Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

amint tegnap írtam, szétkaptam az egész lengőkart, himbarendszert.... az egész abból indult, hogy kiszedtem a hátsókereket lánckerékcsere miatt... gondoltam ránézek a lengőkarra, jól megrángattam és enyhén lógott... aztán észrevettem, hogy a lengővilla tengely mozog mert az anya fel van lazulva..... ha már elkezdtem akkor folytattam tovább a bontást.... faszául kitisztítottam, átzsíroztam.... most este már pakoltam is össze és hopppp jött a pofon A lengővilla tengely nem hiába volt laza, szinte 0 a menet rajta... meg se néztem amikor szétkaptam!
Pffff hogy sose megy semmi egyszerűen, mindig közbejön valami szar!
Most vagy kerítek valahonnan egy másik tengelyt vagy ezt valami esztergályossal megcsináltatom kisebb menetesre!
a hondán azért van hogy kiengedjem, bár ott nincs szelep csak csavar de lehet szelepet is tenni rá
ezen az xt-n meg fújásra van, gépkönyve szerint is lehet ha jól emlékszem 0,8 bar a max
de teszteltem 6 bárral, aztán nem lőtte ki a szimmeringet
Az biztos, de akkor nem tudom.
Nekem Csika mondta, és hát elvileg ért hozzá.
Ezeknek de! A komolyabb krosszmotorok teleszkópjain tényleg az a szerepe. Ezeknek gyári értéke is van!
A szelep nem azért van, hogy levegő nyomással "keményebbre állítsd"! Eddig nekem is ez volt a teóriám.. De le is lettem cseszve, mert az a szelep, pont, hogy a felesleges nyomás kiengedésére szolgál! Ha abba levegőt nyomsz nagy az esély, hogy a szimeringeket is kinyomja nagyobb terhelés esetén.
az enyém is olyan
szóval
a fék felőli oldal olyan fém csészés megoldás mint a szélei, a másik fele meg nem ott a villában lehet az a gumi porvédő
már amennyire láttam az 1 centi vastag zsír-homok és láncolaj alatt
de a zsír teljesen jó anyag csak sűrűn kell ha nem jó a porvédő
csak jó szar a zsírzót rádugni
nekem a két belső rész közé jön a blokk.... és ahogy néztem ez nem igazán szimering, hanem porlehúzó..... vagy marad ez köv. télig vagy nem rakom össze és rendelek másik 2-t találtam egy boltot ahol van majdnem ilyen méretű....
Ma kiszedtem a hátsókereket, hogy kicseréljem a lánckereket és akkor észrevettem, hogy meg van lazulva a lengőkar tengelyen az anya és mozgott... na mondom akkor gyorsan lekapom és megtisztítom és átzsírozom... hát nem olyan hirtelen lehet azt lekapni... de jó, hogy levettem, mert elég gyászos volt ami fogadott megkopva még nem nagyon van, de ha így maradt volna akkor lehet, hogy kész! Nem tudom mikor volt ez így szétbontva megtakarítva, de nem a közelmúltban az biztos!
Most jól megtakarítottam és átzsírozom, de oda kell majd erre figyelni.....
holnap megnézem ha nem felejtem el, de nekem mintha csészés lenne mindenhol
bár mintha az egyik nem olyan lett volna mint a többi
pedig ősszel széttúrtam kimostam aztán átzsíroztam mindent
sajna az egyik tengely kissé kopott, ami a himbát fogja, de a lengőkaron is kopott a furat
megnéztem nagyítóval, de elég rosszul látni 22x28x 6v8?
De ilyen méretben nem igazán van, csak 22x28x4.... ha másnem akkor majd veszek olyat, szélesebb is elférne, de 22x24x méretben nincs csak 4 mm és azt írják hogy ez tengelytömítés, porvédő
nekem olyan csészés cucc volt mindenhol, legalábbis arra emlékszem
ha szimering tedd vissza ami volt aztán jólvan, néha pumpálsz bele zsírt aztán örök élet
csak addig nyomd amíg tiszta zsír nem jön ki mindenhol
ahol pirossal be van karikázva, nekem abban a végében van egy szimering....a másik oldalon egy érdekes csapágy, a belső oldalon pedig egy szimering
melyiket kérded? ahol a vázhoz csatlakozik?
bár végülis tökmindegy mert sehol nincs szimmering
van egy fém csésze aztán abban egy bordás gumikarika
Üdv!

Nem tudja valaki, hogy a lengőkarnál milyen méretű a szimering?
részben igaz, nem tudod állítani csak ha szétszeded
nekem levegős aztán ha keményebb kell fújok bele
aztán ne szidj nagyon ha nem lesz jó
fent csavar van alul meg egy csap a végén egy sasszeg
15 perc és kint van
persze csak akkor ha a hátsó kereket előtte kivetted
Száranként 15e Ft-ért betudna építeni húzó-nyomó fokozat áító szeleprendszert.
Csinálunk képeket mindenképpen. Nem is tudom mennyire kell megbontani a motort, hogy kijöjjön a központi.
Tervezem, hogy é is javítok a közpinti teó-n, mert én csak 70kg vagyok, de könnyű nagyon :S Én emelni is szeretnék a vason, de az jelenleg mellékes.
Ha megcsinálod.. egy dokumentációt képekből hagy kérjek :)

Sok szerencsét hozzá!
Kellemes meglepetés ért. Most szóltak, hogy készen vannak a karikák (igazából nem is kértem, csak volt anyag és szabadidőben megcsinálták). Danamidból készültek Ini méretei alapján. Meg van minden eszköz, ha jobb idő lesz, nekiállok (1-2 hét). Remélem össze is tudom majd rakni, nem csak szétszedni.
Még azért arra kíváncsi lennék, hogy Csika1 egy ilyennel mit kezdene, tudna e valami értelmeset készíteni belőle :)
Megcsinálod?
kösz Ini!
Sziasztok!
a főtengelyen a vezlánc fogaskerék éken van? csapágyat kéne cserélnem. egyáltalán leszedhető?
valaki csinált már ilyet?
köszi!
tippnek jó, de nem lehet így csinálni, mivel az egyik felén szinte semmi hely nincs a rugó meg a belső rész között
a rugóösszehúzó is kiugrott, bár autóhoz valót kaptam, a kisebb motorhoz való jó eséllyel megmaradt volna a helyén