Tenleg azt kerdeztem volna .remelem nem zavar a sok kerdes.csak nah nem ertek hozza...nah hat megkerdem a sracokat hogy menyiert csinaljak meg egyaltaln ha valaljak....csak az artol fog fuggni hogy meglesz e...majd megirom hogy mire jutottam.kosz megegyszer a segitseget.peace szep estet
A karburátorod beállítását a szerelő azért módosította, hogy télen is induljon korrektül. Ehhez ugye az kellett, hogy több anyagot kapjon a rendszer, azaz magasabb pozícióba emelte a tűt a karburátorokban. Ezt a következőképpen módosíthatod.
Le kell venned a karbik tetejét fedő lemezt. A 400-as és az 535-ös XV-n ezek oldalra néznek, egész pontosan a jobb térdedre, ha rajta ülsz. A fedeleket 4-4 db csavar fogja, alatta van a membrán és a ráhegesztett gáztolattyú. Ezeket egy rugó tolja befelé, mint a cikkben mellékelt kép is mutatja. Szétszedésnél vigyázz hát, hogy ne repüljön el.
Kihúzod a membránt a dugattyúval, annak az alján fog kifelé állni a tű. A gáztolattyú belsejében egy - elvileg - imbuszkulccsal nyitható dugó van, ami alatt a tű található. Vigyázz, mert a dugó alatt is rugó van, igyekezz úgy kivenni a tűt és a többi apróságot, hogy lásd, milyen sorrendben voltak betéve, mert fontos lehet, ha pl. nem állítható tűs a karbid.
Ha a tűn vannak rovátkák és egy seeger-gyűrű akasztja meg, akkor nincs más dolgod, mint a seeger gyűrűt egy rovátkával odébb tenni, a tű kúpos hegyét alapul véve attól TÁVOLÍTVA, azaz a tű teteje felé. Ezek után összeszerelheted.
Ha nem állítható, az kicsit neccesebb. Olyankor a szerelők pici alátéteket húznak rá a tűre alulról, ami kicsit feljebb emeli a dugattyún belül. Azt az alátétet kell kivenned.
Nagyi2: elképzelhető, de lori007 motorján nemrég lett állítva a hézag, ha jól emlékszem, ezért nem vetettem fel ezt a lehetőséget. Szerintem csak simán sok anyagot kap. Be kellene állítani azt a karbit, ha a gyári rendszerrel használja az ember, de szájbarágósan most nincs időm leírni. Asszem guseau62-nek már elmagyaráztam anno, hogy tegye lejjebb a gáztűt, mindjárt bemásolom ide....
Lori007: azért nem szokott a drágább rendszerek fala elszíneződni, mert dupla falú csőből szokták csinálni. Még mielőtt megkérdezed: nem, nem tudom, honnan lehet dupla falú csövet szerezni... :)
Nem úgy készül, hogy egyből dupla falú. Van egy kisebb átmérőjű belső cső és egy ugyanolyan ívű, de nagyobb átmérőjű külső cső. A végeiken vannak összesajtolva egy közös gallérral. A gyári cső sem olyan vastag, mint amilyennek látszik, belül van egy kisebb is.
DreddBiro: igen, 20W-50-es ásványi motorolaj kell bele. Minden Viragoba az kell, 125-től 1100-ig.
Üdv mindenkinek! A hátsó henger kipuja miért kormos kérdésemet szeretném tovább feszegetni.Nem lehetséges hogy a szelep ill. a szelepfészkek vannak bekormolódva és nem zárnak rendesen? Vagy a vezérlés ment el egy hangyányit.
Hat tuttomal is az;) hat a mostani kipufogom is mar kekes sargas....91 es evjarat a moci...hat de akkor milyen anyagbol szoktak csinalni ezzeket a kipufogokat?
Méreteket nem tudok sajnos... Az inox a rozsdamentes acél, amiről én is beszéltem. Jó az, csak hamar el fog színeződni (bekékül a könyöknél). De erről az inox-szal dolgozó ismerősöd biztos többet tud mondani.
Nah ez akkor nagyon jo.igy mar megoldhato.szerinted akkor inox az jo anyag?nah mar csak v.mi meretek kellenenek arrol a kipufogo rendszerol..azt nem tudod hol lehetne nezni?
Nem kell szűrő. A nyitott rendszer lényege, hogy nincs benne semmi. Azt viszont megdumálhatod az emberrel, hogy a cső nem látható oldalán csináljon két furatot egymástól 10 centire és hegesszen rá anyacsavart, hogy a lyukba bele tudj hajtani egy-egy csavart, ami belóg a csőbe. A két csavar közé fojtásnak be lehet tenni edénymosó acélszivacsot (Dörzsi néven is ismert), amit háztartási boltban kapsz potom pénzért. Régi trükk, de jól használható és hangolható. Ha halkítani akarsz a motoron, tömsz be párat pluszban, ha hangosítani, akkor kiveszel néhányat vagy az összeset.
