Azért én még reménykedem, ha majd rájöttél, hogy a gyári manual-okkal sem kerültél közelebb a megfejtéshez és komoly 5-6 perc guglizással sikerül megismerkedned a dugattyúk alapvető geometriájával, azt összenézed a "méréseiddel" (milyen eszközzel, melyik helyen és milyen pontossággal mértél) és utána valamilyen csoda folytán esetleg megvilágosodsz, hogy hát baszki araszban akartam mérni a szelephézagot, ráadásul a pótkeréken, akkor esetleg vissza esz ide a fene egy halk bocsi erejéig. Mert nem az a baj hogy hülye vagy hozzá, mert mi is (különben nem állítanák egyesek az ellenkezőjét). Sőt mi még parasztok is vagyunk, ki a názából, ki bajkonurból kifolyólag. De ami felbőszít minket egyszerű lelkeket, hogy ebből a digitális világból teljesen kiveszett az a kurva alázat. Mindig jönnek ilyen okoskák, hogy ők megmérték és szar, közben perceket sem szánnak arra, hogy amit lehet előbb megtudjanak a számukra egyébként teljesen hozzáférhető, konyhakész, szájbarágós forrásokból (hurrá szíp új digitális világ) és magukban tartsák a teljesen idióta kérdéseiket. Ehelyett nulla energiabefektetéssel fórumokról akarják megtudni a tutit és mikor rájuk szólnak, hogy előtte ha esetleg konzultálnának valakivel aki ebből próbál megélni pár évtizede, akkor bemondják hogy ez annál sokkal egyszerűbb kérdés, nem érti mi ez a problémázás. Ha ugyanabba a Duna parti műintézménybe jár(t)unk, akkor remélem, hogy még nem az összes öreg profot kényszernyugdíjazták és akad pár aki az ilyen "ide nekem a világot, mert én má mérnök vagyok csak még nem nyomtatták ki róla a papírt" típusú arrogáns ki pöcsöket halk szóval a helyükre teszik, diigtális tolómérő nélkül, egyszerű logarléccel mondjuk (csak tudnám mi az).
Alapvetően nem csak a digi vagy bármiylen subler alkalmatlan dugómérésre, de tulejdnoképpen a fúrós szakik a mikrójukat is úgy használják, hogy lemérik a dugót, utána furatmikróval a hengert, és a furatmikróval mért mennyiséget visszamérik azon a mikrón amin a dugót mérték.
Mindezt azárt, hogy a két cucc közötti pontossági difit kilőjjék.
Ha most túllépnénk(végre) a ki mit mivel mér című műsorszámon, megkisérelhetnéd újra, szabatosan elírni, hogy mit mértetek a laborban, mert én megmondom őszintén em tudtam kihámozni.
(akkora motorokban nemigen szokott 5-6 századnál nagyobb lenni az illesztés a dugó alja környéké)
Legközelebb másik fórumon valami olyan dumával kezd amiből nem az jön le első olvasatra, hogy "ez hülye"
Nézd már mivel kezdtél :
"harlem2[23321] március 17. 21:34
Sziasztok
Az lenne a kérdésem, hogy egy 250 rd nek a dugattyúját kivettem mert szerintem kopott volt, a dugóra van egy 50 es írva és a dugó alján 54.47 et mérek közepén 54.40 et majd ahonnan kezd feketedni az oldala egykre csökken és a felső gyűrűnél a peremnél már csak 54.05 és 54.12 között van(enyhén ovális ezekszerint) a henger átmérőt tolomérővel pontosan nem tudom megmérni de legfelül igy is mutat 54.47 et , mennyire számít kopottnak? sztem közel kuka de sose tudtam mi számit itt jonak vagy sem"
"harlem2[23326] március 17. 21:46
Mióta nálam van egyszer sem volt baja, jól indult , jól ment, (ez kb 2000 km)"
1 : Ép eszű ember nem kezdi el méregetni az utcai motorjában a dugattyúkat ha nincs semmi baja.
2 : Fogalmad sincs a dugó méreteiről, de te méregeted, aztán meg próbálod bizonygatni, hogy nem te vagy a hülye
3 : Aztán nagy mellénnyel benyögöd, hogy te vagy a jövő...
Eddig valamennyire derűlátó voltam a jövővel kapcsolatban, de most sikerült eloszlatnod a maradék optimizmusomat is.
Köszi!
Mert aztán ezt az anyatejből szopja az ember hogy ha kivesz egy dugot mér rajta pár méretet rögtön tudja hogy az joe vagy sem. neked meg ideje lenne észhez térned mert egy beképzelt billenytűhuszár vagy aki még egy építő jellegűt hozzászólást sem volt képes leírni.
emzoli legalább nem paraszt de az viszont nem tudom hogy te mit hívsz válasznak. az hogy fikázod a tolomérőmet meg hogy vigyem el szakihoz megértettem. többet nem írtál
Forrestnek köszönhetően meg nem fogok többet ide írni mert adott egy linket ahol van minden ami az rd hez kell.köszönöm még egyszer mert emiatt elkerülhetem ezt az aberált társaságot tisztelet a kivételnek. ha meg netán mégis kéne még valami megkérdezek vmi rendes hozzáértőt nem holmi wannabe szaktekintélyeket akik itt válaszolgattak
Többieknek, elnézést nem informálódtam előre hogy itten a nasa tol irkálnak, nem csoda hogy nem válaszolt a sok "rakéta tudós" a kis kérdésemre. és azthiszem ott tartounk h nekem kell elnézést kérnem amiatt hogy még csak hallgató vagyok és hogy beviszem órára a vackomat ahol valószinűnek tartom nagyobb szaktekintélyek tartják az órát és ők hajlandóak segíteni anélkül hogy minden szavába belekötnek az embernek és ha rosszat mond kijavítják.
