Megpróbálom összeszedni a válaszokat.
Levegőszűrőt a nagyvas.hu-n rendeltem, olajszűrőt most fogok cserélni, valszeg azt is onnan fogom venni. A motorkódom 2JU, és 32KW-os. Olajat én is vettem valami szintetikusat, aztán itt kiokosodtam, és pánikszerűen lecseréltem Repsol 20W50 ásványi olajra. A fogyasztásom 5-5,5 körül van, plexivel, 90-110 között szoktam menni vele általában, meg elég sokat városban, és általában nem szaggatom vele a betont.
Az indexizzókat majd megnézem, most nincs a közelemben a vas, de már így vettem, és nem buzergálták itthon, mert eladásra hozták. De ha duplaszálas az indexizzód, szerintem elég kikötni a foglalatból azt a szálat, amelyik a gyújtásról világít, és akkor már csak a tompított marad.
Azért a Jawával sem nagyon lehetett 60 ezret elmenni szerelgetés nélkül, szerintem csak az emlék szépíti meg a dolgokat...
Jogo! Örülnék, ha megosztanád a tapasztalataidat! Például Te milyen olajat használsz, cseréltél-e már légszűrő betétet és ha igen, hol szerezted be ? A motorodon az index azért nem megy, mert átalakítottad, vagy már így vetted? Hány wattosak az irányjelző izzóid és a hátsó világítás? A tiéd hány lovas ( motorkód? ), és hogy fogyaszt, stb? Tudom, kérdezek, mint Geszti Peti, de mit tegyek?...érdekelnek a dolgok. Azt is olvastam valahol, hogy az 535-ös viragok minden különösebb gond nélkül megtesznek 50-60000 km-t....Nekem az öreg Jáwa is elszaladt 60000-t és jóformán csak benzin kellett bele ( meg gumi, meg megszakító)
Szia!
A virago.ro oldalon a fórumban van egy benzintank topic, ott értekezünk pont erről a témáról. Egyébként az én gépem is ugyanez, mint a tiéd, évjáratban is. Nálam viszont az index nem világít, ha ráadom a gyújtást, csak a tompított. 18 ezerkm-rel vettem, most majdnem 30 van benne, eddig semmi gondom nem volt vele.
Üdv
Hát ez az....ettől tartok én is.Bár eddig semmi gond nem volt vele, a múlt hét végén bedörrentettem-10 fok volt a garázsban - elsőre indult, pedig 3 héttel azelőtt volt utoljára járatva. Mielőtt rászánom magam a világítás átalakítására, jó lenne tisztábban látni az irányjelző témát is, várok, hátha valaki már átalakította és megosztja a tapasztalatait. Mellesleg ha tud valaki 1 használható felső tankot, az érdekelne.
Szerintem érdemes lenne átalakítani legalább úgy a világítást,hogy akkor kapcsold fel amikor te akarod, mert inditáskor ha egy kicsit gyengébb az aksi akkor nem marad amper az önindítónak és a szikrának és nem lehet beindítíni a gépet.Még az europai szabványosnál is elöfordul ha gyengébb az aksi ,hogy teker-teker de a kicsi szikra miatt csak a gyertyákat köpi be. Takarítás és bikázás után pedig pöcc...röf.
Még valami... Meg tudja mondani valaki, hogy ennek a modellnek megegyezik-e az olaj és légszűrője a későbbi 1990 után gyártott 535-vel, továbbá érdekelne, hogy készült-e ezekből csökkentett Pl.20Kw-os változat. A motorja 2GV-s.Szintén érdekelne, hogy a kivitel miatt a gyújtás ráadásakor automatikusan felkapcsolódik a tompított és a két első irányjelző. Mennyire terheli ez az elektromos rendszert, érdemes-e átalakítani, vagy maradhat. Jelenleg 8/27W izzók vannak az első indexekben és a hátsó lámpában is. Ha kiváltom 21/5W-ra, kell-e cserélni az irányjelző relét, vagy ezekkel is működne?
Hi mindenkinek!
