Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Te tényleg nagyon lelkes lehettél...
Én is az voltam, amikor lementem 120km-t Balatonalmádiba egy motorért. Csak aztán ott derült ki, hogy a kipufogó nem gyári(valami kontár heggesztett repedtfazék), hogy az esztétikai hibák inkább sérülések, mint apró hibák, hogy mindkét gumi kuka rajta, a lánc is stb. Egyszerűen egy roncs volt, bármilyen lelkes voltam, inkább, ki sem próbáltam. Inkább közöltem a tulajjal, hogy adja le a bontóba a motor reális árán, vagy bontsa szét, és tegye fel a használható alkatrészeket, mert ez totálkáros b..meg. Én pedig motort akarok venni, és nem alkatrészt...

Szépen hazajöttem, és keresgéltem tovább a következő hulladék után.
hát ha szépen bánsz vele nem gyilkolod akkor szerintem semelyik mocival se lesz baj,ha olasz ha nem persze ki is kell fogni.

hát még jó h ott hagytad...én kiröhögtem volna a gyereket,azér 300E-re van kirakva,anyiér azé mennen má az a gép...meg hogy csapkodja a kormányt,nekem még sose csinálta......
majd lessz másiik kiszemelt ha nem is tzr,,de azé nem mindid ilyen..
Ennek motornak a törődés hiánya volt a baja, szerintem... ettől még nem tettem le a TZR-ekeről, de olyan kicsi a választék, hogy most nincs is potenciális jelölt sajnos. Ellenben visszattértem a Mito Evo nézgetéséhez
(korábban letettem róla, mert olasz.fúúj :D ), ugyanis van rajta egy csoda: kormány-lengéscsillapító, ez a történtek után felértékelődött a szememben, ráadásul a választék is sokkal nagyob, mint a TZRek közt. Kitudja, hová visz még a sors és mim lesz... Esetleg, ha valaki tud Heves vagy Borsod megyében eladó gyorsasági motort (max. 400k Ft), szólhat.
amúgy megjegyzem volt apriliám 50 es af1 futura meg 125 ös is csak elegem lett a szerelésükből,mondom kipróbáljuk a yamahát vagy a hondát, de nem csalódtam ,sőt nagyon szeretem ezt a motort..
Hát sajnállak hogy nem jártál szerencsével, pedig jó gépek ezek a tzr ek reméllem ezért nem ment el a kedved tőlük ,de tetutod nem akarlak se rábeszélni ,se lebeszélni róla, nekem hála isten nincs vele gondom, szerintem megbizható motorok és alacsony fordulaton is halad szépen,sőt még a hangja is szebb mint a többi 125 ös testvérének.
Amúgy legalább tényleg olasz volt (helyzet jelző stb. miatt).
Hát akkor elmesélem, természtesen kipróbáltam, majdnem ott maradtam rajta....