Ti inkább maradjatok meg az autó-motorszerelő, magyar amatőr versenyzői szinten majd nevessétek ki azt aki külsős, miközben cserélitek az olajat. tisztelet a kivételnek aki képes értelmesen válaszolni.
Haver régi dobfékes YZ-je levegőszűrő nélkül volt terepen porban használva. Végülis a gondja az volt, hogy nem volt alapjárat. Pontosabban eddig sem volt, mert berúgni sem lehetett. A sosem elromló és elkopó motor, azaz a japán motor javítására csak akkor került sor, amikor már a srác nem tudott olyan gyorsan futni mellette, hogy elinduljon a motor.
Elég magas fordulaton ment csak. A henger szín alu volt, bevonat nem volt rajta egy deka sem. Nem tudom milyen vastag a gyűrűje, de a stifttel átellenes részén kb fele vastagságúra elkopva és igaz nem mértem, de CENTIS gyűrűhézag volt.
Ez magyarisztánon simán elfogadott, hogy fél mm-es illesztéssel fut a motor, hiszen az japán és ami japán az rossz nem lehet, mert az hibátlan és tökéletes. Csak egy "kicsit" magasabb alapjárat kell.
A japán autót és motort köztudott, hogy sosem kell karbantartani és javítani. Csak szar a benzin, meg a szar francia ngk gyertya a gond és azért vannak apróságok. :) :) :)
kedves balogh laci barétom
rosszul tudod mert 0,25 0,5 0,75 1 a javitó méret. De kétlem hogy az uriembernek az 54,5 lyukkal és 54,00 dugóval egyátalán be
indult.
Most mé köll pozitív számokkal összezavarni, mikor minden rendes oskolában megtanítják hogy az -0,x? Mer aztatat úgy csinyálják hogy a fél mm-t kopott dugót szépen leátmérőzik (szigorúan hengeresre ) 'szt már gyárcsák is hozzá az alulméretes hengert. Legalább is nekem így magyarázta az Árpáaád, meg nem is volt más választásom, majd meglássuk mi sül ki belőle
Na, akkor mivel válaszra vártál és ezek a szakértők megnemérdemelten kikosaraztak ( , elárulok 1 nagy gyártástechnológiai adatot. Mivel az értelmiséghez tartozol -ahogy említéd- megfejted a titkot magadtól. A gyári túlméretek +0,2; +0.4; +0,6 méretlépcsőben készülnek.
Mi itt mindannyian a názától írogatunk, úgyhogy ne gyere itten holmi egyetemmel, kevés.
Különben meg mit baszogatsz minket? A szupeer egyszázados laborba kiméred a hengert is, oszt egyetemileg kiértékelitek, megállapíccsátok a esedékes megfelelő intézkedést.
Azért én még reménykedem, ha majd rájöttél, hogy a gyári manual-okkal sem kerültél közelebb a megfejtéshez és komoly 5-6 perc guglizással sikerül megismerkedned a dugattyúk alapvető geometriájával, azt összenézed a "méréseiddel" (milyen eszközzel, melyik helyen és milyen pontossággal mértél) és utána valamilyen csoda folytán esetleg megvilágosodsz, hogy hát baszki araszban akartam mérni a szelephézagot, ráadásul a pótkeréken, akkor esetleg vissza esz ide a fene egy halk bocsi erejéig. Mert nem az a baj hogy hülye vagy hozzá, mert mi is (különben nem állítanák egyesek az ellenkezőjét). Sőt mi még parasztok is vagyunk, ki a názából, ki bajkonurból kifolyólag. De ami felbőszít minket egyszerű lelkeket, hogy ebből a digitális világból teljesen kiveszett az a kurva alázat. Mindig jönnek ilyen okoskák, hogy ők megmérték és szar, közben perceket sem szánnak arra, hogy amit lehet előbb megtudjanak a számukra egyébként teljesen hozzáférhető, konyhakész, szájbarágós forrásokból (hurrá szíp új digitális világ) és magukban tartsák a teljesen idióta kérdéseiket. Ehelyett nulla energiabefektetéssel fórumokról akarják megtudni a tutit és mikor rájuk szólnak, hogy előtte ha esetleg konzultálnának valakivel aki ebből próbál megélni pár évtizede, akkor bemondják hogy ez annál sokkal egyszerűbb kérdés, nem érti mi ez a problémázás. Ha ugyanabba a Duna parti műintézménybe jár(t)unk, akkor remélem, hogy még nem az összes öreg profot kényszernyugdíjazták és akad pár aki az ilyen "ide nekem a világot, mert én má mérnök vagyok csak még nem nyomtatták ki róla a papírt" típusú arrogáns ki pöcsöket halk szóval a helyükre teszik, diigtális tolómérő nélkül, egyszerű logarléccel mondjuk (csak tudnám mi az).
