Engem is érdekel a téma, nemrég vettem egy ilyet: http://www.ebay.com/itm/262030669905. Még nincs beépítve, úgyhogy a tapasztalatokat nem tudom mondani. Viszont megkérdeztem pár hozzáértőt (pár gyakorló villamosmérnök), hogy probléma-e ha ezt beépítem. Ők azt mondták, hogy nyugodtan használhatom, csak a biztosítékot cserélték ki benne "jobbra". Egyébként mi a különbség az USB és a szivargyújtó aljzat között ami miatt az egyik fogyaszt a másik pedig nem?
Szivargyújtó témához a lényeg (ha szakszerűen akarjátok bekötni):
Az áramot mindenképpen az akkuról kell kapnia az aljzatnak. Azért nem jó, ha keresel egy akármilyen gyári vezetéket, és abba kötöd bele, mert az a vezeték (és a biztosítékja, ha egyáltalán biztosított) nem biztos, hogy elbírja a terhelést, amit a szivargyújtótól még ráadásba kap. Jó esetben kiégeti a biztosítékot, legrosszabb esetben még a tűzkár is benne van. Mindez azért lényeges, mert a szivargyújtóra az ember nagyon könnyen rá tud kötni akár 100 Watt feletti fogyasztó(ka)t is. A GPS-ek és a modern telefonok is már simán felvesznek 1-2 Ampert, de a fűtött ruházatról vagy akár egy hordozható kompresszorról már ne is beszéljünk. Tehát ismétlem, áramot NEM GYÁRI VEZETÉKRŐL, hanem az AKKURÓL.
Ezután azt kell eldönteni, hogy csak akkor akarod használni, ha a gyújtás rá van adva, vagy akkor is, ha nincs. Harmadik lehetőség, hogy egy kapcsolót iktatsz be az áramkörbe, így te döntöd el, mikor legyen áram alatt az aljzat. Szerintem öngól úgy megcsinálni, hogy csak ráadott gyújtásnál legyen használható. Ha álló helyben akarod valamihez használni (és nem akarod járatni a motort), akkor rá kell adnod a gyújtást, benne kell hagynod a kulcsot. Nem tudom, az FZ6-nak kikapcsolható-e a tompítottja... Ha akkutöltő csatlakozónak is akarod használni (FZ6-nál praktikus egy ilyen, mert jól eldugták az akksit), akkor sem jó, ha csak gyújtással működik. Szerintem a legjobb megoldás, ha fixen az akkura van kötve egy kapcsoló közbeiktatásával.
USB-s töltő kérdés: a modern kapcsoló-üzemű tápegységek (igazából a mostani telefonok töltői és a kis USB-adapterek már mind ilyenek) elenyésző áramot vesznek fel, ha éppen nem töltenek semmit, tehát ez a gyakorlatban nem okozna gondot, de azért tény, ha olyan aljzat mellett döntötök, amibe be van építve az USB-aljzat, akkor úgy az igazi, ha nem kap folyamatosan áramot (kapcsoló). Egyébként lehet használni szivargyújtó-USB átalakítót is, amiről Phaser írt.
Vezeték. Ez egyszerű. Villamossági bolt, "közepes hangszóróvezeték", kb 1 mm átmérőjű optimális. Elbírja az áramot, és könnyebb kezelni, mint egy vékony hajszálat vagy egy vastag kolbászt.
Biztosíték! Fontos. Ha nincs beépítve az aljzatba, akkor külön szépen beiktatni. Minél közelebb az akkuhoz a pozitív oldalon, természetesen elérhető helyre. Kis üvegbiztosíték-foglalatot a legegyszerűbb bekötni, és az a legolcsóbb is. Ha nagyon profira akarod, akkor megnézed, hogy a gyári biztosítéktáblába lehet-e még betenni késeset.
Ha tudod, hogy csak telefont/GPS-t fogsz tölteni (akár USB-n, akár a szivargyújtón keresztül), akkor elég egy 5 Amperes.
Ha várható, hogy lesz nagyobb fogyasztó (pl. kompresszor, fűtött ruha), akkor akár 15-20 Amperes is kellhet.
Végül segítség, ha mégis csak gyújtásra kapcsoláskor szeretné valaki használni. Plusz egy alkatrész és egy kis pluszmunka. Sima autós relét kell beiktatni, és itt jön a képbe az a gyári vezeték, amin csak akkor van áram, ha a gyújtás rajta van. Ez a vezeték fogja a relét kapcsolni, ami így zárja az áramkört, ami ebben az esetben is kötelezően az akku két pólusát köti össze a szivargyújtón (és esetleg kapcsolón) keresztül.
