Hello, hát lehet megéri, de milyen évjáratú és milyen típus olasz v japán? Mert érdemes utánaérdeklődnöd az alkatrészeknek a bontóban is sose lehet tudni, ha olyan ami az adatlapomon van az akkor egy 4DL-es olasz kb 92-94közötti évjárat
Találtam egy rendszámos Yamaha TZR125R mocit eladót 110000Huf-ért. A bibi csak az vele, hogy elöregetek a műanyagjai és megrepedeztek. A jobb első index kuka rajta. A plexije jobb oldalt elvan törve. A fordulatmérője valamiért csak a felét mutatja mint amennyit a valóságban pörög. Álítólag ráférne lassan egy dugatyú csere (nem tudom hogy ebbe mennyiért lehet kapni dugót?:S) Valahol olvastam hogy a TZR-nél nem szabad spórolni a tömítésen, ez nem tudom mennyire igaz. Álítólag a moci kb. 1éve áll (de tolásra simán beindítható). Van rajta önindító is, megforgatja a blokkot is, de úgy nem indul a motorja (állítólag az aksija kivan rajta). Ráférne elöl-hátul egy gumi csere is. Az első fékre azt írja, hogy lehet levegős, vagy fékolajcsere ráférne már. Ezt ott a helyszinen megtudom csinálni (légteleníteni szóval ha utánna is rossz kiderül). A moci sajna tőlem 250km-re van szóval elötte megkérdelek titeket mennyire éri meg megnézni egy ilyen állapotú TZR-t, na meg hogy ha már ott vagyok mit nézek leginkább egy ilyen motort vásárlása elött.
Tényleg lehetne már tavasz. Bár még egy-két apróságot helyre kell rakni a mocin. :) De már nagyon várom. Egyenlőre úgy tervezem, hogy Euro Ringen nyitom a szezon. Velem tart valaki majd?
Mana, hát örülök, hogy szerencséd lett a TZR-rel. Én azóta sem találok, de bejött a rossz idő és már nem is keresek nagyon.... Majd tavasszal talán. Így visszagondolva, meg az írásod után, már én sem bánom, gyakorlatilag minden körülmény a vétel ellen szólt, lehet tényleg a sors akarta így. Viszont az MZ-s sztori az kisértetiesen hasonlít az enyémre, nálam is agrár-manager jellegű volt az eladó, de legalább nem próbálta meg rámtukmálni.
Nagyon áll a fórum gyerekek! Még tavaly nyáron láttam itt XVI. kerben egy ugyan olan TZR mint az enyém csak teli idommal. Ha itt van a srác írjon már! :D Amúgy ki lakik Pesten vagy Pest közelében? Olyan aki nyáron szokott esténként városban gurulni. :)
Hát Mana feküdtem az MZ-s írásodon nagyon tetszett a tulaj leírása és szerintem is jól döntöttél az utóbbi írásodat olvasva, grat a géphez!
Széles utat és gumifákat!
