Reped néha az FZ6 is, csak nem a hegesztésnél, hanem a blokk mögötti görbületben. Bár személyesen éppen olyat láttam ahol a blokkot tartó csavar furatánál tört ki belőle egy darabka. Állítólag nem bírja az extrém felhasználást (egykerék és társai).
A szóban forgó váztöréssel Én újra bepróbálkoznék a Yamaha Kalmárnál, csak személyesen a motorral együtt és vinném magammal az internetes infókat is ezzel kapcsolatban. Kizárt, hogy legalább addig nem mennének el, hogy megadnak egy felsőbb kontaktot segítségképp, és így ők maguk is láthatnák mi a konkrét jelenség.
Szerintem ne egyből európai e-mail címmel kezdj, hanem magyar márkakereskedőkkel. Ha náluk elakadsz esetleg, akkor menj tovább az európai központ felé (ha van ilyen).
Megjegyzem, a kettővel ezelőtti er-6n kawasakimnak is típushibája volt a vázrepedés, ott is ment a mizéria. és persze ott is az első két évjárattal volt gond... tudtommal gariban cserélték, ha nem is könnyen.
Azt javasolnám, hogy egy hivatalos levelet írj a Mo.-i képviseletnek, melyben hivatkozhatsz külföldi precedens eseményekre, akár csatolva a linket-idézve a leírást. Kérd, hogy jelezzék az anyacég felé a problémát, tőlük (anyagcégtől) kérve az eseted élbírálását. Jelezd, hogy egy olyan válaszlevet vársz amiben már benne van az anyagcég tényszerű tárgyilagos nyilatkozata a problémádról. Ha erre ők nem képesek, mert nem tudnak "külföldiül", akkor kérj tőlük egy belső email címet amire te direktbe a panaszod megteheted.
Ha cserben hagyna a Yamaha, szerintem teljesen elkeseredni nem kell. Nyilván a vázzal történő bármilyen munka pénzbe kerül, de meg lehet hegeszteni ( https://www.sportmotor.hu/foto... ) vagy át lehet pakolni egy bontott vázra a cuccod Persze csak akkor, ha nem fogyott el a márka iránt a bizalmad.
Szóval a lényeg, hogy nem a Mo.-i képviseletöl várod az ügy élbírálását, hanem az anyacégtől. Nyilván érdemes megemlíteni, hogy a leveleddel párhuzamosan a fogyasztóvédelem fele is megteszed a kellő lépéseket.
Igen ez a bajom nekem is meg az h nem találok egy központi europai emailcímet, elérhetőséget semmit!Igen olvastam róla hogy sokan jártak így.A forumot is néztem de tengerentúliak voltak nagyarészt.Csak egy emailcím kellene ahova fordulhatok a panaszommal de nem találok sehol sem!
Huhh, az nagyon kemény.
Megmondom őszintén, már nem tudom, hogy magyar vagy külföldi oldalon olvastam, összefolyik a dolog, ezért nem akarlak bátorítani semmire.
Kíváncsiságból beírtam böngészőbe, hogy "FZ1 cracked frame" - az első találat egy fórum volt, ahol egy 2007-es Fazeren jött elő ez a hiba 2014-ben. Az illető kanadai volt és egy kanadai Yamaha márkaszerviz azt mondta neki, hogy mind a váz, mind a munkadíj a Yamaha költsége, ők állják. Szerintem a Yamahának ez világméretű business policy-je. Helyiként először én is a Yamaha Kalmárhoz fordultam volna, utána a World-hoz, mert jókat hallottam róluk. Ha senki nem akar szóba állni veled, érdemes lenne felhívni vagy legalább egy emailt dobni a Yamahának (Yamaha Europe), hogy nekik mik a hivatalos álláspontjuk (ha szeretnéd, segíteni megírni a levelet angolul). Pont ahogy Elektro-motor is írja, egy gyártási hiba és ISMERT. Beírod a Google-be, tele lesz repedt/törött vázak képeivel és fórumposztokkal az internet. Kivétel nélkül 2006-2007-es motorokat érint.
Ez nagyon durva! Most mentem ki és néztem meg. Szerencsém van. De akkor innentől figyelheti mindenki a vázat mert bár mikor elrepedhet?
