Nyáron nem jó a 10W 40, mert a magasabb hőmérséklet miatt jobban "elvékonyodik" az olaj, így megnő a motorhang, mert az illesztett felületek között vékonyabb lesz a kenőfilm. Gyárilag az XT, Tenere típusokba 88-ig SAE 20W 40 SE olajat írtak elő. (nem véletlenül!)
Még múltévben nyár elején vettem motorba olajat... Castrol 20W50-est... Faszi azt mondta hogy ez "nyári olaj", a 10W40 télire jobb. Értem is meg szép és jó, kíváncsiságból... Ha nyárra is 10W40est töltök bele jóval hígabb lesz mint a 20W50-es?
a 3. pont elhagyható ha már a befogóban meg van lazítva az a csavar
nektek is 2 rugó van a teleszkópban?
nekem vagy egy kicsi vékony meg egy hosszú vastag
olajcserénél csak fejreállítottam és kiöntöttem utána addig mostam ameddig tiszta anyag nem jött ki
lehet nem a legjobb módszer, de a lustaságot is figyelembe kell veni
bejöttek a hidegek aztán nemigen mentem vele
bár előtte sem sokat
az a gáz hogy még ha fejre állok is, akkor is szar érzés lesz az xr4 után, de majd igyekszem
nekem is 14-48 van fent, most áttételeztem, csak nekem nincs fordulatszámmérő órám így nem tudom mennyit forog.... még szinte semmit nem mentem vele így, így nincs még tapasztalatom, hogy mennyit változott.... gázra próbáltam felvenni de inkább elforog a hátsó kerék (elég kopott már a gumim is)
A 14-48as áttétel már lassú volt, de bármilyen hegyre fel tudtam vele menni. 5.ben 100nál 5500at pörgött, ami nálam már gyilkolásnak számít az XT-nél!
A mostani már valamivel jobb, de ha cserélni kell akkor lehet hogy 14-42-t rakok rá. Úgy számoltam hogy ez lenne az arany középút.
Ha alföldön használnám, akkor inkább törekednék a gyári vagy ahhoz hasonló áttételre mert kevesebbet fordul úgy a motor is (---kisebb kopás adott km-en!), a megtett út pedig hosszabb lesz. Egy tipp: Vegyél előre egy 14-es lánckereket, tedd fel, próbáld ki, és már tudni fogod nagyjából mekkora hátsót kell venni (ha eljön az ideje) hogy megfelelő legyen az áttétel (1 fog elöl sokat számít!)
Köszi a részletes leírást! Az áttételekről is tudnál nyilatkozni? Nekem 15-39 van, ez elég hosszú, bár a következőig még kell várni, mert jó állapotú. De biztosan valami rövidebbet fogok rátenni!
Nálam szimmering csere is volt, így:
0. takarítsuk ki a műhelyt, tisztítsuk meg az asztalt ahol szerelni fogunk
1. kereket ki kell venni, féknyerget leszerelni
2. a teleszkópokat alaposan meg kell tisztítani a szennyeződésektől (sár, homok stb.)
3. a teleszkóp (vezető)szárat óvatosan befogni satuba lehetőleg puha pofába vagy ha nincs, ronggyal körbetekerve
4. felül a teleszkóp zárócsavarját meglazítani majd kicsavarni (ha jól emlékszem 22es villáskulccsal)
5. távtartót ki kell venni, majd az alátétet ami van a távtartó és rugó között, majd a rugót kiemelni
6. visszacsavarni a zárócsavart (1-2 fordulatnyira), majd a teleszkóp alján a kis olajleeresztő csavart (menetirányban van a becsúszószár hengerpalástján) kicsavarni és leengedni az olajat egy edénybe a teleszkóp összenyomásával, széthúzásával
7. a csúszószárat befogjuk satuba, majd kilazítjuk imbuszkulccsal az alsó zárócsavart
8. eltávolítjuk a teleszkópvédő gumiharangot, majd becsúszószáron a porlehúzó rugós biztosítóját csavarhúzóval kipattintjuk
9. széthúzzuk a becsúszószárat és vezetőszárat, alkatrészeket megtisztítjuk
10. kicseréljük az elhasználódott alkatrészeket (szimmering, porlehúzó stb.)
Az összeszerelés értelemszerűen fordított sorrendben történik. Az összeszerelt teleszkópot feltöltjük megfelelő minőségű és mennyiségű lengéscsillapító-olajjal. A legfontosabb hogy a teleszkópjavítás nagyfokú tisztaságot követel! Igénytelen munkával nagymértékben csökken az alkatrészek élettartama.
Nagyjából ennyi.
Ha csak olajat cserélsz, elég leengedni a szárakból az olajat és a felső villakifliben kilazítani a rögzítőcsavarokat, majd a zárócsavar leszerelése után átöblíteni valami mosófolyadékkal a teleszkópokat majd a leeresztőcsavar meghúzása után feltölteni olajjal a szárakat.
Ha valami nem világos, inkább kérdezz!
Helló! Én is villaolaj csere előtt állok viszont most ötletet adtál hogy "minek vegyek 2-3ezerért nevesebb olajat" ha a Mol-nak is van lengéscsillapítóba való olaja olcsóbban.
Kipróbáltad már a motort mióta benne van a 15W-s olaj? Véleményedre kíváncsi lennék!
