Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez így van. Olyanunk is van a cégnél, kb 8 éves és semmi Baja. Nagyságrendekkel többet használtuk.
Hali. Én kb 3 hete csináltam egy ilyet. Alig volt benne pár üzemóra(~100) 2 éves a gép, de csak a tönkremenetel előtti 2 hétben volt használva szinte. Leégett a motorja de úgy, hogy először csak baromira melegedhetett mert az összes műanyag leolvadt róla (ventilátor burkolat, a motor elektromos doboza...)Nem volt senki a közelében amikor ez történt így csak akkor vettük észre amikor megállt. Mint utólag kiderült a motorvédő kapcsolója rossz volt ezért nem állította meg. A sűrítő egység nem sérült csak a motort kellett újra tekercseltetni csak a tekercselő egy kicsit elcseszte, mert közösített két olyan kivezetést ahol forgás irányt tudtuk volna váltani és persze rossz irányba forgott. Meg kellett bontani a tekercselést és átkötözni. Aztán csak a megolvadt burkolatokat kellett összelegózni, de végül is most működik. Ez biztos csak egyedi hiba volt és nem típus hiba.
Ezzel a vifferrel mi a baj? ha csak a felét tudja annak, amit ír, máris jó
az a 4-es csühögő az nem teccik.
Kéthengeres ékszíjas többször annyit bír.Milyen célra kell?
Dehogynem, ez a direkt hajtású V2 finomabban jár, már ha ez is számít, ha kicsit nagyobb, az meg direkt jó, mert kevesebbet megy.
Jónak jók, csak ha nem kell akkora mennyiség akkor a kisebb (olcsóbb) is elég lenne. (de ha próbáltad akkor persze kell a nagyobb)
A típust magát nem ismerem. (én ilyet vettem de ez nem mérvadó mivel még ki sem próbáltam )
Megkímélt VFR800-at ismerőstől valaki?
Elèg sok levegő kell neki.a tesom 50 literes kompija ami 240 litert tud állandoan megy ha használom a heggesztőt.Sőt van hogy várnom kell mert nincs elèg levegő.
De a kèt dugattyusok nem oljan jók?
Ismerni nem ismerem de inkább az a fő kérdés hogy mekkora levegőmennyiség igénye van a hegesztőgépnek. (hány liter/perc)
Nem biztos hogy kell hozzá okvetlenül kéthengeres kompresszor.
"rövidebb szelepeket rakott bele, hogy milyet nem tudom"
Na az ott úgy qrvára nem jó, mivel a szeleprugót gondolom nem tett be rövidebbet.
Azzal ott annyi a baj hogy mivel a szelep szára rövidebb így a tetején az ék is lejjebb van, ami ugye összébb húzza a szeleprugót már alaphelyzetben, ami sokkal jobban feszíti a helyére a szelepet. Ebből rövidesen vagy megint szelepszakadás lesz, vagy az ék fog kimászni a helyéről és a szelep beesik a hengerbe. (a következményét sajnos már ismered)
Én azt tenném (nagyjából úgy ahogy fábi is írta) hogy most mérnék egy kompressziót mindegyik hengerben kiindulásnak, ha kicsi a hézag valahol akkor abban a hengerben nem lesz megfelelő végnyomás.
Aztán a szelepcsere miatt mindenképpen le kell venni a h.fejet és kicserélni a nem belevaló szelepeket, amit persze majd bele is kell csiszolni. (a kiszerelt szeleprugók hosszát szintén meg kell mérni hogy jók-e még vagy össze vannak már "ülve" és a két hfejből a legjobbakat beépíteni)
Itt viszont felmerül bennem a kérdés a bontott hfejeddel kapcsolatban hogy nem lenne-e jobb azt feltenni mindenféle cserélgetés nélkül? (ha jó persze)
Ezt azért mondom mert ezeket a hfejeket nem szokták síkba tolni (a gyári utasítás kimondottan tiltja) esetleg egy leheletnyi érintő fogást vesznek rajtuk mert nagyon közel van a szelepek éle az égéstér széléhez.
A másik dolog amit megemlítek a költségek miatt: bármilyen szakmaiatlanul is hangzik de mivel vettél hozzá új hf tömítést és az szinte alig kapott még hőterhelést, így én azt bátran visszatenném. (csináltam már többször is ilyet, a felületén ilyenkor még nem sérül a bevonat, nyomottfém tömítéssel nem volt még gond)
A karburátor egy külön menet lesz, de én abból is azt javaslom feltenni amelyiken még nem fejlesztett a főszerelő úr.
jó reggelt!
Igazából sztem is jó a helyzet, mert van alkatrészed, és eszközöd, tehát képes vagy megcsinálni - ez máris előny a legtöbb motortulajhoz képest...
Követed, amit Fábi leírt, ha megakadsz, itt egyből megkérdezed, és ha rendesen összeáll, akkor utána nem lesz baj vele, mert alapvetően elég strapabíró cucc.
Persze ha kókányolják, meg nem belevaló alkatrészeket raknak bele, sose lesz jó.
na jó, de egyszerre két teljes szezonnyit?
Szia. Ha már foglalkoztál vele akkor láttad szétszedve, nem egy megugorhatatlan feladat. Első lépésként szedd le a h.fejet és cseréld ki a szelepeket jókra, mivel ahogy írtad van donorod. Csak akkor vegyél újat, újakat ha nincs meg az összes sértetlen állapotban. Egy új h.fej tömítés minden képen kell, csak ne használj pasztát. Ha valóban síkok azok a síkok csak a tömítésre van szükség, ha meg nem akkor azzá kell tenni és szintén nincs szükség pasztára. Aztán rakd össze a vezérlést (figyelj a jelekre) és ellenőrizd a hézagokat. A karbiban szintén cseréld ki a fúvókákat az eredetire, valamint a tűket és a szakadt membránt. A tűk nem hajlanak el könnyen, főleg nem maguktól . Ha ezt mind megcsináltad mérjél kompressziót az összes hengerben, az sokat elárul a hengerek,gyűrűk, szelepek állapotáról tömítettségéről. Első körben próbálj meg mindet amit csak lehet a tartalék alkatrészekből megoldani, ne költs rá sokat. És az olajat se adalékold addig amíg nem üzemképes a gép.
Üdv Mindenkinek!
Korábban már írtam a fórumra. Bemásolom azt is, frissítés képpen, kicsit hosszú lessz, de hátha felkelti a szakértő szerelők érdeklődését és tudnak használható tippeket adni a hogyan-továbbra vonatkozóan.
A korábbi probléma:
"Üdv Mindenkinek!
Technikai segítséget kérnék hozzáértő, tapasztalt szerelőktől.
A problémaköröm a 91-es évjáratú FZR 1000 exup típusú motorommal adódott.
Hengerfejtömítést kellett cserélnem, mert a kipufogógázt bedolgozta a hűtővízbe és a nyomásnövekedés miatt folyt a hűtővíz, illetve némelyik henger nem dolgozott rendszeresen.
Szétszedtem a gépet, leszedtem a hengerfejet, szétszedtem, lepucoltam a szelepeket, síkoltattam, majd összeraktam. A tőcsavarok nem lettek kicserélve.
Összerakás után ugyan az a problémám, bedolgozik a vízkörbe a kipufogógáz, így folyik, továbbá nem megy a 2-ik henger.
Lehetséges megoldás lehet-e az, hogy egy kicsit nagyobb nyomatékkal ráhúzok a hengerfej csavarokra, vagy lökjem az árokba és gyújtsam fel az egészet.
Hozzáteszem, hogy korábban a spéci motorszerelő nem cserélte ki a hengerfejtömítést, hanem tömítővel nyomta ki mindkét oldalról és úgy húzta össze, persze a víz és az olajjáratokat ezzel el is tömítette. Ezért gondoltam, hogy megpróbálom magam a szerelgetést. Az is megfelelne, ha valaki tudna egy megbízható szerelőt, aki felelősséget is tud vállalni a munkájáért, az is járható út lenne számomra.
Előre is köszi a válaszokat!
Tanyo"
Eddig tartott a korábbi hozzászólás.