Vajon ezt a Yamahánál miért nem rendezték egy visszahívással ha tudnak a problémáról?!
Aztaaaaa basszus !!! Ilyet nem nagyon látni! Mivel ezt robot hegeszti a hegesztőáramot elkevesellték , nem volt jó a beolvadás , nem tudott normális gyök kialakulni , ezért egy idő múlva elreped! Remélem ingyen kicserélik, mert ez gyártási hiba !
Szia!
Menj be a legközelebbi márkakereskedésbe és mutasd meg.
Nekem a TPS szenzort cserélték ki ingyen,mert tipushiba (2004)
Szerintem ezt is ingyen meg kellene javítani,mert nem a te hibádból történt a repedés (törés,esés...stb )
Verd ki a hisztit nyugodtan ha akadékoskodnak,illetve hívj fel előtte egy másik márkaképviseletet hogy több helyről is képben legyél.
Javaslom a Miskolcit....
Igen néztem, nem is volt garis meg semmi, kb én is igy vagyok de kinek írkaj ez ügybe?Itthon eddig mindenki elhajtott, nem tudom hova lehetne fordulni ez ügyben.Van egy kis gyűjtemény hogy sokmindenkinek gari után volt és mégis cserélték.
Hivtam Kalmárékat és nem tudnak ilyen problémárol hogy valaha is előfordult, illetve a YAmaha World be volt egyedül aki azt mondta hogy igen hallott ilyenről, viszont csak az első szériásoknál fordult elő, 4 évig (2010-ig )cserélték a vázat aztán nem.641.000 ft a váz +70.000 ft a szerelés + NKH nál egyéb ügyintézés mert nyers vázat kapok amiba AF es vázszám kell.Ha valaki tud valamit segíteni azt megköszönöm/meghálálom de egyelőre tanácstalan vagyok , és roppant ideges, lehangol....
FZS-nél nem tudom, FZ6-nál van a tolattyú, amit kívülről is látni, és ami ténylegesen nyomja a láncvezetőt befelé, ezzel feszítve a láncot. Ezen belül van cső, ami belül menetes, abba pedig egy menetes szár kapcsolódik. A menetes szár végét látni, amikor a feszítőről levesszük azt az 1 db csavart, és azt tekerve lehet a tolattyút visszahúzni. A menetes szárat egy előfeszített spirál rugó csavar, óramutató járásával ellentétesen, tehát balra, adott nyomatékkal. A tolattyú ki nem húzható, vissza nem nyomható a menetes csatlakozás miatt, csak és kizárólag csavarhúzóval tekerve a másik végénél.
Ha minden igaz, ez a menetes pár kopik szét annyira, hogy hiába tűnik hibátlannak, mégis reszket a feszítő közepe és hangja is van emiatt. Főleg alapjáraton, és az alacsonyabb fordulatszám tartományban "rugdossa" a lánc a feszítőt, ha jól gondolom.
Ritkán előfordul, de előfordul, Yamaha tud róla. Mindegy, hogy van-e garancia már rajta, vagy nincs, a Márkakereskedő kicseréli és a költségét visszaigényli a Yamahától, neked elvileg teljesen költségmentes. Erről a sztoriról tudok. Nézz be a legközelebbi márkakereskedésbe, ismerni fogják a problémát.
A tied milyen évjáratú?
Itt azt írják, a 2006-os modellek, ill. a 2007 elejeiek repedhetnek. Ez nem hivatalos forrás, csak egy fórum, szóval mérget nem szabad venni rá.
Ráadásul egy kanadai srácnak, aki a motor 3. tulaja volt, díjmentesen cserélték a vázat. http://www.998cc.org/forum/gen...
A szóban forgó váztöréssel Én újra bepróbálkoznék a Yamaha Kalmárnál, csak személyesen a motorral együtt és vinném magammal az internetes infókat is ezzel kapcsolatban. Kizárt, hogy legalább addig nem mennének el, hogy megadnak egy felsőbb kontaktot segítségképp, és így ők maguk is láthatnák mi a konkrét jelenség.
