Én is ebben bízom, hogy javúlni fog a helyzet. Ma délután megpróbálom megvetetni valakivel a gyertyát mert sajna tegnap este "házhoz kötöttem magam" szal nem nagyon tudok mászkálni. Aztán jó lenne du. kicserélni a gyertyát és megnézni mit produkál.
JÓ TANÁCS: Soha ne tologassátok a motort lehajtott kitámasztóval, főleg NE PAPUCSBAN! Tegnap lehajtott kitámasztónál toltam hátra a motort papucsban, mezitláb és a kitámasztó eltalálta a nagy lábujjam és lejöt róla a köröm. Most pár napig itthon heverészés...
Széles utat, balesetmentes közlekedést mindenkinek!
Szia, a gyertya és a légszűrő is biztos segít majd rajta. Én nem foglalkoztam sportlégszűrővel az enyémen, ezért ne haragudj de inkább nem írok erről, bár az biztos hogy a sportlégszűrőhöz más beállítás kell(idáig csak robogón cseréltem, de ott is kellett állítani) Remélem Dani tud segíteni, széles utat!
Na srácok. Kiszedtem tegnap a gyertyát és meglepődve néztem, hogy korom fekete volt. Szóval veszek egy új gyertyát és kipróbálom azzal, hátha jó lesz, meg tegnap kaptam egy másik sportlégszűrőt egyik cimborámtól adapterrel együtt, szóval ez már kizárt, hogy farsot szívjon. FElrakom őket, utánnaállítok a karbinak, már megvan, hogy szervízkönyv szerint hogy kell, viszont lenne egy kérdésem. A service manual a gyári légszűrőhöz állítja a karbit úgy, hogy alapjáratot meleg motornál fel kell tekerni 4000-re, a pilot pin-t koppig be kell tekerni és vissza 1,5 fordulatot majd járó motornál szép lassan el kell kezdeni betekerni a pilotot. Majd, mikor elkezd leesni a fordulat visszatekerni arra a pontra, mikor még pont nem esett a fordulat. Kérdésem az lenne, hogy sportszűrőnél is csak 1,5fordulatot tekerjek ki rajta, vagy lehet, hogy ott ajánlott esetleg 2-2,5öt kitekerni?
Másik kérdésem, hogy csak kétütemű motorolajjal tudom bekenni a légszűrőt és mennyire kell azt bepacsmagolni? Írtátok, hogy nem szabad úsznia benne mert nem kap akkor elég levegőt, de mégis hogy és mennyit kenjek rá?
Előre is köszi szépen! Széles utat!
Cosmo, szép neved van. ;) Eddig nem én állítgattam, csak tegnap este nem sikerült beállítanunk és gondoltam hátha tudtok valami konkrétumot mondani. Igen a fogyasztásra rohadtúl kéne figyelni, de egyenlőre működjön rendesen, utánna finomítok rajta. Eddig 5L körül volt, nem tudom mehet-e lejebb, mondjuk 4re átlagos városi használat mellett. Ha van valami szólok! ;) Köszi szépen! Széles utat!
Jól mondja Dani, tanulmányozd egy kicsit, és utána álítgass, ha nem megy írjál és prób segíteni. Egyébként majd figyeld a fogyasztást is, mert így igen csak megnőhet
Jól mondta, de ha nem tudod megkülönböztetni a szivatót az alapjárat állítótól, akkor ideje elkezdeni kicsit tanulni a motorokról... ajánlom még az fxp.hu/2t oldalon a 2t technika részt, feltétlen olvasd el, van egy pér alapszabály, 2tnél nem motorfékezünk, és tartósan nem nyelezzük... kell öblögetni...
A képen a 2-esre mondta előző tulaj, hogy alapjáratot tudok vele állítani a 4-es pedig a szivató.
Cosmo: Berugós a motorom, de igazából gond nélkül beindult, viszont tényleg erősen füstölt de ezt már megszoktam. Hideg motornál igazán durva a füst.
