Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Túravezető és szervező én voltam idei túráimat 1 kivételével mind én csináltam A-Z ig.
Amerre mennék Montenegró, Albánia északi fele, kicsit belepillantani....
"A motorhoz meg csak annyit... nem tudom mennyit keresel, de abból hogy ennyire aggódsz érte, úgy gondolom, nem eleget."
Ja ellopnak egy 2 milliós motort tőled és csak legyintessz, hogy "maj' veszek egy másikat mer' fussa rá"! Hogy jutok haza az isten háta mögül? Azt nem tudom, de kalandos lesz az biztos.
Aki ezt élvezi, csinálja felőlem. De azért ne nézz már hülyének valakit, aki kicsit sem vonzz az ilyen "kaland".
Egy szabalyok nelkuli laza orszagban eleg sok szabaly van.
Keruld a varost.
Zard a motort,
Szokd meg a petpalackot mibdenhol
Viseld el hogy melledszarnak
Stb.
Ja igen, az alapszabály romániában, hogy nagyvárosokat kerüld nagy ívben, mert ott lenyomnak... Közlekedési morál hagy némi kivánnivalót
Erdélyben még a lovaskordélyról is integetett az utolsó cigány, hogy mérnek a rendőrök, többször voltunk már korábban, semmi negatív tapasztalat nem volt, normális szállást foglalsz, motor zárt helyen, no para... Rengeteg utat az utóbbi években ujítottak, nagyon jókat motoroztunk.... Csak tudni kell, merre kell menni...
Szerencsére az utak szélesek és ahogy a bunkó autósok kihasználják, úgy a motorosok rossz döntésén (pl. rosszul felmért előzés) is tud javítani, ha bőven elfér kettő autó között. Ezt olyan 1-1-nek mondanám.
Ha a busz 70-nel tol le, akkor az azt jelenti, hogy mehetsz gyorsabban is, nincs rendőr a közelben. Buszosok és kamionosok mögött gyorsan menni elég jó biztosíték, mert tájékoztatják egymást. Én nem szeretek lakott övezetben száguldozni, de sokat dobott az átlagtempónkon, hogy az ilyen egyutcás falvakon 90-nel suhantunk át. "Jéé, itt laktak emberek!". A lassú vagy szabálytisztelő vezetők ott több negatív élményben részesülnek, mint itthon, az biztos.
Akkor azt is el tudom képzelni hogy azok a vadkempingezők áfonya és erdei gyümölcs, illetve gombaszedők voltak. Általában cigányok.. de egyrészt lehet tőlük az út szélén vásárolni nem drágán finom gyümölcsöt, másrészt emberek azok is. Amikor Kommandón nyaraltam a haverokkal konkrétan több este is ilyen társasággal kocsmáztunk. A megszólítás a lényeg itt is... bárkivel szót lehet érteni, csak megfelelően kell hozzájuk közeledni. A kulturális különbségeken meg inkább jobb átsiklani, mint fennakadni. Átállítani úgyse lehet őket egyedül, ismeretlenként.

A kulturáltabb vadkemping/bivakolás ahol van vizesblokk (és nem a bokorba kell szarni) az a fizetős kemping... vagy esetleg a saját szennyvíz és ivóvíz tartályos mobil lakóegység. De az megint egy másik műfaj..ami teljesen más

A szemetelés gazdasági kérdés is, mert erősen kötődik egy ország fejlettségéhez, mivel pénz nélkül rendes oktatási háttér sincs ami kinevelné az igényt. Vagy ha az igény meg is volna.. kéne oda szolgáltató is aki elviszi a szemetet, akkor talán nem lennének hegyek a konténerek körül...

Szóval szerintem azért ez a nagy csalódottság a részedről mert nem voltak reálisak az elvárásaid (a túravezetőd nem tudom ki volt, de azon is sok múlik). És lesz még legközelebb? Vagy másik hasonlóan egzotikus ország? Bulgária?Szerbia? Macedónia? Azok is dettó ilyenek, csak kicsit más a fűszerezésük.
No,jol kihagyom 2020-ig erdelyt ahogy eddig is.
Én azt tapasztaltam, hogy a határ széle gettó, a székelyek lakta rész korrekt, ha szegények is. Arra az utak is jók. Ott fényesre nyalták amúgy a magyarországiak seggét, a kisboltban ingyen kv-t főztek nekünk, kóstolót kaptunk a szalálmikból, stb stb. A közlekedési morál, -amit említettél is- miatt mondom azt, hogy motorral oda soha többet, KrAZ-al esetleg. Alap, hogy kanyarban és záróvonalon előznek. az utánfutós busz tol le 70el az útról lakott területen belül, a teherautó sávon belül előz meg, úgy hogy leszorít. Szóval egy tragédia.
"Én mindig mondom itt, hogy aki Romániába megy motorozni, az messze kerülje el a főutakat.. de lehet itt beszélni.
A street view korában ha az ember kb tudja hova akar menni, vagy melyik tájegységeken át, akkor kb 2 óra/ túranap meg lehet tervezni tök pontosan, nagy meglepetések nélkül mellékutakon is a motorozást."