Nah az mar jo hir mert etol feltem hogy belle kel nyulni....csak az a baj hogy nincsen a kornyeken rendes kipufogo szakerto...lenne ki megcsinalja a csoszerk4ezetet inoxbol,de tutomal kell belle tenni kulonfele szuroket,az a gond hogy azt nincs ki megcsinalja....erre van v.mi hazilagos modszer?kosz midnent peace
Akkor azt mondom, mindent egybevetve, hogy a nyitott kipufogó felszerelése után döntsük el, hogy kell-e piszkálni a karburátort.
Ha az új nyitott rendszerrel motorfékezésnél és hirtelen gázadásnál visszadurrog, akkor bele kell nyúlni.
A mostani fogyasztásod alapján nem hiszem, hogy hozzá kell nyúlni, mert ha 6 liter körül fogyaszt, akkor elég dúsra van állítva egy üres csőhöz is. Nyilván ez akkor derül ki, ha fent lesz a másik.
A fékkart addig melegítsd, amíg el nem kezd erősen elszíneződni, de minimum 3-4 percig. Ha visszahajtottad, lassan hűtsd le. Célszerű utána 5-6 percig még használni a forrasztólámpát, csak percenként vidd mindig kicsit messzebb, hogy fokozatosan kevesebb hőt kapjon. Lassú hűléssel nem ridegül el a fém (nem lesz törékeny).
Kosz blackiex a segitseget.nah hat azt nem tudom hogy ki van e mar belelve a dob en nem nyultam hozza....honen tudom meg?jah es van olyan vizszerelok alltal hasznalt pisztolyom,satum is van...kb menyire kell felmelegiteni?mert mar egy fekart eltortem halitgatasal igaz azt nem melegitetem mert nem tudtam hogy kell de mindeg tanul az ember.Es Modinak koszonom azt az oldalt Szatmari vagyok biztos hasznat fogom venni.peace
Kerem szepen, leirom, milyen pipas tapasztalataim vannak, minden segitseg blackiex-tol jott, ugyhogy ezuttal is koszonom neki. azert irom le, mert nekem 1 napom rament, amig kaptam, hatha mast megkimelek.
a regi gyertyak helyett vettem bpr6eix gyertyakat, ez siman ment. Kiedrult, hogy a gyrtyapipam tdt137a, amirol kiderult, hogy zajszuros, es az uj gyertyak is azok, tehat a pipakat cserelni kell. ez elso ranezesre nagyon egyszerunek tunt, de kiderult, hogy erdelyben ez kisebb kalvaria, mert sehol az egvilagon nem lehet megfelelot kapni, mindenki csak zajszurost tart. summa-summarum, kiderult, hogy ezek lennenek jok: NGK LBER, NGK LZEH illetve ez:
ez egy kolozsvari roman ceg, a pipakat 10 nap alatt elhozzak, nemetorszagbol, 8 lej darabja (majdnem 2 eu). ugyanezen a siton sok alkatresz is van viragohoz, s ugy latom elfogadhato az ar (erdelyieknek irom).
remelem segit, esetleg mast megkimel a keresgelestol.
Majd elfelejtettem... A csövek felszerelése utáni munkák függenek attól, hogy most milyen csövek vannak rajta. Ha a gyári dobokkal mész és benne van a gyári hangtompító is (halk, gyári rendszer), akkor bele kell nyúlni a karburátorba.
Ellenben ha gyári dobok vannak a motorodon, DE már ki van belőlük vágva a hangtompító és a motor nem durrog össze-vissza, akkor a karburátorodat nem kell bántani, mert hozzá van állítva a "nyitott" állapothoz.
Ami a fékkart illeti, satuba be kell fogni és lánggal finoman melegíteni. Legcélszerűbb olyan forrsztólámpát használni, ami a vízvezetékszerelőknek van, az ideális, de a hőlégfűvó sem utolsó dolog. Hidegen nem ajánlom a hajlítgatását, nehogy letörjön.
Ami a kipufogót illeti, a Highway Hawk gyártja. A Highway Hawk termékeket forgalmazó motoros boltokban meg lehet rendelni (termékazonosító kód: 65-9544), ára 250 euró körül van. Ha van a közeledben kipufogós műhely, ahol tudnak csövet hajlítani, kb. 100 euróból legyártanak neked egy ugyanilyet. Ha rozsdamentes acélból (savállóból) kéred, akkor 150 euró is lehet.
Még régebben említette valaki háttámla ügyben a Keeway Super Shadows -t, hát én is próbálkoztam. Ilyen lett .....ja, és 15000-ből kijött.
Le kell venned a karbik tetejét fedő lemezt. A 400-as és az 535-ös XV-n ezek oldalra néznek, egész pontosan a jobb térdedre, ha rajta ülsz. A fedeleket 4-4 db csavar fogja, alatta van a membrán és a ráhegesztett gáztolattyú. Ezeket egy rugó tolja befelé, mint a cikkben mellékelt kép is mutatja. Szétszedésnél vigyázz hát, hogy ne repüljön el.
