Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

egy ismerősöm amikor megvettem ment vele, neki 43f van és mondta, hogy a futóműve teljesen más (jobb) mint az övének.... gondolom, hogy miután egyre inkább már közútra szánták vagy enyhe terepre, a futóművet is ahhoz igazították, hogy nagyobb sebességnél is stabilabb legyen.... azért a régieket inkább terepre tervezték és jobban is megállják a helyüket ott!
nem rugdosom mint egy őrölt, kíméletes vagyok, sőt még túlságosan is... terepen se nyüstölöm ha olyan a hely inkább elkerülöm, kikerülöm mint keresztül menjek rajta, pedig biztos bírják a kiképzést ezek a gépek, de van egy ilyen berögződésem (lehet szar) hogy kímélem a vasaimat, ha nem muszáj nem ütöm őket!
Ott van a cbr-em, ha nem muszáj azt sem forgatom világba, pedig a speed motorok a magas fordulatra vannak tervezve, bírják (sor4), de minek, ha nem muszáj....

Más:

Dugót és gyűrűt cserélni, csak úgy érdemes, hogy azzal együtt fúrni is, mert amúgy nem sok értelme van... az már sosem fogja a henger "formáját felvenni" és akkor meg minek az egész?
A vázfelépítésen sokat módosítottak.Alacsonyabb lett és a villaszög is változott a stabilitás érdekébe.
szerintem csak valami használt gyűrűt(esetleg dugót) kaphatott az, mert ha vesz az ember 50 pénzért új dugót meg tömítéseket, akkor nem fog spórolni egy 3-5 ezres a fúráson
amíg nem zabálja az olajat meg füstöl ezerrel nem sok értelme van javítgatni, max ha afrika túrára készül az ember
A rúgással csak óvatosan,ha sokat erőlteted kitörhet az oldaldekniből.Nyomd át a sűrítésen (az a nehéz rész) engedd fel a berúgót és onnan kényelmesen akár ülve is indíthatod.
azért az igen sokat befolyásol, hogy orrnehezek és az is igen sokat jelent, hogy x cm-re már alacsonyabb is mint az elődök, szemre láthatóan mélyebben ül mint a 43f, de még a 2 kf-től is.... nem is azért próbálom felvenni, mert annyira szeretnék egykerekezni (sőt), csak én hülye elgondolásból ezzel gondoltam mérni az erejét, de ez nem racionális.... a terepet bírja, dombokat, emelkedőket észre se veszi... ha módom lenne rá kíváncsiságból mérnék benne egy kompressziót! Az enyémnek a blokkja nincs leharcolva, hengerben és környékén nem tudom mi a helyzet.... akitől vettem egy 150-160 kilós idősebb csávó volt, aki nem bírta berúgni (nem is csoda, hidegen az én szívem is kalimpál rendesen mire beröffentem, még tanulnom kell a technikáját és nem keresek semmi holtpontot, csak rugdosom, de egy gyertya csere is lehet elférne már) és azért adta el, nem is sokat használta, azt mondta amióta ő megvette vagy 20km-t ha ment vele és csak állt neki a garázsban! Amúgy napi első indítás után 1-2 rúgásra rögtön indul már... és csávócskának nem semmiért nem indult könnyen... 2 szívótorok kuka volt és a gyertyát is kitekertem kézzel, gondolom nem volt hozzá megfelelő gyertyakulcsa és valahogy betekerte de nem jól, még jó hogy beindult valahogy!
Nekem 43f-em van. Hengerem állítólag szarrá van kopva, csak az előző tulaj rakott bele új dugót, de nem furatta meg. Olajat nem eszi, 1be gázra jön kerékre, 2esben csak kuplunggal. Szerintem az összes xt ilyen és 15-45ös áttétel van rajta. Kíváncsi lennék, hogy menne, ha meglenne fúrva a hengerem meg új dugót kapna. Haverjaim az övékét már felújították mert zabálták az olajat 2 xl meg 1 dr. De azoknak nagyon jót tett.
Ez jó, 1000km/6dl, akkor a motorban olajat se kell cserélni, mert mire elérnéd az olajcsere idejét addigra már úgyis lecserélte magának.

