből, Gyuláról vagy Szombathelyről. Sátrazni is lehet, bungalók is vannak
tűzrakó is, a strandja meg kellemes. a kempingtől öt perc séta. Kullancs szúnyog meg nem volt eddig, mert már párszor voltam ott. Szervezzük össze az idén .
De tőlem lehet a Robinzonon is. Csak más időben. Mivel Salgón ott szeretnék lenni. Sok régi, jó cimbora jön Salgóra. Pl Savages találkozó is lesz.
Ha mi csak magunkban szeretnénk lenni, hát legyen a Robinzonon. Jelöljetek ki egy hétvégét. S mivel én magam nem vagyok egy nagy szervező, hát maximum, amikor meg lesz a létszám is, akkor telefonon lefoglalom a faházakat.
No ha működni fog addigra. Mivel az idén elöntötte az Ipoly a helyet.
Ennek igazán örülök. Ép ma beszéltünk rólad Lacival meg Jogo val ,hogy picit eltüntél de látom megvagy.
Ennek a linknek az útmutatása alapján Mérd ki a generátort. http://doktorchopper.blog.hu/2...
Ugyanezt csinálta az enyém pár éve, a generátor egyik tekercse volt testzárlatos.
A lényeg, hogy nem lehet szakadt a tekercsek között, és a test felé viszont nem mérhetsz ellenállást, sem zárlatot, egyik tekercsvégen sem.
Lehúzott fesszabályzóval csináld.
Nagyon jó hely Salgóbánya, de lehetne az idén esetleg a Robinson tábor a változatosság kedvéért?
Már bejártuk többször is hegyi ösvényt a várig...
Egy kis kedv csinálás a nyári Salgóbányai Virágós találkozóhoz.
Vasárnap 9 tájban leszünk ott.
A többieknek meg benzinfüstös hétvégét.
Generator kapcsai kozott mekkora az AC feszultseg 4000-es fordulaton. (3 meres a 3 vezetek kozott)
Generator kapcsai es test kozott mekkora az ellenallas
Szabalyzo csatlakozoja milyen allapotu
Akku kapcsai milyen allapotuak
Olyan töltési problémával küzdök már elég rég óta hogy alapjáraton kb. 13.7-8 volt a töltés. Ha növelem a fordulatszámot egyre csökken. Olyan 4 ezres fordulaton már csak 12.2 volt. Vissza alapjáratra megint 13.8 körül van. Mi lehet a gond? Tapasztalt már valaki valami hasonlót? Egyik ismerősömnek is volt hasonló gondja ő azt mondta hogy úgy szűnt meg neki a probléma hogy a fesz szabályzó a testre van fel fogatva és azon keresztül kapja a generátorról a negatívot. Meg csiszolta a fesz szabályzó és a motor test közti kontaktust és meg szűnt neki a probléma. Mivel alapjáraton rossz érintkezésnél meg van a feszültség de kevés amper folyik így tölt rendesen. Ha már van amper rossz érintkezésnél a feszültség csökken. Én hiába csiszolgattam nekem nem oldotta meg a problémát. Így az aksit elég sűrűn kell utána töltenem.
Gőzöm nincs, talán márkaszervíz? De az árát ne rajtam kérd számon, Autó szűrő boltban készletről / tehát nem rendelve / kaptam nem márkázott noname szűrőt. két éve vettem. Az éves olajcsere alkalmával kiöblítem, a fekete olajat brigéciollal alaposan eltávolítom és megy vissza szűrni a friss olajat. a második évében kuka. Most veszek, ma vagy holnap, remélem kapok ugyanott Pesten az Üllői úton, majd megírom mennyi. Ja, a légszűrő cserélhető betétjét meg kompresszorral (7 bar) évente legalább kétszer kifúvatom, mosogatószeres vízben átmosom és kiszárítva vissza a helyére, legalább 3 évig nem cserélem újra . Ugyanígy járok el a traktorom meg az összes benzinmotorom a láncfűrész a kapálógép, stb. -vel. Az autómmal csak azért nem, mert ott az olajszűrő lecsavarását deformálódás nélkül még nem sikerült leszednem.
Üdv.
Elképesztő, hogy te mindig visszazökkensz ugyanabba a kátyúba, (szimbolikusan) ez bizony a csőlátásod következménye.
Mindenről kizárólag a "patás" felelős.
Vehetnéd például úgy is, hogy azért olcsóbb az után gyártott, kb.300 Ft-al mert nincs benne az az olajálló gumigyűrű, ami még három év tovább felhasználást is bőven teljesít.
Ez így már Aranynál sem dobja le a bicigliláncot...Az meg, hogy közben Petőfi meg hol forgolódik, még mindig rejtély. De legyen itt egy /majdnem tőle/ idézet:
"Húzd hát a gázt, ki tudja meddig húzhatod"
Üdv, és ne mérgelődj.
Én első körben megnézném a gyertyákat.
Totesz vagyok, friss virago 535-ös tulajdonos. Előtte csak egy 125-ös Red Rose motorom volt, így nem vagyok egy nagyon rutinos motoros. Sajnos nagyon nem is értek a motorokhoz.
Örülök, hogy ilyen aktív fórumot találtam, ahol lehet Virago tulajdonosokkal beszélni.
Ha megengeditek rögtön kérdeznék is. A frissen vett motorom (2003-as évjáratú 535.ös Virago) ha elér egy fordulatot, olyan mint ha leszabályozna. Kettesben jól húz, aztán pöffen egyet-kettőt, és elmegy a hangja és alig húz. Felváltok hármasba, megint elkezd húzni, majd megint elmegy a hang és alig gyorsul. Ezt csinálja négyesben és ötösben is. Ha felváltok, elkezd húzni, szép a hangja is, de egy bizonyos fordulat felett elmegy az erő. Nagyon furcsa, hogy ha feljebb váltok, akkor egy darabig megint jól húz. Találkoztatok már ilyennel?
Köszönettel,
Totesz