Sziasztok, viszkozitásban szerintem amit a gyártó előír Az olaj akkor jó ha már üzem meleg, nem is szabadna addig nagyon terhelni. Mikor már nem álja a kezed a a kuplung deklit A hangsúlyt inkább a kenőanagyok tudására kell fektetni itt az olaj viselkedésére gondolok két terhelt felület között.szerintem az ásványi olajakat mára haggyuk a polcokon. helyette inkább észter bázisú szintetikus olajok után érdeklődjünk. Én megközölöm a téli-nyári előírt viszkozitást, így 15 ös olajat használok egész évben Egy olyan olajjal, aminek van neve és eredeti, tuti nemnyúlhatsz mellé. A technológia adott csak nembiztos hogy eljut hozzád egy hamis termékben. olajiszapos, elhanyagyolt blokkba viszont nem ajánlatos szintetikus olajat tölteni, mert oldja azt, így esetleg dugulások is létrejöhetnek .
Tejes mértékben igaz amit írtál....
De ha megnézzük, hogy egy másik ugyanolyan paraméterű olajjal viszont OK volt, én inkább az olaj "minőségének" adnám a hibát.
Ez amit írtál, ellentmond a fizikának.
Ne érts félre, nem kérdőjelezem meg az igazságalapját a mondanivalódnak.
De hideg motornál, mikor még az olaj is sűrűbb, nehezebb a váltás, van hogy csattan is 1-es sebességi fokozatba rakáskor, s van hogy le is fullad a motor.
Majd ha bemelegszik minden, akkor lesz tökéletes.
Hidegen sűrűbb az olaj, magasabb a viszkozitása, tapadnak a kuplung lamellák, nem emelnek szét rendesen.
Nálad inkább eme tünet mechanikai kopásra a kuplungnál vezethető vissza.
Én legalábbis arra tippelek.
A DT-m is full generált kapott anno, a kuplungja is rendbe lett
téve, (végül is az egész blokk) mert előtte a fent említett jelenséget produkálta.
Azóta rendesen működik, s működött, pedig magas fordulatú motor, s kapta az ívet is rendesen, eléggé ki volt hegyezve...
2 személlyel (150kg-al) 130-at tudott.
A váltóban nincs szinkron, úgyhogy lassító szerepe nincs az olajnak....mint személyautóknál.....
Véleményem szerint mechanikai kopás lesz a ludas az XT-dnél.
Nekem saját tapasztalatom, hogy a castrol actevo 20w50 nem bírja úgy mint a motul 3000 20w50. Én nem sajnáltam tőle a motult. Nyáron annyira felhígult a castrol, hogy alig bírtam vele váltani. Ugyanez motullal nem fordult elő, pedig ugyanolyan körülmények között használtam. A motul 3000ren rajta is van azt hiszem, hogy harleykhez ajánlják meg a léghűtéses motorokhoz, nem is higul, igaz dupla annyiba kerül mint a castrol.
Mindamellett amilyen régi motorok ezek, sztem a manual a viszkozitást az ásványi olajokhoz hozza, én ezért ajánlottam a 10W-s szintetikus olajat.
Ez bőven elég, ettől nem kell jobb szerintem.
XT-TT-be a Motul meg teljesen felesleges.
Nem magas fordulatú sportmotor, ahová értelme lenne.
Itt ez többnyire inkább divat,minthogy tudná az user, hogy mit hová....
Nem a reklámokból okosodni, a gyártó többnyire azt ír a flakonra, amit szeretnél rajta látni.
Van olajos ismerősöm, olaj nagykerekedelemmel foglalkozik.
Hidd el, semmi nem az aminek látszik.
Izéhozé, 20w50-ben is van fullos olaj, nem a viszkozitástól függ. Szerintem. Amúgy nem eszi még az olajat, csak az xr fórumba olvasni érdekes dolgokat emiatt kérdeztem.
Szerintem a 20-50 egyáltalán nem szintetikus olaj.
A 10W is csak rész-szint.
Tudtommal 0-ás, és 5W-s olajak a szintetikus olajak.
Ám tök mindegy milyet teszel bele, mert ha szar a blokk, mindegyiket megeszi.
Amúgy évente olajcsere, szerintem kibírható az éves 1liter rátöltés, már ha kell.
Én inkább meggeneráloztam a blokkját.
Pedig 170-évig motorozhattam volna vele.....
De inkább 10W-t ajánlom, azzal nem sír a szivattyú.
Ha sír, az azt jelenti hogy erőlködik.
Viszont nem valami erős az a meghajtó műanyag kerék, a szivattyúnál, úgyhogy nálam nem is merülhet fel többet a 20W.
Melegen szerintem mindkettő ugyanolyan híg.
Nekem a CBR-ben 7100 van, teljesen fasza, semmi problémát nem vettem észre!Az, hogy szintetikus, nem hinném, hogy negatívan hatna....
Feleslegesnek, meg sosem érezném azt , hogy az előírtnál jobb minőségűt használok....
