Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem kapsz itthon, akkor eBay! Van olcsóért és jó neked is a későbbi modelléves, az jól bírja a hőt
TechnoszintetikusŽ észter bázisú = ásványi olaj? mert ásványit akarok az bisztos!
Hello.
Tökrement a fesszabájzóm ezért ma felrobbant a se**em alatt az akksim (túltöltött)
Ha valakinek van használt és jól működő az szóljon mert nagyon kellene így hiába veszek másik akksit az is így fog járni.
Köszi
EMBEREK ! nagyon kénne nekem az a jobb oldali oldaldekni. valaki segitsen rajtam.
te kis sportos
15ert a kipufogot mar odaadja:) az nagyon tetszik, csak sima,nem sport,igy nem sokat er nekem
de ha bele gondolsz még alkatrésznek is jó lenne. kicsit faragsz az árbol.
MInden 2 kerekűt várunk föleg a FZr-eseket ! És minden forumozót!
Ezúton szeretnélek meghívni családoddal és barátaiddal együtt, a már második alkalommal megrendezésre kerülő évadnyitó motoros örömnapra.
Ami Eszenyi Zoltán és az X-BIKERS mbk szervezésében kerül megrendezésre Hajdúszoboszlón a repülőtéren április. 19.-én szombaton 12:00-órai kezdettel.

Amit kínálunk: Lesz itt: -Blokk vagy dugattyú dobó verseny, -Kamion húzó verseny, -Felvonulás, -Street Fighter Show ( Hidi Miki, Tápai Tamás), -Tombola (aminek a fődíja hőlégballonozás), -18:00-tól bográcsos ételeket lehet fogyasztani, -Striptíz, -Este pedig koncertek zárják az esemény sort.

A belépő: Egységesen 600 Ft/fő
Hello! Én is olajcsere előtt állok és csak annyit tudok, hogy 10W-40. Az összes többi jelzés eddig nekem kínai volt, amit a dobozon olvasni lehet. Jó, hogy leírtad ezeket matel, mert így már kicsit tisztább a kép. Mondjuk gondoltam, majd a boltban megmondják melyik olaj jó bele, de ki tudja, hogy ott tudják-e rendesen. Mindenképpen jó olajat akarok belerakni, főleg mióta láttam tesóm blokkját szétszedve, ami úgy szét volt baszva, hogy arra nincsenek szavak. Arról nem is beszélve, hogy javíthatatlan volt és 140 ezerért kellett másik blokkot vennie, ha akar motorozni.
ettol fuggetlenul lehet meerne megvenni,bele egy blokkot,es 160-bol kesz a motor:)
mondtam vita lesz belole!

szoval en eddig csak az utobbit ismertem mivel a blokk oldalan ezt lattam. vagyis SEA10W30SE ha talalsz ilyet biztosan at akarnak verni mert ez egy japan belpiacos szabvany mint a motorjaink is. a SEA jelzesbol latszik hogy ez API amerikai szabvany szerint van megadva. az SE minosegjelzesbol pedig az olvashato ki, hogy ez egy 97 elotti (nagyteljesitmenyu? tobb is volt 97 elott de katalogus mar nem reszletezi melyik mit jelentett) benzinmotor kenoanyaga. hozzatennem az azota megjelent SJ,SL,SM teljesitmenyszintu olajak mind megfelelnek tudomason szerint ennek a kovetelmenynek de hogy biztos legyel a dolgodban mielott barmit beleontesz a motorba nezd meg a flakonon biztosan rajta lesz (API-SE az eloirt!). sot azon valoszinuleg JASO japan szabvany szerint is be lesz sorolva az olaj nem ertem itt miert nem aszerint van. a SEA20W40 pedig talan lehet hogy nalunk is hasznalatos es kaphato valtozat lenne? nem tudom. egy biztos ezeket a SEA J 300 szabvany rogziti ha jol emlexem a 10 azt jelenti hogy -25 a 20 pedig hogy -15 fokon szivattyuzhato mar az olaj. a 30 illetve 40 pedig a 100 fokon valo viszkozitasukat adja meg. termeszetesen a nagyobb jobban ken. a legjobb viszkozitas amit ismer a szabvany az a 60-as de hozzatennem az elso 10w50 olajat vmikor a 70-es evek elejen allitottak elo. azota sem jelent meg egy gyarto sem olyan motorral ami ezt megkivanta volna.

vagyis a tisztanlatas kedveert a motorolajok szigoru szabvanyok szerint keszulnek! nincs olyan, hogy a Motul vagy a Castrol (vagy mas) jobb, rosszabb! gyakran egy soron is gyartjak oket csak a flakon meg az ar mas. de ha levesszuk a flakont a polcrol rajta lesz milyen teljesitmenyszintnek felel meg. altalaban az ar tukrozi a minoseget is. azonban hangsulyoznam van ahova az olcso jo van ahova a draga.

de ennek az eldontese viszont kulon szakma. sajnos a legtobb foleg itt elhangzo kerdes es valasz jol mutatja, hogy bizonyos alapok az emberek tobbsegenel es sajnos gyakran a szervizes szakembereknel, szereloknel sincsenek meg kello melysegben.

