Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na ez is egy jó kis keccsolás lehet. Se nittelő szerszám semmi nyomatékkulcs, kalapács rákopogtatom és mehet. Azt nittelő speckó szerszámmal kell mert b@szhatod ha szét jön, meg ez egy xvs drag nem 110 virgács!
Köszönöm az infót.
Már néztem egy videót a lánc cseréjéről. S ott úgy cseréltek, hogy csak azt a kis ablakot vették le, ami a vezérmű tengelynél van.
Leszedte a lánckereket, szétszed a láncot. Össze akasztotta az új lánccal, és a főtengelyt hajtva átfűzte. Csak az nem tiszta, hogy utána hogy állította vissza a jelre.

http://youtu.be/igSTridqJ5E
Szerintem vard meg a kovetkezo telet es akkor csinald. Mast elvileg nem kell cserelni. A vezetok allapotat majd akkor megnezed amikor szeded szet es rendelsz ha kell. Eredeti yamahat javaslok.
Igen
Itt teljesen ki van nyújtózva a feszítő.
Kb 5 mm et kell vissza tekerni, hogy helyére lehessen tenni.
Ezek szerint érdemes beszereznem vezérmű láncot?
Érdekes hogy olyan 8 ezer km-el ezelőtt is ilyen volt.
Hol érdemes vezérmű láncokat beszereznem?
Csak láncot kell cserélni, vagy valamelyik fogas kereket is?
Innen messzirol nezve a vegefele jar. A feszito kiugrott allapotaban tartod?
RC51
Ekkora vezérműlánc feszíthetőség, még megfelelő?
Jól gondolom, hogy ha már a feszítő nem fog tudni tovább feszíteni, és laza lesz a lánc. Akkor jellegzetes csörgő hanggal fogja jelezni?
Szia. Mid van még meg belõle?
udv
most is fen vagyok
Szia! A SKYPE-n nem látlak mostanában pedig lenne egy kérdésem.
udv

volna elado xv 535 alkatresz
Köszönöm a válaszodat.
Mindjárt indulok is ki, én is ellenőrizni a vezérmű lánc feszítőmet.
Kb 8 ezer km el ez előtt ellenőriztem. S akkor volt még olyan 5mm feszítési lehetőség.