Megérkeztünk, a srác már kitolta a motort, nagyon rendes volt, már az idomszettet is lekapta róla, hogy jobban láthassam a gépet. Nézegettem, egy repedt plexi itt, egy picit betört első idom ott (amit sajnos a kép nem adott vissza), az oldalidomokon meg halványlila foltok voltak, gondolom kopás nyomok. A csomagtartó ajta is elég kopottas állapotban volt, a tank tetjén meg volt repedve a fényezés. Sebaj, a lelkesedés töretlen, mégis egy 14 éves mocc. Állítólag augusztus óta nem használta, mert \"dolgozott, nem volt ideje\" , tehát állt a gép a garázsban, közben meg lejárt véletlen a műszaki (2 éve vette friss műszakival...). Nosza mondom indítsuk bé a gépsast, had hallom a muzsikát. Beindul, alapjárat picit magas, de sebaj, mondom hadd járjon, jár-jár...csend...megállt a gép. Gondoltam biztos hideg, röffentsük be újra, járt egy picit, ekkor elpisilte magát . Elkezdett folyni a benzin a karbiból (?), és egy gyönyörű szép tócsa lett a moci alatt. mondom: E! Indok: a túlfolyón folyt ki mert túl sok benzint kap. Kérdezem, hogy nem-e lehtne beállítani, hogy mégse kapjon túl sokat, vagy nem-e koszos a karbi tán és tele van retyóval, de sajnos nem tudta, mivel még nem bontotta meg a két év alatt (de később kiderült, hogy a tankot azért levette...), De akárhogy is, ez nem normális jelenség, no. Optimistán, törve nem, azért kértem egy próba kört, amit vonakodva, de engedetett, mert rossz tapasztalata volt (összetörte az előző motorját egy lelkes kuncsaft). Megy vele, én is. Első körben finoman mentem vele, hogy hátha még nem üzemhőfok, de már akkor sem stimmelt. Modnom: srác ez gázos, hiába járattuk, meg ment is vele előttem, nem-e mégis csak hideg a gép, de azért énsem cibáltam meg nagyon, pont ezért hogy kíméljem, azonban mégiscsak szebb fordulatokat vártam volna, ellenben gyögyörűen nyomatékos alul az kétségetelen! Járatjuk egy kicsit, megáll. Nézem, beszélgetünk, mehet a következő próba nem bírtam, magammal, hátha csak hideg volt. 1es: 3ezer dadog...megy..5ezer dadog...6-7 de nem forogja le váltani kell. 2 es már tűrhető nem dadog ,de nem szeret 8 ezer fölé menni, 3asban már viszonlag elforgott 9-10 ig, de nagyon kelletelnül kisseb topranásokkal, és nem a power-szeleppel tévesztem össze. Tovább már nem húztam, forduló vissza, közben kérdem, hogy tudja-é , hogy a sebesség mérő nem jó, mondja: igen tudja, írta is a hirdetésben, mondom bocs, biztos nem figyeltem oda (nem, tényleg nem írta). Beszéltem róla. hogy nem egészséges agép, szerinte azért, mert úgy van beállítva, hogy több benzint kapjon, hogy jobban menjen, de ezért egyesben nem annyira jól húz. Mondom, ja... persze hogy persze... Ő is mente vele náhány karikát, csóvált a fejét, elhetett hallani a hangján is, hogy nem szépen veszi a fordulatot, hanem torpanásokkal, dadogássokkal, tényleg, mintha több benzint kapna mint kéne. Nosza megyek egy bűvös harmadik kört is, mert nagyon szerettem volna gépet, bár akik velem voltam már csóválták a fejüket és hát én is, hogy őszinte legyek, de lelkes voltam. Elindultam, az 1es használhatatlan, fel kettőbe, ketteseben nem forog le szépen, a de a többi fokozatban is (5-6ba már nem kapcsoltam fel az útviszonyok mkiatt) olyan nehezen akaródzot felpörögni, valahogy nem ezt vártam, azt vártam hogy majd szépen zűűűm 2- zűűűűűműűűm-3-zűűűűműm-4, de sajnos mintha lépcsőkben vette volna a fordulatot néha jobban megindult, néha nem. 3-4 ben már tűrhető volt, lehett szépen érezni a szelep nyitását is, de ezt nem éreztem annyiszor ilyen szépen ahány fokozat van, az tuti. Viszont. Az első 200-300méter után húzom gyanútlanul a gázt, egyszercsak, zutty... valami kirántotta kezeből a kormányt és önálló életre kelt. Úgy beszitált a kormány mint egy szamba táncosnő csipője. Gonoldtam kész, vége, összetöröm a motort, amitől féltem, magam is, amitől meg a szüleim féltek. Mehettem olyan 80-100 körül nem tudom, lehet ez volt a szerencsém, mert így magától visszaállt a kormány az egyenesfutás vagy a szentlélek miatt, én az utóbbira tippelek. Nyíl egyenes út volt, előtte kétszer metnem el ugyanott, nem emlékszem úthibára, de lehet az volt, ez misztikum marad, az 100%, hogy én nem fordítottam a kormányon, mivel ugye egyenes volt az út, akkor nem szokás. Ja és rádásul még a fék is valami rejtélyes surlódó hangott hallatott működés közben, de ezt még lenyeltem az elején, mondván a TZR-biztos ilyen, de azért nem tetszett már ez sem. Visszaérek, köszi... váltottunk még egy pár szót. Apum mondta nekem (, aki jött velem, de ott állt a sráccal miközben én teszteltem) hogy látta mi történt, hát nem örült szegény, azt várta mikor látja meg hogy jövök visszafelé mert, hát na....
