Mikor megvettem a motort kifejezetten a castroll aktevót ajánlották, le is cseréltem annak modja szerint rögtön. Azóta kb. 1000 km-et mentem vele. Akkor most vegyek repsol olajat meg szűrőt is és ujra cseréljem le ?
Addig ne nyúljunk a kuplunghoz?
Melegen pláne mostanában a kánikulában nagy terhelésnél megcsúszik, és ha beteszem egyesbe le áll. Hidegen szerintem nincs baja csak kicsit mintha csattogna váltásnál. Köszi!
Üdv Tamás!
Üdv mindenkinek! Régen írtam a fórumon , de minden este olvasom a fejleményeket. Tamásnak üzenem hogy még van egy gyári 535-ös kuplunglamella szettem /külső-belső/ , hozzátartozó rugóval, kb olyan 5-6000km van benne , szuper állapotban. Ha érdekel megbeszélhetjük. Ha valakit érdekel az összes maradék 535-ös alkatrészemet eladnám, van használt ,és új cucc is.
Sziasztok!
Megint itt vagyok, voltam Kaczkó mesternél és kiderült, hogy a CDI- m jó, viszont az olajam nem. (Mégegyszer köszönöm a próba lehetőségét.)
Lecseréltem az olajat Repsol 20W50- re, de a tömítőgyűrű amit adtak a szűrőm mellé, (direkt Viragohoz kértem) nem akar tömíteni tökéletesen, mert nem megy be a nútba rendesen. Meg szeretném kérdezni, hogy hol tudok én egy rendes O gyűrűt rendelni hozzá, vagy legalább a pontos tipusát, méretét.
Sziasztok!
Hát a kuplungja sajnos az én mocimnak is csúszik!
Az olajat lecseréltem benne Castrol Aktevora (20 v 50).
De igy is megcsúszik melegen , szerintem meg kell kuplungozni.
Vagy van más megoldás?
Üdv Tamás!
Üdv Tormy,
Neked is köszönöm a tanácsokat! Ezek után tuti, hogy kipróbálom a Repsolt (azon belül hogy pl. 15w50, számít hogy melyik pontosan?), ahogy azt itt a fórumban is nagyon sokan használják/ajánlják. Lecserélem, és addig nem nyúlok a kuplunghoz. Szabadonfutót meg próbálok szerezni bontottat. Az olaj egyébként befolyásolhatja az önindító csúszását is?
üdv a fórumon és a virago tulajok közt!
A kormánycsapágyat simán be lehet rakni szarul is, és a beállítás sem mindegy. A teleszkópot mutasd meg inkább egy szakinak, rengeteg baja lehet (akár az is hogy nincs benne elég olaj). A kuplung lamella csere nem nagy kaland, viszont mivel írtad az olajcserét jó eséllyel az olaj miatt csúszik a kuplung. Ajánlott virago olaj: repsol 15 vagy 20w50. A motorosbolt mást fog neked ajánlani (amit el akar adni) ettől még lehet jó a motul is (nem ismerem), de nekem pl castrol actevot ajánlottak anno a motorboltban, amit itt kimondottan károsnak tartanak a hozzáértők. Ha nem ismernéd ezt az oldalt:http://www.virago.ro/2009/02/1...
Ha bontott alkatrészt keresel, az előző hsz-ban már meg is találtad a forrást...
Kalmi, Katana,
visszatérve a TDM túramotorra: tényleg unalmas, olyan menni vele, mint egy autóval, viszont egyszerűen egy kényelmes jármű, ami azt csinálja amit mondasz neki sok száz kilométeren át. A virago és gondolom más hasonló motor is ad egy élményfaktort (már egyenesen menni is kihívás a ritkán előforduló keresztbordákon ), ami túrává varázsol egy akár 200 km-es utat is. Egy ideje érlelődik bennem hogy hosszabb túrákat is tennék, amihez egy túramotort is be kéne szerezzek. Mondjuk a kardán miatt lehet inkább egy Xj 900-at vennék.
Nincs benne? Úgy érted, széthullott, kiszedték, vagy nem is volt?
A szabadonfutóról azt olvastam több fórumon, hogy mindenki lehegeszti... Így utólag nem ezzel kellett volna kezdeni. Szerintem szerzek egyet valahol...
Az olaj elvileg jó, valami Motul 20W50, azt mondták ez ebbe fasza.
A telónak a keresztmetszetét kell mérni, hogy nem ovális-e? Ezredes mikró is akad...:)
Üdv az Uraknak!