Ket fo parameter hatarozza meg egy adott motorolaj minoseget:
- teljesitmenyszint esetunkben API SE
- viszkozitas (folyasi kepesseg) pl. SAE 10W-40 nalunk ilyet fogsz talalni ami legkozelebb all az eloirthoz

tehat a flakonon ezt a ket adatot kell keresnunk. a marka eldontese meg mindenkinek a maganugye. de mint feljebb is irtam gyakran az azonos teljesitmenyuek de kulonbozo markajuak egy soron is keszulnek ha vmilyen adalekban el is ternek egymastol azt csak laboratoriumi korulmenyek kozott lehet kimutatni. hasznalat szempontjabol pedig minimalis a kulonbseg konvergal a nullahoz.

fontos meg megjegyezni kopott motoroknal a tomitettseg viszonylagos helyreallitasa erdekeben a gyarilag eloirt SAE besorolas helyett ajanlatos magasabb viszkozitasu olajat alkalmazni.

en motul 5100 SEA10W40-et hasznalok. ez megfelel a gyar eloirasainak minden szempontbol es asvanyi alapu tehat nem tartalmazhat olyan adalekot amit meg a motorom gyartasakor nem hasznaltak es esetlegesen a motor nem orulne neki. meg nem lesz gondom vele nem is szandekozok valtani. ha jol tudom R4 mostmar vmi power szintetikus velemenyem szeint inkabb ujabb gepekbe valo.

matel
U.I.
bobek74
a leirtak alapjan a gepkonyvedben megnezve az eloirt olajat szerintem biztosan fogsz tudni valasztani. en nalad is asvanyit alapu tennek bele. bar ha jol tudom neked mar 750/1000-es van ami kevesbe kenyes az olajra mint a mi kis "merges mehecskeink"...
Bobek, mi öcsémmel Castrol R4-et (most Power valami) használunk, hibátlan és ha eszi is kevesebb a lerakódás belőle. Amúgy nekem a régi 7ezer fölött ette, mindegy mi volt benne De a váltó határozottan könnyebben működik. Az újat még nem próbáltam, de r4-et fog kapni az biztos.
köszönöm a választ és lenne még egy kérdésem hozzád a motul az szintetikus!eszi vagy nem eszi a tied ? tehát szintetikus vagy ásványi? 35000-km van a blokban! castrol ? motul ? itt a dilemma az állmatlanságom oka
Rendben,megoldjuk valahogy. Jó lenne mert csattog a trafóm alapjáraton szikrázik mindenhol :)
Nos az elég későn van, max melóidőben mennék arrafelé. Próbálkozzunk a hétvégével, ha meg nem mozgóképes a vas akkor felhívsz azt kitalálunk valamit Tszám az adatlapon.
Kuplungkosár nincs, azért 1000-es alkatrészeket nem tárazok be 600-ashoz
nézd meg amit beraktam adatlapot azon miylne olaj van.. vélemény?
vigyazz szakmai vitat fogsz inditani!

egyebkent ez minden rendes 4T motorra igaz hogy normalis hasznalat mellett ha olaj es viz van akkor kimenne a vilagbol is.
szoval a japant megjart szerelo ismeros 150 ezret adna a mieinknek. ez persze hasznalatfuggo is erosen (lasd magyar utak). plusz a nagyon magas fordulatszam, hiszen itt jon a vita helye melyik azaz olaj amely akar 16000u/min fordulatszamnal is megfeleloen ken. nem szakad meg az olajfilm es vedi folyamatosan a fotengelyt/ fotengelycsapagyakat. hasonloan el ez a szelepekre es a henger falara is bar ott kisebb terhelesek hatnak. ebbol kifolyolag van az is hogy nem erdemes furatni mert akkor a rosszabb illesztesu kopottabb fotengelyt kikezdi esetleg erosebb csapagyakra cserelve lehet probalkozni vele...
raadasul akkor meg ugye ez az olaj ennel a fordszamnal kenje megfeleloen a valtot is nem kis feladat! nembeszelve arrol hogy nalunk a homersekletek is szelsosegesebbek mint a japanoknal. vagyis sokkal nagyobb hidegekben is hasznalni akarjuk igy a melegites elhagyhatatlan. ezert mondtak neked hogy olaj legyen meg meleg motor es ugy jo mert ugy jo a kenes. szerencsere ilyen japan csodat nem javitottam meg de mivel hidegen az olaj kenese is rosszabb gondolom hidegen nagyobb az olajnyomas is benne. viszont ez keves nem tudja teljesen kompenzalni a rosszabb viszkozitasi tenyezoket...
szoval ez az olaj furfangos egy dolog/kerdes. egy biztos mikor meg az FZR-ek keszultek nem nagyon voltak szintetikus olajak. a gyar meg asvanyival szamolt azt ajanl hozza. az azota megjelent szintetikus olajak pedig kopottabb motornal altalaban nem teljesitenek ugy sem mint a regi asvanyiak. igaz uj motornal nagyon jok a vekony filmreteg miatt de a nalunk hasznalt magas fordulat es egy kopottabb motor ezen reteg megszakadasat eredmenyezi. az pedig olaj fogyasat, hogy mindemelett milyen a kenes veluk mindenki dontse el, tapasztalja meg maga.
es fontos utana ossza meg a tobbiekkel!

matel
U.I.
en 5100 motult hasznalok...
ki milyen olajat használ? vagy ajánl. fzr 1000-hez a legjobbat keresem!
4esben a rövidebb áttétellel 130nál forog le. hm.
nekem nem lenne szar, mert nekem tiptop a blokk, viszont egyéb alkatrész meg nem szar ha van a háznál ha bármi van, nem? a baronban a szerelőarc azt mondta hogy egy százast elmegy egy ilyen ha nem basszák szét faszul.. nakedben is azt mondta a spanom, hogy ha olaj van benne, meg nem hideg, akkor nem hullik szét, meg lesz főtengelyes. sztem is ezek az alacsony olajszint, meg ah idegen húzás miatt vannak. mondjuk a sok főtengelyes zxr egyértelműen olaj miatt.
ha VAn benne olaj, és be van melegítve, akkor nem történhet ez meg...
38-as van írva a neten enyémbe..