Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok, viszkozitásban szerintem amit a gyártó előír Az olaj akkor jó ha már üzem meleg, nem is szabadna addig nagyon terhelni. Mikor már nem álja a kezed a a kuplung deklit A hangsúlyt inkább a kenőanagyok tudására kell fektetni itt az olaj viselkedésére gondolok két terhelt felület között.szerintem az ásványi olajakat mára haggyuk a polcokon. helyette inkább észter bázisú szintetikus olajok után érdeklődjünk. Én megközölöm a téli-nyári előírt viszkozitást, így 15 ös olajat használok egész évben Egy olyan olajjal, aminek van neve és eredeti, tuti nemnyúlhatsz mellé. A technológia adott csak nembiztos hogy eljut hozzád egy hamis termékben. olajiszapos, elhanyagyolt blokkba viszont nem ajánlatos szintetikus olajat tölteni, mert oldja azt, így esetleg dugulások is létrejöhetnek .
Tejes mértékben igaz amit írtál....
De ha megnézzük, hogy egy másik ugyanolyan paraméterű olajjal viszont OK volt, én inkább az olaj "minőségének" adnám a hibát.
Ez amit írtál, ellentmond a fizikának.
Ne érts félre, nem kérdőjelezem meg az igazságalapját a mondanivalódnak.
De hideg motornál, mikor még az olaj is sűrűbb, nehezebb a váltás, van hogy csattan is 1-es sebességi fokozatba rakáskor, s van hogy le is fullad a motor.
Majd ha bemelegszik minden, akkor lesz tökéletes.
Hidegen sűrűbb az olaj, magasabb a viszkozitása, tapadnak a kuplung lamellák, nem emelnek szét rendesen.
Nálad inkább eme tünet mechanikai kopásra a kuplungnál vezethető vissza.
Én legalábbis arra tippelek.
A DT-m is full generált kapott anno, a kuplungja is rendbe lett
téve, (végül is az egész blokk) mert előtte a fent említett jelenséget produkálta.
Azóta rendesen működik, s működött, pedig magas fordulatú motor, s kapta az ívet is rendesen, eléggé ki volt hegyezve...
2 személlyel (150kg-al) 130-at tudott.
A váltóban nincs szinkron, úgyhogy lassító szerepe nincs az olajnak....mint személyautóknál.....
Véleményem szerint mechanikai kopás lesz a ludas az XT-dnél.
Nekem saját tapasztalatom, hogy a castrol actevo 20w50 nem bírja úgy mint a motul 3000 20w50. Én nem sajnáltam tőle a motult. Nyáron annyira felhígult a castrol, hogy alig bírtam vele váltani. Ugyanez motullal nem fordult elő, pedig ugyanolyan körülmények között használtam. A motul 3000ren rajta is van azt hiszem, hogy harleykhez ajánlják meg a léghűtéses motorokhoz, nem is higul, igaz dupla annyiba kerül mint a castrol.
Ne érts félre, nem azt írtam hogy okoskodsz!

Hanem hogy nem a reklámokból okosodni!

Az azért nem ugyanaz!

Mindamellett amilyen régi motorok ezek, sztem a manual a viszkozitást az ásványi olajokhoz hozza, én ezért ajánlottam a 10W-s szintetikus olajat.
Ez bőven elég, ettől nem kell jobb szerintem.
XT-TT-be a Motul meg teljesen felesleges.
Nem magas fordulatú sportmotor, ahová értelme lenne.
Itt ez többnyire inkább divat,minthogy tudná az user, hogy mit hová....
Nem okoskodok, tapasztalatokat szerzek, és erre ez jó hely!
Érdemes elolvasni!

