Nekem ez a 9. év hogy motorozok. Mióta megvan a Diversion, jóval kevesebbet megyek mint előtte.. de így alakult. Mindegy... De még így is 10k fölött van az átlagom... és azokban az években amikor a legkevesebbet mentem, elég nyomorultul is éreztem magam, de még akkor is több kilométer gyűlt, mint a visszaosztott átlagos hirdetési éves futásteljesítmények szoktak lenni. Éppen ezért vagyok szkeptikus szinte az összes eladó (látókörömben lévő) motor futásteljesítményt illetően. Nyilván ha valakinek van egyszerre 2-3 motorja is, az más, mert három felé nem lehet szakadni... de a többség (gondolom én) az egy motort tart.
Ahonnan dömpingszám jönnek be a használt motorok ott már vagy 4-5 éve a válság előtti szinten, ma meg már rég fölötte van a gazdaság. Szóval lehet hogy itthon még sokan tologatják a garázsban jobbra-balra a motorjukat anélkül hogy használnák is, meg nyögik még a devizahitelüket, vagy ami maradt belőle, de a kereskedők által behozott motorok általában nem ilyen gazdáktól kerülnek ide.
Tavaly már én is alig használtam a Diversiont, idén még annyira se szeretném, el is akarom adni, csak vinné már el valaki, mert tartogatni hülyeség, ha rendesen használni úgysem akarom.
A másik hozzászólásodra, ha a pénz-idő-kedv hármas csak ritkán van meg, akkor is ha elmegy az ember 4 napra motorozni az megvan legalább 2000 kilométer.. ehhez hozzájön pár megmozgató karika a lakóhely környékén, vagy 2-3 évente óhatatlanul beeshet egy 7-10 napos motorozás is, akkor már nagyon lazán összejön alsó hangon is a 6-7 ezres átlag futás, úgy hogy közlekedésre be sincs fogva a motor.
Ha nincs lóvé motorozni, ha van motor akkor meg úgyis használva lesz, ha másra nem, ingázásra (ami igazából egy bizonyos idő után persze anyagilag szintén hülyeség).
Aki pedig nem valami kultusztárgyat őrizget, ami majd egyszer sokat fog érni, ha addig nem használják el, az tisztán pénzügyi szempontból nézve hülye lenne évi 1-2-3 ezer kilométerért őrizgetni a relatív fiatal motorját. A hely sincs ingyen ahol tartani lehet, a folyamatos értékvesztésről nem is beszélve...
szerintem ez a futás teljesítmény nem rossz itthon.Kíváncsi lennék egy statisztikára,de szerintem a motor tulajoknak a 70-80% nem éri el ezt az évi futást.
Tolem aztan kerdezhetsz ilyet, azt se tudom, mi fan terem a vezermulanc, nemhgy a vezermulanc rezonancia. De vezermu lanc feszito (ha van olyan) ket eve lett cserelve.
Én évente a Pannóniával is, kb 12-13-ezret mentem. Igaz most közbe jött az XJ6-valamint az FZ1 de a 13 ezret szerintem, ha osztva is, de tartom évente.
Ja, soha nem voltam hosszabb túrán....
Tehát lehet szorozni, mennyi lenne benne, ha......
Megint lehagyta a felét.
Szóval: néha fura hangja van a vasnak. Ha 3000-től meghúzom erősen (mondjuk hatodikban), akkor brumis hangja lesz. Utána kisimul. Lehet, hogy a 3000 még alacsony neki?
Hááát, tudomásul kell venni, hogy a motorozás a jobb helyeken hobbi és nem közlekedési eszköz. A hobbit meg akkor úzi az ember amikor ráér és kedve van az meg lehet, hogy ritka konstelláció így könnyen lehet, hogy vannak kevés km.-es öreg gépek, persze ahol közlekedésre használják vagy nyuggerek (esetleg sok jómódü) vannak sok szabadidővel és pénzzel ott nyilván ritka a kevés km.
Ritka, de a válságosdi óta előfordulhat, én pl. 5 éve vettem és összesen 20000-et mentem ezalatt és 20-al vettem (ez lehet visszatekert) és 14 éves, ha így megy 20 éves korára 55 lesz benne és ezt ugye senki nem hiszi majd el.
