Maxim! Nem tudom mennyire "gáz" a kipufogód, de ha az eredetit akarod megmenteni az nagyon munkás lesz Horpadásokat rézzel kilehet tölteni. Újra krómozás előtt .alaposan ki kell égetni a belsejét. Az biztos, hogy nem szeretik elvállalni az újrakrómozását a belsejében lerakódott trutyi miatt.
Ezen felül az összes krómréteget el kell távolítani és a lehető legsimábbra le kell csiszolni.
Van veterános ismerősöm, aki Kecskeméten krómoztatott. Elég szép lett. Ha érdekel megpróbálhatom elkérni a címét. Üdv.
Azt nem írom le, hogy miként csináld, hanem azt, hogy én hogyan csinálom. Tele tank(spuri a piros szmötyi neve) akksi ki és a lakásban pihen. Havonta egyszer feltöltöm az akksit. Az 535ös-ből elég szar kivenni az akksit, ezért akár benne is hagyhatod, de töltsd fel időnként(árammal)! Van aki beindítja időnként. Akkor arra ügyelj, hogy az üzemi hőfok el legyen érve! Nem elég az 5 perces röfögtetés. Szóval így.
Tisztelt Maxim
Először is elismerésem, hogy abból az alkatrészkupacból működő gépet kreáltál. Az még inkább nagy dolog, hogy ez egy harminc+ korú működő moci. Nem ismerem a szigorú előírásokat az eredeti vagy utángyártott alkatrészek beépítésére, csak sikerüljön az OT, ha már ezt tűzted ki magadnak.
Nem szívesen mondom, de az a sornégyes motorhang amit betettél, mit is akar mutatni, mert elég halvány. Írtad, nem a te filmed, akkor mit demonstrál? röffentsd be a tiédet az érdekelne.
Ezen oldal szerint (katt a linkre) csak 85-86-ban gyártott maxim Volt ilyen cikkszámu dob.
Èn mostanság két öregebb motort raktam rendbe, ezeknél a német piacon találtam külösre és zajcsillapitzásra a gyárival szinte teljesen azonos SITO dobokat.
De 15 éve a xs 400 yamahámra hajtottam magamnak dobot. elköszürltem a hegesztéseket, kiszerkesztettem a tölcsért, rágesztettem a gyári levágott tartót, végébe csináltam pogácsát, aztán lefestettem feketére. Nyilván kromozni is lehetett volna, de annyira szép nem Volt, meg ösztönbíjból Sem futotta rá...
A gyári beütések álatalában nem szoktak kirohadni a dobból, azt is ki lehet szépen vágni, és az új palástba behegeszteni. Ha meg tudod menteni a csatlakozásokat, akkor sima lágy szénacéllal kell dolgozni, mert a savállóval ugyis összeveszne a szénacél a hegesztésnél.
Hihetetlen, de a Katanának pont ilyen trombitái vannak. Még az 5 luk is rajta van. Pedig gyári Suzuki. Fekete krómozott. Azt hittem a sógor fúrta rá a lukakat még Kanadában, hogy durvább legyen a hangja! Nem semmi lenne egy ilyen virgács a csapatban!
Szerintem ha legyártatod savállóból, és azt felpolírozni, ez a megoldás sem lenne olcsó, de örök! Bár a védőgázos fogyóelektródás, vagy AWI- ívhegesztés miatt ez sem lenne olcsó!
Sricsi!
Én is gondolkoztam a legyártatáson, de nem tudom hogy megoldás lenne e, mert szeretném OT-ztatni. Illetve gondolom sokat változna a hangja, azt pedig nem szeretném. Eszméletlen szép érces hangja van... http://youtu.be/KdIjjAMAGh4 bár sajnos nem találtam olyan videot ami visszaadná még csak megközelítve is azt.
Egyébként ezért is irtam ebbe a forumba, mert hát ugye az enyém nem virago de a soros blokkon kívül szakasztott ugyan az és Ti itt már láttatok egyet mást.
Esetlegesen azt megtudná e nekem mondani valaki hogy a virago-nak valamelyik kiadásának a dobja megegyezhet e az enyémmel?!
Sziasztok!
A krómozás engem is érdekelne. Ha nem horror áron van, a hátsó felnin itt ott kezdenek előjönni a rozsdafoltok.
Meg egy két csavarnak sem ártana.
Köszi a segítséget!
Szia! Esetleg rozsdamentesből legyártatni? És azt felpolírozni?