Más Off:
Tegnap olvastam itt a Műmájer topikon a következőt.
"A politika olyan mint a szar. Ha belemélyedsz, láthatod, hogy van jobb, és bal oldala. Sőt van neki szélső, jobb és bal oldala is. De ha képes vagy felül emelkedni belőle, és fentről vissza nézel rá, akkor fogod látni, hogy nem más mint egy nagy rakás szar az egész."
Eleg hosszu folyamat vezetett ide. Azzal kezdodott, hogy megnyult a vezerles lanc, kiszakadt belole es ledaralta a lanc megvezeto csuszkakat, majd atugrott a vezerles es az elso dugattyu felutotte mindket szelepet. Kovetkezett a csere: szelepek, vezerles lanc, gyuru szett, tomites szett, szurok, olaj es fotengely csiszolasra is szukseg volt. Sajnos vasarlaskor nem lattam bele a blokkba. Osszerakas utan valami erdekes es periodikusan hallatszo hangra lettunk figyelmesek. Lassan bontogatva kerestuk az okot es ellenoriztunk mindent mig a fotengelyhez nem ertunk ismet. A jobb oldalon levo csapagyban vagy a ledaralt csuszka darabok okoztak, vagy a felutest kovetoen lement 1 vagy 2 golyocskarol a cementalas. Meg kezben tartva es forgatva is a csapagyat, erzodik, ahogy mikor doccen at a serult golyocskan. Mukodes kozbe fura hangot tud generalni.
Hat igy tortent, hogy kb 200e Ft-nal tartok es meg most keresem a csapagyakat ami 60-80 euro darabja+ujabb tomites szett es olaj.
Nem értettem félre, csak úgy kikívánkozott belőlem.
Biztos "durrogtattak" vele!
Tasival kapcsolatban lehet,hogy félre érthetően írtam. Nem zavar,hogy miket ír és az sem ahogyan. Elismerem a tudását akárcsak lecsónak.(Alsónémedin lakik közel Gyálhoz) Kalmit azonban személyesen ismerem és nekem ez a fontosabb. Tudom mit kinlódott amikor a sajátját finomhangolta(még az 535öst) és ezért tudom,hogy precíz. De az is biztos,hogy megmondja ha meghaladja a képességét a bonyolultabb motor beállítása. Üveg gyertyával kisérletezte ki a helyes benzin levegő arányt. Pont kaptam a napokban egy régi szakitól egy Colortest szettet és tudom,hogy ő használná is. Persze ha nem jelentkezik megkeresem a Tigrincest.
Szia
Hogyan jutott el a motorod a főtengely csapágy cseréig?
Azért kérdem, mert nekem is teljesen azonos a motorom a tiéddel. Csak 2 évvel fiatalabb.
Válaszodat előre is köszönöm.
Èrtem a mondandód...csak mostnság azt tapasztalom, hogy egyre több embernek van "szerszáma", de nagyon hiányoznak az alapok, ismeretek...nem oly régen kölcsönadtam a digitális felhesználobarát szinkronteszterem, olyannak aki másnak is szokott csinálni szinkront, meg egyéb karbantartásokat...még sem tudta összetolni a cuccommal a saját motorját, pedig nem hülye gyerek, és nem müszer volt a ludas...Párszor leírtam, egy szinkron nem annyiból áll, hogy rádugjuk a müszert, és egyformára állítjuk a pillangókkal a nyomásértékeket...mert kb ma ez a trendi, és örül mindenki...Pedig ennél sokkal mélyebbröl kell indítani a müveletet. Nyilván nem kell tulmisztifikálni, de manapság akkor is rossz tapasztalataim vannak e tekinetben is...
Tasi sokszor össze-vissza irogat, meg dumál , de amit csinál, amennyi szart már feltámasztott...lehet rá mondani bármit, de mikor utolsó mencsvárnként odaviszik üres zsebbel a szétbarmolt motort ( mert elötte minden "szaki" lehúzta a tulajt) és pár forintból kell talpratenni...itt kezdödik szeritem az elhívatottság. Nem kívánom öt reklámozni, de ha valakit nyugott szívvel lehet ajánlani, szerintem az ö. MIóta nekem fel kellett adnom a szerelést, az összes kuncsaftomat hozzá küldtem, és nem sok mi panasz érkezett vissza...ugyankkor meg hány "balekról" lehet itt olvasni, hogy ez meg az nem jó a motoron, pedig "MOST VOLT SZERVIZBEN"...ahol jól el is baszták, de vissza már senki nem meri(?) vinni. Ö meg vállal minden hulladékra 1 év garit...mások meg azt is letagadják hogy ott jártál...NYILVÀN, TISZTELET A KIVÈTELNEK!
Nem ezen múlik. Gyálon is van motorszerviz, (Fekti művek) ismerem is őket, de ha már fizetek, inkább ismerősnek. Tasit nem ismerem csak olvasom néha. Itt a fórumon van aki ingyért megcsinálná(Jogo) de nincs pofám. Kalmit egyszer kimentettem vidékről amikor elromlott a fesszab a frissen vett gépén(természetesen minden költséget állt) és ekkor beszéltük, hogy ha kell csinál szinkront. De köszi, ha nem ér rá vagy más gáz van, lehet felhívom a Tasit.
Miért ben viszed el hozzá?Kis pénzért szépen megcsinálja neked. Még csak távolságban sem egetverö töled Mány.Minden müszere és szerszáma meg van hozzá.
De egy fasz vagyok. Mindenembe rakok itt meg eszembe sem jutott pedig a nőm motorja. Tavaly szét lett szedve és ki lett takarítva a karbi(mind a 4) mert 2 évet állt és beleromlott a benzin. A szezont jól elvitte de most megint elég szar már. Szinkronizálni mindenképpen szeretném és az említett H-D fan rendelkezik 4 hengeres szinkron teszterrel. Amúgy jelentem a Seat Ibizám nem fogyaszt kevesebbet a Spuritól, de nem is ezért rakom bele. Tehát aki fogyasztás csökkenést vár az csalódni fog, ellenben érezhetően jobban gyorsul és rugalmasabb a kiskocsi. A Katana eddig is hibátlanul ment de abba is rakom, hogy ne kelljen a karbikat tisztítani vagy mittudomén. A virgács megjavult, ha tőle akkor jó, ha nem akkor is. A dízel omegánál semmi érezhető változás sem a menetteljesítményben, sem a fogyasztásban. Úgy gondolom, hogy továbbra is használni fogom.
Ez a tipikus jele szokott lenni az alapjárati rendszer részleges dugulásának (ezért javaslom a spurit). Az alapjárati rendszeren nem tud elég üzemanyagot átengedni, ezért feljebb tekerted a központi alapjárat állító csavart, ami megnyitja a pillangó szelepet jobban és aktivizálja a részterhelés rendszer furatait is, hogy elég legyen a dugulás miatt az anyag. Viszont ilyenkor meg nehezebben ejti a fordulatot mert tovább tudja kiszívni a kis furatokon az üzemanyagot. Ha az üzemanyagtisztító szer nem oldja meg a gondod, ki ki kell takarítani a porlasztókat, és szinkronizálni.
Udv.
Tavaszi elokeszuletek kozepette kiderult, hogy kellene a `92-es 1100-asom fotengelyere 2 drb KOYO "SB0809-9C3" - as csapagy. Meretei 94x40x23-as. Nem nagyon talalok sehol, elegge erdekes meret . Tud segiteni valaki?
Koszonom elore!
Szia!

hmm jogos......bár a funkció ugyan az. De akkor kijavítom magam, a fékbetétek a féktárcsákon...stb XD Nem írom le még egyszer ha nem baj.
@kalmi79 Szia kalmi! Van lehetőség rá, hogy szinkronizáld a Magnát? Nem lett jobb a téli pihenő alatt. Nehezen ejti a fordulatot, magas az alapjárat és ha visszaveszem akkor hajlamos lefulladni,kelletlenkedik. Szóval mindenképpen törődni kell vele, költeni kell rá és ha már úgyis, akkor inkább a te tapasztalatodban bíznék! Üdv. Tomi.