Már kitisztítottam, megolajoztam (igaz nem WD-40), a rugó is meg lett nyújtva egy picit, de még mindig nem tolja vissza. Lehet valahonnan ilyen rugót szerezni? Vagy próbáljam meg jobban megnyújtani? A kis csavarnak a két rovátka között kell lennie alapállapotban és csőgázon is ugye?
Elvittem a kerekemet fektugumihoz. Lekapták...miért van ebbe belső? ( a belső szét volt repedve 2 centi hosszan, és tele volt a külső bele valami fekete retekdarabokkal, de nem gumi, hanem valami szeméttel együtt szerelték össze... ) Az arc kivette a belsőt, belerakott egy szelepet, és belső nélkül összerakva nem eresztett sehol.
Előtte mondtam neki, hogy 8km-t mentem lapos gumival, lehet, hogy halott a külső. De lebeszélt róla, hogy kibasszak egy halom lét, mondta, hogy jó az még szerinte, felnyomjuk a kompresszorral azt kideül. Szal rendes volt, megúsztam 1200-ből az egészet, pedig készültem vagy egy 20asra...
Hátsókerék be, motor hátulja lem eleje fel, motorbontás... Kiszedtem a kormánycsapágyamat, és most be kéne tenni a kormánycsapágyamat, de nem találok sehol. Voltam vagy 5 helyen itt lőrincen, míg minden be nem zárt 5-ig. Neten körülnéztem, nagyvasnál nincs, máshol sem találtam "TZR125 kormánycsapágy néven".
Végig nyálaztam az SKF katalógust, és abban sincs, nem szabvány méret.
A felsőm: D48-d25/d26/B12
Az alsó: D84-d30/d31/B12
(D = külső átmérő
d = belső átmérő(k)
B = magasság)
Yamaha márkaszervízt nem mertem még megkérdezni...segítőkészek, csak rendszerint k. drága, és ha rendelni kell, akkor előre kell fizetni, és ha nem azt küldenek a ferdeszeműek, ami bele való akkor cumi van.
Az visszafelé is nyomja egyszerre, nekem is baj volt, hogy legyengült. Ki kell szedni, megnyúltani egy picit, és jó lessz. De nem feltétlenül kell szétszedni, előbb próbáld meg jól kifúlykálni féktisztítóval a szmötyit belőle, aztán adj neki pl. WD40e-t, és jóval könnyebben fog járni, és lehet, ohgy már akkor visszanyomja a rugó. Ha nem akkor meg kell nyúlytani.
A pumpa löketét ellenőrizd le alapjáraton, és maxgáznál is. Annak meg a bowdennek kell jónak lenni még, és akkor jól működik.
Azon agyalok, hogy szerintem túl sok olajat eszik a motorom, mivel melegebb (60-70°C, mivel 90re nem nagyon megy fel) motornál is nagyon füstöl alacsony fordulaton is. Szétszedtem az olajpumpát és van a kör alakú kis lapkán 2-2 vonal és a középső tengelyen egy kiálló pici csavar. A csavar a gáz alapállapotában is és tövig húzva is a 2 vonal közé esik. Viszont mikor visszaengedem a gázkart, a kör alaú lap nem megy fel teljesen. Elméletileg a kis csavarhoz folyamatosan hozzá kéne érnie a hengeren lévő "lejtős" pályának nem? És gázadásnál jó is, egyre lejebb nyomja a karikát, viszont mikor engedem vissza, nem nyomja fel teljesen a rugó. Azt néztem, hogy elvileg a karika alatt lévő rugónak, csak visszahúzó szerepe van nem? Vagy az is nyomja vissza?
Vagy kevés a benzinszint, vagy nem tudja valamiért pótolni, valami eltömítette mondjuk a tűszelepet, esteleg a kabi saját szűrője tömödött el ha van neki, nem tudom milyen van rajta...
Ma leszedtem a tankot,kimostam,szűrőket is csapokat is szétszedtem,kevertem 1:40es benyát,most már jobb,de ha nagyon pörgetem akkor mintha elfogyna abenzin és felpörög aztán fullad,visszaveszek a fordulatból és megy tovább rendesen
Nem hinném, hogy ezzel lenne a baj, de egy hozzászólást megér. A karbi olajosságából arra tippelnék, hogy nem kevered a keveréket csak összeöntöd benzin + rá az olaj. Mindenképpen rázd össze jól külön kannában, mert különben a nagyobb sűrűségű olaj leúszik a tank aljára a benzincsaphoz aztán innen jön a leírt jelenség.
Hello mindenki tzr-es kollégák segítségét kérném azt szeretném megtudni hogy a tzr gyújtótekercse az megeggyezik a tdr-é vel mert nekem tdr -em van és behalt a tekercs.
A blokk az ugyan az tudtommal.
csinált nekem is olyat, túl sok levegőt kapott. vagy cseréld le a légszűrőt, (mert írtad, hogy el van törve) vagy a karbin állíts vissza a kis csavarral. én ezzel orvosoltam.
Sziasztok!