Nem a reklámokból okosodni, a gyártó többnyire azt ír a flakonra, amit szeretnél rajta látni.
Van olajos ismerősöm, olaj nagykerekedelemmel foglalkozik.
Hidd el, semmi nem az aminek látszik.
Izéhozé, 20w50-ben is van fullos olaj, nem a viszkozitástól függ. Szerintem. Amúgy nem eszi még az olajat, csak az xr fórumba olvasni érdekes dolgokat emiatt kérdeztem.
Jah bocs, csak 85 évig.
Mert 2000.- litere....
Szerintem a 20-50 egyáltalán nem szintetikus olaj.
A 10W is csak rész-szint.
Tudtommal 0-ás, és 5W-s olajak a szintetikus olajak.
Ám tök mindegy milyet teszel bele, mert ha szar a blokk, mindegyiket megeszi.
Amúgy évente olajcsere, szerintem kibírható az éves 1liter rátöltés, már ha kell.
Én inkább meggeneráloztam a blokkját.
Pedig 170-évig motorozhattam volna vele.....

De inkább 10W-t ajánlom, azzal nem sír a szivattyú.
Ha sír, az azt jelenti hogy erőlködik.
Viszont nem valami erős az a meghajtó műanyag kerék, a szivattyúnál, úgyhogy nálam nem is merülhet fel többet a 20W.
Melegen szerintem mindkettő ugyanolyan híg.
5100-ban 15w-50 csak. A 4l 7100 meg k. drága . Valami miatt több mint 3l-nél van maxon a nívó.
Üdv!

Nekem a CBR-ben 7100 van, teljesen fasza, semmi problémát nem vettem észre!Az, hogy szintetikus, nem hinném, hogy negatívan hatna....
Feleslegesnek, meg sosem érezném azt , hogy az előírtnál jobb minőségűt használok....
Én még az 5100-t próbálnám ki, de nem tudom abból van-e 20W/50..... de a cbr-be kipróbálom, mert 10W/40 az van.
Annyit döntöttem el hogy motul 20w50 lesz. A szintetikusról kérdeznék, 3000-es volt az xt-be azt egy picit ismerem.
ha már eldöntötted miért kérded?
Szevasztok! Olajcsere előtt állok, Mindenképpen 20w50 lesz benne és motul. Motul 3000 ásványi olaj, a motul 7100 pedig szintetikus olaj. Mi a véleményetek a teljesen szintetikus olajról ebbe a motorba? Olyan, hogy felesleges, az nem érdekel, mert kb. tudom. De pl. jobban eheti az ásványihoz képest? Ilyesmikre gondolok. Ma alkatrészért és nagyon a 7100-at ajánlotta a szerelő, hiába "csak" ttr.
szia.. oksam rendben...
Értem,nem hiszem hogy jó lenne 195 magas vagyok 95+kg.
SziA ,L es ,én 180 vagyok és 65kg de nekem nagy! 14000 volnA.
Kabát milyen méret,és külön mennyi?
Hello!

Nekem van egy maradék váltóm.
Ha lefényképezed a fogaskereked,
megnézem hátha nekem is van olyan.
SCOTT endúró kabát és nadrág eladó 19999ftért.. akár külön is.. a mez már nincs meg...a kabát új ára kb 150euró 30 605 6883
Ha blokkod is 36A meg az alvázszám is,akkor 83-84 a gyártási év.85-től jött az 59X.
Cső!Van Kecelen egy gyerek,akinél nemrég volt egy blokk.Ha jól emlékszem pont 36A-s.Kérdezd meg tőle,hátha megvan még.Viszont ott szedd szét ha megvan,mert a srác nem láthatta menni a motort! http://aprod.hu/hirdetes/yamah...
makón tudok egy embert akinek van(volt?) szétborítva egy 1vj
nem tudom hogy eladja-e azt sem hogy megvan-e még
1 telefont megérne, ha mást nem összehasonlítani
ha érdekel a dolog írj egy mailt
Az a helyzet, hogy a bontó Debrecenben van én meg Szegeden. :) Esetleg próbálkozzak meg a 43F-el, az XT600 elvileg. A tömítés jó lesz nekem?