Nem kivánok megcáfolni igazán senkit...inkább saját tapasztalatok alapján mondanám el, hogy bizony lehetséges , söt szükseges ennyi idö után a ilyen karbantartások elvégzése, alkatrészek cseréje.
Sok esetben kijelenthetö, hogy ha a jármü nincs alkalmasint konzerválva az állás/nem használat többet árt neki mintha rendszeresen járnának vele.
Àtment már pár motor a kezemen, volt köztük ilyen kis virágláda is, igaz abban kétszer ennyi km (!) volt! De a galériában is meg lehet nézni, hogy a 92 gixer kormánycsapágya 14 ezer mérföld után berohadt, és mivel komolyan atomjaira kell szedni, nem halogattam, kicseréltem, mert az alktrész árához (ca 23€) képest a visszabontás idöigénye nem csekély. A fékcsövek, benzincsövek, vákuumcsövek, elvileg 4 évente a szervizkönyvek szerint cserélödnek, a telo, fék, es kuplungfolyadékok, hütöfolyadékok, pedig két évente. Nyilván egyes esetekben lehet tólni az intervallumon, hiszen az dönt felöle, akinek a neve a forgalmiban a tulajdonos rovatban szerepel...
Ugyanakkor inkább tudom elképzelni, hogy a szervizszámlára került fel csak pár dolog, valójában meg elég volt azt hiszem a bicigli szerü golyós csapágyak kimosni, és friss zsirral összerakni, meg megfelelö nyomattékkel lehúzni.
A jármüvek futásteljesítményének kalkulálgatás, úgy hogy mindenki magából indul ki, elég vicces szokott lenni. Ennek ellenére nekem is van 92-es 1100-esem ami garantáltam 15-16 ezer mérföldet gurult, és tudtam volna venni akár még egyet amiben 25 ekm volt... és vagy 4-5 gépet pofoztam helyre a 125 ccm a 90-es évek közepéröl amiben 20-30 ezer km volt...igaz ezek a német piacról voltak...és van 86-ból egy SR500-as yamahám amibe 3 év alat nem ment 3 e km, és még nincs benne 30 ezer km...
Szóval igen furcsa eredmények is születhetenek, nem lehet mindenre ugyan azt a klisét ráhúzni!
Akinek ilyen motorja van az nem hagyja állni 15 évig, az jár vele.
A kormány csapágy a használattól szokott cserére szorulni. A gumi alkatrészek öregszenek álltóhelyzetben is de a csapágy nem. Lehet a nyolcas elől lemaradt a 3-as vagy 4-es.
Szia! Szerintem jól tetted, hogy ezeket a dolgokat megcsináltattad a motorodon. Ha valaki megnézi a motort és a kezébe nyomod a szakszervíz által kiállított papírokat, egyből látni fogja, hogy gondos gazdája voltál a gépnek. A gumi, ha nem használtad a motort akkor is elöregszik ennyi idő alatt, sajnos.
A teleszkóp szimering ugye, megint csak gumiból van.
A kormánycsapágyat is tönkre lehet tenni kevés idő alatt, ha rosszul van meghúzva a kontraanya, vagy nincs bezsírozva a csapágy. (Azért gondolom ennél sokkal többet kikellene bírnia)
Nem szólunk mert eeelhisszük ezt a -14 év alatt 2400 km-t! egy hónapja megyek a Simson-ommal, és most van benne 573 km. Gondolom ez a tulaj mozgássérült volt, vagy szobadísznek vette. De ezen kár itt lamentálni, hogy igaz-e vagy sem. Elég megnézni a fékeket pl.
Valamit elfelejtettem!én sem örültem ennek a nagy szerviznek !azt hittem ,hogy csak menni kell vele ahogy sokan írják a hirdetéseikben!de nem tudtam sokáig hiba nélkül menni mert ezek a problémák előjöttek én meg megcsináltattam ,tényleg pancser vagyok nem hogy szar állapotban próbálnám eladni.
KEDVES?! motoros társak,ez a motor magyarországi első tulajos 14 év alatt ment 2400 km ert, amikor megvettem, aki ért hozzá a sok állás nem tesz jót ezeknek az alkatrészeknek!ezért lettek cserélve.így biztonságos a motorozás!gumi repedezett-kemény ezért csúszik,szimering ereszti az olajat ezért felkoppan ,kormánycsapágy berágódik nem lehet rendesen kormányozni,soroljam még!ezek az alapok a biztonságos motorozásnál! köszönöm Fabesz nek hozzáértő szavakat !Brumeszkosz neked is!
Az is elofordulhat, hogy a 15 evi hasznalaton kivuliseg kovetkezteben beallt a kormanycsapagy es a teloszimering is eloregedett, kenes hianyaban megrepedt nem? En nem ugranek egybol a tulajnak...
Ezek szerint nem csak nekem gyanús ez a moci! 8500km és ilyen javítások.. ááááá , vagy a javítási lista vagy a km nem igaz.
De aki a hirdetést feladta az még pancser is, ilyen gyengén hazudni.
Nem minden km órát lehet egyszerűen visszafelé hajtani, sőt, a legtöbbet nem lehet a szerkezeténél fogva. A mutató ugrálása nem feltétlenül tekerés következménye...lehet a bowden, vagy az óraszerkezet hibája is. legcélszerűbb külső megbontási nyomokat keresni az órán, peremezés kihajtogatása, karcok a számlapon az üveg alatt, karcok a hátfal csavarjain( vagy akörül),a kihajtás erős lógása,stb.
Sziasztok
Lenne egy kérdésem.