Először én is így voltam, azt hittem egybe kell esni valami jeleknek! Nézhetsz IT jelölést, de az meg úgy is FHP-ot jelöl. Szívót, kipufogót elengedi a himba és állíthatod!
vezérmű tengelyen nem kell nézni semmit
azt majd az okosok megmondják merre kell forgatni a főtengelyt mert van amelyiket visszafelé kell
de amikor elengedi a himba még tekersz rajta egy kicsit aztán méred
Szelephézag állításnál a lendkereket az I-re kell forgatni? És akkor kellene valami jelet látnom a vezérmű tengelyen? Többször is átforgattam a főtengelyt és mindig az I-n állítottam meg de sosem láttam semmi jelet a vezérműtengelyen pedig ha jól tudom akkor ott is kellene valamit látni!
Vagy marad az hogy csavarhúzót a gyertya helyére és úgy sűrítési felső holtpontra tenni?
Annak én is örülök, hogy ebben van. S kellemes meglepetés volt ez az automata dekompresszoros téma. A dr-nél be kell húzni a dekópát, aztán kattan, s úgy rúgni. Az kicsit körülményesebb. Bár könnyen indul, kivéve, ha halálra szívatom. Azért abba is el tudnék viselni egy önindítót...
enyém talán 185
a fejidom és a másabb tank is nyom némi súlyt
a berúgókart sajnálom csak hogy ebből kihagyták
de ha egyszer bontva lesz teszek bele mert a helye megvan
nektek is 2 rugó van a teleszkópban?
nekem vagy egy kicsi vékony meg egy hosszú vastag
olajcserénél csak fejreállítottam és kiöntöttem utána addig mostam ameddig tiszta anyag nem jött ki
lehet nem a legjobb módszer, de a lustaságot is figyelembe kell veni
bár előtte sem sokat
az a gáz hogy még ha fejre állok is, akkor is szar érzés lesz az xr4 után, de majd igyekszem
A mostani már valamivel jobb, de ha cserélni kell akkor lehet hogy 14-42-t rakok rá. Úgy számoltam hogy ez lenne az arany középút.
Ha alföldön használnám, akkor inkább törekednék a gyári vagy ahhoz hasonló áttételre mert kevesebbet fordul úgy a motor is (---kisebb kopás adott km-en!), a megtett út pedig hosszabb lesz. Egy tipp: Vegyél előre egy 14-es lánckereket, tedd fel, próbáld ki, és már tudni fogod nagyjából mekkora hátsót kell venni (ha eljön az ideje) hogy megfelelő legyen az áttétel (1 fog elöl sokat számít!)
0. takarítsuk ki a műhelyt, tisztítsuk meg az asztalt ahol szerelni fogunk
1. kereket ki kell venni, féknyerget leszerelni
2. a teleszkópokat alaposan meg kell tisztítani a szennyeződésektől (sár, homok stb.)
3. a teleszkóp (vezető)szárat óvatosan befogni satuba lehetőleg puha pofába vagy ha nincs, ronggyal körbetekerve
4. felül a teleszkóp zárócsavarját meglazítani majd kicsavarni (ha jól emlékszem 22es villáskulccsal)
5. távtartót ki kell venni, majd az alátétet ami van a távtartó és rugó között, majd a rugót kiemelni
6. visszacsavarni a zárócsavart (1-2 fordulatnyira), majd a teleszkóp alján a kis olajleeresztő csavart (menetirányban van a becsúszószár hengerpalástján) kicsavarni és leengedni az olajat egy edénybe a teleszkóp összenyomásával, széthúzásával
7. a csúszószárat befogjuk satuba, majd kilazítjuk imbuszkulccsal az alsó zárócsavart
8. eltávolítjuk a teleszkópvédő gumiharangot, majd becsúszószáron a porlehúzó rugós biztosítóját csavarhúzóval kipattintjuk
9. széthúzzuk a becsúszószárat és vezetőszárat, alkatrészeket megtisztítjuk
10. kicseréljük az elhasználódott alkatrészeket (szimmering, porlehúzó stb.)
Az összeszerelés értelemszerűen fordított sorrendben történik. Az összeszerelt teleszkópot feltöltjük megfelelő minőségű és mennyiségű lengéscsillapító-olajjal. A legfontosabb hogy a teleszkópjavítás nagyfokú tisztaságot követel! Igénytelen munkával nagymértékben csökken az alkatrészek élettartama.
Nagyjából ennyi.
Ha csak olajat cserélsz, elég leengedni a szárakból az olajat és a felső villakifliben kilazítani a rögzítőcsavarokat, majd a zárócsavar leszerelése után átöblíteni valami mosófolyadékkal a teleszkópokat majd a leeresztőcsavar meghúzása után feltölteni olajjal a szárakat.
Ha valami nem világos, inkább kérdezz!
Kipróbáltad már a motort mióta benne van a 15W-s olaj? Véleményedre kíváncsi lennék!
azt majd az okosok megmondják merre kell forgatni a főtengelyt mert van amelyiket visszafelé kell
de amikor elengedi a himba még tekersz rajta egy kicsit aztán méred
Szelephézag állításnál a lendkereket az I-re kell forgatni? És akkor kellene valami jelet látnom a vezérmű tengelyen? Többször is átforgattam a főtengelyt és mindig az I-n állítottam meg de sosem láttam semmi jelet a vezérműtengelyen pedig ha jól tudom akkor ott is kellene valamit látni!
Vagy marad az hogy csavarhúzót a gyertya helyére és úgy sűrítési felső holtpontra tenni?
a fejidom és a másabb tank is nyom némi súlyt
a berúgókart sajnálom csak hogy ebből kihagyták
de ha egyszer bontva lesz teszek bele mert a helye megvan