Húha :D Igazából nem tudom most melyik állításnál mire gondoltál. Rakok fel képet a karbimról, így talán egyszerűbb lesz. Szóval akkor melyikkel mit is állítok és mit javasolsz állítani?
Igen, felül a müanyag kupaknál, nekem ilyen rugós megoldással van amit a képen láthatsz, lecsavarod, kiveszed belőle a súbert a tűvel együtt, aztán abból meg a tűt, és ha szerencséd van tudsz ott rajta állítani, ha nem akkor maradnak a csavarok.
Azért kérdeztem hogy indul e önindítóval, mert ha nagyon sokat kap akkor a gyertya be se bírja robbantani, nekem a szerelő egy 4 pólusú BOSH gyertyát rakott bele azzal tudta beindítani, persze lehet hogy neked beindul önindítóval mert nem kap annyira sokat mint az enyém kapott. Nézd meg a kipufogót is mikor húzod neki, mert a keverék miatt jobban kell füstölnie ha sokat kap, nekem a kipufogó benzin szagú is volt. Sok sikert a szereléshez!
Sőber tűvel főleg középső fordulattartományra tudsz állítani a kis csavarral(üresjárati keverékállító csavar) meg alapjárat és alsóbb fordulattartományok, főfúvóka hat az egészre, bár igazából mindegyik hat a másikra, na szóval a főfúvóka meg felsőbb tartomábnyokra hat, ja és lehet sok lett az olaj a suzűrőn ezért kevés neki a levegő tehát sok a benzin...
Köszi szépen az ötlete. Délután kipróbálom működik-e. Nagyon remélem, hogy fog, most úgy gongodlom, hogy igen, valóban inkább az lehet a baj, hogy sok benzint kap, nem pedig keveset. Igaz az én karbin nem így néz ki, de az elv ugye az ugyan az. A tű helyzetét hol tudom állítani? Felül a műanyag kupaknál? Köszi szépen mégegyszer!
Helló, nekem is volt hasonló gondom a karbival, nekem túl sok benzint kapott és szintén nem akart bizonyos fordulat fölé menni illetve leállt, nézzétek meg a tűszelepnél lehet e még lentebb állítani rajta(képen láthatod pontosan h is néz ki), nekem ez javított a helyzeten,de nem sokat mivel ugy szétkopott a tűszelepnél hogy kívül porlasztott és még falslevegőt is beszívott a súbernél, remélem neked nem kell másik karburátor, én ezt tudom tanácsolni, a csavarokhoz nem értek, nekem az alapjáratállító ki van vezetve a váz oldalára és ott kézzel lehet állítani, ugyhogy ezért nem tudom. Egyébként önindítóval beindul? Mert ha többet kap akkor nehezen vagy csak betolással.
Látom elég halott a fórum, azért felteszek egy pár kérdést és bízom a csodában, hogy válaszol valaki. Tényleg fontos lenne.
1. Tegnap szétszedtem a karburátort, hogy kitisztítsam, mivel nemrég vettem a motort és 4évet állt garázsban. Szóval szétszedtem a vasat, kicseréltem a tömítést a benzincsapban, szétszedtem, kimostam benzinnel a karbit, a sportlégszűrőt. Jobb híján a légszűrőt csak szintetikus olajjal tudtam bekenni, nem tudom ez mit változtat a helyzeten. Kicsit állítottunk apámmal a karbin, mert kissé furcsa hangja volt és gondoltuk nincs hozzáállítva a légszűrőhöz. Szóval állítgatuk, túráztattuk minden OK-nak látszott. Próbakarikán elindultam és furcsa módon nem lehetett 7fölé pörgetni mert ahogy pörgettem elkezdett leesni a fordulatszám, de durrogott rendesen csak nem pörgöt. Szóval nem olyan hangja volt mint ha nem kapna benzint, csak egyre esett a fordulat, visszafordultam és visszafelé már le is állt. Állítottunk a karbin és turáztatás közben 10.000nél csinálja most ezt. Csőgáz, pörög 10ig utánna csőgáznál még midig elkezd visszaesni a fordulat 6-7re... Mi leht a baj? A karbin van 2 csavar. Egy nagyobb direkt állításra, látszik rajta (tulaj akitől vettem azt mondta azzal az alapjáratot állítom) ez egy nagyobbacsak kézzel is tekerhető valami rugós csavar. A másik nem messze tőle egy kis sárga csavar amit csak csavarhúzóval lehet tekergetni? Melyikkel állítom a keveréket?
