Üdv
Valami hasonló módon gondoltam ahogy irtad.
Bár nem a trafókhoz menő tápot hanem vagy a gyujtóegység tápjánál vagy tiltóbemenetnél avatkoznák be.
Az ülés alatt van a riszató, ott a gyujtás is, ott minden elfér.
Azt a relét amit linektél ismerem, van is jópár otthon, de az nem járműbe való.
Valami komolyabb kivitelű, rázásbiztosat direkt jáműhöz tervezettet akarok, csak nem tudok tipust ami váltóérintkezős lenne.
Ha van valami extra infód a processzoros gyujtásról köszönettel venném.
A 2YL is XV. Annyi, hogy a 2YL kizárólag Angliába szánt modellek típuskódja. Pl. az 1990 utáni USA modellek motorkódja 3JC-vel kezdődik. A forgalmidban XV helyett 2YL szerepel?
Egyébként úgy sejtem, hogy 3/8-os Withworth csavarmenet lesz ott...
Az M10 menetmetszőt az eltérő menetemelkedés miatt nem tartom szerencsésnek, inkább egy új, M12-es metrikus menetet csinálnék oda a helyedben, szerintem elbírja az anyag még bőven azt a plusz 2,2 mm furatbővítést. Max a rögzíteni kívánt motyón is fúrsz egy hangyányit, ha nagy neki a 12-es menetű csavar, bajt nem csinálsz vele.
Én legalábbis ezt tenném. :)
A gyújtást illetően én csak a processzorosról találok infót. Ha több vezeték jön fel és más színűek, esetleg hagyományos TCI gyújtásod lehet. Megkérdezném, milyen színűek a madzagok, de előbb az alábbiakat fontold meg, leegyszerűsítjük a problémát...
Van ilyen relé, amit mondasz. Nos... Robogókra készült a te motyód, ahol a tiltás testeléssel történik (lendkerékmágneses gyújtótekercsét földelik). Ellenben több robogósnak csináltam meg a nagymotorra gyártott riasztót, hogy működjön a gyújtás tiltása, pontosan ilyen relével. Morze relének vagy váltórelének hívják, van neki egy bontó és egy záró érintkezője (2 + 3 lábú), azaz ha meghúz (1-2 láb szokott lenni a behúzó), 3-4 között bont, 4-5 között zár és fordítva, ha nem kap áramot.
A helyedben a gyújtásról kapcsolt 12 V-ot rákötném a behúzótekercs egyik lábára, a riasztó által kapcsolt tiltó testelést pedig a másikra. A gyújtótrafókra menő közös tápvezetéket szakítanám meg vele, az pont a tank alatt megy a legtöbb motoron és jól eldugható a relé.
üdv. A motor 1994-es. A motorszám 2YL 126672. Elmondanád nekem hogy mi a külömbség az xv és a 2YL között, hogy én is tisztában legyek vele? Előre is köszönöm a fáradtságodat T Bleckiex.
Szoval ez az xv250 gyujtása.
E van ráirva TNDF-05 3ls-82305-00
Erre kerestem rá de TNDF-05 öt nem leltem a neten csak TNDF 43 at ha jól rémlik.
Viszont kismillio találat van a 3ls 82305 00 számra ami az xv250 CDI nek titulál.
Na de mi is a CDI ?
A szervizkönyben 2 fajta gyujtást van emlitve egy komputeres ami pl. tud előgyujtást is vezérelni a fordulat függvényében, meg egy másik amiről semmi bővebb.
Nem tudom az én mocimon mi van.
A computeresnél a rajz szerint csak 2 vezeték megy be a gyujtóegységbe a jeladótól, nálam viszont 3 és sajna a szinjelzések sem egyeznek.
A risztóblokkolót akarom beüzemelni és azért kezdtem neki a bogarászásnak, többet szeretnék róla megtudni és sajna nem egyezik a rajz és a valóság............
Más:
Mi a véleményed arról megoldásról, amikor a gyujtásjeladó vezetékeit testelném és igy állitanám le a motort?
Nem mertem kiprobálni, nem akarnám elcseszni.
Az a gondom, hogy a relés megoldású gyujtásblokkolásnál elakadtam, mert nem találtam olyan az autoiparban használatos relér ami nem bekapcsol behuzáskor hanem ki.
Valószinű van olyan de tipust nem tudok, igy végig kellene járni a boltokat.
Erősen bólogatok, bár ez a szövegen nem látszik... A nagy XV-ken nincs porlasztófűtés, plusz gyárilag elég szegényre vannak hangolva az alapjárati körök a karbikban (környezetkímélés), langymeleg időben is gyakran kell a szivató.
Amit leírtál, szóról szóra igaz. Ezért mondtam én is, hogy nem kell agyonpörgetni a szívatóval a gépet, csak annyira, hogy stabil legyen az "alapjárat" (1500 f/p). Az pont elegendő.
Gyuri... Először is: mire vagy kiváncsi pontosan?
A leírtakból nem tudom, min van ez a jelzés, miért bogarászod és mi 43 vagy 45? :)
Segíts, hogy segíthessek...
Hali!
A melegítéssel kapcsolatosan. Én úgy szoktam (xv1100) mondjuk már melegebb időben, hogy fél szivatóval indítok. Aztán ezt igyexem minél hamarabb ahogy lehet elvenni tőle, mert a dús keverék lemossa az olajat a hengerfalról. Nem szoktam hosszasan melegíteni, hanem ahogy tudok, rögtön indulok is vele, viszont óvatosan, nem kihúzatva, csak finoman gyorsítva. Ugyanis így (kis terhelés alatt) sokkal hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletét a blokk és a meleg olaj is hamar átjárja a váltót. És környezetkímélő is
Üdv
Átbogarásztam a gyujtást az xv250 en és egyre bizonytalanabb vagyok.
Adatai
TNDF-05 na ilyet sehol nem leltem, a neten.
Amire linke ttaláltam az ha jól rémlik 43 és 45 ös volt
A szám ami még rá van irva többek között 3ls-82305-00
Akkor ez CDI, lagalább is a gogle ezt adta ki.
De mi is ez tulajdonképpen?
Ez akkor tranzisztoros vagy processzoros?
T.BLACKIEX neked személy szerint köszönöm a választ valószinű csak nekem szokatlan, mert eddig csak kétütemű gépeim voltak.Mély tiszteletem a válaszolóknak. PAPI62
T blackiex! Köszönöm a tanácsot a cserével kapcsolatban. megfogadom! Az M10-es menettewl kapcsolatban 535-ös motorról van szó. A menetek szerintem érintetlenek még le vannak műanyagdugózva. Áthajtsak rajta egy 10-es menetfúrót?
Valami hasonló módon gondoltam ahogy irtad.
Bár nem a trafókhoz menő tápot hanem vagy a gyujtóegység tápjánál vagy tiltóbemenetnél avatkoznák be.
Az ülés alatt van a riszató, ott a gyujtás is, ott minden elfér.
Azt a relét amit linektél ismerem, van is jópár otthon, de az nem járműbe való.
Valami komolyabb kivitelű, rázásbiztosat direkt jáműhöz tervezettet akarok, csak nem tudok tipust ami váltóérintkezős lenne.
Ha van valami extra infód a processzoros gyujtásról köszönettel venném.
köszi
végyé