Most abbahagyom, mert egyrészt ez már így is hosszú, másrészt mindjárt vége az ügyeletnek, mehetek haza...
Ha kérdés van, szívesen segítek.
Végezetül egy állatos kép elalváshoz. A frissen megszöktetett menhelyi kutyák segítenek a műhelyépítésnél...
Inkabb DID-nel maradnek, es Valkesz mar irta a tutit. Ha kicsit meg akarod fuszerezni, akkor valaszthatsz hozza kisebb fogaskereket elore (-1). Erosebb lesz indulasnal, minimalisan tobbet porog utazoba es kisebb lesz a vege par kmh-val. Szerintem megeri.
Én motoralkatresz.eu-tol vettem egy Oxford szivargyujto aljazatot (5000 + 750/1000,-Ft PK), ami garis, vizallo, biztositekos es sarus. Ezt bekotottem egy vettem egy Sencor USB atalkitot 2200-ert eDigitalban. A Sencor 2 allomasos es mindket dugoja 2.1 amperes, ami nekem fontos volt, es erdekes, hogy csak ezt talaltam. 0.8, 1, 1.5A nekem keves, szempont volt a 2 db 2A feletti. 8.000-ben allt meg, es hasznalhatom igyis-ugyis, plusz nem szivja az akksit. Nem a legolcsobb, de gyors (egy nap alatt meg volt minden) , tartos, megbizhato megoldas volt.
Sziasztok!
Lanc csere lesz a paripan. 2005os FZ6-rol lenne szó. Segítségeteket szeretném kérni a következőkben: RK v. DID v. AFAM lanc?
Illetve 520-525-530? Es 108 vagy 118???
Köszönöm előre is!
Van. De azt konnyebb otthon hagyni, elfelejteni feltolteni, mint a szivargyujtot. Meg menetkozben meg kell oldani a rogziteset. A kameram pl. masfel orat megy el. Az ieves estig, vagyis menetkozben kell a powerbank.
Nekem ez a kipu sokkal hangosabb mint az előd XJ6. Később majd talán....
A színt nagyon macera volt eltalálni, de sikerült. Ez a szín a kék és a fekete között billeg.
Mint már mondtam, vettem hozzá gyári idomokat, feketéket. Ezeket kellett festeni, azért gondoltam egy matricaszett gyártásra, fotó alapján.
Mivel a betűket felül kell lakkozni, és úgyis szét kell szedni, miért nem fújjuk telibe, gondoltam...
Miért nem veszel egy akkubankot? Egy gps elmegy vele simán egy napot,mobilt is tudsz vele tölteni,este meg felrakod töltőre a szálláson.
De van napelemes is....
Ugy ertettem, de lehet nem jol ertem, hogy az usb folyamatosan vesz fel aramot,, ezert nem jo, ha akksira van kotve. Nekem meg az lenne a praktikus, ha udb ajlzattal egybe epitett szivargyujto aljzatot rak ek a motora. Nagyjabol mindent usb-n toltok.
Kell egy olyan pontot keresni ahol akkor van feszültség ha a motor jár. De miért kell neked állandóra bedugott USB ? Kihúzod a szivargyújtó aljzatból, ha ilyen dugaszolható USB aljzatot veszel , amikor nem használod oszt jóvan! Vagy riasztó lesz rajta?
Engem is érdekel a téma, nemrég vettem egy ilyet: http://www.ebay.com/itm/262030669905. Még nincs beépítve, úgyhogy a tapasztalatokat nem tudom mondani. Viszont megkérdeztem pár hozzáértőt (pár gyakorló villamosmérnök), hogy probléma-e ha ezt beépítem. Ők azt mondták, hogy nyugodtan használhatom, csak a biztosítékot cserélték ki benne "jobbra". Egyébként mi a különbség az USB és a szivargyújtó aljzat között ami miatt az egyik fogyaszt a másik pedig nem?
Az áramot mindenképpen az akkuról kell kapnia az aljzatnak. Azért nem jó, ha keresel egy akármilyen gyári vezetéket, és abba kötöd bele, mert az a vezeték (és a biztosítékja, ha egyáltalán biztosított) nem biztos, hogy elbírja a terhelést, amit a szivargyújtótól még ráadásba kap. Jó esetben kiégeti a biztosítékot, legrosszabb esetben még a tűzkár is benne van. Mindez azért lényeges, mert a szivargyújtóra az ember nagyon könnyen rá tud kötni akár 100 Watt feletti fogyasztó(ka)t is. A GPS-ek és a modern telefonok is már simán felvesznek 1-2 Ampert, de a fűtött ruházatról vagy akár egy hordozható kompresszorról már ne is beszéljünk. Tehát ismétlem, áramot NEM GYÁRI VEZETÉKRŐL, hanem az AKKURÓL.