Kormi. Most tényleg leírom neked, hogy miért ne sajnáld a motort. Ez a történet után, kezdtem úgy felfogni a dolgot, hogy amelyik mocinak az enyémnek kell lennie, az úgyis az enyém lesz. A sztori után elment a kedvem az MZ-ktől. Böngésztem a netet, első sorban 125ös speed-ekért. NSR-eket néztem, aztán rájöttem van más fajta 125 speed is. Nézegettem a TZR-eket és találtam is egyet(meglesheted profilomban). Erről sem a legjobb kép volt fent neten, de Pesten volt. Ez nagyon nagy pozitívum volt. 160.000huf. Kicsit sokalltam a dolgot, főleg, hogy nekem volt 130-am. Felhívtam az embert, mindent ledumáltunk telefonon, volt egy jó pár kérdésem. Már itt mondta, hogy az élettársáé a moci és ő 150 alatt nem akarja adni. (női tulaj, jeee ) Mondtam, hogy valamikor elmennék megnézni. Egyik pénteken(08.06.13) hazaért apám, mondtam neki a történetet és mondtam, hogy el kéne menni. Ekkor nem voltunk túl jóban, de mondta, hogy ok, elvisz. Nagyon megköszöntem neki, telefon embernek, indulunk. XX. kerület, kijön az ember, jó nagy darab hapi, tök aranyos kisfiával. Kitolja a motort, a gyerek mnden áron fel akart rá ülni, azt hiszem fel is ült. :) Fószer nagyon rendes volt, mindenben tök segítőkész. Duma duma, beindítjuk, had járjon. Nem kell mondanom, zene volt MZ-hez képest. Gyönyörű egyenletes hang, szép mély, nem a tipikus 125. Mondta, hogy sport légszűrő van rajta és ki van herélve a dob. Nagyon megtetszett a motor, pedig még nem mentem vele. Próbakör. Elindulok, fura, mert semminek nincs az a holtjátéka, mint MZ-nél, épphogy csak egészséges volt. Váltó bokából, gyönyörűen vált, kuplung perfekt. Gumik jók, faszán kanyarodik(jó nem döntöttem térdig), jön a kereszteződés, fék, megállt gyönyörűen. Príma fékek, príma váltó. Visszafelé másik utcában, mondom lássuk mit húz. 1 finoman, 2 bátrabban, 3 lássuk mit megy. 2-ben már kinyitott a power és hatalmas rugás, megindult mint akit seggbe rúgtak, 3ban meg miután kinyitott a power nem húztam mert elfogyott az út. Azt hiszem ekkor jött el a pillanat, mikor . Visszaérek, sisak le, képemen letörölhetetlen vigyor. Mondtam neki, hogy nagyon tetszik, stb. pont tértem volna rá, hogy megoldható-e, hogy kifizetek most 130-at és köv hónapban még 20-at, mikor jóapám kérdezte, hol lehet pénzt kivenni. Így elkerültük a kellemetlenségeket, elmentünk pénzért, adásvételit írtunk nekem meg már kezdett fájni az arcom mivel még mindig vigyorogtam. :D Direkt nem vittem kabátot, mert nem akartam beleélni magam a motorba, így fel kellett vennem apámét és végig jöttem haza apám mögött. Drága volt, meg is tankolt nekem. :D
Szóval tehát a lényeg, hogy nem kell azon aggódni, hogy nem találsz motort és nem kell mindenáron ragaszkodni egy motorhoz. Ha a tiednek kell, hogy legyen a gép, a tied lesz! És egyre inkább úgy vélem, hogy ez nem csak a motorokra igaz. A motorra egyébként nem kellett azóta sem sokat költeni. A légszürőt leszámítva minden gyári rajta. Azóta a légszűrő is, mert vettem bele gyárit, bár hozzáteszem, sokkal jobban ment a direkt szűrővel. Kellett bele egy új akksi, új gyertya. A gumikat akkor vette a pali. Szóval azóta alig költöttem rá. Imádom!
Sziasztok! Így a szezon végeztével újra itt a fórumban.
Kormi, ne bánd a motort! Elmesélem az én sztorimat is. Nekem is volt sajna egy 400km-es fölös utam. Annyit vettem ki az írásokból (nem olvastam vissza nyár elejétől oldalakat), hogy volt egy TZR nagyjából 94es évjárat és 300-ezerért. És gondolom az R, tehát a kétüléses, fordított telós, stb... Na velem következő volt a szitu...
