nekem baráti körömben a 70-80ccmes motorok 19es karbival is 7litereket esznek, kb 110-120at tudnak. De nyilván kis karbival nem eszik, de akkor nem is meg úgy. 100asból is kihozhatsz 3litert, élettartamban jobbat is tud de nem fog úgy menni mint nagykarbis társai
dee... most őszintén nem jobb a 125ccm 4t? ahelyett h vacakoljon az ember :)
Szia.
Én megcáfolnálak ebben az ügyben(többet eszik)nem írnám alá
Pl:50cc mocival hogy 90km/ó menjél csutkázni kell.
80ccm mocival 7000 fordulattal elérhető.
Viszont ha agyon van húzva(21-24 karbi,nyitott csonk,verseny rezó...)akkor igazad van.Akkor a motor élettartama tuti lecsökken,de 130km/ó tudnia kell.
Nagyobb lóerővel ugyanazt a sújt kisebb fordulattal könnyeben viszi.
Amit tapasztaltam a tuningolt motorok hirdetésénél hogy 3litert eszik(akkor mitől megy?)
És még egy a legtöbben sajnálják a jó minőségű olajat,de szerintem aki vesz ilyen fajta motorokat az ne sajnálja.
Még egy egy jó felső kategóriás kipufogó(metrakitt,malossi,hebo)
az 50ccm lök annyit mint egy 70 henger(viszont többet is fogyaszt.
Ez személyes véleményem.
Nekem van egy eladó idomom fekete gyári új elem, még nem volt használva. gyári ár feléért, vagy motorom eladása esetén így külön 40 000 Ft-ért elvihető. Motorral együtt 300 000-ért.
igen erről van szó. Nem valami tartós anyag.
Nézd meg az ABS műanyag mechanikai tulajdonságait. a fejidom a farokrész és a hátsó sárvédő, illetve oldalt a 2 háromszög az ASA -ból van. ezek rugalmasabbak. AZ ABS az merev.
Az ABS-t szokták "hegesztéssel" javítani, míg a ASA-t (autók belső a szélvédőtől befelé a műszerfalat körülvevő fekete műanyag borítás. ennek jellemzően fekete a színe általában) azt lehet meleg hatására lágyítani és így az anyag. önmagával összeolvasztható ha eltörne, de nyoma meglátszani fog.
1. A motornak szép egyenletes hangja legyen. (ne legyen csörömpölős hangja.)
2. Lehetőleg induljon akkuról, de nem gáz ha betolni kell mert 1-2méter tolás után beindul.
3. mindig minőségi olajjal használd a gépet és ólommentes benzinnel.
Műszerfal világítások mikor kapcsolod a motort villanjanak fel mind. (ellenőrző lámpa, hogy a visszajelzések jól működnek.) lámpák világítása: gyújtásra állítva a kulcsot (indexek elöl-hátul műszerfalon jelzés (ha gyors akkor valahol egyik index izzó nem világít), és féklámpa, a karra és pedálra is reagáljon, duda/kürt ilyenkor üzemel.) Fékkart és kuplungot ne keljen nagy erővel behúzni (magyarán ne szoruljon).
Motor indítás után. fényszórók elöl helyzetjelző hátul (a féklámpa dupla szálas egy izzó cserével javítható ha csak ez a gond és nem világít. Ha nem izzó szakadás van akkor már ki kell deríteni mi okozza. kontakt hiba vagy valami szakadás a kábelben.)
Folyik-e a karbiból a benzin mikor a csapot állítod nyitod/elzárod lefelé is...
Ha hamar lefullad üresben, akkor alapjáratot be kell állítani, legalább 2 percig a karhoz nem nyúlsz hozzá és nem áll meg a motor akkor az jó. És beállítani a keverékarányt. Alapjárat 1800 legyen.
4. Kereken Gumi ne legyen elkopva!
5. Fékek, hogyan fognak? Van-e holtjátéka? (kell, hogy legyen!)
ugyan ez a kuplungkarnál is.
A váltónak finoman kell reagálnia a váltás, ha kemény (mint a Simson-nál) akkor az olaj nem megfelelő a váltóban vagy egyéb gond van. Piciket kell váltani/mozgatni a lábkaron) ha megvetted gondoskodj elegendő olaj legyen megfelelő olaj legyen a motorban és elegendő üzemanyag.