92es TZR 125R típusú motorom van.ha bemelegszik a motor nagyobb gázadásra fullad,lehörög,van hogy le is áll.
Mi lehet ennek az oka?1:30-as keveréket kap most,mert bejáratós,400 km van benne,van aki azt mondja,hogy nagyon sok neki az olaj,van aki azt h kell neki a kenés,szerintem is elég lenne neki 1:40es esetleg 1:50es,nem pörgetem még nagyon.
Lehet hogy azért fullad mert sok olajat kap esetleg?megy alapjáraton 2-3 percet,aztán pörgetem kicsit üresbe és dől belőle a füst egy darabig,aztán kitisztul.A légszűrőház csonknál valamivel ragasztották,mert szét volt repedve,de megint elengedett és van egy pici rés,esetleg ott szívhat fals levegőt és attól is lehet a fulladás?Jelenleg nincs rajta olajpumpa,én keverem a benyát,karbit szétkaptam és tiszta olaj volt a belseje,persze nem dzsuvás,kimostam de semmi változás.
Előre is köszi a választ,vagy ha esetleg tud valaki egy jó 2T szerelőt pest megyében vagy Jászberény környékén azt is meg köszönném.
Komoly baja biztos nincs,talán csak beállítás,vagy a túl sok olaj miatt van,nem tudom.
Kell állítani azt is, leszeded az olajpumpa fedelét, és lesz egy jelölés a pumpán, meg egy valami fix helyen, mondjuk a házon, ez legtöbbször csak egy kisvonalka, azokat a gáz alaphelyzetében állítsd egy vonalba, max egy használnyival ezt a bowden feszítésével tudod megtenni,de elötte nézd meg nincs e valahol kiakadva a bowden, tuti a helyén van mindenhol... mert ha nem és utánna menetközbe visszaugrik, akkor ugye enged egy kicsit, a és pumpa visszaugrik, ilyenkor meg az van hogy csökken vagy akár meg is szűnik a kenés, szóval nézd meg rendesen...
Mindenhol a benzin levegő arányról van szó, alsó fordulaton alapjárati keverékállítócsavarral kell játszani, középre leginkább a súbertű hat, felső tartományban meg az egész tartományban hat a főfúvóka... ezekt össze kell hangolni...
Na megvan a hiba. Ahogy dani is mondta, nem kapott elég levegőt a motor, tehát sok volt a benzin. Túl sok olaj volt a légszűrőn, azt most leszedtük róla, simán átmostuk keverékbenzinnel, aztán jó lesz ez így. Kicseréltük a gyertyát, kapott egy új NGK BR9ES-t, most már felpörög rendesen a motor, nem is esik vissza a fordulat, viszont 8 és 9000 között van benne egy lyuk, úgy értem pörög, pörög és ahogy beér 8 és 9 közé a fordulat akkor kicsit megtorpan, picit visszaesik és utánna megint megindul. Ez mitől lehet? Itt már a keverék nincs jól beállítva?
neten keress rá arra hogy gyertya kép, vagy gyertya hibák, és kidob egy dokumentumot, abban benne van elég sok eset, amúgy nem kell új gyertya, megpucolod mehet vissza, és ha jól állítod be nem köpi el megint...
Tudom, hogy elméletileg az kéne rá, de rohadt drága és a service manual is sima kétütemü motorolajat ír hozzá, szóval igazából szerintem jó lesz az is, de kétségtelen a légszűrőolaj lenne a legjobb, csak nagyon drága.
Akkor elvileg a másfél tekerés elég lesz és azon a tartományon belül kezd majd leesni a fordulat, azt hittem sportlégszűrőnél kívül esik a másfél tekeréses tartományon.
A gyertyáról csinálok du. egy képet és feltolom olyan 17h-18h között, hátha ti többet tudtok mondani róla mint én. Meg felesleges berakni addig az újat, amíg nem tudjuk mi a baja. Egyébként el tudod mondani, hogy mikor hogy néz ki a gyertya? Tehát pl. ha főtengelyszimeringes vagy sok az olaj vagy ilyesmi?
Köszi szépen a válaszokat!
Kép kéne a gyertyáról... mert nem mindegy hogy hogy néz ki, lehet főtenegylszimeringes, vagy nagyon sokat kap az olajpumpától, de lehetc sak simán sok a benzin, sok benzinnél sötét a gyertya...
Elírtam
Elvittem a kerekemet fektugumihoz. Lekapták...miért van ebbe belső? ( a belső szét volt repedve 2 centi hosszan, és tele volt a külső bele valami fekete retekdarabokkal, de nem gumi, hanem valami szeméttel együtt szerelték össze... ) Az arc kivette a belsőt, belerakott egy szelepet, és belső nélkül összerakva nem eresztett sehol.
Előtte mondtam neki, hogy 8km-t mentem lapos gumival, lehet, hogy halott a külső. De lebeszélt róla, hogy kibasszak egy halom lét, mondta, hogy jó az még szerinte, felnyomjuk a kompresszorral azt kideül. Szal rendes volt, megúsztam 1200-ből az egészet, pedig készültem vagy egy 20asra...