Az első Simson után egy 25 éves álom valósult meg számomra: eljutottam végre odáig, hogy tulajdonosa lettem egy `87-es XV 1100-nak. Előtte már sokat olvastam a jellemző hibáiról és úgy gondoltam érdemes belevágni. Dióhéjban elmesélem a sztorit. Első körben lecseréltem a gyári alufelniket küllősre, ami egy 750-esé volt, és jobban mutat a vason. Azóta nem ment a kilométeróra, a kihajtás hullott szét, amit sikerült egy kis esztergálással helyrehozni. A kormánycsapágy rommá volt kopva egy ponton, csere volt, de valami miatt most is kotyog egy kicsit. Ha odarántom neki egy kicsit, akkor egy adott fordulatszám környékén eléggé elkezd pattogni a teló alsó része, amihez a kerék van rögzítve. (nem tudom pontosan, mi a neve) Teló-szimering csere után ha felpumpálom levegővel, hol napok múlva, hol 15 perc múlva elengedi a levegőt, és hajlamos lecsattanni az első teleszkóp. Az a véleményem, hogy valószínűleg törve lehetett az eleje, de az előző tulaj erről nem mondott semmit. Lenne esetleg valakinek ötlete, hogy mi okozhat ilyesmiket? A másik dolog, hogy olajcsere után eléggé elkezdett csúszni a kuplung. Az új lamellák megvannak, szerszám is van, szerintetek neki merjek állni? Nem vagyok teljesen béna műszakilag, de ez az első motorom, ami nem Simson...
Az önindító hülyeségét már meg sem kéne említenem, inkább visít, melen pedig szinte lehetetlen elindítani, nem akad be az önindító. A szabadonfutója le lett hegesztve, nem segített, de legalább az indítás végén reccsen mindig.... Gondolom az "omega-rugó" ellenőrzése alap... Szívesen veszek bármilyen ötletet, észrevételt.
Eladó sorba került xv 750-es viragom.
gyártási év:1995
műszaki 2017 márc.
gyári állapot
A fórumosok közül többen már élőben is látták. Ha valakit esetleg érdekel, ajánljatok egy jó árat.
eloszor olajcsere
Ha kuplung baja van tényleg a motoromnak érdekel a cucc!
Háttámlád nincs véletlenül? Azt szeretnék venni.
Köszi Tamás!
Telefonon beszéljünk!
Ide ki írhatom a számom?
Köszi a segítséget mindenkinek!
Mikor megvettem a motort kifejezetten a castroll aktevót ajánlották, le is cseréltem annak modja szerint rögtön. Azóta kb. 1000 km-et mentem vele. Akkor most vegyek repsol olajat meg szűrőt is és ujra cseréljem le ?
Addig ne nyúljunk a kuplunghoz?
Melegen pláne mostanában a kánikulában nagy terhelésnél megcsúszik, és ha beteszem egyesbe le áll. Hidegen szerintem nincs baja csak kicsit mintha csattogna váltásnál. Köszi!
Üdv Tamás!
legyszives usd be a forum keresobe a kuplung szot
latsz majd csodat
castrol felejtos a repsol a nyero
udv kaczko
Megint itt vagyok, voltam Kaczkó mesternél és kiderült, hogy a CDI- m jó, viszont az olajam nem. (Mégegyszer köszönöm a próba lehetőségét.)
Lecseréltem az olajat Repsol 20W50- re, de a tömítőgyűrű amit adtak a szűrőm mellé, (direkt Viragohoz kértem) nem akar tömíteni tökéletesen, mert nem megy be a nútba rendesen. Meg szeretném kérdezni, hogy hol tudok én egy rendes O gyűrűt rendelni hozzá, vagy legalább a pontos tipusát, méretét.
Hát a kuplungja sajnos az én mocimnak is csúszik!
Az olajat lecseréltem benne Castrol Aktevora (20 v 50).
De igy is megcsúszik melegen , szerintem meg kell kuplungozni.
Vagy van más megoldás?
Üdv Tamás!
Neked is köszönöm a tanácsokat! Ezek után tuti, hogy kipróbálom a Repsolt (azon belül hogy pl. 15w50, számít hogy melyik pontosan?), ahogy azt itt a fórumban is nagyon sokan használják/ajánlják. Lecserélem, és addig nem nyúlok a kuplunghoz. Szabadonfutót meg próbálok szerezni bontottat. Az olaj egyébként befolyásolhatja az önindító csúszását is?
üdv a fórumon és a virago tulajok közt!