Megjegyzem, a kettővel ezelőtti er-6n kawasakimnak is típushibája volt a vázrepedés, ott is ment a mizéria. és persze ott is az első két évjárattal volt gond... tudtommal gariban cserélték, ha nem is könnyen.
Azt javasolnám, hogy egy hivatalos levelet írj a Mo.-i képviseletnek, melyben hivatkozhatsz külföldi precedens eseményekre, akár csatolva a linket-idézve a leírást. Kérd, hogy jelezzék az anyacég felé a problémát, tőlük (anyagcégtől) kérve az eseted élbírálását. Jelezd, hogy egy olyan válaszlevet vársz amiben már benne van az anyagcég tényszerű tárgyilagos nyilatkozata a problémádról. Ha erre ők nem képesek, mert nem tudnak "külföldiül", akkor kérj tőlük egy belső email címet amire te direktbe a panaszod megteheted.
Ha cserben hagyna a Yamaha, szerintem teljesen elkeseredni nem kell. Nyilván a vázzal történő bármilyen munka pénzbe kerül, de meg lehet hegeszteni ( https://www.sportmotor.hu/foto... ) vagy át lehet pakolni egy bontott vázra a cuccod Persze csak akkor, ha nem fogyott el a márka iránt a bizalmad.
Szóval a lényeg, hogy nem a Mo.-i képviseletöl várod az ügy élbírálását, hanem az anyacégtől. Nyilván érdemes megemlíteni, hogy a leveleddel párhuzamosan a fogyasztóvédelem fele is megteszed a kellő lépéseket.
Üdv
István
Megmondom őszintén, már nem tudom, hogy magyar vagy külföldi oldalon olvastam, összefolyik a dolog, ezért nem akarlak bátorítani semmire.
Kíváncsiságból beírtam böngészőbe, hogy "FZ1 cracked frame" - az első találat egy fórum volt, ahol egy 2007-es Fazeren jött elő ez a hiba 2014-ben. Az illető kanadai volt és egy kanadai Yamaha márkaszerviz azt mondta neki, hogy mind a váz, mind a munkadíj a Yamaha költsége, ők állják. Szerintem a Yamahának ez világméretű business policy-je. Helyiként először én is a Yamaha Kalmárhoz fordultam volna, utána a World-hoz, mert jókat hallottam róluk. Ha senki nem akar szóba állni veled, érdemes lenne felhívni vagy legalább egy emailt dobni a Yamahának (Yamaha Europe), hogy nekik mik a hivatalos álláspontjuk (ha szeretnéd, segíteni megírni a levelet angolul). Pont ahogy Elektro-motor is írja, egy gyártási hiba és ISMERT. Beírod a Google-be, tele lesz repedt/törött vázak képeivel és fórumposztokkal az internet. Kivétel nélkül 2006-2007-es motorokat érint.
Vajon ezt a Yamahánál miért nem rendezték egy visszahívással ha tudnak a problémáról?!
Se alatta se felette smmi csak ott.
Menj be a legközelebbi márkakereskedésbe és mutasd meg.
Nekem a TPS szenzort cserélték ki ingyen,mert tipushiba (2004)
Szerintem ezt is ingyen meg kellene javítani,mert nem a te hibádból történt a repedés (törés,esés...stb )
Verd ki a hisztit nyugodtan ha akadékoskodnak,illetve hívj fel előtte egy másik márkaképviseletet hogy több helyről is képben legyél.
Javaslom a Miskolcit....
Ha minden igaz, ez a menetes pár kopik szét annyira, hogy hiába tűnik hibátlannak, mégis reszket a feszítő közepe és hangja is van emiatt. Főleg alapjáraton, és az alacsonyabb fordulatszám tartományban "rugdossa" a lánc a feszítőt, ha jól gondolom.
http://www.yamahafz1oa.com/for...
Itt azt írják, a 2006-os modellek, ill. a 2007 elejeiek repedhetnek. Ez nem hivatalos forrás, csak egy fórum, szóval mérget nem szabad venni rá.
Ráadásul egy kanadai srácnak, aki a motor 3. tulaja volt, díjmentesen cserélték a vázat.
http://www.998cc.org/forum/gen...
A gyár minden esetben gariban cseréli - úgy tudom, nekem a Yamaha Worldben mondták.
A tiéd reped?