Az enyimet is folytotta elektronika, egy rózsaszín vezetéket kellett elvágni.
Milyen lápa van még? Tudnál képet is adni róla?
Én kizárólag az új külsejű gépekről írtam, ami legalább olyan mint az enyim. /nem a szinére gondoltam./
Gondolom BP-s vagy...Találkozhatnánk... jöv héten jövök vissza csak, még nem tudom hétfőn jövök-e vagy kedden.
Alkatrész szinekben van változás. A Yama egyik BP üzletének szerviz vezetőjétől tudom.
Vagy ha tudsz alkartész számot konkrétan is mondani, akkor hasonlítsuk már léci össze...
Ha annnyira érdekel hívd a Harmati nagykereskedést. egy ideje ők most már a beszállítók a korábbiak helyett. Ugyan azon a helyen. A Harnatiék tőlem közel (X. ker.) a száva utcából költöztek ki a bánatba oda.
Lehet a Service Manulban írják mennyi a kompresszió, nem vagyok megesküdve rá, hogy ott megtalálom majd.
Miért érdekes? Te tudod mérni valahogy pontosan?
Nekem is a szervíz szerint 2004-es szürke-fekete viszont a katalógus szerint 2005-ös model én 2005.1010-én vettem. Itt látható, hogy előre gyártanak és magyar kereskedők nem tudnak eleget tenni a gyártási ütemnek, Így bármikor is veszed meg a gépedet amit 2004-ben gyártottak, te lehet, hogy 2009-ben veszed meg a szalonból.
Most mondom mégegyszer nem a motor gyártási éve számit hanem mikor kihoztad a szalonból. A biztosítónak ís így fizeted a kötelezőt, mert az attól még 0 km-es, és új gép(nem mintha számítana az árban a biztpsítónál hány éves az 50cc,-es géped), szóval nincs mit aggódni ezmiatt. Viszont azért aggódom, hogy mivel szar alkatrészekkel pakolják meg, vajon mi és mikor romlik el benne, és mennyibe kerül a javítás.
Pont előtted írtam, hogy elsősorban az alvázszámból a YAMAHA szervíz tudja megmondani pontosan mikori legyártású a géped.
Az hogy az alkatrészeid 2003-asok benne az annyit jelent, hogy a 2003-as Service Manual könyv szerinti a motorod és ezek alapján is javítják, feltéve ha értenek hozzá és nem úgy mint az én esetemben, hogy a Yamaha city elkúrta a gépemet...
Az hogy az alkatrészed pl 2003-as az nem jelent semmit ha összeszerelés előtt ált 2-3 évet a polcokon darabokban a műtőasztalon....
Miután üzembe lett helyezve az számít, hogy mennyire használt a gép, és nem az alkatrész kora. a gyárban ha túl is gyártanak alkatrészeket, azért azt lekezelik, hogy pl. ne legyen rozsda rajta...
egyébként az alkatrészeken ha találsz évszámot az lehet hogy egyfajta azonosítás az alkatrészen, és nem feltétlenül azt jelenti, hogy éveken át tartották az alkatrészt a polcon...
Na most tényleg köszönöm a segítségeket! A kerepesi szerelő száma érdekelne, köszi. Egyébként az én TZR-em pont olyan festésű, mint Z3-é. 2006-osként vettem, de körbenézegettük és rengeteg alkatrész 2003-as rajta, ez ijesztett meg. Esetleg valaki alvázszámból meg tudja mondani h mikori?
Miből lehet megállípítani? (TZR50)
Elösször is az alváz számból, másodszor pedig a külső is ad némi megközelítő évjáratot, az újjak azok a 2003 gyártási külsőket kapták. Alkatrészeik is megegyeznek, rendelési számuk pedig azonosak kivéve ha szines alkatrészek, pl burkolatok. Az alkatrész utolsó számai (szinkódja) eltérő. A burkolat színe is némileg meghatároza a gyártási évjáratot minden évben új katalógus általában 2 alap színben, (pl. 2005-ben szürke-fekete, kék-fekete)
Ha időm engedi, a weblapomra teszek ki szerintem jöv. héten egy kis használható infót, számotokra, kenőanyagtesztek pl., adalékok, mivel óvhatod hatékonyan az alkatrészeidet stb. szakmailag elmagyarázva... a kopásokat is. Video anyag most is látható, az sem akármi. (bal oldali menüben..(ha négsem látod írj mailt és megpróbálom kideríteni neked miért nem látható.)
