Hali!
Én is felpolíroztram az oldaldekliket,mert be volt szürkülve és a lakk is csúnya volt helyenként.Én a volt motoromnál és ennél az 535-ösnél is kézzel políroztam.Nem egy leányálom,de megéri.Először is a lakkréteget le kell csiszolni róla 100-120-as vászonnal.Arra figyelj,hogy egyirányú legyen a csiszolás,mert úgy lesz szép a végén.A kapott totál matt aluszinű felületet tovább csiszoltam 500-as,aztán 800-as,1200-as majd végül 2500 papírral.Legvégül pedig polírpasztával-krémmel.Mégegyszer mondom,ha azt akarod,hogy a munkád maximálisan érvényesüljön,mindvégig vagy le-fel,vagy jobbra-balra csiszolj-polírozz.Ha a továbbiakban kicsit mattul,elég rámenni kis polírkrémmel vagy krómtisztítóval és kész.Ha ügyes vagy,borotválkozhatsz is benne.Ja,és ha rám halgatsz,akkor nem egyszerre csinálod,mert elég fárasztó és ha tele kezd lenni a t..köd a csiszolással,hajlamos az ember elnagyolni.
Én voltam az a merész aki sorbakötötte :)
Igy sorbakötve 12 V os izzókkal is jól világit.
Tápot a parkir izzó foglalatáról kap, igy azzal együtt ég, inditáskor le lehet kapcsolni az se szivja az akkut.
Ahol közvilágitás van este sem kell használni a tompitottat.
A fogyasztása kb fele a ráirtnak, bőven elbirja a moci.
Igaz a fénye igen csak vöröses, de azért jól láthatóan bevilágitja az utat.
De ha valaki igy dönt, figyelni kell arra hogy a sz áramkörben az első lámpa el legyen szigetelve a testől.
Tehát ha fém vagy fémmel bevont lámpát vesz valaki és sorbakötés melett dönt azt szigetelten kell felerősiteni
Ha müanyagot azzal nincs gond az már eleve szigetelt.
Ha két fogyasztót sorba kötsz, és egyformák, a feszültség megoszlik közöttük, azaz 12 Voltos motoron két lámpát sorbakötve csak úgy tudsz tisztességesen üzemeltetni, hogy 6 V-os izzót használsz bennük. Soros kapcsolásnál mindkét fogyasztón ugyanaz az áram fog folyni, így valóban nem terhel annyira, de nem is ad le akkora fényt, mint pl. párhuzamosan kapcsolva.
6 V-os izzóból van 30 W körüli, de nyilván ez a lámpa foglalatától is függ. A 12V 35W-os izzó használata az 55W-ossal szemben kicsit javít a dolgon, de szerintem a 6 V-os izzókat nem übereli.
Ohm bácsit nehéz megcáfolni... :)
Köszi a ködlámpa tippeket. A Tescóban régóta figyelem én is, mióta olvastam itt, de még nem volt errefelé. Egyébként én is úgy gondolkozom, hogy kisebb wattszámmal, és sorbakötve, jobban inkább dísznek tenném fel, nem a fényért. Hiszen látok én a sötétben is....
Valaki azt irta előbb hogy ő sorba kötötte a két lámpát igy nem terheli a töltést annyira, igaz ez? én nem vagyok elektromosban nagyon otthon, de ha jol tudom lehet kisebb telj. izzot is beletenni./35w?/ De ez is lehet hogy be sem kötöm csak a dizájn miatt teszem fel.
Egyszer megkértek hasonlóra... Két darab retró kerékpár lámpát építettünk a bringára. Biciklisbolt mellett mentem el épp és gondoltam belesek. Belebotlottam egy krómozott házú, közel 10 centi átmérőjű, csepp alakú, Schwinn márkájú, dinamós rendszerhez való (6V-os) lámpába. 900 Ft volt darabja izzóval. 3 W-os, de jól beállítva korrekt fénye van, plusz erősebb halogénes izzóval kiváló még motorra is. Annyi, hogy a két lámpát sorba kell kötni, hogy a 12 V fele-fele arányban osztozzon (nagyjából névleges feszültséggel üzemeljen).