Az igazi mellék utak 99,99% burkolatlan út,,,a főutakon kívül, szinte mindenhol szar az út, persze tud menni a motor 100km/h val, csak én sajnálom...

"Gettó a szállás mellett a Transzalpinán? Vannak gettók is Romániában (filmajánló: Toto és nővérei), te szerintem inkább vadkempingezőket láthattál.. A Vidra tó és az Olt-völgye között van egy falu, nagyobb cigányteleppel, de messze fölötte halad az út, oda be se kell menni..."

meg lehet különböztetni a vadkempingezőt, meg az ott csövezőket, vagy nem tudom mit csinálnak, azon is gondolkoztam nyáron kiköltöznek gombát szedni vagy szedret árulni, franc se tudja... de kurva élet,hogy a nagy százalékuk nem vadkempingező....

"Reggel 3 fok? Az sátrazáshoz még teljesen oké. Bőven a komfortos tartományon belül van.
Meg hát hova is szarjanak, ott hála az égnek nincs az utolsó bokorba is infrastruktúra telepítve, mint nyugaton. Szóval mindenki oda szarik ilyen helyeken ahová tud, és a patakban meg fürdik, fogat mos, abból veszi a vizet főzéshez stb. Ez is egy életérzés, amit sokan keresnek is."

Egy kultúrált környezetben tán még én is kipróbálnám, de ilyen helyen tuti nem....

A szemét, roncsautók, leromlott épületek... mégis mit vársz egy olyan országtól ahol nincs 10k USD se az egy főre jutó éves GDP?

kb azt hogy ne szemeteljenek, tartsa rendbe a portáját, igényes legyen stb..., szerintem nem nagy dolgok... ezek pénzbe nem kerülnek...

"A motorhoz meg csak annyit... nem tudom mennyit keresel, de abból hogy ennyire aggódsz érte, úgy gondolom, nem eleget."
aggódtam a 400e ft motoromért az 1 misis motoromért a simsonomért, imádom, szeretem a motorok, ez nem csak egy eszköz nekem,,,,
Dipshit kicsit nyersen fogalmazott, de én sem éltem meg annyira borzasztónak a Romániai élményeimet, mint ahogy leírtad. Engem nagyon elijesztettél volna a leírásoddal, ha nem jártam volna ott és Erdélyben legalább 15x.
Az biztos, hogy sem a románokat, sem a cigányokat nem szeretem, így ami nekem Romániából szívből élvezhető az egyedül Erdély területe. Ott szívmelengetőbb minden.
Akkor te még nem voltál sehol. Románia egy tök fasza hely. Menj át tőlük Moldovába. Na ott, határátlépés után kb akkorát zuhan az utcakép, mint amikor Ausztriából hazajövünk Magyarországra. Autó alig, az is vagy valami régi tragacs, vagy valami felső közép, de inkább prémium cucc, és tömegek sétálnak az út szélén, autó és rendes tömegközlekedés híján. Na onnan nézve Románia is maga a Kánaán. Onnan továbblépve Ukrajnába nem tudom most milyen a háború miatt, de anno még a legszegényebb Besszarábiai rész se volt mélyebben, mint a Moldávok.

Én mindig mondom itt, hogy aki Romániába megy motorozni, az messze kerülje el a főutakat.. de lehet itt beszélni.
A street view korában ha az ember kb tudja hova akar menni, vagy melyik tájegységeken át, akkor kb 2 óra/ túranap meg lehet tervezni tök pontosan, nagy meglepetések nélkül mellékutakon is a motorozást.

Gettó a szállás mellett a Transzalpinán? Vannak gettók is Romániában (filmajánló: Toto és nővérei), te szerintem inkább vadkempingezőket láthattál.. A Vidra tó és az Olt-völgye között van egy falu, nagyobb cigányteleppel, de messze fölötte halad az út, oda be se kell menni...
Reggel 3 fok? Az sátrazáshoz még teljesen oké. Bőven a komfortos tartományon belül van.
Meg hát hova is szarjanak, ott hála az égnek nincs az utolsó bokorba is infrastruktúra telepítve, mint nyugaton. Szóval mindenki oda szarik ilyen helyeken ahová tud, és a patakban meg fürdik, fogat mos, abból veszi a vizet főzéshez stb. Ez is egy életérzés, amit sokan keresnek is.

A patak vize egyébként akkor is sötét lesz ha előtte nagyobb eső volt a vízgyűjtőn...Én többször ittam Romániában patakból az elmúlt 10 évben, és még csak fosni se fostam utána...

