Sziasztok ! Megtaláltam a hiba okát ! TTR 250 szaggatott kb : 2000- 5000 fordulatig . A hiba oka : CDI csere. Kínai CDI volt a motoron és nem tetszett neki , de most kapott gyári CDI -t és mostmár jó , nem szaggat :)
Na közben megcsináltam tegnap a motort, a dekompresszor tengelyre figyeljetek, mert be kell fordítani a helyére. Nem kell semminek jelen lenni, csak figyeljetek a tengely állásra. Szürkületben fáradtan már nem ment, pedig nem nagy durrantás.
Szervusztok. Újra írok. Nincs valakinek 1996 után gyártott yamaha xt 600e tip. motoromhoz bal oldali tank idom ? Nem baj ha sérült , törött, hiányos. Szín nem számít. Válaszokat köszönöm Nagyapa
En ugy vagyok vele, hogy jo nekem a gyari is, de kedvezmenyes aron tudnek venni "racing" lamella szettet ezert gondolkodtam el rajt. Gondolom tovabb birna, mint a sima gyari minoseg Vag passz. Amit te vettel az csak ennyibe volt mas, mit le irtal vagy talan az anyaga is masabb?
Szevasztok! Meghaladta a képességeim a TTR 600. Levettem a kuplungdeknit, mivel Heli Coil-al javítottam 2 menetet. Raknám össze, de nem működik a dekompresszor. Egyszerűen nem mozgatja a bovdent a berúgókar. Nézem a manuált, de nem egyértelmű. Úgy gondolom, valamit jelre kell hajtani, hogy összeakadjon a denkiben lévő mechanika a berúgó mechanikával. Aki szedett szét ilyet, írhatna valamit, bár nem néztem meg alaposan, inkább hagytam, mivel már sötétedett és hátha csak nagyobb bajt csinálok! Előre is köszi!
A DR350be vettem EBC DIRT RACING kuplung szettet (kopó, vas, rugó) ami a szarhoz képest baromi jó volt :D de miután a szerelő elhagyta az egyik rugót és vett bele másik rugó szettet amit viszont egyből éreztem, hogy más. Az EBC D. R. valahogy erősebb volt a rugó, de nem zavaróan a másikkal is működött, de közel nem ugyan olyan érzéssel. Meg a vas felülete se volt sima, hanem mint ha pontozóval megsorozták volna és a kopón is máshogy volt felosztva a réteg a 'gyárihoz' képest több mint 17ekm volt bene vegyes használatt mellett, de nem volt vele gondom, egyszer nem éreztem, hogy megcsúszott volna, bár a DR350 közel nem olyan nyomatékos mint egy 600as 4T. Lehet másnak más lesz a véleménye, de a kis TT-be is olyat veszek ha elkopik a gyári.
Nem kínoztam nagyon. Mikor megéreztem, hogy megcsúszott gyengédebben gyorsítottam, hogy a menetszél jobban hűtse aztán 1 órán át pihent. Az lesz kimérek mindent, remélem a fém lamella nem kapott akkora hő terhelést.
Az a helyzet, hogy tudnék venni "Racing" kuplung szettet annyiért, mint a gyári minőségű, DE várnom kellene 1-1,5 hónapot.
Tippetek van, hogy Racing miben mennyiben más, mint a gyári?
a lustaság a baja
valamiért elhajlott a féktárcsám, olyan formája lett mint egy lapostányérnak
be is szereztem egy új féktárcsát betéttel csak lusta voltam kicserélni
aztán megette a betétet és a görbület miatt ki is esett a helyéről a belső betét, aztán elég rútul megrágta a féktárcsa a munkahengerrel szembeni íves részt
kikopott vagy 3-4mm ráadásul ferdén aztán így használhatatlanná vált
szóval most itt állok féktelenül
Szét kell szedni! Ha kínoztad, valószínűleg kapott a kuplung. Az meg hogy magasabb fokozatban jobban csúszik, az természetes. Szedd szét és mérj meg mindent. Ami kopott az csere. Kopólamella olyan 15-20, rugó olyan 3-5 ezer. Fémlamella megint nem olcsó, de szerintem azt nem kell majd, maximum lila lesz. Sok sikert.
Állítottam a karnál azon a tekerőn, nem sokat segített. Azt, hogy kint fogott azon mit értesz? Eddig nekem a úgy volt, hogy volt a karnak kb 1-3mm kottyanása, de mikor megfeszítette a bowdent az első 1,5 centin kiemelt, most meg már majdnem a teljesen be kell húznom.
Nem volt olajcsere mostanában. kb 1 órán át szenvedtünk egy pocsolyás dagonyás terepen 1.-2. sebességben aztán mikor kiértünk a főútra akkor 1.-2.3-ban alig gyorsultam, 5. meg olyan volt mint az üres :S Ugyhogy nem kínoztam leálltunk pihenni egy jó 1-1,5 órát. Picit visszahűlt a blokk utána jobb volt, de csúszik. A bowden az laza, szóval az sem lehet, hogy nem zár össze a kuplung rendesen.
Feltételezem, hogy holtjáték van! Nekem a TT-n valahogy az állító 2x kitekeredett, pedig le is volt kontrázva, de fellazult. A porvédő alatt meg nem láttam, csak mondom valami nem jó, mert kinn fog a kuplung. Lehet egyből nem is kell szétszedned?
Szervizkönyv alapján mérj ki mindent, és ami nem jó, cseréld. Szerintem fém lamella nem kell majd, csak kopólamella és/ vagy csak rugó. Szedd szét és nézd meg, nem nagy durrantás :) Esetleg, ha volt olajcsere az olajtól is megcsúszhat, bár szerintem nem vagy ilyen amatőr :)
Sziasztok! Olyan bajom van, hogy megcsúszott a kuplungom az XT-n, de mint a ......! Olyan kérdésem lenne, hogy ilyenkor a fém és a kopó lamellákon kívül rugót is kell cserélni? Gondolom illik :/
Kb menniybe fáj egy ilyen?
Yamaha tt 600 59x típusú motoromhoz keresek központi teleszkópot.
Valaki tud segíteni?
tizenpárezer egy szett, szerintem nem egy ördögi összeg
Az a helyzet, hogy tudnék venni "Racing" kuplung szettet annyiért, mint a gyári minőségű, DE várnom kellene 1-1,5 hónapot.
Tippetek van, hogy Racing miben mennyiben más, mint a gyári?
valamiért elhajlott a féktárcsám, olyan formája lett mint egy lapostányérnak
be is szereztem egy új féktárcsát betéttel csak lusta voltam kicserélni
aztán megette a betétet és a görbület miatt ki is esett a helyéről a belső betét, aztán elég rútul megrágta a féktárcsa a munkahengerrel szembeni íves részt
kikopott vagy 3-4mm ráadásul ferdén aztán így használhatatlanná vált
szóval most itt állok féktelenül
nem tudom van-e különbség a sima xt és a ténéré között
de majd összehasonlítjuk
Kb menniybe fáj egy ilyen?
pedig nagyon hasonló