Én már rájöttem nemszabad nézegetni mert akkor mindig találsz valamit(mint én ma..mondjuk már régota tudtam a bibiről)amig jol müxik nemkell bántani...ott van a holtszezon akkor kell bütyizni
Hehe...
Ettől félek én is, naközben ezen rágódva viszont rájöttem, hogy nincs már nagyon olyan része amit nem szedtem szét, vagy néztem meg hogy stimmel-e
Még a hátsó lengővilla csapágyazását nem szedtem szét, meg a blokkot nem bontottam szét, de az eddig működik tökéletesen.
Annál már előrréb vok...most heggesztettem, és előkészítettem fényezésre a segédvázat. (Az indexeknél is volt némi barmolás a konzolon.) most megyek festeni, aztán holnap csavarbolt stb.
Mire kijön a jogsim polír lessz a vas.
1szokot alul lenni,felül van hogy simán csészébe belerakva a golyok(mint bicajoknál...régebben)ezért is lehet külön golyot kapni(gyári japán szettben-valami beszállitoja- 10-12eFt nem a yamahában )
SKF-nél 51xxx sorozatszámú golyós axiálcsapágyak közt nézelődtem, de ami átmérőre jó, az magasabb 1mm-el. És mellesleg 2 kell, alulra és felülre, szerintem 5-10ezer közt jönne ki ha SKF-et veszek, valami CBF, vagy HCH, vagy MGM márkákból vannak olcsóbbak, de én most nem fogok ezzel pöcsölni.
19golyó van a csapágyban, tehát minden 360/19=18,95 foknál van egy akadás amikor a csapágy forog. Most úgy raktam össze, hogy ne középen legyen az a szakasz ahol akad a csapágy, így marad jobbra és balra majdnem 9,5 fok, ahol tökéletesen zökkenőmentesen gördül a csapágy, amikor meg már 10 foknál nagyobbat fordít az ember a kormányon aligha megy olyan sebességgel, hogy bármit észre lehessen venni abból hogy ott akad egy kicsit, ráadásul az alsó és felső csapágyak mostmár nem egyszerre akadnak, így nem vészes.
Szal hagyom így a p.-ba motorozni akarok, nem pedig a garázsban hemperegni melette.
Na nekem meg elfogyott a gépzsír, szal ennyit a csapágyról, majd holnap összerakom úgy, hogy a kónuszon és a perselyen lévő mélyedések ne essenek egyenesbe, hátha akkor nem olyan vészes, végülis nem lehetett érezni menet közben hogy szar a csapágy.
Nem tudom, de én is a bontót javaslom, idomra meg csak majosházát. Ott találsz legolcsóbban idomot, ha meg nincs gyári ott gyártják le legolcsóbban üvegszál meg poliésztergyantából.
Én meg befejeztem a két telószárat, ismét cifrákat káromkodva a felső dugók és O-gyűrűk visszahelyezésekor.
Újabb meglepi:
A kormánycsapágydarabosan fordul el...nyilván ütköztek vele .. és belenyomódtak a golyók a csapágyperselybe, meg a kónuszba. Basszameg...
Szétszedem, és a legszebb az egészben, hogy nem is ütköztek vele, hanem valami agyatlan barom amikor összerakta a fejcsapágyat, úgy rátépte a csapágyelőfeszítő-csavart(kalapáccsal jött le! ), hogy a csapágy egyszerűen tönkrement a statikus alapterheléstől. Mindezt még abból következtetem, hogy nem egy-egy oldalon sérültek a kónuszok/perselyek, hanem körkörösen minden egyenletesen.
Nemtom ki volt ez az ember, de el kellene törni a kezét, és leültetni 20 évre, hogy ne nyúlhasson járművekhez.
Ez embernek eszébe sem jutna, hogy ekkora kárt tud okozni egy kontár.
Ettől félek én is, naközben ezen rágódva viszont rájöttem, hogy nincs már nagyon olyan része amit nem szedtem szét, vagy néztem meg hogy stimmel-e
Még a hátsó lengővilla csapágyazását nem szedtem szét, meg a blokkot nem bontottam szét, de az eddig működik tökéletesen.
Mire kijön a jogsim polír lessz a vas.
19golyó van a csapágyban, tehát minden 360/19=18,95 foknál van egy akadás amikor a csapágy forog. Most úgy raktam össze, hogy ne középen legyen az a szakasz ahol akad a csapágy, így marad jobbra és balra majdnem 9,5 fok, ahol tökéletesen zökkenőmentesen gördül a csapágy, amikor meg már 10 foknál nagyobbat fordít az ember a kormányon aligha megy olyan sebességgel, hogy bármit észre lehessen venni abból hogy ott akad egy kicsit, ráadásul az alsó és felső csapágyak mostmár nem egyszerre akadnak, így nem vészes.
Szal hagyom így a p.-ba motorozni akarok, nem pedig a garázsban hemperegni melette.
Deh szerintetek mégis mennyibe lenne?Egy 5-ből ki jönne?Mert nagy idomról van szó
Debrecenből biztos nemfogok elmenni addig!
Én meg befejeztem a két telószárat, ismét cifrákat káromkodva a felső dugók és O-gyűrűk visszahelyezésekor.
Újabb meglepi:
A kormánycsapágydarabosan fordul el...nyilván ütköztek vele .. és belenyomódtak a golyók a csapágyperselybe, meg a kónuszba. Basszameg...
Szétszedem, és a legszebb az egészben, hogy nem is ütköztek vele, hanem valami agyatlan barom amikor összerakta a fejcsapágyat, úgy rátépte a csapágyelőfeszítő-csavart(kalapáccsal jött le! ), hogy a csapágy egyszerűen tönkrement a statikus alapterheléstől. Mindezt még abból következtetem, hogy nem egy-egy oldalon sérültek a kónuszok/perselyek, hanem körkörösen minden egyenletesen.
Nemtom ki volt ez az ember, de el kellene törni a kezét, és leültetni 20 évre, hogy ne nyúlhasson járművekhez.
Ez embernek eszébe sem jutna, hogy ekkora kárt tud okozni egy kontár.
Igazából azért kéne az idom,mert beázott a Power!