Feltennék itt egy kérdést, kíváncsi lennék a véleményetekre.
1999-ben vizsgáztam motorra, akkor A korlátozott kategóriát szereztem, azóta ez van, nincs korlátozás nélküli A jogsim.
Akkori jogszabály szerint ezzel a kategóriával vagy maximum 25 kW-os (34LE) gépet, vagy bármekkora köbcentis gépet, de max 0,16 kW/kg arányú gépet vezethetek. Ebbe a kategóriába sok chopper belefér, mert nem túl erősek, és elég nehezek.
A sporim 39 kW és 247 kg, ennek az aránya 0,157 kw/kg, tehát nyugodtan vezethetem. Viszont idő közben átvariálták a kategóriákat, és A2 néven jelent meg egy új korlátozott kategória, amiben a teljesítményt felemelték 35 kW-ra (46 LE) és beraktak egy 0,2 kW/kg maximalizáló arányt.
Az új kategóriát figyelembe véve nem vezethetem legálisan a motoromat, viszont a régi alapján igen.
Kérdés, hogy mi a szabály? Hivatkozhatok a régi rendszabályra, vagy az új vonatkozik rám is?
Szevasztok!
Sikerült megvenni a hátsó ülést, aminek a linkjét utoljára küldted. Ezúton is köszönöm a segítséget. Pénteken fizettem, ma megérkezett, elég gyorsak ezek a németek. A drag hátsó kerekét valóban ku.va szar kivenni.
Senkinek sem szeretném el venni a kedvét a kedvenc benzin-és benzinkútjától -természetesen továbbra is ott tankolok ahol gagyit kaptam-lehet hogy kevés anyag volt a tartályban és az üllepedett alját kaptam -sok éve itt tankolom az autómat és a motoromat is -eddig semmilyen problémám nemvolt és remélem nem is lesz -a tank kimosása és a karburátorok tisztítása után az üllepített benzinnel újra száguld a pegazus! -széles utat gumifákkal !
Nincs már Mol-motorrevü Green kártya ? Azért kérdezz rá, ha érdekel egy mezei Mol kúton vagy a 06/40 202-202 telefonszámon. Nem rossz dolog, még ha innen a fórumról nem is mindenkinek tetszik !
Szia
Lenne egy sürgős, és számomra fontos kérdésem.
Elszakadt a KM spirálom. A motoros boltban, a katalógusban,
csak XV 1000 hez találtunk. XV 1100 meg sincs említve.
Szóval a kérdésem az, hogy egyezik-e? Megrendelhetem-e?
Ha holnap megrendelném, akkor a héten megérkezhet.
Igen ,úgy van ahogyan írod, csak ahogy megnéztem az 1100 drag-ból és szerintem a tiedből is nem olyan egyszerű kivenni a hátsó kereket mint az 535-ből.
Előre bocsátom ismételten : Sem én, sem családtagjaim nem dolgoznak a Molnál, Mol részvényem sincs, nem kapok pénzt tőlük, reklámot sem akarok csinálni nekik, és ebben a témában már megírtam a véleményemet. Én mindig a Molnál tankolok,benzint a motorba, gázolajat az autómba, még soha semmi gondom nem volt az üzemanyaggal, pedig télen a karburátorból nem eresztem le a benzint, és a PD TDI rendszer is elég érzékeny a pancsolt löttyökre. Ráadásul MOL motoros kártyával -8 Ft /liter. EZ CSAK AZ ÉN TAPASZTALATOM, SENKIT SEM AKAROK MEGGYŐZNI, ÉS NEM AKAROK FELESLEGES VITÁT NYITNI A KÁRTYA HASZNÁLATÁRÓL, MÁR TÚL VAGYUNK RAJTA !
az szép!Én meg mindig ezeket a kutakat keresem,mert megbíztam bennük.lukoil kilőve(olcsóbb a benzin de annyit tankoltam 1x a mocimba,amekkora tankom nincs is.omv-t is egy jó ismerősöm tapasztalatai miatt kerülöm...marad a mol?
Szia Tibor!
Most jöttem rá ,hogy a Dragos kollégának mi ment tönkre , de Ő meghajtó bordás tengelyt írt,nem a difi fogas koszoruját,azért koncentráltam a bordá tengelyre.
A fogaskoszoruhoz a kerék kivételével könnyen hozzáférhető,látható,amit a fékpofák ellenőzésekor ,tisztitásako/évente/illő zsírozni.
Köszi.
Igen azt is kell meg azt a nagy fogaskoszorút ami a hátsó kerék kivétele után simán hozzáférhető. Arról tettem fel ide egy képet.
Megnéztem az 535 km-kénti karbantartási utasítását és sehol nem írta a zsirozást!
Szia Tibor!
Nem tudom, számomra még most sem világos,szerintem ez itt olajban fut, az ábrán az a kupak szerű, levegőztető,hogy ne tudjon a difiben nyomás keketkezni.De ha nem igy van VALAKI homálysitson fel.
Szerintem a kihajtásnál lévő bordástengelyt kell zsírozni, amihez nehéz hozzáféni.
Hello! Esetleg a meglévő alapján legyártatni? Egy másik fórumon (Pannóniás) nagyon dícsérik a Bowden Szerviz Kft.-t, bár ez nekem is körülményes lenne, hiszen nem vagyok pesti. http://www.bowdenszerviz.hu/
Köszi a választ! Nekem is hátul 45 fogas lánckerekem van, viszont az elsőt még nem tudom. Olyan 40-es tempó körül kicsit jobbra balra "hintázik" a motorom. De lehet, hogy a rossz tárolás következménye.
1999-ben vizsgáztam motorra, akkor A korlátozott kategóriát szereztem, azóta ez van, nincs korlátozás nélküli A jogsim.
Akkori jogszabály szerint ezzel a kategóriával vagy maximum 25 kW-os (34LE) gépet, vagy bármekkora köbcentis gépet, de max 0,16 kW/kg arányú gépet vezethetek. Ebbe a kategóriába sok chopper belefér, mert nem túl erősek, és elég nehezek.
A sporim 39 kW és 247 kg, ennek az aránya 0,157 kw/kg, tehát nyugodtan vezethetem. Viszont idő közben átvariálták a kategóriákat, és A2 néven jelent meg egy új korlátozott kategória, amiben a teljesítményt felemelték 35 kW-ra (46 LE) és beraktak egy 0,2 kW/kg maximalizáló arányt.
Az új kategóriát figyelembe véve nem vezethetem legálisan a motoromat, viszont a régi alapján igen.
Kérdés, hogy mi a szabály? Hivatkozhatok a régi rendszabályra, vagy az új vonatkozik rám is?