Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv Daffos! Véletlenül nem Te hirdetsz egy 400-as Viragot a vaterán?
Bosch Platina, pont ilyen kell az XV-be.

http://www.vatera.hu/bosch_pla...

Az irridiumos és a platinás egyformán jó, nekem irridiumos van.
Ha ezt a platinás szettet olcsóért meg tudod szerezni, akkor inkább erre szavazok. Kérdezd meg az eladótól, mennyiért válna meg tőle. Ha megéri és olcsóbb, vedd meg ezeket.
De van... NGK BPR6EIX vagy NGK BPR7EIX 2500 Ft.

http://www.vatera.hu/ngk_iridi...
Blackiex szerinted melyik jobb a platina vagy az iridium gyertya. Mert találtam platinát 3.700.-/db a BÁRDI-nál. Iridium 5 alatt nincs.
Van plexi a MOTORTREND.HU-n 24700.- tartoval ha még érdekel, asszem el is küldik.
A cső akkora legyen, hogy passzoljon a karbi csonkjaira. Persze azt is lehet csinálni, hogy nagyobb belső átmérőjű, pl. 10-12-es a mérőcső, amiben az olaj van, és abba kb. belepasszol a 6-os belső átmérőjű cső, ami a szívócsonk szelepére illik.
Kisebb átmérőjű cső esetén a két olajszint különbsége ne legyen több 6-8 centinél, nagyobb, 10-12-es csőnél 3-4 centinél.
Ne ess kétségbe. Nem fog a motor széthullani a motor, csak kattogósan jár a váltó, kicsit hangosabb lesz a blokk és sokan hajlamosak egyből szervízbe rohanni emiatt. A Virago blokk zajos.
Ez egy ilyen dizájn, minden alkatrész viszonylag nagy és nehéz a modern négyhengeresekhez képest, ugyanígy az illesztések is mások. Példának okáért: 2005-ös Suzuki GSX-R 750 hajtókarcsapágyánál 0.012-0.02 mm az illesztési pontosság gyárilag, a Virago blokkokban 0.03-0.054. Ez igen nagy különbség, megvannak az okai (pl. léghűtéses blokk = nagyobb hőtágulás).
A szintetikus és félszintetikus olajok nem képesek ezeket a nagy hézagokat kitölteni, ahhoz túl "vékonyak", ezért zajos működést eredményez a használatuk. Kenési tulajdonságaikkal természetesen nincs baj, jól kenik az alkatrészeket, de a nagy hézagokon át tudnak szivárogni. Szintetikus olajból előfordul, hogy csipeget a motor, azaz felszivárog az égéstérbe és elfogyasztja szép lassan. Ismét egy szemléltető adat: a GSX-R dugattyúja és a henger fala közötti hézaga 0.015-0.025 mm, ugyanez Yamaha XV esetén 0.03-0.07 mm gyári specifikáció szerint. Az olajlehúzó gyűrűnél ugyanilyen szignifikáns a különbség: GSX-R-nél 0.02 mm, az XV-é 0.04 mm.
Összefoglalva: a szintetikus olaj nem bántja a blokkot, csak hangos lesz tőle és a drága (2-3000 Ft/liter) olajat a motor szép lassan megeszi, ezért folyamatosan figyelni kell az olajszintet is.
Lentebb írtam, hogy az alapjárat beálltáig célszerű elszorítani a csöveket, hogy ne rántsa be az olajat. Egyébként mezei MOL-os kétütemű motorolaj kiválóan megteszi. Ha be is nyel belőle valamennyit, nem tesz kárt a motorban, kicsit füstöl pár percig és kész. Ezért nem jó pl. a sűrűség tekintetében ideálisabb víz.
Kaktusz! Mérd le a lámpa átmérőjét. Krómkeret belső átmérője kell.
Abból már ki tudok indulni. Esetleg tudok hozatni is, olcsóbbért, mint boltokban.
Bocsánat, ezesetben én tévedtem. Az ActEvo 4T 20W-50-es olaj, ha ásványi, akkor természetesen jó.

A közelmúltig csak ActEvo GP és Xtra olajakat forgalmaztak (rész és full syn) itthon, a mezei 4T-t nem importálták, mert nem volt nagy piaca. Rákérdeztem telefonon, valóban: közel 2 éve lehet kapni az ásványi változatot ActEvo 4T néven. A GP és az Xtra típusokat viszont továbbra sem javaslom senkinek. Tapasztalataim szerint a legideálisabb olaj továbbra is a Repsol Moto Rider 4T 15W-50, valamint a Valvoline Motorcycle 4T 20W-50.