Leírom az előzményeket is, hátha segítenek valamennyiben.
A motor azzal került "szerelő", inkább szakbarbár kezébe, hogy kb 110 km/h-nál ledadogott nem ment többet, mintha leszabályozott volna.
A szaki nem jött rá, hogy szelephézagot kellett volna beállítani, ellenben a porlasztó fúvókáit felfúrta unalmában maximális méretre, hogy had szaladjon a gép, így a drága benzint. Hibásan hoztam el tőle, rövid ideig így használtam munkába járásra, egészen addig mígnem ajánlottak egy másik "szerelő" barbárt.
Ő rájött, hogy szelephézagot kell állítani, be is állította, azonban mivel valószínűleg sokáig használtam szar hézaggal a motort, az elhozatal napján leszakadt a 4. hengerben két szívó szelep tányérja, szétverve a hengerfejet, dugattyút, maradék szelepet összekócolta, stb.
Szereztem egy üres hengerfejet, a régiből átpakolta a szaki a belét, majd összerakta.
Nem nagyon volt időm használni, mert jött a rossz idő, tavasszal elővettem és nagyon gyorsan hengerfejes lett, elkezdte enni a gyertyákat, stb.
Kb innen jött a korábbi hozzászólásom.
Mivel nem találtam senkit sem akiben megbíztam volna nekiláttam magam.
Azt tapasztaltam, hogy a legutóbbi szaki a hengerfej tömítést nem cserélte ki, hanem tömítő pasztával kinyomva ragasztotta vissza, ami a csavarok összehúzását követően nagy mértékben leszűkítette a víz és az olaj járatokat. Szétszedtem a hengerfejet is, annál ugyan ezt a ragasztásos módszert használta. A járatok eltömődése miatt megmaródtak a vezérműtengely csapágyai és a sikló felület is.
A hengerfejbe a szakadt szelepek helyére rövidebb szelepeket rakott bele, hogy milyet nem tudom, de a lapka méretét növelte meg, hogy működjön. A lapka legalább 5 mm vastag, de lehet hogy vastagabb.
A karburátor tűit mindegyiket elhajlítgatta (ez lehet, hogy az előző szaki volt), illetve a 2-es hengernél kiszakította a membránt.

