A lámba is világított vagy csak a hibakód volt?
Mert ma nekem is dobta a hibát pedig csak 2 éves az akksi ráadásul útközben megállás után gondolt egyet és nem indult.
Lehet nem egy dologról beszélünk. 35 fok van kint, bearaszolsz a belvárosba, megy a ventiátor, leállítom. Mi és miért menne tönkre? Illetve miért nem megy tönkre ha jár helyben a motor 2 percet még amíg a ventilátor lehűti a vizet ?
Anno amikor még az ilyesmit tanítgatták akkor azt mondták volna, hogy igen.....mivel amikor felmelegedési állapotban leállítod akkor a túlmelegedő henger-dugó-gyűrű, csapágy stb. megszorulhat ezért egy kicsit jobb járatni kint azonnal leállítani kivéve ha a hűtőközeg eltűnt mert akkor nincs mit kevergetni a vízpumpának.
Ha van hozzá tanktáska, minden bizonnyal. Tantáska nélkül meg, hosszú évek után lesz egy kortalan tankod, az egyre korosodó motorodon (csupasz motoron, ahol a tank az egyik, ha nem az egyetlen nagy fényezett felület még akár értelme is lehetne). De ha jobban belegondolok, hozzá passzoló tanktáska nélkül teljesen értelmetlen az egész, mert úgy óvja meg a szép fényezést, hogy közben a szép fényezés egyik legfőbb értelme, a láthatóság szenved elég jelentős csorbát
Aztán ott van még az a helyzet a tantáska nélküli tankbőrrel, hogy nem hozzá passzoló tantáskát nem is igazán tudsz majd feltenni.
Azért kell járatni a motort mert igy a vizpumpa keringeti az egész rendszerben lévö hütőfolyadékot, és az egész folyamatosan visszahül, ha nem járatod akkor csak a hütöben levöt hüti a ventillátor.
A tankbőrnek van értelme? Már ha nincs hozzá spéci táska, hanem csupán a tank fényezését védi? Vagy 10 éves motoron már mit foglalkozik ezzel túlságosan az ember? Egyszerűbb minden menet után letörölni a port róla?
Sziasztok Srácok!
Két kérdésem lenne.
Egyik az, hogy tavaly és idén is elèg keveset tudok menni a mocival. Tavaly tavasszal csereltem le az olajat. Szerintetek mennyi idő után romlik meg? Kilométer alig van benne. Szezon végi turákat kibirja?
Másik, hogy marha nehéz a kuplungom. Valamelyik nap behuztam egy n-es kuplungját...alig hittem el. A bowden siman mozog, beolajoztam. Ötlet?
Köszi!
Jó motorozást!
Ma engem is utolert a melegedesproblema. Tobbszor telecsikozodott a muszerfalon a himersekletjelzo,,es porgott a venti, mint allat. Ilyenkor megallas eseten mi a megfelelo metodus? Hagyni jarni a motor alapjaraton a ventivel, mig vissza nem ful a felecsikig, vagy leallitani a motort (ilyenkor kering a hutes?) es csak a ventit hagyni dolgozni?
Mas: hallok valami "gordulo" hangot 70 tajekan, ami eddig szerintem nem volt. Nem a motorral (marmint nem a motor motorjaval) fugg ossze. Az lehet, hogy az uj guminak van meg hangja? Bar azt nem tudom hogy hallanam, hisz mogottem van. Nem tudom, a kormanycsapagy cserehez mennyire szedtek szet az elejet. Persze az is lehet, hogy nincs is semmi olyan hang, aminek nem kene lennie, csak most ugy hallom.
Amugy vagy szokom a vasat, vagy ennyit szamit az, hogy a kormanycsapagy jo, de valahogy jobban mennek a kanyarok.
Mert ma nekem is dobta a hibát pedig csak 2 éves az akksi ráadásul útközben megállás után gondolt egyet és nem indult.