Kihúzod a membránt a dugattyúval, annak az alján fog kifelé állni a tű. A gáztolattyú belsejében egy - elvileg - imbuszkulccsal nyitható dugó van, ami alatt a tű található. Vigyázz, mert a dugó alatt is rugó van, igyekezz úgy kivenni a tűt és a többi apróságot, hogy lásd, milyen sorrendben voltak betéve, mert fontos lehet, ha pl. nem állítható tűs a karbid.
Ha a tűn vannak rovátkák és egy seeger-gyűrű akasztja meg, akkor nincs más dolgod, mint a seeger gyűrűt egy rovátkával odébb tenni, a tű kúpos hegyét alapul véve attól TÁVOLÍTVA, azaz a tű teteje felé. Ezek után összeszerelheted.
Ha nem állítható, az kicsit neccesebb. Olyankor a szerelők pici alátéteket húznak rá a tűre alulról, ami kicsit feljebb emeli a dugattyún belül. Azt az alátétet kell kivenned.
Hogy a dolog lényegét értsük, ajánlom:
http://doktorchopper.blog.hu/2...
Nagyi2: elképzelhető, de lori007 motorján nemrég lett állítva a hézag, ha jól emlékszem, ezért nem vetettem fel ezt a lehetőséget. Szerintem csak simán sok anyagot kap. Be kellene állítani azt a karbit, ha a gyári rendszerrel használja az ember, de szájbarágósan most nincs időm leírni. Asszem guseau62-nek már elmagyaráztam anno, hogy tegye lejjebb a gáztűt, mindjárt bemásolom ide....
Lori007: azért nem szokott a drágább rendszerek fala elszíneződni, mert dupla falú csőből szokták csinálni. Még mielőtt megkérdezed: nem, nem tudom, honnan lehet dupla falú csövet szerezni... :)
Nem úgy készül, hogy egyből dupla falú. Van egy kisebb átmérőjű belső cső és egy ugyanolyan ívű, de nagyobb átmérőjű külső cső. A végeiken vannak összesajtolva egy közös gallérral. A gyári cső sem olyan vastag, mint amilyennek látszik, belül van egy kisebb is.
DreddBiro: igen, 20W-50-es ásványi motorolaj kell bele. Minden Viragoba az kell, 125-től 1100-ig.
Ha jól tájékozódom,akkor az xv 250-beSAE 20W50 kell bele?
Csak azért biztosra akarok menni.
Laci
Ha az új nyitott rendszerrel motorfékezésnél és hirtelen gázadásnál visszadurrog, akkor bele kell nyúlni.
A mostani fogyasztásod alapján nem hiszem, hogy hozzá kell nyúlni, mert ha 6 liter körül fogyaszt, akkor elég dúsra van állítva egy üres csőhöz is. Nyilván ez akkor derül ki, ha fent lesz a másik.
Ilyen (fojtott):
http://www.youtube.com/watch?v...
Vagy ilyen? (fojtás kivéve):
http://www.youtube.com/watch?v...
Ha belenézel a kipufogóba hátulról, mit látsz?
a regi gyertyak helyett vettem bpr6eix gyertyakat, ez siman ment. Kiedrult, hogy a gyrtyapipam tdt137a, amirol kiderult, hogy zajszuros, es az uj gyertyak is azok, tehat a pipakat cserelni kell. ez elso ranezesre nagyon egyszerunek tunt, de kiderult, hogy erdelyben ez kisebb kalvaria, mert sehol az egvilagon nem lehet megfelelot kapni, mindenki csak zajszurost tart. summa-summarum, kiderult, hogy ezek lennenek jok: NGK LBER, NGK LZEH illetve ez:
http://arkoz.hu/automotor/iran...
es a linkek az elozokhoz:
http://arkoz.hu/automotor/iran...
ez magyarorszagon pofon egyszeru, romaniaban nem. nagy nehezen talaltunk egy linket
http://www.romimoto-piese.ro/c...
ez egy kolozsvari roman ceg, a pipakat 10 nap alatt elhozzak, nemetorszagbol, 8 lej darabja (majdnem 2 eu). ugyanezen a siton sok alkatresz is van viragohoz, s ugy latom elfogadhato az ar (erdelyieknek irom).
remelem segit, esetleg mast megkimel a keresgelestol.
tisztelettel
modi
Ellenben ha gyári dobok vannak a motorodon, DE már ki van belőlük vágva a hangtompító és a motor nem durrog össze-vissza, akkor a karburátorodat nem kell bántani, mert hozzá van állítva a "nyitott" állapothoz.
Ami a kipufogót illeti, a Highway Hawk gyártja. A Highway Hawk termékeket forgalmazó motoros boltokban meg lehet rendelni (termékazonosító kód: 65-9544), ára 250 euró körül van. Ha van a közeledben kipufogós műhely, ahol tudnak csövet hajlítani, kb. 100 euróból legyártanak neked egy ugyanilyet. Ha rozsdamentes acélból (savállóból) kéred, akkor 150 euró is lehet.