Nem. De egy valós, nagyságrendileg 30 ezret futott motor, függetlenül a korától, az még szinte újszerűen néz ki, és javarészt gyári rajta minden. Ez az a futásteljesítmény ahol a gyári első szerelésű cuccok (az abroncsok kivételével) épp a cseréhez közelednek, vagy pont a csere utáni első szettek vannak rajta.
A másik, hogy a nyugatiak se teljesen hülyék. Ha egy motor jó, keveset futott akkor azt nem fogják bagóért eladni... pláne nem annyiért, hogy az itthoni, már honosított és a kereskedő vagy kupec hasznával is növelt ár alacsonyabb legyen mint a kinti hirdetési átlagár.
Mi a feltűnően sok? Beírtam a hahun a keresőbe hogy FZ, meg hogy több mint 900 köbcenti. Lett 46 találat, és ezekből csak 10 olyan van amit 50k km fölött hirdetnek. Nem mondanám én ezt olyan bődületesen jó aránynak. Van egy rakás 10 éves meg idősebb motor ilyen huszon meg harmincezresre lehazudott futásteljesítménnyel. Amiket nyilván ha amúgy jók, lazán meg szabad venni, csak aki ezeket az óraállás miatt veszi meg, vagy azért fizet többet az egy komplett idióta.
A hihető kilométeróra állású motoroknak a másik baja, hogy lehet végtelen időkig hirdetni, mert ahogy szóba kerül a dolog 10-ből 9 vevőjelöltnek több kérdése nem is lesz a maradék 1 pedig csak azért szán rá időt, hogy referenciája legyen egy lehazudott óraállású géphez, ami ha szemre kicsit jobb állapotban lesz mint a valós "sokat" futott, akkor már mehet is az önbecsapó hadművelet, hogy akkor annak tuti valós az óraállása, vagy csak "kicsit" tekerték meg..
Tavaly már én is alig használtam a Diversiont, idén még annyira se szeretném, el is akarom adni, csak vinné már el valaki, mert tartogatni hülyeség, ha rendesen használni úgysem akarom.
A másik hozzászólásodra, ha a pénz-idő-kedv hármas csak ritkán van meg, akkor is ha elmegy az ember 4 napra motorozni az megvan legalább 2000 kilométer.. ehhez hozzájön pár megmozgató karika a lakóhely környékén, vagy 2-3 évente óhatatlanul beeshet egy 7-10 napos motorozás is, akkor már nagyon lazán összejön alsó hangon is a 6-7 ezres átlag futás, úgy hogy közlekedésre be sincs fogva a motor.
Ha nincs lóvé motorozni, ha van motor akkor meg úgyis használva lesz, ha másra nem, ingázásra (ami igazából egy bizonyos idő után persze anyagilag szintén hülyeség).
Aki pedig nem valami kultusztárgyat őrizget, ami majd egyszer sokat fog érni, ha addig nem használják el, az tisztán pénzügyi szempontból nézve hülye lenne évi 1-2-3 ezer kilométerért őrizgetni a relatív fiatal motorját. A hely sincs ingyen ahol tartani lehet, a folyamatos értékvesztésről nem is beszélve...
Ja, soha nem voltam hosszabb túrán....
Tehát lehet szorozni, mennyi lenne benne, ha......
Szóval: néha fura hangja van a vasnak. Ha 3000-től meghúzom erősen (mondjuk hatodikban), akkor brumis hangja lesz. Utána kisimul. Lehet, hogy a 3000 még alacsony neki?
Most sírjak vagy nevessek?
Feltunoen sok az 50ezer felett futott fz a tobbi tipushoz kepest. Igen, feltunoen sok. Na Szia!
A másik, hogy a nyugatiak se teljesen hülyék. Ha egy motor jó, keveset futott akkor azt nem fogják bagóért eladni... pláne nem annyiért, hogy az itthoni, már honosított és a kereskedő vagy kupec hasznával is növelt ár alacsonyabb legyen mint a kinti hirdetési átlagár.
A hihető kilométeróra állású motoroknak a másik baja, hogy lehet végtelen időkig hirdetni, mert ahogy szóba kerül a dolog 10-ből 9 vevőjelöltnek több kérdése nem is lesz a maradék 1 pedig csak azért szán rá időt, hogy referenciája legyen egy lehazudott óraállású géphez, ami ha szemre kicsit jobb állapotban lesz mint a valós "sokat" futott, akkor már mehet is az önbecsapó hadművelet, hogy akkor annak tuti valós az óraállása, vagy csak "kicsit" tekerték meg..