A Royal Enfield-eseknél olvastam, hogy a szabadonfutó törések oka lehet az is, hogy leállitáskor a főtengely megindul visszafelé a kompresszió lelöki, eközben a szabadonfutó kiold, a rugók rálökik a görgőket a főtengelyre, a főtengelyt kalapácsütés-szerű ütés éri.
Előbb-utóbb valami adódhat ebből, akár szabandonfutó-, akár sebváltókerék törés is.
A fórumjukon olvastam ilyen esetekről. Az RE-t csak dekompresszorral szabad leállítani.
Szia Hogen ! Néhány hete voltam a pécsi Yakamoto szervizben, ahol egy új szerelő dolgozik, több évtizedes Yamaha szerelői tapasztalattal. Tudom, hogy Pesttől messze van, de egy telefonhívást talán megér, hátha találkozott már ilyen problémával. tel: 72/ 238-994
Uj temat (?) dobok fel: akinek olvasoszemuvegre van mar szuksege, az hogyan oldja meg a menet kozben kapott sms vagy gps vagy vaccap olvasasat? Szoval megallas, kesztyu levesz, telefon elovesz, zseb kigombol, szemuveg elovesz, sisak levesz, szemuveg feltesz, elolvas es utana mindez visszafele? Ez a kerdes persze leginkabb az erettebb koru motorostarsaknal ervenyes.....
Hogen! Tavasszal mikor előettem a motort a legelső indításnál ugyanígy jártam . Történt ugyanis hogy beindítottam a motort és úgy voltam vele míg melegszik össze szedem a cuccaimat ,sisak iratok stb .és mire kimentem gőzölgött a henger borda ,mint kiderült egyfolytában folyt a benzin a szívócsonk tetején és rá az akkor már meleg hengerekre, pláne az egészben az ,hogy akkor sem állt el mikor leállítottam a motort.Csoda hogy nem gyúlt ki az egész. Mai napig nem tudom megmagyarázni miért volt mindez , de hirtelen levettem a tanksapkát és akkor egy hatalmas szusszanással kísérve abbamaradt a benzinfolyás.
Engedjétek meg hogy ezúton ragadjam meg az alkalmat és egyúttal üdvözöljek minden fórum - motoros társamat ! remélem befogadtok magatok közé.
Hát bassza meg az ilyen szerelő! Addig kisérletezik amíg jó nem lesz a motor, persze a találomra vagy tippelgetve, a kicserélt alkatrészeket pedig a tulaj fizeti.
Mondtam Neked vegyél egy láda sört űlj le a motor mellé le ne vedd a szemed a karbikról és meglátod hol csepeg. A szerelődet meg rúgd ki!
Sajnos úgy néz ki hogy igen.Amit vettél nekem azt a két tömítés készletet az összes O-gyűrűt tűszelepet ami benne volt mindent kicserélt. Sajnos mégsem jó.
Szia! Az xvs 1100 drag egytankos ,felül van tehát ejtőtartályos is lehetne, benzincsap is a hagyományos van rajta, mégis van üzemanyag szivattyuja mégpedig pont az 535-sé.
Üdv kalmi79. A hozzászólásodat olvasva gondoltam téged is megkérdezlek. A következő gondom az első karburátorban az összes létező tömítés már ki lett cserélve tűszelepen át minden még az úszó is. Három szerelőnél voltam senki nem találja a hiba forrását. Amikor le állítom a motort és alányúlok az első karburátor alá eszméletlenül benzines lesz a kezem. Ha ott hagyom például a járdán valahol, félóra múlva amikor vissza érek már ott a benzin folt alatta. Húsvétkor voltam vele vidéken 98km megtétele után tankoltam 11liter fogyott ki belőle. Most jön a négy napos ünnep szeretnék le menni Zamárdiba de így nem igen mert a kutat utána kellene kötni. Egyszerűen senki nem tudja megállapítani hogy honnan és miért szivárog a benzin. Szívesen venném ha volna valami tanácsod.
Tisztelt Viragó tulajdonosok!Azt kérdezném töletek,hogy a szabadonfutó acélcsavarjait érdemes-e valami kötöanyaggal megkenni?Mivel felteszem az újjat,és nem szeretném ha megint szarrá törne.Persze nem vasragasztóra gondoltam.Elég vajon ha jól meghúzom a csavarokat?
Igazat is adnék neked....
De: minden, ami nem egy kerék, vagy egy faék, az összetett rendszer. Mindent lehet egyszerűbbé tenni, de nem biztos, hogy amiért egyszerűbb lett, jobb is. Én bízom a japókban, mert biztos vagyok benne, hogy amit építettek ezen a motoron, annak oka is volt. Mindenre igaz az, hogy: "valamit valamiért". Mindig kell áldozatot hozni azért, hogy valami egyszerűbb, vagy jobb legyen. Tökéletes rendszer nincs.
És még valami: ha egyszer az a karbirendszer jó volt, és működött, és be tudtátok állítani (nem tudom, korábban is Te állítottad-e), akkor valszeg a rendszer jó..... Az, hogy benne hiba van, és most nem műkszik, nem konstrukciós hiba.
Megint nem tölti fel a képet......it vannak az adatok:
külső átmérő: 115 mm
belső átmérő: 54 mm
vasmag vastagság: 16 mm
vasmag külső vastagság:22 mm
rögzítő lukak közép táv: 55 mm
Előbb-utóbb valami adódhat ebből, akár szabandonfutó-, akár sebváltókerék törés is.
A fórumjukon olvastam ilyen esetekről. Az RE-t csak dekompresszorral szabad leállítani.
Engedjétek meg hogy ezúton ragadjam meg az alkalmat és egyúttal üdvözöljek minden fórum - motoros társamat ! remélem befogadtok magatok közé.
Mondtam Neked vegyél egy láda sört űlj le a motor mellé le ne vedd a szemed a karbikról és meglátod hol csepeg. A szerelődet meg rúgd ki!
De: minden, ami nem egy kerék, vagy egy faék, az összetett rendszer. Mindent lehet egyszerűbbé tenni, de nem biztos, hogy amiért egyszerűbb lett, jobb is. Én bízom a japókban, mert biztos vagyok benne, hogy amit építettek ezen a motoron, annak oka is volt. Mindenre igaz az, hogy: "valamit valamiért". Mindig kell áldozatot hozni azért, hogy valami egyszerűbb, vagy jobb legyen. Tökéletes rendszer nincs.
És még valami: ha egyszer az a karbirendszer jó volt, és működött, és be tudtátok állítani (nem tudom, korábban is Te állítottad-e), akkor valszeg a rendszer jó..... Az, hogy benne hiba van, és most nem műkszik, nem konstrukciós hiba.
SZERINTEM.
külső átmérő: 115 mm
belső átmérő: 54 mm
vasmag vastagság: 16 mm
vasmag külső vastagság:22 mm
rögzítő lukak közép táv: 55 mm