Pár hónapos 535-ös tulajdonos vagyok.87.decemberi, amerikai piacra készült darab. Aránylag egyben van. kisebb festés javításokon esett túl és épp az ülés átszabása zajlik. Vannak köztetek, akik ilyennel nyomják? Érdekelne. meghagyjam-e az áltankot, vagy érdemes rátenni 1 újfajtát, amibe nafta is fér? Én is Castrol actevo 20W-50 olajat tettem bele, még azelőtt, hogy olvastam volna a fórumot, ahol elég megoszló a vélemény erről az olajról. Tényleg ennyire gáz?
Ha a tompított helyett ég a két ködlámpád, akkor tök rendben van. Az biztos, hogy max. 100 W világítást bír el a vas, pl. 75/100W-os fényszóró izzó.
Az eddigi legjobb fényszórót a Louis-ból szereztem, egy ovális, krómozott fémházban két 10 cm átmérőjű kerek lámpa. Az egyik csak tompított, a másik refi/tompított. És még állatul is néz ki, jól állt a Hondámon.
Kár, hogy már nem forgalmazzák...
Én is felébresztettem egy kicsit a paripámat.Az első henger nem akart elsőre indulni,de aztán az is elkapta a fonalat!Jó lenne már kerűlni eggyet vele!
Jaj blackiex te a "szivbajt "hozod az emberre:)
Egész du. törtem a buksikámat az elhanzotta határfogyasztáson, számolgattam filóztam, hogy akkor most tényeg szinte semmi tartalék, csúcsra van járatva generátor?
De aztán beugrott a megoldás, hol sántit a dolog.
Azt a huszon valahány Watt ot amit a pótlámpa okoz nem hozzá kell adni hanem levonni a fogyasztásból.
Hiszen az a tomopitott helyett ég, nem vele együtt.
Gondolom a generátort ugy méretezték hogy tartósan elbirja a világitás fogyasztását.
Ezzel most javult a helyzet mert a gyári első 50 W helyett csak 25 fogyaszt :)
Más:
Én is beröffentettem ma a sárkányt.
Indult is azonnal, igaz tökig szivatóval.
Van egy pici trükkje.
Ugye ott a karbifütés, gyujtás ráadása után vártam jó pár percet, had fütse a karburátort.
Lehet ez miatt indult azonnal, vagy.............
Vagy mert olyan pöpec a sárkány hogy szibériában is bevállna :)
Pfúú,most lent van a garázsban,nem jut eszembe a neve...Németből van,pár éve a TVshop is reklámozta.Abból nagyon kevés kell,a fél liter évekig elég.Szerintem egyébként bármelyik krómtisztító megfelelő.
Üdv
Értem bár a gyujtás jóval kevesebb szerintem.
Ha jól rémlik olyan 5-6 A lehet a trafó áramfelvétele, de ugya a zárásszög miatt ez csak rövid ideig folyik.
Átlagárama olyan fele lehet, az egész nem éri el az 50 W ot, de erre ne vegyen senki mérget :)
Ha itt a tavasz megmérem.
Közel lehet hozzá. Mondom, 200 W körül van a generátor, a gyújtás ismeretlen mértékű, de akár 100 W is lehet, sose mértem. A töltésre kb. 20-25 W-ot illik hagyni minimum. Szóval igen, szerintem. :)
Levegőszűrőt a nagyvas.hu-n rendeltem, olajszűrőt most fogok cserélni, valszeg azt is onnan fogom venni. A motorkódom 2JU, és 32KW-os. Olajat én is vettem valami szintetikusat, aztán itt kiokosodtam, és pánikszerűen lecseréltem Repsol 20W50 ásványi olajra. A fogyasztásom 5-5,5 körül van, plexivel, 90-110 között szoktam menni vele általában, meg elég sokat városban, és általában nem szaggatom vele a betont.
Az indexizzókat majd megnézem, most nincs a közelemben a vas, de már így vettem, és nem buzergálták itthon, mert eladásra hozták. De ha duplaszálas az indexizzód, szerintem elég kikötni a foglalatból azt a szálat, amelyik a gyújtásról világít, és akkor már csak a tompított marad.
Azért a Jawával sem nagyon lehetett 60 ezret elmenni szerelgetés nélkül, szerintem csak az emlék szépíti meg a dolgokat...