Megoldás lehet még teljesen újragyártatni bilivasból egy szakival, és utána lekrómoztatni. Ha a kipufogóban nincs semmi szennyeződés (tiszta), akkor biztosan elvállalják a krómozást. Üdv
Sziasztok!
Egyszer már régebben kértem tőletek segítséget. Lehet hogy még valaki emlékszik rám, egy 85` Yamaha xj 700 x maxim-om van.
Végre elindult a felújítási projekt. A motor szétszedve, a váz lehomokozva és porfestve, a sárvédők, a tank is festve, ülések újrahúzva. Szépen lassan alakulunk. Mivel egy idősebb jószágról van szó a krómozott alkatrészeket is elkezdte csipegetni az idő. A kipufogókkal vagyok bajba, azok a belső részeiknél rendesen odavannak. Bontóban hírből sem ismerik ezt a fajtát amcsi belpiacos léte miatt. A krómozó elhajtott hogy ezt senki nem fogja elvállalni.
A kérdés hogy esetleg tudna e valaki mondani valami megoldást? Esetleg palástcsere?! De ki és hol és mennyiért?
A tippeket előre is köszönöm...
Esetleg aki ilyen eszement dologra adná a fejét mint én, annak infoként: Az ülések "bőrözése" 10000.- , a váz homokozása és porfestése 12000.-, Illetve a tank, sárvédők és oldalelemek festése 50000.-
Tisztelt GF
A +10C fok alatti indulások egyébként is rendesen leterhelik a szintén lehűlt akksit. Az autóé azért robosztusabb, testesebb, kevésbé veszít a teljesítményéből ami 45-55 Ah. A motoré meg csak 12Ah. Nekem is "ridegen tartott" a gépem, tehát kénytelen a mindenkori hideg, párás levegővel elindulni minden hajnalban. Nekem az a tapasztalatom, hogy mégis inkább a dermedt olaj megtörése és szivattyúzása az, ami a legnagyobb energiát leveszi az indítómotortól. Tehát még az indítózás előtt ráülök, kettesben előre hátra néhányszor meglöködöm. Üresbe teszem, indítózok, pöcc-röff. Néha azért indulás előtt nulla foknál egy félórára tákötöm a töltőt is, hiszen 10,4 V már nem is forgatja meg. 11,2 V már be tudja ugrasztani. De ez a sok lehülés zabálja ám a kisméretű savas akksi élettartamát.
Termeszetesen jo ha nagyobb akksi fer be. Marmint kapacitasban. Pl a shorai majdnem a duplaja az erdeti akkunak kapacitasban. Itt egy link az akkukrol roviden:
Itt lathatod a tipusokat es bar a zselest rakta legalulra a lithium-iron kellene oda mivel az a legjobb. Egyedul ez nem savas a tobbi igen. Fentrol lefele emelkednek az arak es a minoseg. A yuasa nagyon jo bar ahogy katana irta minden gyartas kinaba kerult.
Köszönöm a linkeket és a tanácsokat.
Villamossági kérdésekben (is) teljesen járatlan vagyok - ezért is kérdezgetek ennyit.
Amiből kiindultam: a Virgács aksija - hagyományos, no name - halódik. Ezzel vettem (nem mai gyerek...), mostanáig kisebb-nagyobb küzdelmekkel, de sikerült életben tartani. Az állandó savazással, víz utántöltéssel, stb. - megtelt a hócipőm.
Az autómban 7 (!) éve egy újonnan, gyárilag beszerelt aksi van. A márkáját most nem tudom, de rá sem kellett néznem jóformán és máig "pöccre" indít, +30 és -20 fokban is. A legutóbbi átvizsgálás után is rendben találták, még pár év biztosan van benne... A villamos szakiktól halottam, hogy ez "zselés" aksi, azért bírja ilyen jól. Gondozást nem igényel, stb. (Lehet, hogy ilyen nincs is valójában és csak valami szakzsargon - nem értek hozzá...)
Ilyesmit kezdtem el keresgélni...
Még egy laikus kérdésem lenne: ha a gyárilag előírt 12Ah értékhez képest magasabb az aksi által produkált érték, az gond vagy jó?
Ezen felül az összes krómréteget el kell távolítani és a lehető legsimábbra le kell csiszolni.
Van veterános ismerősöm, aki Kecskeméten krómoztatott. Elég szép lett. Ha érdekel megpróbálhatom elkérni a címét. Üdv.