Sok sikert.
Paraszték
Mindezt azárt, hogy a két cucc közötti pontossági difit kilőjjék.
Ha most túllépnénk(végre) a ki mit mivel mér című műsorszámon, megkisérelhetnéd újra, szabatosan elírni, hogy mit mértetek a laborban, mert én megmondom őszintén em tudtam kihámozni.
(akkora motorokban nemigen szokott 5-6 századnál nagyobb lenni az illesztés a dugó alja környéké)
Legközelebb másik fórumon valami olyan dumával kezd amiből nem az jön le első olvasatra, hogy "ez hülye"
Nézd már mivel kezdtél :
"harlem2[23321] március 17. 21:34
Sziasztok
Az lenne a kérdésem, hogy egy 250 rd nek a dugattyúját kivettem mert szerintem kopott volt, a dugóra van egy 50 es írva és a dugó alján 54.47 et mérek közepén 54.40 et majd ahonnan kezd feketedni az oldala egykre csökken és a felső gyűrűnél a peremnél már csak 54.05 és 54.12 között van(enyhén ovális ezekszerint) a henger átmérőt tolomérővel pontosan nem tudom megmérni de legfelül igy is mutat 54.47 et , mennyire számít kopottnak? sztem közel kuka de sose tudtam mi számit itt jonak vagy sem"
"harlem2[23326] március 17. 21:46
Mióta nálam van egyszer sem volt baja, jól indult , jól ment, (ez kb 2000 km)"
1 : Ép eszű ember nem kezdi el méregetni az utcai motorjában a dugattyúkat ha nincs semmi baja.
2 : Fogalmad sincs a dugó méreteiről, de te méregeted, aztán meg próbálod bizonygatni, hogy nem te vagy a hülye
3 : Aztán nagy mellénnyel benyögöd, hogy te vagy a jövő...
Eddig valamennyire derűlátó voltam a jövővel kapcsolatban, de most sikerült eloszlatnod a maradék optimizmusomat is.
Köszi!
emzoli legalább nem paraszt de az viszont nem tudom hogy te mit hívsz válasznak. az hogy fikázod a tolomérőmet meg hogy vigyem el szakihoz megértettem. többet nem írtál
Forrestnek köszönhetően meg nem fogok többet ide írni mert adott egy linket ahol van minden ami az rd hez kell.köszönöm még egyszer mert emiatt elkerülhetem ezt az aberált társaságot tisztelet a kivételnek. ha meg netán mégis kéne még valami megkérdezek vmi rendes hozzáértőt nem holmi wannabe szaktekintélyeket akik itt válaszolgattak
szép estét
Többieknek, elnézést nem informálódtam előre hogy itten a nasa tol irkálnak, nem csoda hogy nem válaszolt a sok "rakéta tudós" a kis kérdésemre. és azthiszem ott tartounk h nekem kell elnézést kérnem amiatt hogy még csak hallgató vagyok és hogy beviszem órára a vackomat ahol valószinűnek tartom nagyobb szaktekintélyek tartják az órát és ők hajlandóak segíteni anélkül hogy minden szavába belekötnek az embernek és ha rosszat mond kijavítják.
Ti inkább maradjatok meg az autó-motorszerelő, magyar amatőr versenyzői szinten majd nevessétek ki azt aki külsős, miközben cserélitek az olajat. tisztelet a kivételnek aki képes értelmesen válaszolni.
Elég magas fordulaton ment csak. A henger szín alu volt, bevonat nem volt rajta egy deka sem. Nem tudom milyen vastag a gyűrűje, de a stifttel átellenes részén kb fele vastagságúra elkopva és igaz nem mértem, de CENTIS gyűrűhézag volt.
Ez magyarisztánon simán elfogadott, hogy fél mm-es illesztéssel fut a motor, hiszen az japán és ami japán az rossz nem lehet, mert az hibátlan és tökéletes. Csak egy "kicsit" magasabb alapjárat kell.
A japán autót és motort köztudott, hogy sosem kell karbantartani és javítani. Csak szar a benzin, meg a szar francia ngk gyertya a gond és azért vannak apróságok. :) :) :)
RD350Lc.net oldalon, letöltések alatt van "workshop manual", benne minden adat, tűrés amire szükséged lehet.
rosszul tudod mert 0,25 0,5 0,75 1 a javitó méret. De kétlem hogy az uriembernek az 54,5 lyukkal és 54,00 dugóval egyátalán be
indult.
Mi itt mindannyian a názától írogatunk, úgyhogy ne gyere itten holmi egyetemmel, kevés.
Különben meg mit baszogatsz minket? A szupeer egyszázados laborba kiméred a hengert is, oszt egyetemileg kiértékelitek, megállapíccsátok a esedékes megfelelő intézkedést.