Az úgy nem jó ha kettévágja mert akkor a görgő is sérülhet, és kis is eshet a helyéről ráadásul a patentszemhez görgőt nem adnak! Inkább köszörülje le ha megoldható!
Ezt a két csapot, amin van a biztosító lemezke csiszoltasd le vagy köszörültesd le édesapáddal! Úgy, hogy lehetőleg a mellette lévő szemek ne sérüljenek! Utána szólsz nekem, és megegyezünk!
Mondám hogy ha egyben adod oda, úgy is jó meg tudom csinálni itthon is, de akkor szét kellene borítanod a fél motort
Mintha tényleg el lenne nyomva a csap. Ha a biztosítót le tudod szedni és egyértelműen nagyobb a feje a csapnak mint a lyuk, akkor sajna köszörülés és új patentszem!
Kiakartam ma menni motorozni, 300m-ig jutottam, mikor hazaértem, nyomtam egy képet. Rendbe van rakva a motor, tavasszal egy olajcsere lesz és elvileg rendben van.
Birja persze. Nalunk, foleg amerre legtobbet jarok ilyen 3-4-5km hosszu egyenesek kis kanyar majd megint egyenes... Dombokat meg ugy kell keresni sajnos...
Na ez a patentszem, nekem ilyen van szerencsére. Patentszemet kell cserélni, mert ha lenne új láncom én ismét patentszemmel raknám össze, nincs vele gond!
Akkor már értem! Létezik patentszem meg nittelőszem!
A patentszem az ami pikk-pakk szétszedhető, de nekem nittelőszem van. Ez az, aminek szét van nyomva a feje ezért nem tudod szétszedni!
Azt nem tudom, hogy a nittelőszemes helyére lehet-e tenni patentszemest, hogy ennek van-e valami akadálya! Többiek tudnak erre válaszolni?
Ha lehet, akkor természetesen érdekel! De ne vágjátok el a nittelőszemet, hanem finoman flexel csiszoljátok le a két kis "fejet" és egy dornival majd ki lehet ütni a szemet onnan!
Én nekem hátul 39-es van, elől még nem számoltam meg, de 15-ös tuti van! A tapasztalatom az, hogy itt a könyéken nálunk nagyok a dombok, de 2. és 3. sebességben járok alacsony fordulaton, a 4. használhatatlan, eddig csak aszfaltos úton kapcsoltam. Tegnap bátorkodtam pörgetgetni, nekem még így is félelmetes volt 2-3-ban (nem vicc, de biztosan rájátszik, hogy simson után van ez a gép). Ennek ellenére volt hogy döcörögve lefulladtam 2.-ban. Én szívem szerint kicsit rövidítenék rajta, de annak sincs értelme, ha a 2-es olyan mint az egyes.
Lementem most megpróbálni leszedni, de nem jön, mert ahogy nézem nittelve van, mivel a csap feje szélesebb mint az a lehúzható oldalfal (nem tudom a szakszerű nevét)! Pedig azt hittem patentszemes, mert a van rajta biztosító gyűrű, de lehet a nittelősöknél is van!
Így max, csak úgy tudom levenni, hogy majd elvágom azt a szemet és utána kiszedni azt és pótolni új patentszemmel, vagy nittelőssel, ha van hozzá szerszám.... most nincs időm, de ha fater szabad lesz levágatom vele.... ha így is érdekel, mert ha nem akkor nekem ráér a leszedése egyelőre....
nekem 39-es van hátul, de nemrég vágattam egy 48 fogasat, csak még itt porosodik a szobában. Nem tudok még véleményt mondani, hogy mennyivel lesz más, de nekem a 39-sel nem bírja a döcörgést, megfogja (blokkolja) a kereket már 2.-ban, ha csak csordogálok! 4-5 még csak közúton váltottam, terepen még a 4-ig se jutottam el!
Mivel én csak terepen fogom használni, így a topspeed nem lényeg, azért akarok nagyobb áttételt, hogy ne kelljen az 1-t túl sűrűn használni! Aztán majd a vallatásnál kiderül mit mutat....
Használ valaki 15/40-es áttételt? Nekem 15/47-volt de az új 47-es hátsó lánckerék elég drága, és a gyári áttétel is elvileg a 15/40-es!
Sima határban motorozni, sarat dagasztani, néha földeket és erdőt járok vele megnézni, nem közúti használatra kell.
Szigetközben lakom, felénk nincsenek hegyek/dombok sem.
Valakinek valamilyen tapasztalata van ezzel az áttétellel?
Az én motoromban Athena tömítéskészletes szelepszárszimmering van, nem Prox. Csak a dugattyú+gyűrű+csapszeg Prox! 4 év alatt így el tud kopni a gyűrű, ha a gyári kibírt több mint 20 évet?
De majd leköszörültetem.
Mondám hogy ha egyben adod oda, úgy is jó meg tudom csinálni itthon is, de akkor szét kellene borítanod a fél motort
Egy fotó arról a szemről szerintem sokat segítene!
ilyen az a biztosító izé?
/Bocsi, elírtam! Kijavítottam! /
A patentszem az ami pikk-pakk szétszedhető, de nekem nittelőszem van. Ez az, aminek szét van nyomva a feje ezért nem tudod szétszedni!
Azt nem tudom, hogy a nittelőszemes helyére lehet-e tenni patentszemest, hogy ennek van-e valami akadálya! Többiek tudnak erre válaszolni?
Ha lehet, akkor természetesen érdekel! De ne vágjátok el a nittelőszemet, hanem finoman flexel csiszoljátok le a két kis "fejet" és egy dornival majd ki lehet ütni a szemet onnan!
Így max, csak úgy tudom levenni, hogy majd elvágom azt a szemet és utána kiszedni azt és pótolni új patentszemmel, vagy nittelőssel, ha van hozzá szerszám.... most nincs időm, de ha fater szabad lesz levágatom vele.... ha így is érdekel, mert ha nem akkor nekem ráér a leszedése egyelőre....
Jövő héten leveszed a láncot? Hétfőn megjönnek elvileg a cuccok a motoromhoz, és szeretném összerakni!
Mivel én csak terepen fogom használni, így a topspeed nem lényeg, azért akarok nagyobb áttételt, hogy ne kelljen az 1-t túl sűrűn használni! Aztán majd a vallatásnál kiderül mit mutat....
Sima határban motorozni, sarat dagasztani, néha földeket és erdőt járok vele megnézni, nem közúti használatra kell.
Szigetközben lakom, felénk nincsenek hegyek/dombok sem.
Valakinek valamilyen tapasztalata van ezzel az áttétellel?
kb 1500ft/db a gyári meg 2500ft/db