Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Vége a vizsgáknak, minden sikerült elsőre! Kurva jó vagyok!
szayerg: Há jól megy akkor minek akarod kicserélni? mérd meg, számold ki, csak h megnyugodj...
Van energiája/ideje a srácnak böven irigylem ám
Na mostmár én is azt mondom hogy nem vagy egy egyszerá eset, én is rohadt kiváncsi vagyok, de szerencsére nem ilyenek kötik le az érdeklődésemet
Csak kíváncsi, de lehet benézek inkább holnap a műszaki könyvtárba(BME OMIKK), és kiveszek 1-2 könyvet. Nagy valószínűséggel számolgatás nélkül is benne van valamelyikbe ez a képlet.
Hát vazze nemvagy1xü eset
számold nyugodtan, de nem lesz viszonyítási alapod, viszont hobbynak jó
Ez az,amit számolni lehet!
Márcsak azt nem értem mit akar csinálni vagy ugykell hagyni,vagy dugocsere..(ha jol müködött,nem zörgött nembántani,ha nyugvást akar csere ....)
Nem ezt mondja, hanem hogy magas fordulaton egyszerűen nincs ideje elszellőzni a dugó mellett, és ezért magasabb a kompresszió, mondjuk ezt meg ezzel a mérővel pont nem tudod mérni
Ez ugy van hogy ha te 10percig öninditzol/rugdosod akkorsem fog 100bárt mutatni,lesz 1max érték a müszerszerint.......
Az lehet, ezért mérik alacsony fordulaton(önindítúzás vagy rúgdosás), így csinálják hivatalosan
nah így már értelek...kapise!?
Berugókar

Azt nem veszi észre senki, hogy ha a dugó mellett szelel a gáz, akkor a kompresszió az a dugattyú sebességétől függ???
Ha közel végtelen gyorsan megy fel, akkor a kompresszió válzotatlan, akámekkora ré van a dugó mellett. de ha szépen gyökketővel felemelkedik a dugó, akkor mellette a levegőnek bőven van idelye visszaáramlani a dugó mögé. Kapise??? ha jó az akisd, és jól megforgatja a gépet az önindító, akkor nagyobb kompreszsiót mérsz(csak akokr ha a dugó már szelel) Ha a dugó mellett semmi sehova, akkor ha lasabban megy fel a dugó, akkor is ugyanannyi levegőt sűrít össze.

Ezért van az, hogy a széthajtott blokok nagy fordulaton még jól működnek, de kis fordulaton semmi nyomatékuk.
baszkiii verjél már bele egy k.rva kompressziómérőt, önindítózd a motort és megkapod!!!!nehülyéskedj! j vagy ly-os ly?! lol...
amúgy igen, bonyolítom
ÁÁÁÁ
Én bonyolítom?
Mondom, hogy szar, és ki kéne cserélni, erre mindenki azt mondja, hogyha jól húz, akkor ne cseréld ki. Akkor a kétségek eloszlatására ki kéne számolni, hogy mennyire is húz ez most jól, és mennyivel húzna jobban ha új dugót kapna. Itt most persze nem az fog kijönni, hogy 3,325326Le-vel lessz erősebb a motor, csak egy nagyságrendi érték, de mégis csak mutat valamit.
De szerintem néha érzödik az irásain............szerintem...ö nem gyakorlatias emberke
, nem hinném
Ezt most melre fogja szivni
Látom te csak a füzeted mellett ülsz, tudod a nyomásmérő addig mutatja a legnagyobb értéket amíg le nem nullázod.
most nem baszogatásbol vedd ki azt a tetves dugot és tegyél bele 1másikat,aztán megnyugszol.Nagyon tulbonyolitod ezt a cseréljem/ne cseréljem,jó/nemjó dolgot.
Hengertömítettséget 5 féle módszerrel lehet meghatározni/becsülni:
-A kompressziómérés és az elektronikus relatív kompresszió­mérés módszere.
-A hengertömítettség meghatározásának módszere, nyomásveszteség-méréssel.
-A kartergázmennyiség-mérés és a szívócsődepresszió- mérési elve, mérési technológiája, valamint kiértékelése. A mérések információtartalma.
-Üresjárati hengerüzem-összehasonlító vizsgálatok. A DHC-mérés elve és kiértékelésének szempontjai.
-Terheléses hengerüzem-összehasonlító vizsgálatok.

A kompressziómérés csak 1 az 5ből.
A 2. arra van kihegyezve, hogy mi hiányzik a hengerből
a 3. az hogy menniy gáz ment hátra a kartelházba a dugó melett, de az csak 4ütemnél jó. De a szívócsődepresszió itt is jó!


a kompresszió egy nyomásmérő, ha "feltekerem" a dugót, és az nem jön vissza, az azt jelenti, hogy a hengerben a nyomás a légkörihez képest nulla. Mit kell ezen mérni????

Dinamikusan persze nem nulla, de dinamikusan nem tudod megmérni egy nyomásmérővel. Max rárúgsz egyet, és megpróbálod kiszúrni, hogy mi a max amire fellendül a műszer mutatója.
A szívócsődepressziót lehetne mégrni nyomásmérővel dinamikusan, csak annak meg nem tudom a gyári értékét, tehát nincs mihez viszonyítani.
az ami 0-mutat az rossz akkor komplikáld/számold ha neked ugy tetszik...mire te kiszámolod már kész a dugocsere...különben miért jó az neked hogy kiszámolod önszorgalombol vagy miért
Nem tudnád kiszámolni, bármennyire is akarod, honnan tudod hogy mennyit kopott? Ahhoz szét kéne szedni a mocit, egy picit egyszerübb a gyertya helyére berakni egy "csövet" ami igenis müködik.
Hogy a fenébe ne lehetne kiszámolni.

Amúgy van egy 5-6cm vastag könyv "belsőégésű motorok tervezése, mérése, tesztelése..." könyv, nagyon sik ilyen kis okosság van benne, sztem biztos, ohgy van benne egy célképlet arra, hogy mondjuk 0,05mmes rés körbe a hegerfal, és a dugó közt milyen kompresszióromlást eredményez.

Egyébként meg itt az is a gond, hogyha hátrafúj a dugó melett, akkor megtelik a forgattyúsház kipuffgázzal, annyival kevesebbet szív be. A légszűrőházból is szálingózik a füst ha lekapom járatás után.

De most komolyan: http://shop.unas.hu/shop_artdet.php?shop_id=5424&cikk=LAS-251 6
kompressziómérő...ez egy cső, ami becsatlakozik a gyertya helyére, és rá van téve egy közönséges nyomásmérő. Emgsúgom, hogy ez 0át mutatna.