Méricskélnem se kellett, megtaláltam, amit anno használtam. Látod rajta alul, hogy a Suzuki Ls650 -é is stimmel.
Valószínűleg megvan a régim, ami testzárlatos volt, nem hiszem, hogy kidobtam. De szét kell túrnom a garázst, ha meglelem akkor a tiéd. De az ebayon találsz használhatókat is.
Nem akarok szerénytelennek tűnni, de hidd el nekem, ezen a fórumon kevés ember ismeri nálam jobban az 535-ös karburátor rendszerét és annak beállítását.
Abban igazad van, hogy más is okozhatja a hibát, abban viszont nem, hogy ez nem egy űrhajó. De.... ez egy űrhajó, de ezt csak az tudja akinek volt már dolga igazi célratörő, teljesen letisztult, egyszerű technikával.... és akkor most nem mondok márkát.
Az 535 egy nagyon jó kis motor! Lenne, mert az üzemanyag ellátást a két tankon, az elektromos szivattyún át a vázba épített légszűrőn keresztül a dupla vízszintes karburátorig bezárólag teljesen elkúrták. Ezt leszámítva zseniális! A kardán, a léghűtés, a hagyományos szelepállítás, stb, mind-mind. Erre a motorra anno egyetlen darab nagyobb, függőleges állású karburátor kellett volna, egyetlen felső tankkal, szivattyú nélkül ejtőtartály módon, rászerelt légszűrővel és egy normális (nem légszűrővel egybeépített) vázzal.
Nagyon megköszönöm kedvességed. Ennek a tekercsnek a paraméterei: Külső átmérő:115mm Belső átmérő:54.2mm Szélesség tekercsnél a vasmag:27mm Szélesség a felfogatásnál 19mm
Furatok:4.8mm 6.5mm
Ha tudsz tekercset, még ha pörkölődött is érdekel.
Üdvözlettel: Pál
Szia!
Nem tudom, hogy ezzel egyezik e, de a 750-es XV tekercsével igen, mert azt tettem a helyére. Ha kell a mérete, megnézem neked szívesen. Én anno méret után kerestem, valamelyik Suzuki is passzolt bele, ha jól emléxem, de már régen volt.
Ezt nem értem. Az én '89-es japán csodám pont 40 ezer km-t futott (Hollandiából lett hozva, lehet hogy több van benne, bár nem hiszem, évekig csak állt). Tökéletesen állítható a karbi, egzakt módon, és következetes az állításra. Ha nem megy a beállítás, akkor ott valami egyéb baj is lehet, mint amit leírtál. Csak megfelelően kell bánni vele, és meghálálja. Ez nem egy űrhajó, olyan sok minden nem romolhat el benne.
Üdv loczi61. Sajnos ennél a típusnál ez a jelenség nem újdonság. Nekem tavaly tavasszal ment gallyra a dekli alatt minden,a szabadonfutó csavarjainak ki lazulása miatt. Mélyen a zsebbe kellett nyúlni hogy újra működőképes legyen.
Nagyon köszönöm hogy ilyen segítőkész sorstársak vannak!Ma nem hagyott nyugodni az a tudat,hogy nem tudom a lendkereket lehúzni.Vettem 5cm vastag laposvasat méretre kifurtam 8.5-es furóval,beletettem egymással szemben 1-1 8-as csavart és szép lassan krovával letudtam küzdeni.Ku... nagy öröm törtki belölem azt hittem egy problémával kevesebb!Aztán jött a feketeleves!Szabadonfutó darabokban,az acélcsavarok fellazulva,egyik csavar félbe tört.Hát nem kérdés,ez csere.Tudtam egyet rügyezni,talán Pénteken megkapom.Most jelenleg van 1db benzinpumpám tarcsiban.Tisztelt sorstársak!Ezek a cuccok sajnos meghalnak,pedig Japán csoda.Sok szerencsét a Virgáncsokhoz!
Én most a haver 535-ös virgácsával szívok. Karburátor természetesen. Ez messze a leggyengébb pontja ennek a japán csodának. Össze vissza jár. Nem lehet stabil alapjáratot állítani. Egyszer szétpörgi magát, egyszer meg olyan alacsony, hogy leáll. A membránok lyukasak voltak, a szívócsonkok repedezettek. Ezeket természetesen cseréltem. A szelepeket beállítottam. A karbit tisztítottam, nem változott semmi. Most atomjaira szedtem a karbikat és kicserélem benne az összes tömítést és O gyürüt.
Ha nem embereli meg magát, megy a Harley találkozóra blokkhajító versenyre....
Thor535 Barcson is meg Segesd után is otthon van valamelyik településen. A keresőbe kéne megnézned valamelyik hozzászólását és az adatlapja alapján felkeresheted. Mondjuk telefonálós ikont úgy kiraksz,hogy üres az adatlapod....
