Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én már nem erölködöm senkivel ha ök okosabbak mint a japcsi tervezök akkor hajrá...csak 1et senki nemtudott eddig megválaszolni,miért pont 1/33ba keverik? (gondolom ez szájhagyomány utján terjedö arány )
Tulajdonképp én azt nem értem meg soha, hogy én évek óta "élvezem" a felsőoktatást és az egyre szarabb szinvonalat megütő mérnökképzést, de azért egyszer csak elérem azt a szintet, hogy valami használhatót is képes legyek megtervezni, de ezzel még mindíg egy senki leszek azokhoz képest akik ezeket a motorokat tervezik főként Japánban. Tanul nálunk 1-2 japán cserediák, ők meg tudják oldani a differenciálegyenletet papíron, és nem csak átcsúsztak a vizsgán belőle. Szerintem ez szoros összefüggésben áll azzal, hogy tudnak is olyat hozni a piacra, ami nem esik szét. Ennek ellenére mindíg van egy halom sufnituningos, meg szerelő, meg felhasználó, akinek elmondták, hogy elviekben hogy működik a belső égésű motor, és máris okosabb mint az aki az életét töltötte tervezéssel.
Mivel én nem szégyellem beismerni, hogy segg hülye vagyok azokhoz képest akik pl. egy suzuki gsx-r Power commendert megterveznek, inkább maradok annál a megoldásnál, hogy hiszek annak, aki a blokkot megtervezte, és nem cseszem szét a gyári dolgokat. ( pl. sportlégszűrővel, kereplő folytatlan 2T"sport"dobbal, meg az oktánszámnövelő adalékok még a kedvencem )
akkor legalább néháyn pontban egyetértünk:)
Az olajpumpa lényege ugye az volna,hogy növekvő fordulatra, illetve terhelésre több nyálat nyomjon.
"Igazából a dolog lényege, hogyha a tankba keverem az olajat, az nem olyan jó, mintha egy működő szivattyú adagolja, ezért még mindíg olajpumpa kerestetik..."Na ezért biztos leharapják a fejedet azon kevesek közé tartozol akik ezt a nézetett osztják (én is)Igen a bowden is állit az olajmennyiségen.
A régidobozoshoz az oldlalamon is fent van, már sokszor belinkeltem:
www.xc-bikes.atw.hu/TZR125SM.r...

Namost én nem mondtam, hogy az olajmennyiség nem függ a gáztól, de kisebb mértékben mint a fordulattól, de ezt a vitát nem lehet eldönteni , mert a service manual sajnos nem tartalmazza a négy alaptípus egyikébe sem besortolható olajszivattyú egyedi jellegörbéit. Lévén, hogy ez a 2. ilyen motorom és már párszor atomjaira szetem őket, nem tudta elkerülni a figyelmemet, hogy egy gázbowden is csatlakozik az olajpumpához, mitöbb azon kell beállítani a megfelelő olajmennyiséget is.
Igazából a dolog lényege, hogyha a tankba keverem az olajat, az nem olyan jó, mintha egy működő szivattyú adagolja, ezért még mindíg olajpumpa kerestetik...
Na, hogy ne csak agyalogjak, innen:http://www.ytcn.nl/archief/ind... letöltheted egyes tzr modellek szervízmanuálját, itt a tzr/dt manuál 91.-ik oldalán jól látható amiről beszéltem, hogy a tzr nek kutya közönséges bowdennel mozgatott olajpumpája van, magyarán, az olaj mennyiségét nem csak a fordulatszám, hanem a gázbowdenhez kapsolt másik bowden is szabályozza, méghozzán nem kissé, hanem jelenősen.
Erről bátorkodtam értekezni az össze krix-kraxolódott izémben.
helo.

Nem rég vettem én is egy TZR-t ("92) és hasonló gondokkal kűzdőm jelen pillanatban.
Megkösszőnném ha tudnátok segíteni.
Semmi baj sem volt a motorral egy jó darabig, de most úgy néz ki, hogy nekem is eszi a váltó olajat, vagy csak valamien rejtéjes módon eltünnt ,mert eddíg iylent nem csínált. Míg hazaértem vele a 2T ből öntőttem bele mert teljesen elfogyott, azt olvastam hogy ez a szímeringtől lehet. Milyen olajat tőltetek bele pontosan?