A szemét, roncsautók, leromlott épületek... mégis mit vársz egy olyan országtól ahol nincs 10k USD se az egy főre jutó éves GDP?

A motorhoz meg csak annyit... nem tudom mennyit keresel, de abból hogy ennyire aggódsz érte, úgy gondolom, nem eleget.

A rossz utak... én nem emlékszem olyan burkolattal ellátott útszakaszra ahol ne lehetett volna Romániában tartósan egy normális 100 körüli tempót menni (max egy-két rövidebb szakasz volt nagyon rossz, de ha hosszabbak voltak, az 50-60 lazán tartható volt ott is), és én nem útvasaló GS BMW-vel voltam arra... Persze nem tükörsima az út, de ha kicsit zötyög vagy dobál attól még lehet kenni neki.
az egy más világ... volt ,hogy beleláttam..
és az egyetlen ország, ahol félve álltam meg bárhol is és félve feküdtem le,hogy meg lesz e reggelre a motor... ilyen érzésem még nem volt külföldön....
Valószínű ott követtem el a hibát,hogy a Svájci túra után mentem el Romániába, túlságosan hozzászoktam a jóhoz....
Az utak állapota borzalom, még úgy is hogy túraendurom van... A főutakon hihetetlen mennyiségű autó, teherautó.
Túra során 2 szer ki akartak nyírni, méghozzá úgy,hogy hirtelen gondoltak egyet és bekanyarodtak előttem, volt,hogy előzés közben.
Azt meg sem tudom számolni, hogy hányszor jött velem szembe a kanyarban az auto átsodródva az én sávomba,nyikorgó gumikkal.
A rengeteg szemét, lepusztult épületek, roncs autók tömkelege, kóbor kutyák, szegénység és a várva várt Transzalpina közepén lévő szállásunk környezetében lévő gettók, putrik, sátrak, úgy, hogy reggel 3 fok volt. Azt ne is mondjam,hogy lesétáltunk a folyópartra és hát ott végezték el dolgukat...Hihetetlen a látvány,hogy manapság van ilyen, nem is olyan messze tőlünk, Bp től 600km se kell menni.
Amúgy minden természeti csoda megtalálható itt mint Svájcban vagy Ausztriában vagy bárhol.
Van szépen csergedező patak, hegyek, kopasz dombok, fenyvesek, vízgyűjtők stb...Csak azt nem értem, a patak miért piszkos sötét, mért lóg ki belőle a szaros bugyi, miért nem tiszta átlátszó, a vízgyűjtők miért vannak teli petpalackkal, szeméttel, a kukák körül, meg mindenhol szemét.
Persze a lenti képek nem ezt ábrázolják,nagyon kevés képet csináltam.
Erdélyi részeken is voltunk keveset, azért ott jobb volt a hangulatom, rendezettebb, kulturáltabb, de azért ott is látszik a szegénység.
Röviden ennyi. Tudtam hova megyek, de mégis megütött...
cölöp! cegléd
olvasgatom a neten az okosságokat,hogy a bőrkabát belsejét mivel érdemes tisztítani-szagtalanítani és a szappanos víznél okosabbat nem találtam eddig- mg hát a Katayungát . valakinek van jobb és hatékonyabb módszere ?
Mi volt a durva?
Megjöttünk. Durva kint a helyzet,nem is gondoltam volna..
Szia!
A Yamaha World-del beszéltem egy hasonló hiba kapcsán.
Azt mondták, hogyha a motor nem volt karambolos ÉS mégis reped a váz, akkor jók az esélyek.

FIGYELEM!
Magyarországi vezérképviselete nincsen a Yamahának, elvitte a válság - ha jól tudom Hollandiából felügyelik a magyarországi piacot.
Javaslom beszélj a World-del telefonon, segíteni fognak!
Privátban átküldöm a srác nevét, akivel én beszéltem, ő a szervízvezető.
Sajnos akkor ez a te harcod lesz. Sok sikert s ne add fel!
Novemberbe vettem akkor ez a probléma nem állt fent
Azt találtam én is, amit István:
https://www.yamaha-motor.eu/hu...

Én személy szerint felhívnék még kettő kereskedőt és megkérdezném tőlük. Vélhetően ők is nemleges választ adnak és akkor a Központot felhívva tudnád mondani, hogy 4 márkakereskedő is visszautasította a megkeresésed, ezért kicsit mérges vagy.
Sziasztok. Nem tudom mikor és kitől vetted a motort, de akkor még nem állhatott fenn ez a hiba?
Ha igen azt gondolom ővele is fel kéne venned a kapcsolatot,hogy vegye vissza szépen a motort, s intézze ezt ő.
Akkor tőlük kell elérhetőség kérni pl telefonon.