Te hallottál már ilyet bárhonnan, hogy a hézagoknál figyelembe kell venni a hajtókar "nyúlást" is?
Az a dugó nehezebb mint a gyári? Lazábbra van illesztve mint a gyári?
Még ha számoltál is tömegerőket, a kar folyáshatárát szerintem nem fogod addig megtudni amíg meg nem húzatod. Az ilyen cuccokat bőven túlméretezik.
Mindenesetre érdekel a téma, mert ha valóban a kar rugózik akkor az ritka elbaszott gép.
A giovanniban a gyári is kovácsolt ez meg Pistal névre hallgat, egész szépen van megcsinálva, bár most kicsit atfaragom a tetejét. A ft meg hozzá van passzintva, azt a pár grammot ami most leesik leszedem a sonkából én. Kivéve ha időben megjön a kar, akkor megy padra megint.
Ezt most komolyan kérdezted? Csak mert nem láttam mosolygós cuccot a végén. Szerinted kitaláltam magamnak egy ilyen rejtvényt hogy ne unatkozzak? Írtam hogy ha hazaérek majd dobok képet is, valamint hogy szerencsére semminek sem lett baja. Ez a különbség az elméleti szívás és a gyakorlati szopás között. Sajnos.
Könnyíts a dugattyúkon!Ha széria dugók vannak benne könnyen lefaragható 10gr körül,ami már kb 1,5 gyűrü súly(pl gsx-r 1100).Mindjárt csökkennek a tömegerők.Igaz akkor a főtengelyt újra kell egyensúlyozni.
Csak egy ötlet volt.
Az 1 mili akkor is rengeteg szerintem, na de tedd fel szakító padra és ki fog derülni hamar.
Látható valamiből ez a jelenség? Pl látszik, hogy beért a dugó a fejbe?
Elméletben igen. Valójában nem. Ez a kar 124mm hosszú, tehát az 1mm neki 0,8% fajlagos nyúlás. A sima mezei acélnak is kb. 0,4% körül van a rugalmassági határa, a kar kovácsolt valami, ennél kicsit többet bír, már eleve nem vagyunk messze az 1 militől. De nem ez a lényeg, hanem hogy a kar nem egy laboratóriumi próba pálca magra könnyítve, hanem egy buzi alakú tárgy mind a két végen likkal, amiből az egyik ráadásul jó baszott nagy. Ezek erősen hajlamosak tojás alakjára hasonulni ha erősen cibálják. Na emiatt kurva hamar összejön az a 0,8% anélkül hogy bármelyik keresztmetszete megfolyna. És akkor van még némi csapágyhézag, meg pici csapszeg hajladozás és a fos alu dugó is biztos púposkodik, ezek mind jók 1-1 tizedre. A főtengelyről is beszélhetnénk, de azt az öreg Fabio 4 helyen támasztotta meg, tegyük fel minimálisat lélegzik. Tehát ezek közül ugye egyetlen alkatrészen tudok érdemben javítani és az a kar, ami pillanatnyilag széria fos makaróniból.
Pontosítsunk : Azt gondolod, hogy a hajtókar minden fordulaton 1 milit nyúlik és aztán visszaáll az eredeti méretére?
Vagy csak a csak kipufogáskor, tehát minden másodiknál?
Hát a csapágyhézagok max tizedek, inkább tized. Zsombi számolt tömegerőket ETZ-nél, valami száz kiloval kevesebb, ha lehagyja a 3. gyűrűt.
Én nem tartom lehetetlennek...
Én azért megnézném hogy nincsen-e a karter kiverődve és onnan
nyúlik a dolog, a snitzer BMW nél 1,2-1,4et hagytam de a szelep
összenyitásnál is legyen min 1mm a dugóhoz viszonyítva. Mikor ezt
mértük a Behringer Tibivel az egész család rágógumizott hogy legyen
alapanyag a méréshez. Különben jól rágtak mert lett belőle egy EB
6.hely.
Hát ha nem a kar nyúlik akkor a henger van olyan exkluzív ötvözetből ami NTC-ként viselkedik
Az 1,1-es prés eltűnik és most már érthető a 10-nél fellépő morgó hang is Ha hazaérek majd dobok képet is, nagy baja nem lett csak 4-5 alkalommal kellett túl forgatni (kis szeleppel ott már nem tol) http://youtu.be/OHGEEzjxJDk De már intézem a Carillot, mer nem vagyok elég gazdag hogy megengedhessem magamnak a spórolást (nem vicc)
Te hallottál már ilyet bárhonnan, hogy a hézagoknál figyelembe kell venni a hajtókar "nyúlást" is?
Az a dugó nehezebb mint a gyári? Lazábbra van illesztve mint a gyári?
Még ha számoltál is tömegerőket, a kar folyáshatárát szerintem nem fogod addig megtudni amíg meg nem húzatod. Az ilyen cuccokat bőven túlméretezik.
Mindenesetre érdekel a téma, mert ha valóban a kar rugózik akkor az ritka elbaszott gép.
Azóta nem értél haza?
Csak egy ötlet volt.
Az 1 mili akkor is rengeteg szerintem, na de tedd fel szakító padra és ki fog derülni hamar.
Látható valamiből ez a jelenség? Pl látszik, hogy beért a dugó a fejbe?
Bár én nem érek rá.
,
Vagy csak a csak kipufogáskor, tehát minden másodiknál?
A csapagyak ,hajtokarcsavar....persze h osszeadodik,lehet meg a fotengely is nyulik.
Mekkor a fordulatra szamolta?
Én nem tartom lehetetlennek...
nyúlik a dolog, a snitzer BMW nél 1,2-1,4et hagytam de a szelep
összenyitásnál is legyen min 1mm a dugóhoz viszonyítva. Mikor ezt
mértük a Behringer Tibivel az egész család rágógumizott hogy legyen
alapanyag a méréshez. Különben jól rágtak mert lett belőle egy EB
6.hely.
Az 1,1-es prés eltűnik és most már érthető a 10-nél fellépő morgó hang is Ha hazaérek majd dobok képet is, nagy baja nem lett csak 4-5 alkalommal kellett túl forgatni (kis szeleppel ott már nem tol) http://youtu.be/OHGEEzjxJDk De már intézem a Carillot, mer nem vagyok elég gazdag hogy megengedhessem magamnak a spórolást (nem vicc)
Nemár!