Köszönöm, hogy rávilágítottál erre a részletre és mégegyszer bocsánat.
Én már többször megnéztem egyik kedvenc filmem. Föleg télen szoktam nézegetni. Egyébként H-D-kon motoroznak.Lámpashildet bázismotor.hu láttam 3-5 ezerért lehet hogy el is küldik.
Szia! Nem tudok sajnos az enyémet én csináltam a méh-telepen bugázott lemezböl.Ha bejön a jó idő akkor utánna járok a dolognak ,de szerintem jobb ha te csinálod meg mert amugy méreg drága lehet.
Van a Sámsoni uton a Yamaha máté ott biztosan lehet rendelni de szerintem drága az a bolt,tulságosan is drága.
Üdv
Láttátok már "Faterok motoron" c filmet?
Állitólag régi bár én csak nemrég kaptam meg, és nagyon tetszik.
Van benne egy Yamaha is ha jól láttam, csak nem ismerem fel, ( Draggstar)?

végyé
Üdv. A segítségedet szeretném kérni. Azt szeretném megkérdezni, hogy Debrecenben tudsz-e olyan boltot ahol lámpashildet tudnék venni a Viragomra ?
Köszi. Kaktusz
Mindenkinek köszönöm a választ, majd ha valahol elakadok akkor még kérdezek.
esetleg segítség a szinkronizáláshoz...a google-ban keress a yamaha xv 535-re és azon belül a videótalálatok fejezetre. Asszem németül nyomja a csákó, de elég szemléletes a videó. Engen az érdekelne ez ügyben, hogy milyen olajat kell tenni a csőbe ( mennyire sűrű legyen, hiszen nem mindegy, hogy reagál a vákumra, vagyis milyen gyorsan emelkedik), illetve hogy a cső belső átmérője kb.mekkora legyen ( a videón úgy 10-12mm-nek saccoltam)?
Igazad van valoban ásványi lásd:motorolajcsere.hu itt felsorolja az összes CASTROL olajat és annak irja a 20W-40 és a 20W-50-et is. Én is használtam a 20W-50-et /GP 4T/ de zajosabb volt a motor töle , most REPSOL 15W-50 van benne és csendesebb. Nem beszélve arrol hogy 10 fok alatt is motorozok ezért jobb a 15-ös hidegoldali olaj.
Már teljesen bizonytalan vagyok elvileg a 15w 20w olajok ásványiak. 10w olajok félszintetikusak 5w,0w olajok szintetikusak. Na már most találtam 20w olajat amelyik egyik helyen félszintetikusnak másik helyen ásványinak mondják. Legyek okos ezek után? Még utána nézek pár helyen a neten de egy 93' 535-be belerakhatom
Relax......

Lehet hogy mindenkinek igaza van de az is lehet hogy senkinek :)

A alapállás az hogy amikor kifejleszteték a motorokat akkor ásványi olajjal számoltak, ez kell bele.

Viszont az sem kizárt hogy olyan olajokat is fejleszetettek ami nem kimondottan ásványi de ugy csinálták hogy megfelelő legyen a régi motorokba is.


végyé
Sziasztok, BLACKIEX Köszi a gyors reagálást, természetesen Virago 535-ös. Felveszem a kapcsolatot a bolttal. Végebben volt egy xv 500-as,de a gumi alkatrész árak rémisztőek voltak(karbi membrán 35000, benzincső 9000) persze lehet, hogy rossz boltot találtam.
Respekt. Köszi az építő hozzászolást. Ha elovasnád a leirást ez az olaj ÁSVÁNYI. Akkor jó
U-alakú csőről van szó, és két darab hengerünk van. A cső egyik fele az egyik hengerre, másik fele a másik hengerre megy.
A márkatársak már jelezték, hogy jó nyomon vagy. Annyit hozzátennék, hogy ha rá van kötve és indítózol, nagyokat fog ugrani az olaj. Ha magasan van az olaj az U alakú csőben, benyelhet belőle valamennyit indítózáskor, mert a motor fordulatszáma nem elég magas még ahhoz, hogy az egyik henger által megrántott olajat gyorsan vissza is rántsa a csőbe a másik henger pár tizedmásodperccel később. Ezért úgy indítsd el a motort szinkronozás előtt, hogy a csöveket kézzel megtöröd, elzárva őket addig, amíg be nem röffen a motor. Ha az alapjárat beállt (1000-1200 f/p-re kell állítani még a szinkronozás előtt), elengeded a csöveket és már mehet is a mérés.
A szinkron csavarja pont a túl oldalon van ! rővid csavarhúzóval férsz oda de nagyon kis mozditásokkal állits rajta ha szükséges, mert csúnyán ellehet tekergetni!
Oda dugd a csöveket, persze ha előtte letekerted a gumisapkát róla.
Meglyelööltem a képen nyilakkal..