Első körben én 250-es MZ-ket nézegettem és mindenképpen rendszámosat, hogy tudjak utast vinni. Más nem is játszott, bár néha elég jó smkp ajánlatokba futottam. Na egy nap találtam egy MZ-t. Hunya -n lakott a gyerek, hirdetésben, hibátlan MZ, kék neon extra, forgalmi, rendszám, stb stb... (Fényképek nem voltak a legjobb minőségűek, nem sok látszott.) Szóval tényleg jól hangzott. Tudni kell, hogy abban a pillanatban nekem volt úgy 130.000huf-om mindenre. Ezt az MZ-t a srác 85.000-re írta ki. Felhívtam telefonon, hogy tényleg olyan-e a gép mint a hirdetésben, mert mondom nem itt van(Pest XVI.) a szomszédban és ha nem olyan úgysem veszem meg. Persze persze, olyan, első rúgásra indul, minden OK vele. Mondom jó. Lebeszéltem vele, hogy hétvégén, szombaton délre ott vagyunk és megnézzük. Nálam a KP, apámmal kocsiba ültünk és legurultunk. Meg volt beszélve, hogy ha a falu határába érünk, felhívom és kijön (nem volt térkép a falu utcáiról neten ) Odaérünk dél körül, hívom az arcot, kijön. Állunk apámmal a kocsi mellett és látom, hogy valaki jön motorral. Először azt hittem egy emberke robogóval. Na most aki látott már 250-es MZ-t, az tudja, hogy hát nem egy kis motor. Amikor közelebb ért a gyerek láttam, hogy nagyjából 140kg a srác és a hatalmas MZ robogónak látszik alatta. Ment elöttünk, mentünk át hozzá, nem volt a legjobb hangja a motornak. Megérkezünk, beáll a kertbe, körbeálljuk, nézzük, próbálok jó pofát vágni a dologhoz. Dekli bal oldalából folyik az egyik csavarnál az olaj és meg van repedve a dekli, kerekek laposak, szelep ferdén áll bennük, nem lehet fújni, cross kormány(rohadt széles) és undorító kék markolat rajtuk és a gázkarnak olyan holtjátéka volt, hogy kitört a csuklóm mire felküzdöttem alapjáratról, ráadásúl 3D-ben is komoly holtjátéka volt. Hátsó kerék ferdén állt a vázban, undorító egy köpedék a motor, elnézést a kifejezésért. Egy lelakott rom. Mindegy, mondom ha már itt vagyunk próba. Apám elvitte, láttam rajta ahogy előtörnek belőle a régi szép MZ korszakai. :) Kivirult mosoly az arcán, mikor visszaér, igen, hosszú idő után motoron ült. Leszállt ránézett és láttam rajta, hogy itt el is illant minden. Mondom puding próbája az evés, lássuk hát a masinát. Felültem, rárúgtam, indul. Helyes, kievickélek a kertből, elindulok a "főúton" ami tele volt kátyúkkal. Elkezdem húzni. 1 semmi váratlan a masina halad, 2 semmi húzás még mindig, finoman gyorsul, 3-ban sem ért semmi meglepetés. A térdem kezdett izomlázat kapni, mivel a váltót nem bokából, beszarsz... combból kellett felhúzni és teli talppal taposni visszafelé. A gödrökben úgy viselkedett mint egy hajó, majdnem tengeri beteg lettem, úgy himbálózott előre-hátra. Kiszúrtam egy mellékutcát, mondom ott megfordulok. Elkezdek fékezni, váratlan dolog történt, nem történt semmi, erősebben semmi, leszakad az ujjam lassul, de mintha félne a féktől, tehát így sikeresen elment úgy 30cal a mellékutca mellett. Megállok, fordulok, lefullad, indítanék semmi, jah sebességben ilyet nem lehet ezzel, keresem az ürest, üres sehol. Itt kezdtem vicsorogni és azt hittem beborítom az árokba és felgyújtom, pedig alapvetően nem vagyok ideges típus. Na mindegy, nagy rugdalódzás közepette hopp, megvan az üres, rárúgok, indul, minél gyorsabban visszafelé. Beállok a kertbe vissza, ahol az előbb az olajfoltot hagytuk. Körben állunk, nézzük. Most már olyan hibákat is felfedeztünk, hogy a lábtartón nincs gumi, ki van törve pár küllő, fű lóg ki a markolatból, stb stb... Tudni kell, hogy nem vittünk utánfutót, hogy úgyis ezzel jövök haza. Tényleg nagyon szerettem volna ezzel hazamotorozni, oda fele néztem a kanyarokat, hogy hol mire kell figyelni. De amikor itt álltunk körülötte és néztük, elment tőle a kedvem, de