Ezután azt kell eldönteni, hogy csak akkor akarod használni, ha a gyújtás rá van adva, vagy akkor is, ha nincs. Harmadik lehetőség, hogy egy kapcsolót iktatsz be az áramkörbe, így te döntöd el, mikor legyen áram alatt az aljzat. Szerintem öngól úgy megcsinálni, hogy csak ráadott gyújtásnál legyen használható. Ha álló helyben akarod valamihez használni (és nem akarod járatni a motort), akkor rá kell adnod a gyújtást, benne kell hagynod a kulcsot. Nem tudom, az FZ6-nak kikapcsolható-e a tompítottja... Ha akkutöltő csatlakozónak is akarod használni (FZ6-nál praktikus egy ilyen, mert jól eldugták az akksit), akkor sem jó, ha csak gyújtással működik. Szerintem a legjobb megoldás, ha fixen az akkura van kötve egy kapcsoló közbeiktatásával.
USB-s töltő kérdés: a modern kapcsoló-üzemű tápegységek (igazából a mostani telefonok töltői és a kis USB-adapterek már mind ilyenek) elenyésző áramot vesznek fel, ha éppen nem töltenek semmit, tehát ez a gyakorlatban nem okozna gondot, de azért tény, ha olyan aljzat mellett döntötök, amibe be van építve az USB-aljzat, akkor úgy az igazi, ha nem kap folyamatosan áramot (kapcsoló). Egyébként lehet használni szivargyújtó-USB átalakítót is, amiről Phaser írt.
Vezeték. Ez egyszerű. Villamossági bolt, "közepes hangszóróvezeték", kb 1 mm átmérőjű optimális. Elbírja az áramot, és könnyebb kezelni, mint egy vékony hajszálat vagy egy vastag kolbászt.
Biztosíték! Fontos. Ha nincs beépítve az aljzatba, akkor külön szépen beiktatni. Minél közelebb az akkuhoz a pozitív oldalon, természetesen elérhető helyre. Kis üvegbiztosíték-foglalatot a legegyszerűbb bekötni, és az a legolcsóbb is. Ha nagyon profira akarod, akkor megnézed, hogy a gyári biztosítéktáblába lehet-e még betenni késeset.
Ha tudod, hogy csak telefont/GPS-t fogsz tölteni (akár USB-n, akár a szivargyújtón keresztül), akkor elég egy 5 Amperes.
Ha várható, hogy lesz nagyobb fogyasztó (pl. kompresszor, fűtött ruha), akkor akár 15-20 Amperes is kellhet.
Végül segítség, ha mégis csak gyújtásra kapcsoláskor szeretné valaki használni. Plusz egy alkatrész és egy kis pluszmunka. Sima autós relét kell beiktatni, és itt jön a képbe az a gyári vezeték, amin csak akkor van áram, ha a gyújtás rajta van. Ez a vezeték fogja a relét kapcsolni, ami így zárja az áramkört, ami ebben az esetben is kötelezően az akku két pólusát köti össze a szivargyújtón (és esetleg kapcsolón) keresztül.
Most abbahagyom, mert egyrészt ez már így is hosszú, másrészt mindjárt vége az ügyeletnek, mehetek haza...
Ha kérdés van, szívesen segítek.
Végezetül egy állatos kép elalváshoz. A frissen megszöktetett menhelyi kutyák segítenek a műhelyépítésnél...
Lanc csere lesz a paripan. 2005os FZ6-rol lenne szó. Segítségeteket szeretném kérni a következőkben: RK v. DID v. AFAM lanc?
Illetve 520-525-530? Es 108 vagy 118???
Köszönöm előre is!
Ez a srác Fz6-osokat bont, sztem beszélj vele:
http://www.jofogas.hu/pest/Yamaha_fz6_bontodik_46420631.htm?first=1
ilyet vettem, remélem a kapcsoló az USB-t kapcsolja, és direktbe köthetem az akkura...
Döntöttetek, lesz közös gurulás?
Ha igen, mikor?
A színt nagyon macera volt eltalálni, de sikerült. Ez a szín a kék és a fekete között billeg.
Mint már mondtam, vettem hozzá gyári idomokat, feketéket. Ezeket kellett festeni, azért gondoltam egy matricaszett gyártásra, fotó alapján.
Mivel a betűket felül kell lakkozni, és úgyis szét kell szedni, miért nem fújjuk telibe, gondoltam...
De van napelemes is....