Ezek után árajánlatott már nem tettem. Eljöttünk, abban maradtunk, hogy visszahívom. Visszahívtam, mondtam, hogy sok szerencsét az eladáshoz, (állítólag megy másnap új vevőjelölt).
Lehet, hogy én hibáztam, nem tudom, lehet jó a gép, csak én nem értek hozzá, de nem mertem megvenni, pedig szivesen szerelgetek (simson-betegség ugye ). Ráadásul akik velem jöttek egyhangúan lebeszéltek róla. Szóval ennyi a sztori, remélem semmi sem maradt ki.
üdv
amúgy az olasz meg japán tzr-t onnan tudod megkülönböztetni hogy az olasznak a seggén van egy kis ajtó ami hátra fele nyílik , a lámpa fölött van egy kis helyzetjelző lápma, más akipufogó rendszer (,dob, rezó) .
hát az igen, tényleg megjártad de ha motorikusan nem volt rossz meg minden más rendbe volt ,én mondtam volna hogy min 50 et engedjen az árábó mert a műszaki kb 8000 ft, ha minden rendben van rajta..
hát jól meg jártad akkor ahoz képest oda írta a gazdája hogy"müszaki van rajta"
azé nem próbáltad ki?
elmesélheted mi volt..
Valakinek olajpumpa? kérésre kép is van:)
Kösz a tanácsot, erről még nem is hallottam, de nagyon hasznos!
Közben volt egy fölös 220kmes utam, ugyanis megnéztem a gépet. Maradjunk annyiban, hogy nem vettem meg, pedig kp-val mentem érte. Ha érdekelenek benneteket a részletek szívesen leírom, kezdetnek annyi, hogy kapásból nem volt rajta műszaki, az állításokkal ellentétben és ez még csak a papír része a dolognak!
üdv
Regelni kell a magyarország.hu-n az ügyfélkapura, amit okmányirodában kell véglegesíteni, és akkor havi 15 rendszámot lekérdezhetsz a nyilvántartásban.
Megtudod, hogy körözés alatt áll-e, hogy milyen színe van stb.
De ha felhívod egyszerűen az okmányirodát, és bediktálod a rendszámot, hogy te ezt meg szeretnéd venni, akkor megmondják, hogy minden rendben van-e vagy sem...

Csináld meg mert nekem úgy adtak el gépet, hogy törzskönyv, forgalmi, személyi, vázszám, motorszám stb. mindene meg volt, odaadták a kezembe, és rendben volt.
Ám átírásnál kiderült, hogy körözik az egészet. A leányzó nem fizette ki két évi kötelezőjét (kb. 10rongy), ezért kivonták a forgalomból a motorját, és le kellett volna adja a rendszámot és a forgalmit, ám a kúrva bejelentette, hogy elveszett.(Hogy ne kelljen leadnia) Majd ezután kezében az összes papírral rendszámmal, és a motorral elpasszolta.

Nekem két hónapi okmányirodába járás után lett is motorom. Ezt csak úgy lehet kiszúrni, ha felhívod az okmányirodát, vagy lekérdezed a magyarország.hu-n.
Van fönt egy drága xx a hirdetések között szép mi ,ennyit meg ér !