Hátsókerék be, motor hátulja lem eleje fel, motorbontás... Kiszedtem a kormánycsapágyamat, és most be kéne tenni a kormánycsapágyamat, de nem találok sehol. Voltam vagy 5 helyen itt lőrincen, míg minden be nem zárt 5-ig. Neten körülnéztem, nagyvasnál nincs, máshol sem találtam "TZR125 kormánycsapágy néven".
Végig nyálaztam az SKF katalógust, és abban sincs, nem szabvány méret.
A felsőm: D48-d25/d26/B12
Az alsó: D84-d30/d31/B12
(D = külső átmérő
d = belső átmérő(k)
B = magasság)
Yamaha márkaszervízt nem mertem még megkérdezni...segítőkészek, csak rendszerint k. drága, és ha rendelni kell, akkor előre kell fizetni, és ha nem azt küldenek a ferdeszeműek, ami bele való akkor cumi van.
Valakinek tippje? Vett már valaki?
Eladó a motor, ha esetleg érdekel valakit, fent van a használtmotoron...köszi.
A pumpa löketét ellenőrizd le alapjáraton, és maxgáznál is. Annak meg a bowdennek kell jónak lenni még, és akkor jól működik.
Azon agyalok, hogy szerintem túl sok olajat eszik a motorom, mivel melegebb (60-70°C, mivel 90re nem nagyon megy fel) motornál is nagyon füstöl alacsony fordulaton is. Szétszedtem az olajpumpát és van a kör alakú kis lapkán 2-2 vonal és a középső tengelyen egy kiálló pici csavar. A csavar a gáz alapállapotában is és tövig húzva is a 2 vonal közé esik. Viszont mikor visszaengedem a gázkart, a kör alaú lap nem megy fel teljesen. Elméletileg a kis csavarhoz folyamatosan hozzá kéne érnie a hengeren lévő "lejtős" pályának nem? És gázadásnál jó is, egyre lejebb nyomja a karikát, viszont mikor engedem vissza, nem nyomja fel teljesen a rugó. Azt néztem, hogy elvileg a karika alatt lévő rugónak, csak visszahúzó szerepe van nem? Vagy az is nyomja vissza?
Köszi szépen a választ!
Már megoldódott a kérdés!
Nem hinném, hogy ezzel lenne a baj, de egy hozzászólást megér. A karbi olajosságából arra tippelnék, hogy nem kevered a keveréket csak összeöntöd benzin + rá az olaj. Mindenképpen rázd össze jól külön kannában, mert különben a nagyobb sűrűségű olaj leúszik a tank aljára a benzincsaphoz aztán innen jön a leírt jelenség.
A blokk az ugyan az tudtommal.
92es TZR 125R típusú motorom van.ha bemelegszik a motor nagyobb gázadásra fullad,lehörög,van hogy le is áll.
Mi lehet ennek az oka?1:30-as keveréket kap most,mert bejáratós,400 km van benne,van aki azt mondja,hogy nagyon sok neki az olaj,van aki azt h kell neki a kenés,szerintem is elég lenne neki 1:40es esetleg 1:50es,nem pörgetem még nagyon.
Lehet hogy azért fullad mert sok olajat kap esetleg?megy alapjáraton 2-3 percet,aztán pörgetem kicsit üresbe és dől belőle a füst egy darabig,aztán kitisztul.A légszűrőház csonknál valamivel ragasztották,mert szét volt repedve,de megint elengedett és van egy pici rés,esetleg ott szívhat fals levegőt és attól is lehet a fulladás?Jelenleg nincs rajta olajpumpa,én keverem a benyát,karbit szétkaptam és tiszta olaj volt a belseje,persze nem dzsuvás,kimostam de semmi változás.
Előre is köszi a választ,vagy ha esetleg tud valaki egy jó 2T szerelőt pest megyében vagy Jászberény környékén azt is meg köszönném.
Komoly baja biztos nincs,talán csak beállítás,vagy a túl sok olaj miatt van,nem tudom.
Mindenhol a benzin levegő arányról van szó, alsó fordulaton alapjárati keverékállítócsavarral kell játszani, középre leginkább a súbertű hat, felső tartományban meg az egész tartományban hat a főfúvóka... ezekt össze kell hangolni...
Széles utat, gumifákat!
Akkor elvileg a másfél tekerés elég lesz és azon a tartományon belül kezd majd leesni a fordulat, azt hittem sportlégszűrőnél kívül esik a másfél tekeréses tartományon.
A gyertyáról csinálok du. egy képet és feltolom olyan 17h-18h között, hátha ti többet tudtok mondani róla mint én. Meg felesleges berakni addig az újat, amíg nem tudjuk mi a baja. Egyébként el tudod mondani, hogy mikor hogy néz ki a gyertya? Tehát pl. ha főtengelyszimeringes vagy sok az olaj vagy ilyesmi?
Köszi szépen a válaszokat!
És igazából nem az az 1.5 fordulat a lényeg... hanem a betekergetés része...