Üdv
Addig én sem tudtam hogy Computerized - et is jelenthet.
Mindenhol kondenzátort emlitettek.
Na de mi az a VIN kód amit nemrég emlitettél, rajta van a mocin?
Üdv
Igen a jelódó 2 vezetéke miatt gyanitottam én is.
Ami elvi rajzot láttam ott mindig 2 tekercset ábrázoltak a a sime tarnzisztoroshot, a digitálishoz volt csak 1 tekercs.
Ami kavart okozott bennem az hogy ezt a tipusszámmal ellátott gyujtóegységet CDI ként emlegetik a neten.
Lehet a kereskedők nem ismerik a külömbséget?
A CDI megnevezés stimmelhet, ha Computerized Digital Ignitiont jelent. Amit eddig láttam a 250-es Viragoról, az alapján biztos, hogy processzoros a gyújtásod. Ha csak egy jeladó van, akkor főleg. Hagyományos kondis CDI-nek vagy TCI-nek külön jeladó kell minden hengerhez, mert nincs bennük jelformáló áramkör, csak egy-egy P-csatornás MOSFET végfok és egy IC, ami az előgyújtás negatív késleltetését intézi, plusz pár RC tag.
Köszi
A féktárcsával kapcsolatban derült ki hogy az vagy angol mert oda is vittek ilyen jobbos tárcsával szereltet.
És akkor igy már a gyujtás is világos.
Azon a tipuson digitális TCI-t emlit
Az XV535 szerelési könyv bevezető utáni részében (2. számozott oldal, a PDF állomány 9. lapja) van ez a lista.
Absa, a tiéd angol piacra készült, 92 utáni.
Szia Blackiex! Az enyém 3 BR -es motorkodos, ebben van porlaszto fütés? 1994-es Német import.Egyébként a tanácsodra hallgatva tettem bele BP7-es gyertyákat mivel a pipán szerepel a 05-ös felirat gyári NGK pipák. A régi gyertyák nem is voltak egyforma szinüek/BPR7/ és valami Made in francia volt ráirva. Remélem jol tettem.
Üdv
Áááááá, nem bonyolitom csak variálom :)
Végül is készen van.
A gyujtóegység tápvezetékébe kötöttem be a relét.
Azért inkább ide, mert ott van közvetlen a szerszámtaró mellett.
És mivel a relének is keltett tápot adni arról kap, igy az tünt a legegyszerűbbnek
Az kihasználatlan volt, elfér benne a riogató és a relé is.
A sziréna meg a bal oldali kis dekni alatt van oda más ugy sem igen fér.
Csinálok képeket és hétfőn felteszem.
Az én kapcsrajzom jónak tűnik az elmondottak alapján, olyan, mint amit mondasz, kap a trafó kapcsolt +12V-ot.
A fekete doboz kék vezetékére kösd rá a riasztót tiltómadzagját, elvileg úgy menni fog a tiltás.
Üdv
Hát, számomra egyre zavarosabb ez a gyujtástéma.
A neten erre a tipusú gyujtásra rákeresve mindehol CDI-t ir
Nade:
Ugye a Capacitor Discharge Igniton nak mi az elve?
Az hogy egy kondit feltöltünk aránylag nagy feszültségre (pár száz volt).
Vagy úgy hogy a motorban van egy tekercs ami előállitja ezt a feszültséget, vagy ugy, hogy egy inverterrel a gyujtáselektronikán belűl állitjuk elő.
Ezzel a feszültséggel feltöltött kondit aztán az adott pillanatban egy tirisztorral rákapcsoljuk a gyujtótekercsre amin ketesztül kisül.
Nade,ha ez CDI akkor miért van a gyujtótekercs primerjén ott a 12 V?
Ha ez CDI akkor ott csak abban a pillanatben kellene feszültségnek lenni amikor a kondi rásül vagy nem jól tudom?.
A szinjelzések:
Egy másik rajz szerint már kezd hasonlitani.
Szürke, narancs, ez a 2 megy a gyujtótrafókhoz, itt van a kb 12 volt alaphelyzetben.
Piros/fehér ez a gyujtáselektronika tápja.
és van a fekete ami a test.
A másik csatlakozón:
fehér/piros és fehér/zöld ez jön a jeladótól
kék/fehér (ez az ami nem stimmel) pedig a gyujtástiltás vezetéke.
A szervízkönyv leír mindent. 8 bites proci, memóriában a tárolt előgyújtásgörbével.
Rázásbiztos relé felesleges, ez az Omron jól bírja a vibrációt, nem ugrál el az érintkezője. Használtam ilyen célra, szivacsba tekerve kábelkötegelővel a vázra fogatva. Semmi baj nincs vele, ennél komolyabb nem kell. Főleg 5-ször ennyiért...