Én kicseréltem a hengerfej tömítést, összeraktam a vezérlést.
Most ott tartok, hogy a motor beindul, a víz nem folyik, nem forralja de a 2. henger nem megy.
Azon gondolkodom, hogy mivel a kókányolt hengerfej tömítéshez és a henger fejben lévő tömítéshez állította be a szelephézagot, az valószínűleg elmászott. Okozhatja-e a szelephézag elmászása a 2. henger hibáját, vagy nem. Egyébként az 1. henger sem működik megfelelően, de az legalább jár. A 3. 4. henger úgy tűnik dolgozik rendesen.

Van egy bontott hengerfejem, abban vannak jó szelepek, van bontott karburátorom gyári méretű fúvókákkal, stb.

Szerintem megint szét kellene borítanom a blokkot, ismét szétszedni a hengerfejet, kicserélni a nem bele való szelepeket, összerakni, majd kilapkázni a szelephézagokat.
A karcos vezérműtengelyek miatt meg XADO-val adalékolnám az olajat, talán javít rajta valamit, vagy nem.

A fentieket olvasva érdemes egyáltalán ennek neki fogni, vagy minden képpen csak egy kupac használhatatlan vas marad a szeretett gépből.

Ja a blokk csere is felmerült bennem, de momentán 200 ezer körül láttam hozzá blokkot, ami ugyan ilyen rizikós, hiszen ki van szerelve, így beindítani nem lehet. Annak is lehet ilyen előélete.

Plussz még annyi, hogy maga a motor is jobb esetben ér annyit, mint a blokk. Bontva többet ki lehet hozni belőle, bár ezt nem szeretném.

A szaki nevét szándékosan nem írom meg, pedig megérdemelnék.

Várom a válaszokat!
Tanyo
Nem baj,szeretek motorozni.
szia Sanyi! akkor eddig te vezetsz!
Nekem 340km
nekem 200 de mehet elötte a gurulás!
sziasztok! sajnos én pénteken még dolgozok!
Nekem is 150 körül van! Viszont szombaton neccesebb a motorozás az össze vissza érkezés miatt! Ha más nem mindenki motorozik egyedül vasárnap, aztán leírja ide milyen volt!
Jo hogy akcios,de mit szoltok hozzá?
Jó fajta?Nekem pvc heggesztögéphez kell.Van benne 3 légmunkahenger.