2. Miért van az, hogy a generátor alapjáraton igazából nem tölt, alacsony fordulaton tölt, magason megint nem? Mi lehet a baj? Előző tulaj elvileg megtekercseltette.
A válaszotokat és segítségeteket előre is köszönöm! Széles utat, gumifákat.
Kéne egy kis help, hol tudnék venni benzincsaphoz tömítőgyűrűt meg sportlégszűrőhöz azt a gumiarikát amin a bilincs van (ez köti össze a karbit a légszűrővel). Egy 92-es TZRről van szó egyébként. Előre is köszi szépen! Széles utat!
Köszi szépen, hogy ilyen hamar válaszoltál, még nem tudom biztosra hogy kell e, azért mert lehet hogy tudok szerezni egy töröttet amit az én megmaradt darabjaimból ki lehet egészíteni, és már megvan az új plexi is ami az enyémre való, meg a lámpákat is megvettem, de ha nem sikerül ezt összehozni akkor lehet hogy kell a tiéd és ráalakíttatom valakivel. Mégegyszer köszi
Helló, valaki tudna nekem segíteni? 94es tzr-hez fejidom kellene. Ha valaki tud, vagy tudja hol lehet szerezni, vagy ha törött van valakinek azt is nagyon megköszönném!
Ha úgy néz ki a powered ahogy nekem is a TZR-ben, akkor van egy meglévő LCD kijelzős eleget tudó robotvezérlő panelom, aminek 12V-ot kell adni, rá lehet kötni a szervót, meg a potmétert is, illetve a fordszámot is van hová bekötni.
Utána prgoramozni kell...ezzel ki lehet próbálni.
Ha esetleg több kéne belőle, illetve többféle motorra is felszerelhető úgy, hogy csak a szoftvert kell módosítani, akkor lehet hogy megérne egy misét.
Bizony így van. 92es a moci és 98ban helyezték elöször forgalomba. Utánna a második tulaj, hozzáteszem nő (tehát vigyázott rá, nem gyilkolta) családi okok miatt 2004től nem használta és garázsban tartotta. Első tulaj meg folyamatosan vitte szervízbe, stb... Tehát tényleg tip-top a moci. Apróbb gondok voltak vele, a víz nem nagyon melegszik fel 90 fokra, első tárcsa olajos volt, úgy néz ki ezt sikerült megoldani, kemény volt a kuplunk és az első fék (utóbbi még mindig az), pár alkatrész meg kellett olajozni, zsírozni. Ja meg gyertyát kellett meghúzni.
Amúgy honnan tudsz ennyi mindent a TZR-ekről? Nincs fent neten véletlen valami infó ezekről? Én nem nagyon találtam. Felvettelek MSN-re. Látom te is pesti vagy, valamikor elmehetnénk gurulni! ;)
Széles utat, gumifákat!
JÓ TANÁCS: Soha ne tologassátok a motort lehajtott kitámasztóval, főleg NE PAPUCSBAN! Tegnap lehajtott kitámasztónál toltam hátra a motort papucsban, mezitláb és a kitámasztó eltalálta a nagy lábujjam és lejöt róla a köröm. Most pár napig itthon heverészés...
Széles utat, balesetmentes közlekedést mindenkinek!
Másik kérdésem, hogy csak kétütemű motorolajjal tudom bekenni a légszűrőt és mennyire kell azt bepacsmagolni? Írtátok, hogy nem szabad úsznia benne mert nem kap akkor elég levegőt, de mégis hogy és mennyit kenjek rá?
