Erre én saját eszközt készítettem fúrógéphez.
Veszel egy jó hosszú M10-es csavart, egy marék nagy alátétet és egy anyát. Kell még hozzá egy csomó 10 mm vastag filc. Textilboltban kapható, ha vékonyabb, az sem baj, max. több karikát kell vágni.
Kivágsz egy csomó karikát a filcből, lehetőleg azonos méretűeket. Én egy 125-ös flexkorongot használtam mintának. A csavar fejéhez teszel egy nagy alátétet, arra annyi filckorongot, amennyi kábé a bordák közötti távolságnak megfelel. Újra alátét jön, én kettőt tettem a korongok közé. Aztán megint filc, majd újra alátét... Addig építed a kis "tornyot", amíg kb. 12-15 magas nem lesz. A végén alátét jön és összehúzod az egészet az anyával jó szorosra.
Előtte okosság kipucolni a bordák közét, amihez üvegmosó kefét ajánlok és ablaktisztítós pumpás spricnibe töltött gázolajat vagy Brigéciol motormosót.
Új év van, jó kajával megtömve a hasam, kimegyek a garázsba, megnézem a Vasam. Csorgatom a nyálam, elmennék egy körre, bánatomban gyorsan rámegyek egy sörre.
Azt mondom neked motoros barátom ezegyszer, motorozás nélkül sz*rt sem ért a Szilveszter!
Csatlakozva az előttem szólóhoz, megköszönöm blackiex egész (múlt) éves segítségét, és mindenkinek
BÚÉK!
Minden Kedves Motoros Barátomnak Eredményekben Gazdag Békés Boldog Új Esztenőt Kívánok!Olcsó benzint , széles utat és balesetmentes közlekedést! Üdv: Károly.
Sziasztok! Uj év uj gondolat ...? filc korongal felpolirozott blokk vajon tarosan megőrzi a fényét? ha van tapasztalat vagy őtlet szivesen venném es hozzákezdenek némi csicsásitáshoz!
Tisztelt motoros barátaim! 2009/185-ös Magyar Közlöny DEC. 18.-án végre kihirdette a 2010-es KRESZ változásokat. Ebben AZ egész évben változó, rétestészta módjára nyúló tervezetben hol prioritást élvezett a motoros társadalom kérése, hol merev elutasításba ütközött. Ekkor DEC. 11.-én a cikk megjelenésekor még úgy tűnt, hogy törekvéseinkből ismételten nem lesz semmi. De a szakmánk továbbra is rengeteget lobbizott a motorosok előrehúzódása, mint lehetőség mellett. Ennek eredményeként január 01.-je után jogosan lehet álló gépkocsisor mellett, és AZ autók között is mások veszélyeztetése nélkül előre húzódni. Ez a szabály a motorkerékpárosok mellett a segédmotorkerékpárosokra is érvényes.
A kerékpáros is előre húzódhat, de csak a jobb szélen, ha ezzel a kanyarodó járműveket nem akadályozza.
Íme a jogszabály szóról-szóra.
III. Kormányrendeletek
A Kormány 289/2009. (XII. 18.) Korm. Rendelete
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet módosításáról
Az R. 36. §-a a következõ (12) bekezdéssel egészül ki:
„(12) Ha a jármûveknek útkeresztezõdésben, útszûkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból
Meg kell állnia, – elõre sorolás céljából – kétkerekû motorkerékpárral, illetve kétkerekû segédmotoros kerékpárral,
AZ álló jármûvek mellett, vagy azok között, kétkerekû kerékpárral AZ úttest szélén, AZ álló jármûvek mellett jobbról szabad elõrehaladni, ha
A) AZ elõrehaladáshoz elegendõ hely áll rendelkezésre, és
B) AZ irányváltoztatási szándékot jelzõ jármûveket AZ irányváltoztatásban nem akadályozzák.”
Minden motoros barátunknak, békés boldog újesztendőt, és balesetmentes közlekedést kívánok.
Hát, ahogy elnéztem, ahhoz ki kell venni a kapcsolót a helyéről. A kapcsoló testének belső, váltó felőli oldalán van az érintkező, az ellendarabja, ami üresben hozzáér a kapcsolóhoz, a lyukon benézve elvileg látható. Azt az érintkezőpárost kell megtisztítani, adott esetben ha hajlítható, az érintkezőt úgy hajlítani, hogy jobban hozzáérjen egyik a másikhoz.
Sziasztok!
Végül sikerült kiszedni a csapágyakat. Most már látszik, hogy az új csapágyaknak is az a mérete mint a szenvedős régieknek. Visszaszívom a szakiról mondottakat. Viszont a Kb fél mm-es vállakkal nem lehet keményfával kiütni őket, ahogy az a szervízkönyvben is van. Mese habbal. Célszerszámokat köszörültem szerszámacélból. Konkrétan beáldoztam egy menetmetszőmet és egy menetfúrómat. Ezekkel és némi melegítéssel röpke egy nap alatt ki tudtam szedni őket. .
Veszel egy jó hosszú M10-es csavart, egy marék nagy alátétet és egy anyát. Kell még hozzá egy csomó 10 mm vastag filc. Textilboltban kapható, ha vékonyabb, az sem baj, max. több karikát kell vágni.
Kivágsz egy csomó karikát a filcből, lehetőleg azonos méretűeket. Én egy 125-ös flexkorongot használtam mintának. A csavar fejéhez teszel egy nagy alátétet, arra annyi filckorongot, amennyi kábé a bordák közötti távolságnak megfelel. Újra alátét jön, én kettőt tettem a korongok közé. Aztán megint filc, majd újra alátét... Addig építed a kis "tornyot", amíg kb. 12-15 magas nem lesz. A végén alátét jön és összehúzod az egészet az anyával jó szorosra.
Előtte okosság kipucolni a bordák közét, amihez üvegmosó kefét ajánlok és ablaktisztítós pumpás spricnibe töltött gázolajat vagy Brigéciol motormosót.