A műszerfal fordulatszám jelzője beindított motornál ha a gázt meghúzod szabályosan reagál, vagy remeg, netán abnormális össze vissza a motor fordulatához képest. (motorhangra és a mutató mozgás összhangja)
keress googleval képet és hasonlítsd össze mi hiányzik az általad választott motorról ha van ilyen. (egyben játék is keresd a különbséget (szín nem számít.) minden eltérés 1 pont. )
Pedig van leeresztő csavar alul a dekli alatt, egy 6 lapfejű "krovás" csavar
Egyéb infó a: http://tzr50.wu.hu -n. - fejlesztés alatt, de a főbb alapvető lényeg látható.
Én inkább lebeszélnélek erröl a tipusról.nagyon sok tipus hibája van!Ráadásul ha rá szál a légy már ezer darabra törik az idom és méreg drága az új.Bontva meg nincs hozzá.De tetudod.Én inkább apriliába gondolkodnék.De ez az én véleményem.
Sziasztok ! Valaki megtudja mondani menyi olaj kell a váltóba ? Vagy a nivócsavarig kell és kész ? Meg hol tudom leereszteni az olajt mert ma nézegettem de nem nagyon találtam leeresztő csavart ?
Köszi !
háhááá! :D az jó! Ömm motorikusan mint az RS más egyéb meg nincs :) Esetleg ha nem mér a KM/h óra akor ne hidd el hogy be ázott meg ilyen hülyeségek :)
szerintem nem a gyűrődéssel lesz a gond hanem a benzinkúttal :D
tud enni annyit mint egy 600as gép és közel nem megy úgy. Tuningolásról én lebeszélnélek mindenképp
Ugyanis nálam azóta nincs gond, (korábban meg az volt amit te írtá hogy a karbi túlfolyón csurgott le a lé...)
nem hiszm hogy valami nem kerülte el a figyelmed, hogy mindent pontosan úgy csináltam ahogy ott leírtam. és amit leírtam nem véletlen, hogy megoldotta nekem. Ha úgy történt, akkor annak jónak kéne lennie.
Ellenőrizd le, hogy ereszt-e szivárog-e.. bárhol.. a kifolyón, vagy a forgószelepkörül..
Valamit tuti kihagytál vagy nem jól csináltad, és szerintem hosszú a csavarod illetve a menet a csapban nem járattad át finoman (nem új menetet kell vágni csak a tompa menetet kijavítani, (ne a csavar akarja vágni oda a menetet, mert akkor nagy gáz van... menet vágáskor zsírozni vagy akár motor olajozni kell (valamilyen kenőanyagra szükség van- ezt nem írtam le, mert aki tudja, hogy kell menetet vágni az ezt is kell tudja mert alap) ami megvezeti előre a beleillesztendő új méretre vágott csavarokat (2 mm-rel lehet azért rövidebb az eredetitől, de hosszabb ne mert lehet nem tudod eléggé, akkor betekerni és nem kívánt hézagok keletkeznek ami viszont nem ad megszorítást.) Egy belevaló menetfúróval. Illetve még az összeszerelést nem jól csinálhattad.. a lemezrugót nem jól tetted vissza a megfelelő helyére vagy valami biztos nem a megfelelő pozícióban van.
Azt is írtam, hogy vízzel próbáld le!
Ha csöpög, akkor nem jó amit csináltál... esetleg a tömítést rajta kell a forgatókaron kicserélni még, amit nálam nem kellett. ha vazzel jó akkor levegővel fújd ki a benne lévő vizet. pl pumpával. A tömítést pedig egy O-gyűrű gyártóshoz elviszed megnézi és készít hozzá neked ha nincs éppen raktáron belőle. (amúgy a kart direkt nem írtam, hogy vedd ki a helyéről vagy mozdítsd ki, mert gondolom kivetted és ha visszaraktad, de nem jó pozícióban (félrecsúszva volt és így rászorítottál, akkor a tömítésed nem tömít eléggé. de ha nem nyúltál hozzá, akkor annak nem kéne baja lennie.
Ha ez csöpög bárhol is, esetleg küld fel postán csak személyesen átvehető levélként (ajánlot+10 Ft felár) és megcsinálom. ha úgy adod fel, hogy fizetnem kell érte, akkor nem veszem át. Visszajuttatást is csak úgy vállalom, hogy a posta költségét kifizeted... a javtásra nem kérek zsét. Kivéve, ha valamit cserélni kell mint tömítőgumi, vagy a csavar ára.
dee... most őszintén nem jobb a 125ccm 4t? ahelyett h vacakoljon az ember :)