úgy gondoltam, 60-ért még hazamotorozok vele. Mondom a srácnak 60.000. Erre ő, felejtsem el. Mondom 65, ő 80. Mondom sok. Mondom legyen 70, de itt már húztam a szám. Hogy nem. Valami oknál fogva, amit magam sem tudok megmagyarázni, kicsúszott a 75, de ahogy kimondtam, megbántam mert mi van ha annyiért odaadja. Annyit nem akartam adni érte, ránéztem jó atyámra, és értetlen fejet vágott, hogy mit csinálok. Srác mondja, beszélek apámmal (nagy, tenyeres-talpas emberke, igazi falusi munkásemberek). Kijön az apja, 80db ezres, így... Majdnem mondtam, hogy bazzeg nem tyúkokban üzletelünk. Na mindegy, mondta, hogy 80 alatt semmiképp, mert akkor inkább ő megveszi a fiától és motorozik vele. Hála apámnak nekem már nem kellett kinyitnom a szám, mert mondta helyettem... "Legyen így, viszlát!" Beültünk a kocsiba, és hazajöttünk. Hazafelé jót beszélgettünk, szóval végső soron örültem annak a napnak, mert rég dumáltunk olyan jót!
Ne fájdítsátok a szívem... Én is erre gondoltam, hogy majd megszerelem én, meg ennyi pénzért mit várok stb. de ha csak ez az egy gondja lett volna... Az a baj, hogy esztétikailag első lett volna egy új idom szett + hátsó gumi +plexi meg a stb, amit nem is tudok , könnyen belekarcolok a 400.000-be. Remélem jól döntöttem, hogy otthagytam, nemtudom.
Viszont semmi képp sem szerettem volna érzelemből megvenni, mert ha megveszem, akkor az csak amiatt lett volna...
Bocsi, csak annyit láttam az email címem hogy fórumválasz érkezett, és a legutolsó írás ott tomioé volt, akkor vettem észre hogy már van egy oldalnyi szöveg az írás után mikor elküldtem az írást, szal így Kormi vedd semmisnek az előző irásomat, nem tudtam hogy már megnézted és hogy szar volt, jobb hogy nem vetted meg
Tomio kolléga, köszönöm szépen az ajánlást Remélhetőleg mire Korminak kellene vmi, ha egyáltalán kelene neki vmi, addigra én már szétszórtam az országban
Hy!Amit a srác mondott a sok benzin meg mittomén abban lehetett vmi,az én vasam ,ha nincs jól beállítva(a karbira gondolok) akkor megtorpan 5000 előtt és talán 7000 előtt is meg persze nem is pörög úgy!Én is úgy hoztam el ,hogy torpant 5000-nél, kicsit állítottam az alapjáraton és már jó is volt.A kormánykiverős akciódra meg azt tom mondani ,hogy én is jártam már így vele(úthiba miatt),de esni még nem estem vele(vhogy mindig egyenesben maradt).
Sziasztok.át igen vannak felesleges utak mert nemtudom miért nemlehet elmondani hogy ez és ez szar,legalább tudja az ember mire számitson..Amugy én hamár elmentem messze akkor beprobálkozok 1nagyon pofátlan alkuval ..Amugy itt a holtszezon és mindenki(én is)eladni akar,év végén/ elején (mint mindig)nagylessz a csoróság ugyhogy lehet alkudni
Találtam egy rendszámos Yamaha TZR125R mocit eladót 110000Huf-ért. A bibi csak az vele, hogy elöregetek a műanyagjai és megrepedeztek. A jobb első index kuka rajta. A plexije jobb oldalt elvan törve. A fordulatmérője valamiért csak a felét mutatja mint amennyit a valóságban pörög. Álítólag ráférne lassan egy dugatyú csere (nem tudom hogy ebbe mennyiért lehet kapni dugót?:S) Valahol olvastam hogy a TZR-nél nem szabad spórolni a tömítésen, ez nem tudom mennyire igaz. Álítólag a moci kb. 1éve áll (de tolásra simán beindítható). Van rajta önindító is, megforgatja a blokkot is, de úgy nem indul a motorja (állítólag az aksija kivan rajta). Ráférne elöl-hátul egy gumi csere is. Az első fékre azt írja, hogy lehet levegős, vagy fékolajcsere ráférne már. Ezt ott a helyszinen megtudom csinálni (légteleníteni szóval ha utánna is rossz kiderül). A moci sajna tőlem 250km-re van szóval elötte megkérdelek titeket mennyire éri meg megnézni egy ilyen állapotú TZR-t, na meg hogy ha már ott vagyok mit nézek leginkább egy ilyen motort vásárlása elött.