Miről lehet felismerni, ha egy Km órát vissza tekertek?
Láttam egyet amelynek ingadozott, ugrált, a mutatója. Gondolom, hogy ez a fúrós visszatekerés következménye.
Sajnos a fotengely javitasra semmit nem tudok mondani. Nezd meg mennyi a bontott es mennyi a javitas. En felnek a javitastol, gyengulhet plusz ki tudja hol gorbult. Ha bent a hajtokar csapon akkor szerintem menthetetlen. Szetszedes eseten "uj" fotengellyel uj hajtokarcsapagyakat kell beszerezni szin szerint. Konyv kell hozza, es termeszetesen egy szett tomites.
Tiszteletem, 5 eve lett behozva Nemetorszagbol, mar elso evben jellentkezett a szabadonfuto problema, kilazult a 3 kosarat rogzito csavar, es a szabadonfuto kosar elrepedt, elvittem egy szerelohoz, ahol a lendkereket eleg agresziv modon szedtek le, nem odavalo szerszammal, en azota gyartottam lehuzot, vettem uj szabadonfutot, de aztan most egy honapja megint kilazultak a csavarok, mostmar biztosan tudom hogy a nagy vibralastol, mert 100-110 nem erosen be vibralt a blokk bal oldala, most meg leeget a generatorom ez a masodik 5 ev alatt, vasaroltam mas lendkereket mert azt gondoltam hogy azt decentraltak amikor leszedtek, de ezzel is ugyan ugy ver, az ekpalya rendben van, az ek eleg utott kopott, ha a fotengely ver, akkor helyrelehet hozni? van itt egy muhely ahol ilyesmivel foglalkoznak, vagy vegyek egy bontottat? koszonom a segitseget
Tiszteletem, 5 eve lett behozva Nemetorszagbol, mar elso evben jellentkezett a szabadonfuto problema, kilazult a 3 kosarat rogzito csavar, es a szabadonfuto kosar elrepedt, elvittem egy szerelohoz, ahol a lendkereket eleg agresziv modon szedtek le, nem odavalo szerszammal, en azota gyartottam lehuzot, vettem uj szabadonfutot, de aztan most egy honapja megint kilazultak a csavarok, mostmar biztosan tudom hogy a nagy vibralastol, mert 100-110 nem erosen be vibralt a blokk bal oldala, most meg leeget a generatorom ez a masodik 5 ev alatt, vasaroltam mas lendkereket mert azt gondoltam hogy azt decentraltak amikor leszedtek, de ezzel is ugyan ugy ver, az ekpalya rendben van, az ek eleg utott kopott, ha a fotengely ver, akkor helyrelehet hozni? van itt egy muhely ahol ilyesmivel foglalkoznak, vagy vegyek egy bontottat? koszonom a segitseget
A külső része nyílván nem is tudna elforogni a csapágynak, mert kivülről ott van a szorító lemez. Én azon agyaltam, hogy a tengelyen elforog a csapágy, ahogy beleraktam, kézzel tudtam rajta forgatni, na ez nem tettszett. Érted? Egyébként használják ezt a csapágyas kiváltást? Van értelme? Kérnék valami bővebb választ. Úgy tudom ti vágjátok az xv-ket. :) Köszönöm!
Köszönöm a válaszodat,ma vettem egyet ,de azt hiszem 86 é,az enyém 94 es és van rajta valami vezeték jobban mondva 4 .azon amit vettem nincs.így is rá tettem,és eddig jól működött.remélem így is marad.most már csak ritkán durrog ,és van rendes alapjárat is.
Sok esetben kijelenthetö, hogy ha a jármü nincs alkalmasint konzerválva az állás/nem használat többet árt neki mintha rendszeresen járnának vele.
Àtment már pár motor a kezemen, volt köztük ilyen kis virágláda is, igaz abban kétszer ennyi km (!) volt! De a galériában is meg lehet nézni, hogy a 92 gixer kormánycsapágya 14 ezer mérföld után berohadt, és mivel komolyan atomjaira kell szedni, nem halogattam, kicseréltem, mert az alktrész árához (ca 23€) képest a visszabontás idöigénye nem csekély. A fékcsövek, benzincsövek, vákuumcsövek, elvileg 4 évente a szervizkönyvek szerint cserélödnek, a telo, fék, es kuplungfolyadékok, hütöfolyadékok, pedig két évente. Nyilván egyes esetekben lehet tólni az intervallumon, hiszen az dönt felöle, akinek a neve a forgalmiban a tulajdonos rovatban szerepel...
Ugyanakkor inkább tudom elképzelni, hogy a szervizszámlára került fel csak pár dolog, valójában meg elég volt azt hiszem a bicigli szerü golyós csapágyak kimosni, és friss zsirral összerakni, meg megfelelö nyomattékkel lehúzni.
A jármüvek futásteljesítményének kalkulálgatás, úgy hogy mindenki magából indul ki, elég vicces szokott lenni. Ennek ellenére nekem is van 92-es 1100-esem ami garantáltam 15-16 ezer mérföldet gurult, és tudtam volna venni akár még egyet amiben 25 ekm volt... és vagy 4-5 gépet pofoztam helyre a 125 ccm a 90-es évek közepéröl amiben 20-30 ezer km volt...igaz ezek a német piacról voltak...és van 86-ból egy SR500-as yamahám amibe 3 év alat nem ment 3 e km, és még nincs benne 30 ezer km...
Szóval igen furcsa eredmények is születhetenek, nem lehet mindenre ugyan azt a klisét ráhúzni!