ez a nagy szó, hogy 20 éves motor és még mindig hajtod és valószinüleg még menni is fog egy jó darabig..... megnézem a mai motorok mennyit fognak majd bírni...
Amúgy olyan nagy változást én sem vettem észre áttételcserekor.... ja 2.ban elindul simán és ha pötyögök 2-vel akkor nem fogja meg vagy nem rángat... de biztos más is van, de még köszönhető ennek az igen jó időjárásnak alig mentem vele!
Amúgy még annyit, hogy ne vedd összehasonlítási alapul az xr-t, haveromnak is volt egy 600asa, de annyival másabb a karakterisztikája annak a motornak. Szerintem az inkább már verseny enduro az xt-khez képest.
Nekem pont 15-45 van. Sajnos a gyárira már nem annyira emlékszem, mert nekem is az volt rajta ahogy megvettem. De mintha nem sok változás lenne, sőt a 13-45el se éreztem sok változást, csak hogy 2esbe is tudok indulni és 80nál ilyen 3800körül pörgött. Az az áttétel kb 20km volt fent, aztán az elsőt kicseréltem a 15fogasra. Ha bács megyében jársz, kipróbálhatod az összes áttétellel amim van. Megmondom őszintén a kipufogón se vettem észre semmit, gyári helyett kapott egy arrow paris dakar dobot, hangja az nagyon durva lett, ha csak messziről hallod meg nem mondanád, hogy egy durván 20éves motor közelít feléd. Úgy látom hétvégén se lesz motorozós idő... Nálunk olyan szél van, meg hol esik hol eláll.
Én sem forgatom, mint írtam, ez nem a forgatásról szól, arra ott lenne más (viszont 4 ezer környékén el kezd húzni elég intenzíven). Sokkal hosszabb áttételt azért nem akarok, mert akkor lehet rövid lenne, a kevésbé rövidebbnek, meg nem biztos, hogy sok értelme lenne. Na majd ha aktuális lesz, ráérek foglalkozni vele. A 16-os nem tudom elférne e , mivel árulják, úgy gondoltam el!
a 16 nekem nem férne be előre
alig van hely már a 15ösnél is
nemigen veszek észre semmit, igaz még alig mentem vele
terepre még ez is egy kicsit sok(mondjuk magában a ténéré is)
de mintha nem rángatna úgy alacsony fordulaton
utálom forgatni, 4ezer más szinte fülsértő fordulat
A két rece nem is vészes, de úgy meg már majdnem 8-ason lenne, ha vennék ki egy szemet a láncból, akkor meg nehogy olyan rövid legyen, hogy túl :)
Akkor neked konkrét tapasztalatod van az -1 foggal, mekkora különbséget érzel a 15-ös után? Én következőnek 15-45-re gondolnék, és akkor még lehet 14-16 45-re variálni, ha nagyon nem jön be! De szét forgattatni sem akarom indokolatlanul. Na mindegy a szezont még elmegy a láncszett simán, mert jóállapotú, csak jobb lenne egy fürgébb gép, de a végén nehogy belebonyolódjak, monduk már mindegy... :)
nekem 15:40 volt rajta
most 14:40 van kb 2 recével ment arrébb a tengely, ha jól emlékszem
nekem is be kellene szerezni egy 45ös hátsót de akkor lehet rövid lenne a láncom
Köszi, az elméletet tudom én is, csak tapasztalatra lettem volna kíváncsi áttétel téren. Kipufogó dobot sem vennék, mert nem látom értelmét, viszon ez a "mintha erősebb" lenne, nem túl bíztató
Ini!
Nem hülyeség a 14-es lánckerék, viszont tartok tőle, hogy mivel most 7-esen van a feszítő, kisebb lánckerékkel lehet, hogy meg sem tudom feszíteni, hogy jó legyen, ha meg veszek ki a láncból, nehogy rosszul járjak. Úgy olvastam, Te már cserélgetted, egy fog kb. hány állást jelent? (Tudom próbáljam ki, de nincs kedvem elcseszni, és a hülyeségem miatt meg költeni a pénzt )
Nekem nyitott dobom van! Gyári tele van fojtással. Lényeg hogyha veszel egy dobot, hogy a kimeneti lyuk átmérője kisebb legyen mint a bemeneti ! A karburátor állásán nem változtattam semmit, (szerintem) valamivel erősebb lett a motor és a hangja is mélyebb lett.
videóim közt van a motorról hang mint ;)
Áttételről... hogyha nagyobb az áttétele pl 15-45-ről 14-45 vagy 14-47-r váltasz ugrósabb erősebb, nyomatékosabb lesz a motor, de a végsebességéből veszt!
Szevasztok! Valaki xt 600-ra tett gyári dob helyett "nyitott" dobot? Mi a különbség a gyárihoz képest? Én nem akarok variálni vele, csak kérdezem. Valami különbség van hangon kívül? Úgy néztem elég kicsi kis téglalapon pufog ki a jukker a dob belsejében!
Más: Már lerágott csont az áttétel! Azért megkérdezem, hogy a gyári áttételt cserélt 15-45-re, esetleg 47-48-ra, vagy úgy általában rövidebbre? Mekkora a különbség? Jóval fürgébb lesz, vagy úgy önmagában jóval erősebb?
Ma megint mentem az xr 600-al, azon 15-48 van, hát nyújtja az ember kezét rendesen, de nekem annyira nem jön be, indokolatlanul vad, pörgössé teszi és ezek a motorok nem a pörgetésről szólnak. Viszont az xt 15-39-es áttétele nem kemény terepre való!
Pár gondolatot írhatnátok a két témához, hátha tanulok belőle.
eladó cross felszerelés eladó cross felszerelésem
csizma tcx új 43 mas 35 eft
airoh sisak 1 szer használt és új scott szemüveg egybe 25 eft
fm ruha 34 l-xl 12 eft
fm racing protektoring xxl 20 eft
Amúgy olyan nagy változást én sem vettem észre áttételcserekor.... ja 2.ban elindul simán és ha pötyögök 2-vel akkor nem fogja meg vagy nem rángat... de biztos más is van, de még köszönhető ennek az igen jó időjárásnak alig mentem vele!