Akkor most jó bele a Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 (ez fingom sincs mi) olaj?Erre azt írja SAE10W-40;API SL/CF Az olajokkal sose voltam jóba még a suliba sem.
Még annyit hogy a Yamaha gyár a tervezéskor "SE" teljesítményszintű olajat írt elő! Ilyen "alacsony" teljesítményszintű olajat már nem is igen lehet manapság kapni.(még a Castrol Actevo ásványi is ha jól emlékszem SG/SH)
És ne akarj mindenképpen szintetikusat mert:k.drága-normál használat mellett(értsd:nem húzod a gázt folyamatosan mint az állat)akkor "felesleges"-bőven megteszi a feladatát SG/SH teljesítményszinttől felfelé egy ásványi vagy félszintetikus olaj is.
A gyártók között én ár alapján szoktam különbséget tenni.(minél olcsóbb annál királyabb a termék,természetesen a normális kategóriában)
A cigiről meg tessék leszokni és a motorral/autóval indítás után egy percen belül elindulni és normális használat mellett bemelegszik.
Mert:benzint takarítasz meg-fordulaton magasabb az olajnyomás mint alapjáraton-közben haladsz is-már nem a gőzgépek korában élünk.
Én megmondom őszintén úgy szoktam ,hogy ketyereg egy keveset.(mivel sajna dohányzom ez egy cigi idő) ez idő alatt már ki lyön a fehérből vagy is kb.:50 fok körüli.Az után elindulok és csak alacsony fordulaton használom (de nem erőltetve a motort) kb 3-4 km a városban még annyi se és már üzemi hőfokú a sas!
Azon töröm magam, hogy okés. Elindítom a motort. Kicsit járatom szívatóval, aztán visszatolom és járatom ... de meddig? Tehát meddig hagyjátok a motort melegedni mielőtt elindultok vele. Gondolom az sem túl jó ha sokáig jár 1 helyben, jobb úgy melegíteni, hogy megy a motor.
Akkor ha jól értelmezem a SAE az 1 fokozatú olaj jelölés.Tehát ha mondjuk én teszek bele Castrol magnetic 10W40 többfokozatú szintetikus olajat akkor azzal adott esetben jobban járok mint az 1 fokozatú SAE10W olajjal ami esetleg hidegben már nem olyan jó. Ha hülyeséget írtam szóljatok.
Sokan azt mondják, hogy mivel a motor építésekor nem létezett szintetikus olaj, felesleges azt belerakni. Az én véleményem, hogy motorblokk maga akár étolajjal is elég jól elkerreg,de a váltónak nem mindegy milyen az olaj, mert hangja lesz.
Az említett Castrol GP 4T nagyon sokunknak bevált, és egész olcsó. Az igazi kopást igazából nem az olaj minősége, hanem a hidegen történő forgatás, valami miatt bekövetkező olajnyomás okozza. Szerintem az sem tesz jót a motornak, amit sokan tesznek, hogy a fűtetlen helyen lévő motort néha téle be-be indítják, had pöfögjön kicsit. A motorolajok viszkozitása az hideg/meleg-re vannak megadva. Mivel általánosan melegben használjuk, a gyártók is a meleg időjáráshoz készítik el olaj ajánlásukat, így hidegben, hideg motornál az olaj kenési tulajdonsága nem elég.
Tehát az egyéni váleményem, hogy bele kell rakni az ajánlott motort, nem kell télen járatni, és nem kell flancolni az olajjal. Annyiból, amennyivel drágább a kiválasztott olaj, lehet szerezni Gyulától egy olajnyomás mérőt. Na az nagy segítség lehet az ember fiának...
Full szintetikus - ezt csak halkan jegyzem meg, mert itt vannak Nálam sokkal okosabbak is, akik azt vallják, hogy ezekbe a régi vasakba nem kell ilyen olaj.
Én most vettem fzr 1000 be 20W 50 ásványi olajat. Elf-et vettem de a casrol gp a legjobb ár ebben a kategben. De a ha vársz hétvégéig és kimész a hungexpóra motorkiállításra akkor még olcsobb is lehet.
A gyártók között én ár alapján szoktam különbséget tenni.(minél olcsóbb annál királyabb a termék,természetesen a normális kategóriában)
Mert:benzint takarítasz meg-fordulaton magasabb az olajnyomás mint alapjáraton-közben haladsz is-már nem a gőzgépek korában élünk.
http://www.dp-automotive.hu/
Tessék megnyitni fent az okosságok fület és elolvasni MINDENKINEK a Tüzelőanyagok harmadik részt.
"...Tehát az egyéni váleményem, hogy bele kell rakni az ajánlott olajat, nem ..."
"...valami miatt bekövetkező olajnyomás csökkenén okozza..."
Az említett Castrol GP 4T nagyon sokunknak bevált, és egész olcsó. Az igazi kopást igazából nem az olaj minősége, hanem a hidegen történő forgatás, valami miatt bekövetkező olajnyomás okozza. Szerintem az sem tesz jót a motornak, amit sokan tesznek, hogy a fűtetlen helyen lévő motort néha téle be-be indítják, had pöfögjön kicsit. A motorolajok viszkozitása az hideg/meleg-re vannak megadva. Mivel általánosan melegben használjuk, a gyártók is a meleg időjáráshoz készítik el olaj ajánlásukat, így hidegben, hideg motornál az olaj kenési tulajdonsága nem elég.
Tehát az egyéni váleményem, hogy bele kell rakni az ajánlott motort, nem kell télen járatni, és nem kell flancolni az olajjal. Annyiból, amennyivel drágább a kiválasztott olaj, lehet szerezni Gyulától egy olajnyomás mérőt. Na az nagy segítség lehet az ember fiának...