A kormánycsapágyat simán be lehet rakni szarul is, és a beállítás sem mindegy. A teleszkópot mutasd meg inkább egy szakinak, rengeteg baja lehet (akár az is hogy nincs benne elég olaj). A kuplung lamella csere nem nagy kaland, viszont mivel írtad az olajcserét jó eséllyel az olaj miatt csúszik a kuplung. Ajánlott virago olaj: repsol 15 vagy 20w50. A motorosbolt mást fog neked ajánlani (amit el akar adni) ettől még lehet jó a motul is (nem ismerem), de nekem pl castrol actevot ajánlottak anno a motorboltban, amit itt kimondottan károsnak tartanak a hozzáértők. Ha nem ismernéd ezt az oldalt:http://www.virago.ro/2009/02/1...
Ha bontott alkatrészt keresel, az előző hsz-ban már meg is találtad a forrást...
Kalmi, Katana,
visszatérve a TDM túramotorra: tényleg unalmas, olyan menni vele, mint egy autóval, viszont egyszerűen egy kényelmes jármű, ami azt csinálja amit mondasz neki sok száz kilométeren át. A virago és gondolom más hasonló motor is ad egy élményfaktort (már egyenesen menni is kihívás a ritkán előforduló keresztbordákon ), ami túrává varázsol egy akár 200 km-es utat is. Egy ideje érlelődik bennem hogy hosszabb túrákat is tennék, amihez egy túramotort is be kéne szerezzek. Mondjuk a kardán miatt lehet inkább egy Xj 900-at vennék.
A szabadonfutóról azt olvastam több fórumon, hogy mindenki lehegeszti... Így utólag nem ezzel kellett volna kezdeni. Szerintem szerzek egyet valahol...
Az olaj elvileg jó, valami Motul 20W50, azt mondták ez ebbe fasza.
A telónak a keresztmetszetét kell mérni, hogy nem ovális-e? Ezredes mikró is akad...:)
Köszönöm a tanácsaid!
a te motorodnal mar gaz van
nincs omega rugo bene
a szabadonfutot nem hegesztjuk
jo olajat teszunk belle akkor nem csuszik meg a kuplungod
a teleszkopot mikrometerel meg merjuk ovalitasra
elso korbe enyi
az ismerosi koromben a legutobi tapasztalat 380 ezerbe faj a havernak
udv kaczko
Persze ezt is láttam már szétborítva, nem teljesen idegen, megaztán a szerelő 400m-re lakik, ha nagy lenne a gáz...
az okos ember mas karan tanul a masik remelem nem te vagy
udv kaczko
Igen, ez nekem is megfordult a fejemben... Viszont amit lehet, megoldanék magam, hasznos tapasztalatokat szerezhetek így.
keres egy szerelot jobban jarsz
udv kaczko
Az első Simson után egy 25 éves álom valósult meg számomra: eljutottam végre odáig, hogy tulajdonosa lettem egy `87-es XV 1100-nak. Előtte már sokat olvastam a jellemző hibáiról és úgy gondoltam érdemes belevágni. Dióhéjban elmesélem a sztorit. Első körben lecseréltem a gyári alufelniket küllősre, ami egy 750-esé volt, és jobban mutat a vason. Azóta nem ment a kilométeróra, a kihajtás hullott szét, amit sikerült egy kis esztergálással helyrehozni. A kormánycsapágy rommá volt kopva egy ponton, csere volt, de valami miatt most is kotyog egy kicsit. Ha odarántom neki egy kicsit, akkor egy adott fordulatszám környékén eléggé elkezd pattogni a teló alsó része, amihez a kerék van rögzítve. (nem tudom pontosan, mi a neve) Teló-szimering csere után ha felpumpálom levegővel, hol napok múlva, hol 15 perc múlva elengedi a levegőt, és hajlamos lecsattanni az első teleszkóp. Az a véleményem, hogy valószínűleg törve lehetett az eleje, de az előző tulaj erről nem mondott semmit. Lenne esetleg valakinek ötlete, hogy mi okozhat ilyesmiket? A másik dolog, hogy olajcsere után eléggé elkezdett csúszni a kuplung. Az új lamellák megvannak, szerszám is van, szerintetek neki merjek állni? Nem vagyok teljesen béna műszakilag, de ez az első motorom, ami nem Simson...
Az önindító hülyeségét már meg sem kéne említenem, inkább visít, melen pedig szinte lehetetlen elindítani, nem akad be az önindító. A szabadonfutója le lett hegesztve, nem segített, de legalább az indítás végén reccsen mindig.... Gondolom az "omega-rugó" ellenőrzése alap... Szívesen veszek bármilyen ötletet, észrevételt.