A főtengó végéről a szíjtárcsa anyát kapásból leszedtem levegővel. Így rá se kellett tartani... de nem találtam hibát, kicsit retkes volt, de mindene ép Folyt. köv.
Érdekes, nálunk a gumisok nyomatékkulccsal húzzák meg a végleges nyomatékra. (rá is szólnék ha nem)
A szervizekben viszont kivétel nélkül úgy rá van tépve, hogy itthon egyből azzal kezdek hogy ráteszem a hosszú kerékkulcsot és lelazítom-meghúzom 90Nm-rel.
Volt hogy próbaképp rátettem a nyomatékkulcsot és próbáltam még ráhúzni, a max. 210Nm-nél is kattogott a kulcs. Legközelebb mondtam a srácnak, hogy mit csináljak az út szélén a gyári kerékkulccsal (mondjuk van nálam erősített keresztkulcs is hosszabbítóval) de persze csak nézett hülyén hogy ők nem húzzák meg nagyon )
Olajozót olyan pneumatikus rendszerekbe szoktak (célszerű) tenni, ahol folyamatos üzem van ÉS szárított levegő vagy nitrogén a közeg. (akkor nem rágódnak be a mozgó alkatrészek és nem fog megszorulni, akadozni semmi)
Olajkenésű kompresszoroknál nem olajozót, hanem víz és olaj LEVÁLASZTÓ szűrőt szoktak beépíteni, hogy a beszívott levegő nedvességtartalmát és a kompresszorból a szállított levegőbe kerülő olajpárát lecsapassák. (a fényező eléggé kiakadna ha a víz és olajcseppek mennének a festékkel együtt)
Nálad, mivel alkalomszerű a használat és eleve nedves-olajpárás a levegőrendszer is, ezért felesleges olajozót beépíteni a körbe. Ha nagyon gondoskodni akarsz a szerszám kenéséről akkor egy csepp olaj elegendő a szerszámba.
Én is gondolkodom már régóta hogy kéne venni egy légkulcsot, csak sokallom érte azt a 7-8e Ft-ot.
Nálam is 2 csavart alig tudtam kivenni, pedig új az autó, és tél elején raktam össze (szóval ennek nem volt ideje összerohadni) és meg is szoktam kenni a csavart grafitos spay-vel.
Volt már, hogy rászóltam a gumisra, mikor már hallottam, hogy 10 mp-e veri a csavart
Sajna már egyik autónknak sincs pótkereke... az utóbbi évtizedben így árulják őket amúgy nem veretem rá, hanem nyomi kulccsal húzom le, nem akarom szétbaxni az alufelnik fészkét.
Ez nem egy drága kulcs, vagyis a specifikációja is kínai, a 700-nak jó, ha a fele megvan, de általában az is elég. Lincostól van.
Az biztos! Én már szoptam meg légkulcs után, defekt kb 4km-re lakott területtől. Még szerencse, h az egyik kollégám tudott hozni egy 1m-es csövet, arra ráállva indult meg.
Megjött a levegős kulcsom is, szinte öröm volt vele kereket cserélni! Mostantól nincs beszorult, ráhúzott csavar 700 Nm max. póverrel tudom levenni persze ha nem törik le a feje Ezzel komplett lett a levegő rendszerem, kis Józsi segítséggel
Apropó, József, maga levegőben profi, kell nekem olajzó? mi fogja kenni a légkulcsot? vagy időnként cseppentsek bele a likon 1-2 csepp olajat? Motorolaj jó? Nem robbantom fel? Abszolút időszakos használat, nem műhely üzem
Az 5 bar-os kapcsoló, amit adtál, pont jó 6-ra, csak akkor már nincs a skálán, túl kell tekerni, de az óra úgyis mutatja.
Voltunk ma moccozni egy venture egy gsx1,4 a BMW meg egy 1,1 shadow... Egyszer csak a shadow meg a venture elmaradt... Visszamentem és állnak az út szélén fateromék. Kérdezem H mi a hiba (simán szoktak ne tankolni is meg hasonlók) mondják H megint elment a töltés. (Nincs visszajelző) na mondom fasza (hihető, mert egyszer horvátból tréleren jött haza ilyesmi hibával) , uncsitesóm már szervezi a dögszállítót, én meg teljesen kétségbe estem mert kb 15 perc motorozásnyira voltunk velencétől és a lángosomtól.
A szervizekben viszont kivétel nélkül úgy rá van tépve, hogy itthon egyből azzal kezdek hogy ráteszem a hosszú kerékkulcsot és lelazítom-meghúzom 90Nm-rel.
Volt hogy próbaképp rátettem a nyomatékkulcsot és próbáltam még ráhúzni, a max. 210Nm-nél is kattogott a kulcs. Legközelebb mondtam a srácnak, hogy mit csináljak az út szélén a gyári kerékkulccsal (mondjuk van nálam erősített keresztkulcs is hosszabbítóval) de persze csak nézett hülyén hogy ők nem húzzák meg nagyon )
Olajkenésű kompresszoroknál nem olajozót, hanem víz és olaj LEVÁLASZTÓ szűrőt szoktak beépíteni, hogy a beszívott levegő nedvességtartalmát és a kompresszorból a szállított levegőbe kerülő olajpárát lecsapassák. (a fényező eléggé kiakadna ha a víz és olajcseppek mennének a festékkel együtt)
Nálad, mivel alkalomszerű a használat és eleve nedves-olajpárás a levegőrendszer is, ezért felesleges olajozót beépíteni a körbe. Ha nagyon gondoskodni akarsz a szerszám kenéséről akkor egy csepp olaj elegendő a szerszámba.
Én is gondolkodom már régóta hogy kéne venni egy légkulcsot, csak sokallom érte azt a 7-8e Ft-ot.
Volt már, hogy rászóltam a gumisra, mikor már hallottam, hogy 10 mp-e veri a csavart
Ez nem egy drága kulcs, vagyis a specifikációja is kínai, a 700-nak jó, ha a fele megvan, de általában az is elég. Lincostól van.
Apropó, József, maga levegőben profi, kell nekem olajzó? mi fogja kenni a légkulcsot? vagy időnként cseppentsek bele a likon 1-2 csepp olajat? Motorolaj jó? Nem robbantom fel? Abszolút időszakos használat, nem műhely üzem
Az 5 bar-os kapcsoló, amit adtál, pont jó 6-ra, csak akkor már nincs a skálán, túl kell tekerni, de az óra úgyis mutatja.