Értem én, de problémás a kivitelezés...
Nyomom én a dudát, de már csak a vészhelyzet közben.
Tipikus szituáció: velem egy irányban battyog előttem a járdán az egyén. Eszébe ötlik, hogy - mondjuk - beugrik a túloldali trafikba. Fordul egyet, még el is néz balra, de már lép is le az útra elém, hogy toronyiránt átvágjon az úton... Egyszerűen nem vesz észre... Vagy úgy gondolja, hogy én 10 m-en belül simán korrigálok, kikerülöm, fékezek, stb... Tényleg nem értem. :/
Vsz. hiába ég a lámpám, mivel lakott területen nem "döngetek", a keskeny sziluett és a csendesség miatt, néhányaknak egyszerűen nincs veszélyérzete.
Szóval, megelőzési szándékból, tkp. folyamatosan dudálgathatnék, minden gyalogost észlelve. Van pár belőlük egy városban... Közülük 1000-ből egy a "kamikaze" - a többi hülyén nézne... De a heti 8 eset azért elég számos - nekem is.
Azt már kb. "elkönyveltem rutinnak", hogy a kereszteződéseket óvatosan közelítem meg, mert (mint korábban írtam erről) az autósok egy része semmibe vesz, hiába van elsőbbségem.
De ha még a gyalogosok (és bicajosok...) miatt is folyamatosan paráznom kell - akkor lassan elfogy az "élvezeti faktor"...
És hidd el nekem, nem vagyok egy "állat" - kifejezetten szabálykövetően próbálok motorozni. Zebra közelében lassítok, ha csak halvány jelét látom, hogy gyalogosok át akarnak kelni, megállok, átengedem őket, stb. (Pedig elvileg simán el tudnék suttyanni előttük-mögöttük... De ebből már kinőttem...)
És nem "vagánykodásból" akarom hangosabbra állítani a kipufogót. Én kifejezetten élvezem, hogy ilyen csendes, minden kis szelephangot tisztán hallok, miközben jár.
(Kis kitérő: a Némber, mint korábban írtam, éveket állt, "csak úgy" letámasztva. Kellett is rá költenem, hogy a közben elporladt, elkoszolódott részeket cseréljem, tisztítsam. Már ettől "életre kelt". Egy ideje én is használom a Spurit. Most már tényleg úgy jár, mint egy kis óramű. Sok szakember is elámult, hogy mennyire simán, zörej- és zajmentesen működik, pedig - elvileg - a Viragok nem erről híresek...)
Na, szóval: nem jókedvemben akarok olyan dologra költeni, amire tkp. nem lenne szükség...
A kipufogót nem kell furkálni mert elhangolódik a finoman beállított karburátor ami mindennek árt! Fogyasztás ,szelepek, vizsgáztatás.
Arra,hogy a gyalogosok észrevegyenek a japánok egy nagyon egyszerű szerkezetet szereltek a motorra? úgy hívják ,,, D U D A !
Köszi
Majd meg próbálom. Bár még az ebay-ról még nem vettem semmit. De ha nagyon akarom akkor lehet, hogy sikerül.
A 400-as kipufogójának végét, is csak körbe kell furkálni 8-as fúróval. S pont annyira lesz hangosabb, hogy észrevegyenek a gyalogosok. De menet közben ne legyen zavaró.
Én is tanácsot kérnék...
A 400-ason full gyári a kipufogó rendszer, ergo menet közben - kis túlzással - annyi hangja van, mint egy villanymotornak. A múlt héten 8 alkalommal kellet a járdáról elém lelépő gyalogosok miatt keményen fékeznem, illetve kockázatos manővereket elkövetnem. Nem vesznek észre, úgy tűnik... Elegem lett.
Úgy döntöttem, hogy felhangosítanám kicsit a kipufogót. Nem durva változtatásokra gondolok, megtartanám a jelenlegi szerkezetet (ha ez lehetséges). De a hangtompításhoz hozzányúlnék.
A rendszer felépítését ismerem (gyak. azonos az 535-össel.) Gyűjtő dob, onnan kivezetve a csövek, stb.
Hol és hogyan érdemes hozzányúlni úgy, hogy ne kelljen egyéb téren is drasztikus beavatkozásokat végrehajtani? Mikre kell figyelni? Stb...