Dani
Széles utat és gumifákat!
Szóval tehát a lényeg, hogy nem kell azon aggódni, hogy nem találsz motort és nem kell mindenáron ragaszkodni egy motorhoz. Ha a tiednek kell, hogy legyen a gép, a tied lesz! És egyre inkább úgy vélem, hogy ez nem csak a motorokra igaz. A motorra egyébként nem kellett azóta sem sokat költeni. A légszürőt leszámítva minden gyári rajta. Azóta a légszűrő is, mert vettem bele gyárit, bár hozzáteszem, sokkal jobban ment a direkt szűrővel. Kellett bele egy új akksi, új gyertya. A gumikat akkor vette a pali. Szóval azóta alig költöttem rá. Imádom!
Kormi, ne bánd a motort! Elmesélem az én sztorimat is. Nekem is volt sajna egy 400km-es fölös utam. Annyit vettem ki az írásokból (nem olvastam vissza nyár elejétől oldalakat), hogy volt egy TZR nagyjából 94es évjárat és 300-ezerért. És gondolom az R, tehát a kétüléses, fordított telós, stb... Na velem következő volt a szitu...
Első körben én 250-es MZ-ket nézegettem és mindenképpen rendszámosat, hogy tudjak utast vinni. Más nem is játszott, bár néha elég jó smkp ajánlatokba futottam. Na egy nap találtam egy MZ-t. Hunya -n lakott a gyerek, hirdetésben, hibátlan MZ, kék neon extra, forgalmi, rendszám, stb stb... (Fényképek nem voltak a legjobb minőségűek, nem sok látszott.) Szóval tényleg jól hangzott. Tudni kell, hogy abban a pillanatban nekem volt úgy 130.000huf-om mindenre. Ezt az MZ-t a srác 85.000-re írta ki. Felhívtam telefonon, hogy tényleg olyan-e a gép mint a hirdetésben, mert mondom nem itt van(Pest XVI.) a szomszédban és ha nem olyan úgysem veszem meg. Persze persze, olyan, első rúgásra indul, minden OK vele. Mondom jó. Lebeszéltem vele, hogy hétvégén, szombaton délre ott vagyunk és megnézzük. Nálam a KP, apámmal kocsiba ültünk és legurultunk. Meg volt beszélve, hogy ha a falu határába érünk, felhívom és kijön (nem volt térkép a falu utcáiról neten ) Odaérünk dél körül, hívom az arcot, kijön. Állunk apámmal a kocsi mellett és látom, hogy valaki jön motorral. Először azt hittem egy emberke robogóval. Na most aki látott már 250-es MZ-t, az tudja, hogy hát nem egy kis motor. Amikor közelebb ért a gyerek láttam, hogy nagyjából 140kg a srác és a hatalmas MZ robogónak látszik alatta. Ment elöttünk, mentünk át hozzá, nem volt a legjobb hangja a motornak. Megérkezünk, beáll a kertbe, körbeálljuk, nézzük, próbálok jó pofát vágni a dologhoz. Dekli bal oldalából folyik az egyik csavarnál az olaj és meg van repedve a dekli, kerekek laposak, szelep ferdén áll bennük, nem lehet fújni, cross kormány(rohadt széles) és undorító kék markolat rajtuk és a gázkarnak olyan holtjátéka volt, hogy kitört a csuklóm mire felküzdöttem alapjáratról, ráadásúl 3D-ben is komoly holtjátéka volt. Hátsó kerék ferdén állt a vázban, undorító egy köpedék a motor, elnézést a kifejezésért. Egy lelakott rom. Mindegy, mondom ha már itt vagyunk próba. Apám elvitte, láttam rajta ahogy előtörnek belőle a régi szép MZ korszakai. :) Kivirult mosoly az arcán, mikor visszaér, igen, hosszú idő után motoron ült. Leszállt ránézett és láttam rajta, hogy itt el is illant minden. Mondom puding próbája az evés, lássuk hát a masinát. Felültem, rárúgtam, indul. Helyes, kievickélek a kertből, elindulok a "főúton" ami tele volt kátyúkkal. Elkezdem húzni. 