Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

17 jegyű, általában a vázszámmal azonos. Vehicle Identification Number, hogy pontos legyek.
Üdv
Addig én sem tudtam hogy Computerized - et is jelenthet.
Mindenhol kondenzátort emlitettek.
Na de mi az a VIN kód amit nemrég emlitettél, rajta van a mocin?


végyé
Biztos vagyok benne, hogy 90%-uk azt se tudja, mi az a CDI. :)
Üdv
Igen a jelódó 2 vezetéke miatt gyanitottam én is.
Ami elvi rajzot láttam ott mindig 2 tekercset ábrázoltak a a sime tarnzisztoroshot, a digitálishoz volt csak 1 tekercs.
Ami kavart okozott bennem az hogy ezt a tipusszámmal ellátott gyujtóegységet CDI ként emlegetik a neten.
Lehet a kereskedők nem ismerik a külömbséget?


végyé
A CDI megnevezés stimmelhet, ha Computerized Digital Ignitiont jelent. Amit eddig láttam a 250-es Viragoról, az alapján biztos, hogy processzoros a gyújtásod. Ha csak egy jeladó van, akkor főleg. Hagyományos kondis CDI-nek vagy TCI-nek külön jeladó kell minden hengerhez, mert nincs bennük jelformáló áramkör, csak egy-egy P-csatornás MOSFET végfok és egy IC, ami az előgyújtás negatív késleltetését intézi, plusz pár RC tag.
Köszi
A féktárcsával kapcsolatban derült ki hogy az vagy angol mert oda is vittek ilyen jobbos tárcsával szereltet.
És akkor igy már a gyujtás is világos.
Azon a tipuson digitális TCI-t emlit

Köszi
végyé
Ami a gyertyát illeti, jól tetted.
Abban nincs elvileg, csak a brit piacra szánt 1992 utáni modelleken van a könyv szerint.
XV250S típus. Hogy belpiacos-e, azt nem tudom ezen kód alapján megmondani, ahogy a VIN kód kell szerintem.
Az XV535 szerelési könyv bevezető utáni részében (2. számozott oldal, a PDF állomány 9. lapja) van ez a lista.
Absa, a tiéd angol piacra készült, 92 utáni.
Szia Blackiex! Az enyém 3 BR -es motorkodos, ebben van porlaszto fütés? 1994-es Német import.Egyébként a tanácsodra hallgatva tettem bele BP7-es gyertyákat mivel a pipán szerepel a 05-ös felirat gyári NGK pipák. A régi gyertyák nem is voltak egyforma szinüek/BPR7/ és valami Made in francia volt ráirva. Remélem jol tettem.
Üdv
Akkor ha lehet kérni az enyámet is megkuksiznád?
Ugye állitólag belpiacos de ki tudja.....
3ls014193

köszi
végyé
Üdv még egyszer! blackiex az én motor számom. 2yl042158 akkor ez hova készült külőmben németből való
Üdv
Áááááá, nem bonyolitom csak variálom :)
Végül is készen van.
A gyujtóegység tápvezetékébe kötöttem be a relét.
Azért inkább ide, mert ott van közvetlen a szerszámtaró mellett.
És mivel a relének is keltett tápot adni arról kap, igy az tünt a legegyszerűbbnek
Az kihasználatlan volt, elfér benne a riogató és a relé is.
A sziréna meg a bal oldali kis dekni alatt van oda más ugy sem igen fér.
Csinálok képeket és hétfőn felteszem.

végyé
Nem komplikált ez. Gyuri bonyolítja túl...
Sziasztok! húúú csak lesek mind az edényes a témára ,(csak itt ne legyen soha gubanc gondolom magam) üdv absa07
Az én kapcsrajzom jónak tűnik az elmondottak alapján, olyan, mint amit mondasz, kap a trafó kapcsolt +12V-ot.
A fekete doboz kék vezetékére kösd rá a riasztót tiltómadzagját, elvileg úgy menni fog a tiltás.
Szerintem TCI az, nem CDI.
Üdv
Hát, számomra egyre zavarosabb ez a gyujtástéma.
A neten erre a tipusú gyujtásra rákeresve mindehol CDI-t ir
Nade:
Ugye a Capacitor Discharge Igniton nak mi az elve?
Az hogy egy kondit feltöltünk aránylag nagy feszültségre (pár száz volt).
Vagy úgy hogy a motorban van egy tekercs ami előállitja ezt a feszültséget, vagy ugy, hogy egy inverterrel a gyujtáselektronikán belűl állitjuk elő.
Ezzel a feszültséggel feltöltött kondit aztán az adott pillanatban egy tirisztorral rákapcsoljuk a gyujtótekercsre amin ketesztül kisül.

Nade,ha ez CDI akkor miért van a gyujtótekercs primerjén ott a 12 V?
Ha ez CDI akkor ott csak abban a pillanatben kellene feszültségnek lenni amikor a kondi rásül vagy nem jól tudom?.

A szinjelzések:
Egy másik rajz szerint már kezd hasonlitani.

Szürke, narancs, ez a 2 megy a gyujtótrafókhoz, itt van a kb 12 volt alaphelyzetben.

Piros/fehér ez a gyujtáselektronika tápja.
és van a fekete ami a test.

A másik csatlakozón:
fehér/piros és fehér/zöld ez jön a jeladótól
kék/fehér (ez az ami nem stimmel) pedig a gyujtástiltás vezetéke.

Maga agyujtáselktronika igy néz ki.
http://www.autodenso.com.my/mb...


végyé
Újabb korrekció... Azt hittem, P csatornás a fetem, azaz jó lesz. De nem. N csatornásom van csak. Pedig minden felforgattam, de úgy nézem, elfogyott.
Azt hiszem az lessz!Kösz a válaszokat!

Feri
Akkor szerintem cseréld le zavarszűrő nélkülire.
Bocsánat... 100 V-os, 33 A-es a FET-em... :)
Kényelmesen elegendő... :D
Igen,semmit sem mutatott a műszer.

Feri
A szervízkönyv leír mindent. 8 bites proci, memóriában a tárolt előgyújtásgörbével.
Rázásbiztos relé felesleges, ez az Omron jól bírja a vibrációt, nem ugrál el az érintkezője. Használtam ilyen célra, szivacsba tekerve kábelkötegelővel a vázra fogatva. Semmi baj nincs vele, ennél komolyabb nem kell. Főleg 5-ször ennyiért...
Ha feltétlen autós relét keresel, akkor a Conrad webáruházában nézz körül, de mondom ismét, semmi értelme. A gyújtás áramkörébe meg ott avatkozol be, ahol akarsz. Én csak a legegyszerűbb módszert vázoltam, mert alapelvem, hogy minden probléma 10 perc alatt megoldható. Ha több kell hozzá, akkor túl van bonyolítva a folyamat. :)
Esetleg építhetek neked FET-es szilárdtest relét. Pont van is megfelelő FET-em... (30 V - 23 A) Az tuti rázásbiztos.