Azt hittem már rámértetek a kompresszióra, ha kormos az oldala akkor már el van kopva.
De ez kompresszió mérő úgyis megmondja(meg ahogy mondtad ha már mellett megy el kézzel tekerésnél...)
Ok, hogy nincs hangja a blokknak, de ha a dugó oldala is kormos, és a forgattyúsházba fipufogógáz jut, az csak úgy lehet, hogy szökik a dugó melett a nyomás. nemtudom, azt hiszem beszélek egy (független )szerelővel, hogy mi a véleménye.
Tavaszra Te is gatya leszel meg a moci is, ha így haladsz!
Holnap elkezdem lebontani a TZR-t, kicserélek benne pár cuccott (olaj, gyertya, szimmering), meg vennek kéne 1 új aksit mert ez már elég fos ami benne van! Aztán összegyűjtöm a pénzem 1 krosszra, mostmá tényleg....(jövő télre meglesz)
Én hozzá nem nyúlnék ha tényleg megy meg nincs hangja, de a reed szelepet megnézném a helyedben, mert az viszont szerintem lehete hogy talán véletlenül szar.
Én meg leszereltem a szívócsonkot, meg a reed-szelepet, és alatta látszik szépen a főtengely...
Namost, ha én oda vissza megrázogatom a generátordekni felől a főtengelyt, akkor van egy olyan 1-2 tizedmm-es holtjáték a főtengely, és a hajtókar között. Ilyenkor mondják azt, hogy főtengelyes a motor??? Mert a hangján meg nem hallani semmit... A sevice manualban nincs a főtengelyhez ilyen irányú tűrés megadva, tehát gyanítom nem kéne kotyogjon. Amúgy mi van ha kotyog a főtengely? Gondolom dinamikus igénybevétel, és eltörhet a hajtókar, vagy a csapszeg, de ez reális?
17 rugó egy főtengely javító szett
Oldalirányba 0,2-0,7mm axiális holtjáték megengedett, az meg is van.
A főtengely folyamatosan forgatva(van ugye ellenállása) sziszeg a dugó.
Volt egy 50es blokk, amit felfúrás, és új gudó csapszeg gyűrű...után forgatva sehogy sem sziszegett, hanem akármilyen lassan is forgattam, összepréselte a levegőt. Namost akkor ze kompresszióproblémás is? (Még egy kis apróság, hogy amikor a légszűrőházat leszereltem, alötte járattam a motort egy pár percig, és a karbi felől kipufogógáz jött. Az a dugó mellett mehetett csak hátra nem?)
Most nem azért, de nem hallani, hogy főtengelyes, és nem érezni, hogy szét lenne hajtva, jól megy, és nincs rendellenes hangja. Ilyenkor mivan? Mert legszívesebben kicserélnék mindent, csak hát egy dugó, főtengely, tömítések 40rugó, és akkor még ha szimeringet, vagy csapágyat is veszek, meg a többi apróság, lessz az 60. És akkor mi van a hengerrel? Az lehet, hogy hordósra van már kopva. Nikaszilos hengert fúrni nem szoktak, perselyezni sem olcsóbb. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
De ez kompresszió mérő úgyis megmondja(meg ahogy mondtad ha már mellett megy el kézzel tekerésnél...)
Elkezdem tekerni a főtengelyt, és szuszog a dugó, és felső állásből vissza se rúgja magát.
Ok, hogy nincs hangja a blokknak, de ha a dugó oldala is kormos, és a forgattyúsházba fipufogógáz jut, az csak úgy lehet, hogy szökik a dugó melett a nyomás. nemtudom, azt hiszem beszélek egy (független )szerelővel, hogy mi a véleménye.
Holnap elkezdem lebontani a TZR-t, kicserélek benne pár cuccott (olaj, gyertya, szimmering), meg vennek kéne 1 új aksit mert ez már elég fos ami benne van! Aztán összegyűjtöm a pénzem 1 krosszra, mostmá tényleg....(jövő télre meglesz)
Én meg leszereltem a szívócsonkot, meg a reed-szelepet, és alatta látszik szépen a főtengely...
Namost, ha én oda vissza megrázogatom a generátordekni felől a főtengelyt, akkor van egy olyan 1-2 tizedmm-es holtjáték a főtengely, és a hajtókar között. Ilyenkor mondják azt, hogy főtengelyes a motor??? Mert a hangján meg nem hallani semmit... A sevice manualban nincs a főtengelyhez ilyen irányú tűrés megadva, tehát gyanítom nem kéne kotyogjon. Amúgy mi van ha kotyog a főtengely? Gondolom dinamikus igénybevétel, és eltörhet a hajtókar, vagy a csapszeg, de ez reális?
17 rugó egy főtengely javító szett
Oldalirányba 0,2-0,7mm axiális holtjáték megengedett, az meg is van.
A főtengely folyamatosan forgatva(van ugye ellenállása) sziszeg a dugó.
Volt egy 50es blokk, amit felfúrás, és új gudó csapszeg gyűrű...után forgatva sehogy sem sziszegett, hanem akármilyen lassan is forgattam, összepréselte a levegőt. Namost akkor ze kompresszióproblémás is? (Még egy kis apróság, hogy amikor a légszűrőházat leszereltem, alötte járattam a motort egy pár percig, és a karbi felől kipufogógáz jött. Az a dugó mellett mehetett csak hátra nem?)
Most nem azért, de nem hallani, hogy főtengelyes, és nem érezni, hogy szét lenne hajtva, jól megy, és nincs rendellenes hangja. Ilyenkor mivan? Mert legszívesebben kicserélnék mindent, csak hát egy dugó, főtengely, tömítések 40rugó, és akkor még ha szimeringet, vagy csapágyat is veszek, meg a többi apróság, lessz az 60. És akkor mi van a hengerrel? Az lehet, hogy hordósra van már kopva. Nikaszilos hengert fúrni nem szoktak, perselyezni sem olcsóbb. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
wiesco-t nem is nagyon találni, ha neten rákeresel