Nemtudna nekem küldeni valakki 1 robbantott ábrát vagy esetleg komplett kőnyvet valamien elektronikus formában.
Előre is köszönőm.
Nemtom miért lett ilyen, A sportmotor,vagy kompóterem monnyon le!:)
Azt fejtegettem, hogy a pumpa szállítása változó, mert egy bowden, vagy elektronika rángatja, de ha szerinted nem, hát nem.:)
Jó, akkor kezdjük el�r�l!
Jónapot kívánok!:)
Az olajpumpa szállítása szerinted fordulatszámfügg�, vagyis motorfék üzemben a meghajtás miatt A FORDULATSZ�MMAL AR�NYOSAN növekszik a szállítás.
Eddig ez igaz is, csakhogy: Ha ezek a moccok, csak arányosan annyival több olajat kapnának, mint amennyivel a fordulatszám miatt az olajpumpa szállítása növekszik, akkor a sarokig sem jutál el vele,mert megragadna mint a szél!
Pontosan, hogy ez a CSAK A FORDULATSZ�M által vezéret olajtöbblet, ami hót ugyan az az arány, mintha a tankba öntögetnéd az olajat.
Vagyis:van egy fordulatszámmal arányosan növekv� szállítás(ebben eddig egyetértünk) ami terheletlen üzemmódban még nagy fordulatszámon is elég.
Viszont van az a nyomorult olajpumpa, aminek a szállítása NEM EGYENLETES, hanem a gázfogantyú nyitásával arányosan EGYRE T�BB olajat szállít.
Ergó:ha pl egy baromi hosszú lejt�n motorfék üzemben megereszted a biciklit, akkor CSAK a fordulatszámak megfelel�en növekszik az olajozás, mert a pumpa nem dúsitja be, mivel a gázállás nulla!
Na most, ha- a te példáddal élve- álló helyzetben elkezded koppig húzni a gázt, akkor a gázbowdennel együtt húzod a pumpa szabályzóját is,és ez az állapot nem is hasonlít az el�bbi motorfék üzemmódhoz, mivel igy a pumpa szállítása NAGYOBB!
Amit írtál, hogy ha álló helyzetban... satöbbi, akkor is azért füstöl egyet a motor, mert még a pumpa által dúsra állított olajmennyiség bentmarad a pumpa adagoló részében, ami alacsony fordulaton felesleges, ezért pöffen egyet a motor utána alapjáraton.
Ezek az egyszerű pumpás motorok, ha nincsenek mindenféle gázállás, terhelés, kipugázh�mérséklet, és egyéb szenzorokkal ellátva, akkor mezei mehanikus vezérlésűek, kis G�Z�LL�SN�L 1/60-1/80-as keveréket állítanak el�, nagy G�Z�LL�SN�L meg 1/33-1/25-öset
Sziasztok!

Motoros műsor indult a héten (bemelegítő adás) a Webcsatornán ( www.webcsatorna.hu/benzin )
R2 néven, hetente fog jelentkezni, ha van 10 percetek, nézzétek meg!
Az első adás az Euroringet mutatja be...Hétfőn pedig a KTM fesztiválról láthattok majd beszámolót!
Száraz utat!
Az olajpupmpa müködéséhez a forgatónyomatékot arról a fránya főtengelyről egy áttételen keresztül kapja. A karbiba csak egy sima lyukon megy be alul, hogy a trottle-valve legalsó állásában se takarja a nyílását, így ami olaj a karbiba bemegy az mind tovább is jut a hengerbe, gázállástól függetlenül. Tehát a lényeg, hogy közvetett keverékolajozás előnye az, hogy a fordulatszámtól is függ a kenés mértéke, méghozzá nagyobb mértékben mint a gázadástól. A fordualtszám az egyszeres szorzótényező a szállított olajmennyiségben, a gázadás csak kisebb mértékben befolyásol. Ezért van az, hogyha üresben megpörgetik a motort úgy 10ezerig aztán hirtelen elengedik a gázt, akkor kipöffen egy-két szép füstösebb karika.