1 semmi váratlan a masina halad, 2 semmi húzás még mindig, finoman gyorsul, 3-ban sem ért semmi meglepetés. A térdem kezdett izomlázat kapni, mivel a váltót nem bokából, beszarsz... combból kellett felhúzni és teli talppal taposni visszafelé. A gödrökben úgy viselkedett mint egy hajó, majdnem tengeri beteg lettem, úgy himbálózott előre-hátra. Kiszúrtam egy mellékutcát, mondom ott megfordulok. Elkezdek fékezni, váratlan dolog történt, nem történt semmi, erősebben semmi, leszakad az ujjam lassul, de mintha félne a féktől, tehát így sikeresen elment úgy 30cal a mellékutca mellett. Megállok, fordulok, lefullad, indítanék semmi, jah sebességben ilyet nem lehet ezzel, keresem az ürest, üres sehol. Itt kezdtem vicsorogni és azt hittem beborítom az árokba és felgyújtom, pedig alapvetően nem vagyok ideges típus. Na mindegy, nagy rugdalódzás közepette hopp, megvan az üres, rárúgok, indul, minél gyorsabban visszafelé. Beállok a kertbe vissza, ahol az előbb az olajfoltot hagytuk. Körben állunk, nézzük. Most már olyan hibákat is felfedeztünk, hogy a lábtartón nincs gumi, ki van törve pár küllő, fű lóg ki a markolatból, stb stb... Tudni kell, hogy nem vittünk utánfutót, hogy úgyis ezzel jövök haza. Tényleg nagyon szerettem volna ezzel hazamotorozni, oda fele néztem a kanyarokat, hogy hol mire kell figyelni. De amikor itt álltunk körülötte és néztük, elment tőle a kedvem, de úgy gondoltam, 60-ért még hazamotorozok vele. Mondom a srácnak 60.000. Erre ő, felejtsem el. Mondom 65, ő 80. Mondom sok. Mondom legyen 70, de itt már húztam a szám. Hogy nem. Valami oknál fogva, amit magam sem tudok megmagyarázni, kicsúszott a 75, de ahogy kimondtam, megbántam mert mi van ha annyiért odaadja. Annyit nem akartam adni érte, ránéztem jó atyámra, és értetlen fejet vágott, hogy mit csinálok. Srác mondja, beszélek apámmal (nagy, tenyeres-talpas emberke, igazi falusi munkásemberek). Kijön az apja, 80db ezres, így... Majdnem mondtam, hogy bazzeg nem tyúkokban üzletelünk. Na mindegy, mondta, hogy 80 alatt semmiképp, mert akkor inkább ő megveszi a fiától és motorozik vele. Hála apámnak nekem már nem kellett kinyitnom a szám, mert mondta helyettem... "Legyen így, viszlát!" Beültünk a kocsiba, és hazajöttünk. Hazafelé jót beszélgettünk, szóval végső soron örültem annak a napnak, mert rég dumáltunk olyan jót!
Viszont semmi képp sem szerettem volna érzelemből megvenni, mert ha megveszem, akkor az csak amiatt lett volna...
Széles utat!