Akit érdekel az nyugodtan írjon addig. (ez nagyon komoly téma, akár egy havi fizetést is meg lehet spórolni, ha van kellő infód dolgokról....)
Nekem, nem szállításkor szakadt meg a komunikáció az órával, hanem mikor mentem a melóba, akkor még mért, megáltam vele, és mikor már indultam haza nem mért.
A YAMAHA szervizes azt mondja, hogy a jeladó a rossz nem a műszarfal.... A gyári árat megtalálod, korábbi hozzászólásomban.
Bármi alkatrész kell gyári amit árat normálisnak gondoltok, minimum 2-3 al szorozzátok meg és annyi a YAMAHAnál vagy több... ők ilyen árakon adják, ennyi. (és még lehet szar is mint pl. a gátló hiába is új...) ezért ne gondolkodjatok minden áron YAMAHA-ban, hacsak nem vagytok eleresztve anyagilag, vagy fanatikus gyári alkatrészekért rajongtok.
Szoval a legvalosinübb baj a jelado lehet? Am nem tuti h rossz benne, csak lehet h elmozdult, mert a szállitás előtt jó volt az óra. Köszi a segitségeket!
Akinek a Yamahától új alkatrészek kellenek itt az infó a rendelésekhez:
Gátló (hátsó lengéscsillapító) - szerintem felesleges pénzkidobás a Yamahától ezt megrendelni, a szar minőségű alkatrész miatt, de hátha kell valakinek - :
Fig: 19. REARARM & SUSPENSION
REF. NO. 12
PART NO. 5WX-F2210-00
DESCRIPTION: SHOCK ABSORBER ASSY, REAR
5WX5: 1
GRID NO.: [C7]
YAMAHA ÁRA: ~ 55 000 Ft
---------------------------------
Jeladó - km órához ha nem méri a sebességet, valószínú ez a gond és nem a műszerfal:
Fig: 36. REARARM & SUSPENSION
REF. NO. 10
PART NO. 5WX-H3756-00
DESCRIPTION: SENSOR, UNIT
5WX5: 1
GRID NO. [D14]
YAMAHA ÁRA: ~ 19 - 20 000 Ft
Megjegyzés:
5WX5: a számok azt jelentik, hogy a megrendelési csomagolási mennyiség, vagyis ha pl. Yamaha gumiszerű embléma kell (pl. fejidomra) és neked 1 db kéne, de ott 10 db van megjelőlve, mert annyi, a kereskedő nem bontja meg a csomagot, vagyis viheted mind a 10-et (ezt ki is fizettetik veled, mind a 10et, ez tulzott felesleg vásárlás, így javasolt az érdekelt személyeket felkeresni mielőtt megvennéd, és ha már megvan szétosztani, mert mit csinálnál még 9 db-al?.
A tankra pl 2-esével csomagolják és nem is kell több, mert oldalanként 1-1 db a felhasználás.
Ezek az adatok a 2003-as évtől service manual gyártású tipusú motorokra érvényesek, vagyis a 2003- után gyártott TZR 50-esekre a mai napig.
kiadás, utolsó frissítés: 2009. január
nem a fordulatszám mutatóra gondok hanem a pillanatnyi sebesség és megtett út kijelzőjére.
A fordulatszámmutatóm nekem akkor nem jelzett rendesen amikor sok olajjal járattam a gépet és nem tudott kipörögni csak 7 ezret 8at ,utána mindíg belengett mint egy elmágnesezett iránytű...most ,h visszavettem az olajat ,bejáratásnak vége .....mér szépen végig még ki is akasztja....:)
Milyen lápa van még? Tudnál képet is adni róla?
Én kizárólag az új külsejű gépekről írtam, ami legalább olyan mint az enyim. /nem a szinére gondoltam./
Gondolom BP-s vagy...Találkozhatnánk... jöv héten jövök vissza csak, még nem tudom hétfőn jövök-e vagy kedden.