Előre is köszi szépen! Széles utat!
Neked is széles utat!
Ezt böngézd át... ja modern karbik részt felejtsd el, lényegében ugyanilyen a tiéd is...
Cosmo: Berugós a motorom, de igazából gond nélkül beindult, viszont tényleg erősen füstölt de ezt már megszoktam. Hideg motornál igazán durva a füst.
Azért kérdeztem hogy indul e önindítóval, mert ha nagyon sokat kap akkor a gyertya be se bírja robbantani, nekem a szerelő egy 4 pólusú BOSH gyertyát rakott bele azzal tudta beindítani, persze lehet hogy neked beindul önindítóval mert nem kap annyira sokat mint az enyém kapott. Nézd meg a kipufogót is mikor húzod neki, mert a keverék miatt jobban kell füstölnie ha sokat kap, nekem a kipufogó benzin szagú is volt. Sok sikert a szereléshez!
1. Tegnap szétszedtem a karburátort, hogy kitisztítsam, mivel nemrég vettem a motort és 4évet állt garázsban. Szóval szétszedtem a vasat, kicseréltem a tömítést a benzincsapban, szétszedtem, kimostam benzinnel a karbit, a sportlégszűrőt. Jobb híján a légszűrőt csak szintetikus olajjal tudtam bekenni, nem tudom ez mit változtat a helyzeten. Kicsit állítottunk apámmal a karbin, mert kissé furcsa hangja volt és gondoltuk nincs hozzáállítva a légszűrőhöz. Szóval állítgatuk, túráztattuk minden OK-nak látszott. Próbakarikán elindultam és furcsa módon nem lehetett 7fölé pörgetni mert ahogy pörgettem elkezdett leesni a fordulatszám, de durrogott rendesen csak nem pörgöt. Szóval nem olyan hangja volt mint ha nem kapna benzint, csak egyre esett a fordulat, visszafordultam és visszafelé már le is állt. Állítottunk a karbin és turáztatás közben 10.000nél csinálja most ezt. Csőgáz, pörög 10ig utánna csőgáznál még midig elkezd visszaesni a fordulat 6-7re... Mi leht a baj? A karbin van 2 csavar. Egy nagyobb direkt állításra, látszik rajta (tulaj akitől vettem azt mondta azzal az alapjáratot állítom) ez egy nagyobbacsak kézzel is tekerhető valami rugós csavar. A másik nem messze tőle egy kis sárga csavar amit csak csavarhúzóval lehet tekergetni? Melyikkel állítom a keveréket?
2. Miért van az, hogy a generátor alapjáraton igazából nem tölt, alacsony fordulaton tölt, magason megint nem? Mi lehet a baj? Előző tulaj elvileg megtekercseltette.
A válaszotokat és segítségeteket előre is köszönöm! Széles utat, gumifákat.
Kéne egy kis help, hol tudnék venni benzincsaphoz tömítőgyűrűt meg sportlégszűrőhöz azt a gumiarikát amin a bilincs van (ez köti össze a karbit a légszűrővel). Egy 92-es TZRről van szó egyébként. Előre is köszi szépen! Széles utat!
Utána prgoramozni kell...ezzel ki lehet próbálni.
Ha esetleg több kéne belőle, illetve többféle motorra is felszerelhető úgy, hogy csak a szoftvert kell módosítani, akkor lehet hogy megérne egy misét.
Keresek olajpumpát Yamaha TZR 125R 92.évj típusú motorhoz!
Aki tud írjon vagy hívjon!
Előre is köszi!
Tel:06-20-462-4481
MSN:aprilia.sintesi@citromail.
hu
Amúgy honnan tudsz ennyi mindent a TZR-ekről? Nincs fent neten véletlen valami infó ezekről? Én nem nagyon találtam. Felvettelek MSN-re. Látom te is pesti vagy, valamikor elmehetnénk gurulni! ;)
Széles utat, gumifákat!