Ha feltétlen autós relét keresel, akkor a Conrad webáruházában nézz körül, de mondom ismét, semmi értelme. A gyújtás áramkörébe meg ott avatkozol be, ahol akarsz. Én csak a legegyszerűbb módszert vázoltam, mert alapelvem, hogy minden probléma 10 perc alatt megoldható. Ha több kell hozzá, akkor túl van bonyolítva a folyamat. :)
Esetleg építhetek neked FET-es szilárdtest relét. Pont van is megfelelő FET-em... (30 V - 23 A) Az tuti rázásbiztos.
Addig én sem tudtam hogy Computerized - et is jelenthet.
Mindenhol kondenzátort emlitettek.
Na de mi az a VIN kód amit nemrég emlitettél, rajta van a mocin?
végyé
Igen a jelódó 2 vezetéke miatt gyanitottam én is.
Ami elvi rajzot láttam ott mindig 2 tekercset ábrázoltak a a sime tarnzisztoroshot, a digitálishoz volt csak 1 tekercs.
Ami kavart okozott bennem az hogy ezt a tipusszámmal ellátott gyujtóegységet CDI ként emlegetik a neten.
Lehet a kereskedők nem ismerik a külömbséget?
végyé
A féktárcsával kapcsolatban derült ki hogy az vagy angol mert oda is vittek ilyen jobbos tárcsával szereltet.
És akkor igy már a gyujtás is világos.
Azon a tipuson digitális TCI-t emlit
Köszi
végyé
Absa, a tiéd angol piacra készült, 92 utáni.
Akkor ha lehet kérni az enyámet is megkuksiznád?
Ugye állitólag belpiacos de ki tudja.....
3ls014193
köszi
végyé
Áááááá, nem bonyolitom csak variálom :)
Végül is készen van.
A gyujtóegység tápvezetékébe kötöttem be a relét.
Azért inkább ide, mert ott van közvetlen a szerszámtaró mellett.
És mivel a relének is keltett tápot adni arról kap, igy az tünt a legegyszerűbbnek
Az kihasználatlan volt, elfér benne a riogató és a relé is.
A sziréna meg a bal oldali kis dekni alatt van oda más ugy sem igen fér.
Csinálok képeket és hétfőn felteszem.
végyé
A fekete doboz kék vezetékére kösd rá a riasztót tiltómadzagját, elvileg úgy menni fog a tiltás.
Hát, számomra egyre zavarosabb ez a gyujtástéma.
A neten erre a tipusú gyujtásra rákeresve mindehol CDI-t ir
Nade:
Ugye a Capacitor Discharge Igniton nak mi az elve?
Az hogy egy kondit feltöltünk aránylag nagy feszültségre (pár száz volt).
Vagy úgy hogy a motorban van egy tekercs ami előállitja ezt a feszültséget, vagy ugy, hogy egy inverterrel a gyujtáselektronikán belűl állitjuk elő.
Ezzel a feszültséggel feltöltött kondit aztán az adott pillanatban egy tirisztorral rákapcsoljuk a gyujtótekercsre amin ketesztül kisül.
Nade,ha ez CDI akkor miért van a gyujtótekercs primerjén ott a 12 V?
Ha ez CDI akkor ott csak abban a pillanatben kellene feszültségnek lenni amikor a kondi rásül vagy nem jól tudom?.
A szinjelzések:
Egy másik rajz szerint már kezd hasonlitani.
Szürke, narancs, ez a 2 megy a gyujtótrafókhoz, itt van a kb 12 volt alaphelyzetben.
Piros/fehér ez a gyujtáselektronika tápja.
és van a fekete ami a test.
A másik csatlakozón:
fehér/piros és fehér/zöld ez jön a jeladótól
kék/fehér (ez az ami nem stimmel) pedig a gyujtástiltás vezetéke.
Maga agyujtáselktronika igy néz ki.
http://www.autodenso.com.my/mb...
végyé
Feri
Kényelmesen elegendő... :D
Feri
Rázásbiztos relé felesleges, ez az Omron jól bírja a vibrációt, nem ugrál el az érintkezője. Használtam ilyen célra, szivacsba tekerve kábelkötegelővel a vázra fogatva. Semmi baj nincs vele, ennél komolyabb nem kell. Főleg 5-ször ennyiért...
Ha feltétlen autós relét keresel, akkor a Conrad webáruházában nézz körül, de mondom ismét, semmi értelme. A gyújtás áramkörébe meg ott avatkozol be, ahol akarsz. Én csak a legegyszerűbb módszert vázoltam, mert alapelvem, hogy minden probléma 10 perc alatt megoldható. Ha több kell hozzá, akkor túl van bonyolítva a folyamat. :)
Esetleg építhetek neked FET-es szilárdtest relét. Pont van is megfelelő FET-em... (30 V - 23 A) Az tuti rázásbiztos.