Amit kinéztél magadnak az biztos ,hogy 4DL,32-es dellorto karbi kell ,hogy legyen rajta a japánon 26-os kehini vagy mi van!
köSz.... én inkább azt mondám, hogy "érdekes" sőt: "egyedi" , de ezen már nem fog múlni...egy flakon festék aztán odapörkölök neki.
Most néztem a képet hogy melyiket veszed..hát az a kipuf alakja sem nem semmi,de az a kályhaezüst az megkoronázza a rondaságát
Hát a fogyasztás már nem oszt-nem szoroz, ha 2T, akkor 2T... De attól tartok, hogy amit én nézek az nem 4DL, mert az első lámpája nem olyan, mint amilyen a tiéd, hanem szögletesebb, vagy az mindegy? Már teljesen elkavarodok ezekben az apró típus különbségekben. Egy cikket olvastam, ami az olaszhoz a "mosolygós" lámpát rendeli, viszont évjárat szerint egy előttem szóló azt mondta, hogy a '94es már olasz, tehát 4DL. Én hiszek neki meg neked is, mert állítólag pont '94ben váltottak külsőt és lehet ez a példány még a korábbi szériához tartozik. Azért szeretnék vele tisztában lenni, mert ha ott leszek, akkor jó lenne tudni, hogy keressem-e rajta a Dellorto karbit avagy ne, meg gondolom eleve más alaktrészek kellenek hozzá. Maga a tulaj sajnos nem sokat tudott elmondani róla telóban.
Majd csak beletanulok, keresgélem a neten is a specifikációkat, de nagyon gyér információk vannak, nemtudom miért, csak itt-ott említik néha, táblázatokban sem szerepel nagyon sok adat.
Itt a cikk amit találtam, hosszas keresés után: link
Hy sztem jók a 4DL-ek,az enyém is az ,erős is ,tartós is szóval én szeretem,a nagyobb karbis(4DL) kicsit szereti a hasát ,de ez legyen a legkisebb gond.Váz,futómű,fékek frankók ,meg szép is(sztem).A 300 nem sok érte,annyit én is kérnék az enyémért,és a TZR-eknek a hangjuk is szép(nincs olyan fűrészhangjuk mint az olaszoknak).
Széles utat!
Köszi.
Szia.Évjárat felnikben(a 3ág valamelyikében év/hó )+idomokban..
itt van cosmo-kolléga nála van minden féle akatrész (szér lehet találnni alkatrészt)
sztm a leglényegesebb h ne csörögjön-csattogjon a motorja
nem lessz ott gond vedd meg
Szétbontottad azt gyönyörű grafitszürke motort?! Hát kár érte...
Holnap megyek megnézni a korábban belinkelt 1994-es TZR-t. Szerencsére állítólag minden papírja megvan, műszaki, minden szóval remélhetőleg nem lesz vele ilyen jellegű gondom. Viszont valamilyen jellegzetes típushibára figyljek esetleg, ami elő szomkott jönni ezen az évjáraton? Meg, hogy jövök rá, hogy tényleg valós-e a '94, hol van feltüntetve a motoron a típus és évjárat? Gondolom az is rá van írva, hogy "made in Italy" vagy ilyesmi, vagy nem? Ha nem, akkor a gyártmányt (olasz/japán) miből állapítom meg?
Alkatrészt amúgy ti honnan veszitek? Mert ha neadjIsten megvenném, onnatól bármikor szükség lehet rá, ugye... Yamaha szalonra lehet számítáni esetleg vagy ilyesmi?
üdv
Sziasztok.Nemkell nő hozzá rengeteg a szar kotvány Ha átlagot nézünk ezeket a 125ccm motorokat 10xx(néha a motor idősebb..) évesek használják/amortizálják.Pénz nincs alkatrészre+netröl gányolnak(lásd ittis a motorszerelés topikban)probálnak szerelni(jó esetben )Sajna a mostani fiatalság okos és spur(+szemtelen )és mindenhez(szeretne)ért...SZVSZ............