Először tükörbilinccsel tettük fel a kormányra, de a srác később átszerelte a hengerek mellé egy-egy lapos vaslemezre, amit a váz egyik átmenő csavarjához fogatott hozzá.
A ködlámpákat annyira nem javaslom (55W), a Virago generátor nem bírja hosszú távon a túl nagy áramterhelést, 210 W-ot bír, ebből alapból 80 W a gyári villany, kb.60-70 W a gyújtás, 20 W a benzinszivattyú és a relék. Ha bekapcsolod az indexet, máris csak pár watt marad a töltésre. A halogénizzóval tuningolt kerékpárlámpa kiválóan megoldja a gondot és meglepően jó a fénye.
Van a HOMASITÁBAN ködlámpa gömbölyü KB 9-10 cm átmérőjű egy pár 2.500.- egyetlen hibája hogy nem kromozott a hátulja hanem fekete ha nem zavar, ennyiért ingyen van nézd meg. Én is gondolkozom rajta hogy teszek fel a bukocsöre, nekem tetszik.
Én a tescoban vettem ködlámpaként olyan 5 ezerért párját.
Nem egy kimondottan csicsa, de ha az árarányát vesszük egy huszon-harmincezer forintoshoz képest akkor megfelő.
Üdv
Az a 2 + vezeték egy reed relének a kivezetése.
Ha tolod a mocit és fülelsz finom kattokasz halasz a km órából.
A reed relé ad ilyen hangot.
Ez jaladó lenne az elektronikus irányjelzönek amely bizonyos megadott távolság után automatikusan kikapcsolj aaz indexet.
Sziasztok! Van valakinek ötlete mivel lehetne a két oldaldeknit egy kicsit felpolirozni ugy hogy nem bontja meg az ember és nem kerül sokba. Nem baj ha nem lehet benne borotválkozni.
Nálam a feszszabályzó miatt voltak hasonló problémák .
Világítás nélkül még csak töltött valamennyit , világítással viszont lemerült .
Most Keewai szabályzó van benne ,és eddig tökéletes .
Akkor hiába melegíted. Sajnos az, hogy terhelés nélkül jó feszültséget mutat, csak egy dolog. Ha terhelés alatt nincs elegendő áramleadása, akkor az akku döglött, de mielőtt kicseréled, mindenképp próbáld feltölteni és úgy rápróbálni.
Ezt ismerem... Egy Suzukimon volt ilyen gondom. A mutató csapágyazása csinálja. Adott hőmérsékleten megnő a hézag a mutató tengelye és a csapágyazása között az eltérő hőtágulás miatt és bizonyos sebességnél berezonál. Nem sokmindent tudsz vele kezdeni, mert nincs állítási lehetőség, kis lítiumos zsír a csapágyakba csak ideiglenes segítség. Emellett ha szétkapod az órát, nagyon necces újra összerakni. Gyártási intolerancia, csak a csere segít. Amit még megpróbálhatsz: a spirál mozgatása esetleg csillapíthatja a zajt, ha máshol vezeted, mint ahol most fut, lehet, hogy kicsit jobban nekinyomódna a műszer forgórészének és mérsékelné a vibrációt.
Hogy a plusz két zsinór mit csinál, nem tudom, sajnos a 125-öshöz nincs kapcsrajzom vagy manual-om.
blackiex!
Van itt neked egy érdekes fejtörő:
A km-órám a - fokokban, (de csak akkor) kb. 70 körül elkezd olyan hangot adni, mint egy elekt. ablakemelő (csak hangosabb), aztán ahogy lassítok, 40-nél abbahagyja (mintha elvágták volna, nem fokozatosan).
Gőzöm nincs, mi lehet az. Ahogy én láttam, normál örvényáramos sebességmérő, de valamiért megy bele 2 vezeték (a világításon kívül).
Nem komoly a dolog (szerintem), és a szezonban nem is jelentkezik, de így téli fejtörésnek nem rossz.
Ötletek?
ui.: biztos, hogy a sebességmérő, ha kikötöm, mexünik a zaj.
(Ma is tapasztaltam
Ha jól rémlik 55 W
végyé