Sziasztok!Nagy bajban vagyok!Sűrgősen kellene egy lendkeréklehuzó szerkezet,imádott XV-535-ös szöcskémhez.Ha valaki tudna gyártani vagy kölcsön adni hálás lennék!Nagyatádon lakom.Somogy.Húsvét Hétfő.Irány a végtelen,hát nem sokáig tartott az öröm kb:800m a lakástol.Benzinpumpa meghalt.Kicseréltük volt tarcsi.Kedd délután irány motorozni,most 25km-ert tettem meg.Körforgalom kerék befog,majdnem békát fogtam!Hangos fémes hang törte meg a Csurgói emberek nyugalmát.Motor megáll.10000ft-ért teherautó platoján utazva szeretett motorommal repültünk hazafelé.Hát ennyit a mai motorozásról!Sorstársaim!Segitség!
Már rátaláltam arra az oldalra. Szerintem nagyon szuper. Be is raktam a könyvjelzők közé. Sok jó dolgot találtam már ott is. A motorolaj témát is ott olvastam először. Kár, hogy az ottani fórum már nem annyira aktív.
Azért köszi az infót!
Mondanám,hogy kár volt eladni, de csak azért mert nekem még nem volt szerencsém t5höz. Van még egy oldal amit nézz meg és sok mindent megtudsz! Virago.ro Adatok minden mennyiségben az összes virgácsról. Ha van időd, nézd meg! Itteni fórumozó írta.
Eladtam. Nem volt olyan csilli-villi, mint amiket a kiállításokon lehet látni, inkább olyan "vasárnapi motor" volt, amivel azért ellhetett menni párszáz kilómétert gond nélkül.
Az alkatrészek hozzá, viszont elég silány minőségűek voltak.
Az előző tulaj nem értett eggyáltalán hozzá. Persze én is csak most ismerkedek a motorral. Egy Pannónia T5 után ez jóval korszerűbb technika. Annyi biztos, hogy az olajcserét én fogom megcsinálni.
Akkor külön piszokság volt. Nekem is van garázstulajdonos haverom. Motul dealer. Pályázósok, szupermotósok, üzemórás gépek tulajai viszik számolatlanul a vasakat hozzá, elég nagyban játszik. De ha odavisznek neki egy huszonéves motort olajcserére, akkor abba nem fog 5100as vagy tudom is én milyen Motult rakni. Rendel hozzá megfelelőt vagy hozat a tulajjal. Egyszerűen tudnia kell egy szervizesnek,hogy amikor a Viragot tervezték, még nem is volt szintetikus olaj. A viszkozitásnak meg utána kell nézni ha nem tudja. Ezek nem foglalkoztak ezzel, csak fogyjon a drága olaj. Te ne vidd oda többet!
Ja, nem megcsúszkál,hanem kiemelni akar nehezebben. Egyik sem szimpatikus. Ha rendszeresen csinálja akkor ki vele,bár kár érte! Nem értem,hogy szervizben ahol számlát adnak, hogy lehetnek ilyen tökorrúak. Mert ha nem tudják, nem szégyen, de nézzenek utána. Az eszem megáll.
Ajjaj! Ha most volt(500km) kuplungozva és melegen megcsúszkál az nem igazán jó előjel. Továbbra is tartom,hogy a 40 a nagyobbik baj. Ha beírod itt a keresőbe,hogy szintetikus vagy ásványi, megnézhetsz néhány okfejtést. Csak annyit pofáztunk már erről,hogy szerintem a többiek már unják a témát. Vagy húsvét van.
Köszönöm válaszod! Igazából már tapasztaltam olyat, hogy melegen nehezebben emel ki a kuplung. Majd ráfigyelek a továbbiakban.
Azért vagyok bizonytalan ebben a témában, mert egy másik Virago-s fórumon kifejezetten óvva intettek valakit a szintetikus olajtól.
Nem cserélném le a helyedben. Tudom,hogy 20 w50es ásványi kell bele, én is azt használok. Lehet,hogy enni fogja az olajat a blokk, de baj nem lesz belőle. Hallottam olyat,hogy baja lehet tömítéseknek, szimeringeknek, gumi alkatrészeknek tőle, de konkrét esetről nem tudok. Idény végén, vagy amikor minimumra megy a szint, cseréld le Repsol Moto V twin 20w50 vagy ha hidegben(télen) is használod 15w50re és később is ilyesmi viszkozitásút használj. A Valvoline is ajánlható olaj. A mint olvasom nem tegnap ültél motorra, úgyhogy meglátod(hallod) ha mégsem lenne kóser. De igazából nem is a szintetikusság a baj,hanem a meleg oldali viszkozitás. Budapest belvárosát és a találkozók araszolását kerüld. Ha kuplungcsúszást vagy kiemelési problémát észlelsz akkor ki vele!
Valószínűleg megvan a régim, ami testzárlatos volt, nem hiszem, hogy kidobtam. De szét kell túrnom a garázst, ha meglelem akkor a tiéd. De az ebayon találsz használhatókat is.