Én még az 5100-t próbálnám ki, de nem tudom abból van-e 20W/50..... de a cbr-be kipróbálom, mert 10W/40 az van.
Szevasztok! Olajcsere előtt állok, Mindenképpen 20w50 lesz benne és motul. Motul 3000 ásványi olaj, a motul 7100 pedig szintetikus olaj. Mi a véleményetek a teljesen szintetikus olajról ebbe a motorba? Olyan, hogy felesleges, az nem érdekel, mert kb. tudom. De pl. jobban eheti az ásványihoz képest? Ilyesmikre gondolok. Ma alkatrészért és nagyon a 7100-at ajánlotta a szerelő, hiába "csak" ttr.
Cső!Van Kecelen egy gyerek,akinél nemrég volt egy blokk.Ha jól emlékszem pont 36A-s.Kérdezd meg tőle,hátha megvan még.Viszont ott szedd szét ha megvan,mert a srác nem láthatta menni a motort! http://aprod.hu/hirdetes/yamah...
makón tudok egy embert akinek van(volt?) szétborítva egy 1vj
nem tudom hogy eladja-e azt sem hogy megvan-e még
1 telefont megérne, ha mást nem összehasonlítani
ha érdekel a dolog írj egy mailt
De ha megnézzük, hogy egy másik ugyanolyan paraméterű olajjal viszont OK volt, én inkább az olaj "minőségének" adnám a hibát.
Ne érts félre, nem kérdőjelezem meg az igazságalapját a mondanivalódnak.
De hideg motornál, mikor még az olaj is sűrűbb, nehezebb a váltás, van hogy csattan is 1-es sebességi fokozatba rakáskor, s van hogy le is fullad a motor.
Majd ha bemelegszik minden, akkor lesz tökéletes.
Hidegen sűrűbb az olaj, magasabb a viszkozitása, tapadnak a kuplung lamellák, nem emelnek szét rendesen.
Nálad inkább eme tünet mechanikai kopásra a kuplungnál vezethető vissza.
Én legalábbis arra tippelek.
A DT-m is full generált kapott anno, a kuplungja is rendbe lett
téve, (végül is az egész blokk) mert előtte a fent említett jelenséget produkálta.
Azóta rendesen működik, s működött, pedig magas fordulatú motor, s kapta az ívet is rendesen, eléggé ki volt hegyezve...
2 személlyel (150kg-al) 130-at tudott.
A váltóban nincs szinkron, úgyhogy lassító szerepe nincs az olajnak....mint személyautóknál.....
Véleményem szerint mechanikai kopás lesz a ludas az XT-dnél.
Hanem hogy nem a reklámokból okosodni!
Az azért nem ugyanaz!
Mindamellett amilyen régi motorok ezek, sztem a manual a viszkozitást az ásványi olajokhoz hozza, én ezért ajánlottam a 10W-s szintetikus olajat.
Ez bőven elég, ettől nem kell jobb szerintem.
XT-TT-be a Motul meg teljesen felesleges.
Nem magas fordulatú sportmotor, ahová értelme lenne.
Itt ez többnyire inkább divat,minthogy tudná az user, hogy mit hová....
Nem a reklámokból okosodni, a gyártó többnyire azt ír a flakonra, amit szeretnél rajta látni.
Van olajos ismerősöm, olaj nagykerekedelemmel foglalkozik.
Hidd el, semmi nem az aminek látszik.
Mert 2000.- litere....
A 10W is csak rész-szint.
Tudtommal 0-ás, és 5W-s olajak a szintetikus olajak.
Ám tök mindegy milyet teszel bele, mert ha szar a blokk, mindegyiket megeszi.
Amúgy évente olajcsere, szerintem kibírható az éves 1liter rátöltés, már ha kell.
Én inkább meggeneráloztam a blokkját.
Pedig 170-évig motorozhattam volna vele.....
De inkább 10W-t ajánlom, azzal nem sír a szivattyú.
Ha sír, az azt jelenti hogy erőlködik.
Viszont nem valami erős az a meghajtó műanyag kerék, a szivattyúnál, úgyhogy nálam nem is merülhet fel többet a 20W.
Melegen szerintem mindkettő ugyanolyan híg.
Nekem a CBR-ben 7100 van, teljesen fasza, semmi problémát nem vettem észre!Az, hogy szintetikus, nem hinném, hogy negatívan hatna....
Feleslegesnek, meg sosem érezném azt , hogy az előírtnál jobb minőségűt használok....
Én még az 5100-t próbálnám ki, de nem tudom abból van-e 20W/50..... de a cbr-be kipróbálom, mert 10W/40 az van.
Nekem van egy maradék váltóm.
Ha lefényképezed a fogaskereked,
megnézem hátha nekem is van olyan.
nem tudom hogy eladja-e azt sem hogy megvan-e még
1 telefont megérne, ha mást nem összehasonlítani
ha érdekel a dolog írj egy mailt