Előre is köszönöm a segítséget!
(Ps.: a "műtétet" profi, verseny szervizben végeznék, de autókra szakosodtak. A technika rendelkezésre áll az átalakításhoz, az ismeretek hiányoznak...)
Az ebay-on mindig van lánc és ritkán akciózzák le,pont azért mert csak újat érdemes beszerelni. Beírod az ebay keresőjébe és megtalálod, persze az ebay.de ezt írd be.
Hozd el nyugodtan a Magnát. Fél munkát nem akarok végezni, azt tudom tenni, hogy leszerelem a karbikat, kitisztítom újra, átnézem őket, és visszaszerelve csinálok rajtuk szinkront. Hívj majd fel!
Köszönöm a választ.
Ha úgy is adják a lánchoz, akkor természetes, hogy azzal fogom csinálni.
Esetleg az ebajon nincs véletlenül olcsó lánc az xv 1100-ashoz?
Adnak a lánccal egy új nittelő (összekötő szemet) amivel összefogatod a láncot és ezt kell egy szerzámmal összesajtolni. Lehet kalapáccsal is csak kérdés meddig bírja.
A súrlódó hang mikor jelentkezik? Fordulaton nagyobb tempónál? Vagy esetleg mindig, Alapjáraton is?
A csörgést és a kopogást már nem szeretném meg várni. Az átugrást meg pláne nem!
tisztelt zsocaa vezermulanc nyulast igen meglehet halani elob hangos surlodo hang aztan csorges a vegen pedig egy kopogo hangot lehet halani amikor mar a vezermutengely en atugrik a lanc es oszever mindent a videoban jol lathato hogy a mester levete a vezermutengely fedelet es megemelte a lancot tehat nem talalgatot hanem ellenorzot
Nyomom én a dudát, de már csak a vészhelyzet közben.
Tipikus szituáció: velem egy irányban battyog előttem a járdán az egyén. Eszébe ötlik, hogy - mondjuk - beugrik a túloldali trafikba. Fordul egyet, még el is néz balra, de már lép is le az útra elém, hogy toronyiránt átvágjon az úton... Egyszerűen nem vesz észre... Vagy úgy gondolja, hogy én 10 m-en belül simán korrigálok, kikerülöm, fékezek, stb... Tényleg nem értem. :/
Vsz. hiába ég a lámpám, mivel lakott területen nem "döngetek", a keskeny sziluett és a csendesség miatt, néhányaknak egyszerűen nincs veszélyérzete.
Szóval, megelőzési szándékból, tkp. folyamatosan dudálgathatnék, minden gyalogost észlelve. Van pár belőlük egy városban... Közülük 1000-ből egy a "kamikaze" - a többi hülyén nézne... De a heti 8 eset azért elég számos - nekem is.
Azt már kb. "elkönyveltem rutinnak", hogy a kereszteződéseket óvatosan közelítem meg, mert (mint korábban írtam erről) az autósok egy része semmibe vesz, hiába van elsőbbségem.
De ha még a gyalogosok (és bicajosok...) miatt is folyamatosan paráznom kell - akkor lassan elfogy az "élvezeti faktor"...
És hidd el nekem, nem vagyok egy "állat" - kifejezetten szabálykövetően próbálok motorozni. Zebra közelében lassítok, ha csak halvány jelét látom, hogy gyalogosok át akarnak kelni, megállok, átengedem őket, stb. (Pedig elvileg simán el tudnék suttyanni előttük-mögöttük... De ebből már kinőttem...)
És nem "vagánykodásból" akarom hangosabbra állítani a kipufogót. Én kifejezetten élvezem, hogy ilyen csendes, minden kis szelephangot tisztán hallok, miközben jár.
(Kis kitérő: a Némber, mint korábban írtam, éveket állt, "csak úgy" letámasztva. Kellett is rá költenem, hogy a közben elporladt, elkoszolódott részeket cseréljem, tisztítsam. Már ettől "életre kelt". Egy ideje én is használom a Spurit. Most már tényleg úgy jár, mint egy kis óramű. Sok szakember is elámult, hogy mennyire simán, zörej- és zajmentesen működik, pedig - elvileg - a Viragok nem erről híresek...)
Na, szóval: nem jókedvemben akarok olyan dologra költeni, amire tkp. nem lenne szükség...