Egy német szervizkönyveben ilyen adatokat találtam a karburátorra:
A 2db főfúvóka 125-ös, az alapjárati 48-as, a 2db szívatófúvóka pedig 64-es és (segédkarburátorban) 56-os. Benzinszint 7mm+-1mm. Fejtetőre állítva az úszót 26+-1mm-re kell állítani. Jónak kellene lennie így a karburátornak? Úgy veszem észre, a benzint is elég jól hörpinti a gép, bár addig csak szinte sárban és hóban mentem vele.
Ismétlem, nekem is kellett játszani kicsit a gázzal, meg egy kis idő, míg nem állt le, de ahhoz képest nekem mondhatni, hogy tökéletes, tekintve, hogy mikor a motort elhoztam, egyszerűen nem tudtam beindítani, csak gurításra.
Ma délután hazajöttem melóból, szívató ráhúz, semmi rugdosás, első rúgásra indul. Aztán persze leállt. Utána ismét első rúgásra indult, próbáltam játszani a gázzal, hogy ne álljon le, de mihelyst gázt adtam, ismét leállt. Meg kell várnom azt a 10-20 másodpercet, aztán már nem áll le, s egy-két perc után vissza is nyomhatom a szivatót teljesen, akkor is van alapjárat. Bár, most így, hogy hidegen indítottam, kicsit alacsony az alapjárat, mert 900-1000 körül van, de még nem volt alkalmam rendesen kipróbálni a motort, de így is tökéletesen indul ahhoz képest , hogy hogyan indult. S tegyük hozzá, hogy nem eredeti a légszűrő sem, s még mindig a régi benya van benne. Szóval zsír a gép.... :) Köszi mindenkinek a segítséget.
Nekem is 1000 az alapjárat, így könnyen indul 2 hét állás után is. Ini amit mondott úgy csináltam, pont most az előbb (eddig nem így szoktam, szoktam is rugdosni jó sokat). Leengedtem a karbiból a benzint, most párat rárúgtam szívatóval gyújtás nélkül és sokkal könnyebb indul így hidegen. Pedig nálunk most sincs 3 foknál több!
Lucas fékbetétről nyilatkoznék: Nagyon harap a kopott EBC-m hez képest, igaz az a tárcsa közepén fogott csak kb. 1,5-2cm-en. Sokkal jobb lett. Nem a márkát dicsérem, de bevált. Ára mondjuk nem valami szimpatikus
Nem érdekelne esetleg egy liter olcsón? Jót tennél velem Én sajnos 4X1L-et vettem, mikor cseréltem akkor jöttem rá, hogy elcsesztem, elég lett volna 3L is! Bontatlan, ha érdekel írj!
Így tettem! Annyi, hogy nem próbálgattam vödrözéssel, mert miután beindítottam, tegyük hozzá elég sokszor kellett rárúgni, ismét jött az a szusszanó hang. Mivel a vákuum cső le volt húzva, kicsit befogtam, s a motor, mint amit elvágtak, nem szusszant, cummogott, s az alapjárat is hallhatóan szebb lett, nem volt olyan a moci, mint ami mindjárt leáll, s kb 3-400 ford/ perccel meg is emelkedett. Úgyhogy fogtam az ac-t, vissza bekötöttem, s utána stabilabb is volt az alapjárat, a szívató enyhe kihúzására sem fojtotta meg a hideg motort, hanem egy kicsit emelkedett az alapjárat. Szóval véleményem szerint jó. Beszéltem az előző tulajjal, s mondta, hogy neki azt mondták, hogy fel lett újítva az ac, de mégis átfolyt, mikor a karbiról lehúzta a csövet! Pffffff. Nem mondtam semmit. Szóval összeraktam, s sokkal jobb a moci alapjárata, veszi a fordulatot, mint ló, s akár 7-800 ford/percre is le tudom venni az alapjáratot anélkül, hogy hirtelen gázadásra sem fullad a motor, s nem is áll le. Neked milyen a meleg motornál mért fordulat? Én kb 900- 1000 ford/percre állítottam, így motorféknél is nagyon szép duruzsoló hangja van a kupunak, de egy hengeres 4t-nél talán magasabb szokott lenni!?!?!?
Ismét csak köszönni tudom a segítséged!
pakold össze aztán tedd rá a vákuumcsövet és egy vödör vízbe lógasd bele a szívó részét
aztán motor indít és meglátod hogy viszi
nekem kis lyukra befogva elsprickelt vagy 2 métert
fel is kell neki szívni a vödörből
Üdv ismét mindenkinek. Ismételten Yamaha XT 600 Z Ténéré-vel kapcsolatban. A történet ott folytatódik, hogy a mocin lévő ac ki van kötve, mert átereszt, folyik, mittudomén, de állítólag nem jó. Jól gondolom, hogy ennek úgy kellene működnie, hogy a ac-be befelé mutató nyíl csonkjára megy a benzincsapok közösített csöve, az ac-ből kifelé nyíl csonkjáról megy a karbi csonkjára egy cső, s a másik oldalról a kissé ferde csonkra pedig jön a vákum, vagyis nem tudom minek hívják cső, ami pumpálni hivatott az ac-ba bejövő benyát!?!?!? Mert mikor elhoztam a mocit, azt mondták ,hogy ez az ac nem jó, mert átfolyik, na, de kérem szépen, ha a leírtaknak megfelelően a bejövőre teszem a benzincsapról jövő csövet, akkor ami a karbira megy nyíláson, ha nyitva van a benyacsap, akkor még szép, hogy átfolyik, nem? Illetve, ha van némi kompresszió a mociban, akkor még be is pumpálja, ha jól gondolom. A többi képen, amit felraktam, én nem látok semmi rendellenességet, nem látom, hogy az az átlátszó membrán ki lenne szakadva, s azon a képen a fekete teli tömítésen sem láttam semmit. Jól gondolkodom, hogy lehet, hogy csak a karbi eldugultsága miatt kötötték ki, hogy lehet, hogy azért nem indul a motor, s közben meg jó is? Tudom, erre az a legegyszerűbb megoldás, ha visszakötöm, s kipróbálom. De kíváncsi vagyok a véleményetekre.
A 2db főfúvóka 125-ös, az alapjárati 48-as, a 2db szívatófúvóka pedig 64-es és (segédkarburátorban) 56-os. Benzinszint 7mm+-1mm. Fejtetőre állítva az úszót 26+-1mm-re kell állítani. Jónak kellene lennie így a karburátornak? Úgy veszem észre, a benzint is elég jól hörpinti a gép, bár addig csak szinte sárban és hóban mentem vele.
Lucas fékbetétről nyilatkoznék: Nagyon harap a kopott EBC-m hez képest, igaz az a tárcsa közepén fogott csak kb. 1,5-2cm-en. Sokkal jobb lett. Nem a márkát dicsérem, de bevált. Ára mondjuk nem valami szimpatikus
Bontatlan Motul 3000-re hallgat és 20W50-es.
Ismét csak köszönni tudom a segítséged!
aztán motor indít és meglátod hogy viszi
nekem kis lyukra befogva elsprickelt vagy 2 métert
fel is kell neki szívni a vödörből