Kálmitól vettem olajpumpát, mert már csak az hiányzik a boldogsághoz a jóidőn kívül. De nem volt nála villany a pincében pont mikor mentem, és véletlen odadta a TZR-é helyett a TDR-ét.
Rövid szenvedés után úgy döntöttem, hogy ebből nem lessz TZR pumpa, bekötve meg egyáltalán nem hozta az olajat.
Na akkor az egyik telenyomja a blokkot az olajjal, a másik meg nem nyom semmit...gondoltam hátha lehet kettőből egyet csinálni. Szépen kipakoltam mindekettőt a műszerészasztalra, rájöttem hogyan működnek, megmértem a "kopó" felületeket mikrométerrel. Ezek a pumpák a büdös rohadt életbe el nem kopnak! 1-2 ezredre ugyanannyi volt mindkettő, teljesen méretpontosak, a szimeringnél sem volt kopás. Hiába olajban futó siklócsapágy...tökéletes olajfilm, örökélet.
Akkor nekiálltam agyalni, hogy mi a jóistenért működnek rosszul, és rájöttem a gebaszra. A tetejüket kell nekik leszedni, megzsírozni, és azt a rugót, ami a gárbowdent is előfeszíti, na azt kiszedve meg kell nyúltani, mert az nem csak tekercsrugóként van ott, hanem mint spirálrugó nyomja felfelé a tárcsát. Azután összerakni, és a tetején lévő kis tányér alatt vannak hézagoló alátétek. Abból nem mindegy, ohgy hány van ott! van a pumpának egy alapjárati, meg egy teligázos lökete, mindkettő meg van határozva a service maualban. ( Nekem üresjárati: 0,15-0,2mm / full gas: 1,85-2,05mm ) Hézagmérővel meg lehet mérni a hézagot, és úgy kell kialátétezni, hogy az előírt legyen. Nekem 0,2 helyett volt 0,84 az üresjárati löket, ami több mint 4szer annyi...ez megmagyarázza, hogy miért ömlött bele az olaj.
Kálmi TDR pupájának meg 0mm az üresjárati lökete, azért nem visz semmi olajat.
A TZR-DT Service Manualban faszán le van írva ez mind részletesen, ábrákkal. (persze angolul)
Most csak megjegyzem(nem védem )10x éves motorok csodák nincsennek dugócser aktuállis 99%....a dugókérdéshez még(lehet olcsó/szar dugó volt..) csak annyit TDR125böl(ami tzr-blokk) 40x ezernél vettem ki a gyári dugót...
Többnyira csak külsőre....de annyira le vannak lakva h iszonyat...az elektronika is rakásra....a blokkuk az olyan h én egy RG-t vettem tőle 18évesen 6.ban lepörögte a 10ezret!De haverom TZ50et vett(pályamotor) belekókányolt lámpa se berugó se önindító) és 16litert evett alsóhangon és havonta új dugó úgyh ki kell fogni nála is....am nekem is csak az eredeti forgalmit adta oda a vámpapírt nem ugyh rendszámozni se lehetett!
attól te ne félj hogy a Proxal baja lesz.Nekem az Rsbe a gyári dugó volt mikor megvettem és volt bent 30.000km most tettem bele egy Vertexet nemtudom ez mennyit bír ki.
nekema az előző gazda egy kb 5000 ft dugót vett bele szimpla gyűrű volt benne !
most én prox dugot dupla gyűrűvel csak nem lesz semmi baja ? most járatom van benne 500km.
2év alatt 7dugó ? hát ezt nem tudom hogy csinálta vagy szar az olajzás vagy valami ott van az lehetetlen én 1,5évig megyek egy dugóval ugyhogy ki szedem és meg merném mutatni mien állapotban van! szval ezek sokal hosszab élet tartalmuak mint az aprilia stb...
nyugi!az egyik barátomnak volt olyan dugo a tzrbe hogy 300km et nem ment el vele.pedig 5000fölé nem pörgette.2éve van nála és ez már a 7dik dugó bent.ugyhogy én ezért nem is vettem annak idején tzr-t
Szia.Átjött Szerintem a lendkeréknél a görgöknél (szabadonfutó)lesz a gond,viszont azis lehet hogy a szabadonfutó miatt öninditó is hazamegy(ment) biztos keres 1hozzáértöt.Én a következöket nézném/csinálnám- öninditó kivenni és proba ki külön azt,ha az jó akkor lendkerék le ott a fogaskoszoru abban vannak a görgök..(kopott-vagy csak odatapadt..)Mondjuk ha érthozzá tudja mit/hol kell csinálni.Ez nem 100%de hangbol itélve ezek lehetnek a bajok. Görgöt kapsz a yamahában(kb1000-1500Ft/db) de talán csapágyboltban is van(régit vidd mintának)öninditót használtan 10eFt-körül kapsz.Sok sikert.
Rövid szenvedés után úgy döntöttem, hogy ebből nem lessz TZR pumpa, bekötve meg egyáltalán nem hozta az olajat.
Na akkor az egyik telenyomja a blokkot az olajjal, a másik meg nem nyom semmit...gondoltam hátha lehet kettőből egyet csinálni. Szépen kipakoltam mindekettőt a műszerészasztalra, rájöttem hogyan működnek, megmértem a "kopó" felületeket mikrométerrel. Ezek a pumpák a büdös rohadt életbe el nem kopnak! 1-2 ezredre ugyanannyi volt mindkettő, teljesen méretpontosak, a szimeringnél sem volt kopás. Hiába olajban futó siklócsapágy...tökéletes olajfilm, örökélet.
Akkor nekiálltam agyalni, hogy mi a jóistenért működnek rosszul, és rájöttem a gebaszra. A tetejüket kell nekik leszedni, megzsírozni, és azt a rugót, ami a gárbowdent is előfeszíti, na azt kiszedve meg kell nyúltani, mert az nem csak tekercsrugóként van ott, hanem mint spirálrugó nyomja felfelé a tárcsát. Azután összerakni, és a tetején lévő kis tányér alatt vannak hézagoló alátétek. Abból nem mindegy, ohgy hány van ott! van a pumpának egy alapjárati, meg egy teligázos lökete, mindkettő meg van határozva a service maualban. ( Nekem üresjárati: 0,15-0,2mm / full gas: 1,85-2,05mm ) Hézagmérővel meg lehet mérni a hézagot, és úgy kell kialátétezni, hogy az előírt legyen. Nekem 0,2 helyett volt 0,84 az üresjárati löket, ami több mint 4szer annyi...ez megmagyarázza, hogy miért ömlött bele az olaj.
Kálmi TDR pupájának meg 0mm az üresjárati lökete, azért nem visz semmi olajat.
A TZR-DT Service Manualban faszán le van írva ez mind részletesen, ábrákkal. (persze angolul)
Szal msot várom a jóidőt, hogy kipróbáljam...
http://www.motor.hu/motor_vpage.jsp?id=85487
Külf
öldi papíros lehet...túl szép ennyiért.
most én prox dugot dupla gyűrűvel csak nem lesz semmi baja ? most járatom van benne 500km.