Nekem hála ég, 2éve nyáron 1dl-t kellett hozzátöltenem a castrolból, idén nyáron meg a motullal semmit.
A 3000-es is jó,ha nem fogyaszt sok olajat inkább ne nyúlj bele.Egy rendes felújítás min. 100e ft.A kereket kérdezd meg cseténybe a Zolitól neki biztos van.(bakonymotor.hu)
motul 3000-t tettem bele, de nem emlékszem most rá, hogy 15W50 vagy 20W50.... váltója nagyon pontos és jól működik, remélem így is marad!
Esztétikailag kicsit fel kell majd dobni, de amúgy elégedett vagyok a géppel, kivéve a hátsó felnivel hogy csak 17"-os és igencsak korlátozott a "cross" gumi rá, igazán cross nincs is.... jó lenne szerezni egy 2kf hátsó kereket, de olyan ritka mint a fehér holló.... most ahogy szereltem a lánckereket akkor láttam, hogy az agyrész, fék minden 2kf-é, csak a felni nem OK, amit sajnálok!
A gép teljesen gyári 1987-től van a 2KF-es módosított hengerfej.A henger 3AJ ezen a bordák nagyobbak jobb a hűtése mint a 1VJ.Az olajfogyasztásról azt olvastam 1000km/6dl-ig megengedett.Ha csak hidegen füstöl próbáld meg 20W-50-es olajjal.A castrol actevo olcsó,de a váltó melegen nehézkes.A Motul 5100-es az jó,én is azt használom.
nekem 2kf-es hengerfej van rajta, hogy gyárilag ezzel jött-e ki vagy valaki már rátette azt nem tudom....
Blokkja elég jó állapotban van az enyémnek, viszont a vázat festenem kell majd télen és már lehet dugó vagy gyűrű vagy szelepszárszimering csere is megérik télre, mert ha beindítom füstöl, de nemsokkal később megszűnik, utána egy gramm füst se.... nem tudom ez miért van, de amíg nem állandó addig nem nyúlok hozzá!
A porlasztóba volt minimális fúvóka és tű változtatás,de a legnagyobb a torok szűkítése volt.A váltó áttételezése nem sokat változott az évek alatt csak kapott az 5-ös fogaskerék egy direkt olajozást a berágódás miatt (a blokk tetején keresztbe a vékony fémcső).1995-től a kuplung nyomószerkezet került át jobb oldalra a könnyebb kezelhetőség végett.
ennyivel letudták a fojtást? ha valaki azt kicseréli normálra akkor van egy alap gépe? Máshol nem tettek bele fojtást?

Ja a gyári áttétel 15/39.... igencsak útcai áttétel.... gondolom maga a blokk belül nem nagyon változott a kezdetettől 94-ig bár még az is előfordulhat, hogy a váltónak is más az áttételezése mint a korábbiaknak...
118 csapos láncot vettem gerecse-től, nagyon fsza állapotú és O gyűrűs, de kellett kivenni belőle kb 4 szemet, olyan 114 csapos, de nem hagytam rövidre, hanem középen van a láncfeszítő, hogy ha úgy van akkor még tudjak még nagyobb lánckereket tenni.... végsebességet nem tudom, rá se néztem azóta az órára, de majd megnézem
Okké köszi, megnézem!
Hány csapos rajt a lánc? Végsebessége kb mennyi így ezzel az át tétellel?
A második szívótorok gumicsonkját nézd meg,ha nincs benne szűkítés biztos nem fojtott.
A képeid alapján a tied a K-s változat.Ha a motorkód 3TB akkor biztos nem fojtott.Azt nem tudom miért,de a gyári áttétele15/39.Valamiért hosszabb,mint az önindítósnak.
igaz, az azért sokat számít, hogy a régebbiek magasabbak, más felépítésűek... a 2kf után már egyre útcaibb lett
Azt honnan lehet megtudni hogy nekem éppen fojtott motorom van-e? Mert nekem 1VJ-s hengerfejem/hengerem van abból létezik 27 lóerős meg 44 lóerős változat!
14, ettől kisebb nincs(az enyémre)
Az való igaz, hogy ezek orrnehezek, így nem lehet úgy kivenni őket, mint egy gyári crosst...
Erőbe nem sok a különbség,hacsak nem fojtott verzió a tied.Az E-sek már inkább utcai változatok.Alacsonyabb súlypont,kissebb hasmagasság ,rugóút.A 2KF-es valóban a legjobb xt,csak nem volt papíros és már nagyobb túrákra szeretnék menni.
Elől hány fogas a lánckerék?
Én a Cma motornál vettem gyári fordulatszámmérőt hozzá. Felhívtam őket hogy van és, hogy jó-e? Jött a válasz, persze van teljesen KIFOGÁSTALAN állapotban, működő képes. (a nagy betűs részt a faszi kihangsúlyozta) 10000.-volt.... Várva vártam, megjött a csomag. Nézem, az alján a fém ki hajtás megvan ragasztva... mondom jó hát attól még talán megy...beszereltem beindítottam a motort és annyit hallottam hogy nyik....nyik....nyik... Az óra meg sem mozdult. A nyik az volt, hogy a spirál tekeredett és amikor nem bírta már tovább a jó rozsdás berohadt kihajtást egyszer megbírta tekerni. Ugye aminek folyamatosan kéne forogni a spirállal egy fordulaton. Szóval ennyit a cma-ról.