Azért nincs külön kis lyukakból álló porlasztó az olajnak, mert az jóval sűrűbb mint a benzin, és nem lehet csak úgy szétválasztani századmilliméteres cseppekre. (Sajna ezért nem is jut belőle mindenhova egyenletesen)
Csak most sikerült felfognom a mondandód második felét:)
nem, jellemzően nincs az olajbeömlésnél semmi, csak egy furat, a karbiban, vagy a szívócsonkon, de nincs is szükség porlasztásra, mivel az olajpumpa, egy alacsony nyomású eszköz, ha meghajtják, az olajat mindnképpen nyomja. A szabályzórészén vagy egy szelepet huzigál a gázbovden, vagy a membrános, vagy dugattyós, vagy forgó izé löketét, vagy a kiáramlási keresztmetszetét szabályozza. Mellesleg azzal szokták elbaltázni ezt az ügyet, hogy ennek a pumpának a helyes működéséhez bizonyos viszkozitás-tartományba eső olaj kell, mert pl a valvo syinpover az előhígítatlan, sűrű, mint a tehénszar, azt már nem képes megfelelő mennyiségben a motorba pumpálni.(némelyik előhígítatlan olaj dobozán rajta is van, hogy nem lehet pumpás motorban használni)
Mindezen kívül, ráadásul teljesen felesleges is volna az olajnak a benzinhez hasonló porlasztása (ami például az égési késedelem csökkenése miatt minél finomabb anál jobb)mivel az olaj, amikor a munkáját végzi, a felületekre tapadva filmet képez, hót mindegy, hogy előtte egyenletesen elporlasztoták, vagy sem.
Nekem ugyan nincs tzr em(nem is tudom, minek ugatok bele:) de ha a z olajpumpa nem vákuum vezérelt(márpedig nem az) hanem a gázbowdenhez kötött izé huzigálja, akkor ugyi, minél nagyobb gézt húzol, annál nagyobbra nyit az olajpumpa is, ergó többet nyom, vagyis, az olajszállításnak semmi köze a fordultaszámhoz, hanem gázállás függő.
Ha a tankba kevered akkor csak nagyobb gázállásnál,külön olajzásnál viszont mind2től függ: gázállás és fordulatszám! Nekem is télen vissza kellene kötni,csak előtte le kéne tesztelni. A szívócsonkban ahol csatlakozik az olajcső ott csak egy sima beömlő van vagy van vmi porlasztó szerű dolog apró lyukakkal?
Nem nagyobb fordulaton kap több olajat, hanem nagyobb gázállásnál, és ez nagy különbség!
Az a bajom a dologgal, hogy motorféknél ugye nem megy benzin a hengerbe, és akkor olaj sem, viszont szivatyús olajozásnál a nagyobb fordulatokon több olajat nyom a karbi torkába a pumpa, így megvan a fordulathoz szükséges kenés, és nem gyilkolja annyira a motorfék a blokkot. Már csak azt nem tudom, hogy pl. RD125 olajpumpája mennyire jó TZR-be, mert az pl. van Majosházán.
rakj olajat a benzinbe, az a biztos dolog
bocs, rosszul fogalmaztam. a 2t olajat eszi azért, mert tré a pumpa, és a váltóolajam meg azért fogy, mert kivan a szimering. :)
A frász jött rám, hogy ezt nekem írod. Szerencsére nekem még annyi olaj van a váltóba amennyt beleöntöttem. Viszont nem talátam pumpát a bontókban.
A pumpának semmiköze ahoz hogy eszi a váltoolajat,az a fötengely szimering miatt van....
akkor azt mnodjátok, azért eszi az olajat annyira mert vége van a pumpának? az a komoly, hogy idáig nem tudtam hova, de mindig eltünt a váltóolaj... mostmár értem...csak az a baj, hogy ez a 2. blokk a motoromba... :/
Nem jó Hétvégén megyünk Szentpétervárra, de már tele a verda.
srácok, hétvégén volt szlovákiába, vác fele...nagyon állat helyek vannak, tuti szerpentinek, gyönyörű táj. átmentünk a határtól 50 kilóméterre, ettünk egyet és jöttünk vissza. csak jaánlani tudom, eszméletlen szép. jövőhéten megyünk szilvásváradra, ha valaki gondolja csatlakozhat.
valaki nem tud egy jobbos tükröt ? nagyon kéne!
http://www.kepesmotor.hu/futom...
sztem 60 alatt nem kapsz, ha mázlid van találsz 40ért vhol.