Ha úgy nézzük minél több az egy évre vetített átlagos futásteljesítmény, annál kedvezőbb lehet a hidegindítás/megtett kilométer aránya. Csak ezeket hajlamosak a vevők nem végiggondolni.. pedig hidegindításnál többet kopik a motor, mint amikor egyhuzamban kimotorozzák/kiautózzák a teljes tankot. Mégis az utóbbit lesz nehezebb eladni..vicces lenne ha lenne külön számlálója a hidegindításoknak is, lennének meglepődések..főleg a városi autók esetében.
Én kb. egy hónapig kerestem nagy Fazert, 5-6 éves, és max 20000 ezerel, hogy én akartam kimenni érte.
Volt is belőle, választék,de vagy elvitték mire lebeszéltem, vagy túl messze volt. Árban jóval drágábbak voltak: rendszámozva kb 2,3 misitől felfelé.
De ezek vélhetően nem tekertek és nem sérültek. Ha neppertől import motort veszel esélytelen, hogy ne legyen tekerve, vagy sérült.
Ezt nézegettem még, csak ugye az ára, meg a km.....
Amikor az FZ6-ot vettem, voltam megnézni egy 2006-os elsőgazdás, mo-i CBR600 F4i-t, 36e km-rel...
Az tényleg nem hagyta el a várost, de kopott gumikkal, olyan lánccal adta a srác , hogy már a középső sztenderen futott alul a lánc(!)
Évi 5e km ment el neki csak a városi huzatgatásokkal, gyorsulgatásokkal... vajon melyik a jobb? Egy 60e km-es túrázós üzemmód, vagy 36e km a városban?
Tudom, hogy nem fog egy fillérrel sem többet érni, amúgy se ér sokat, egészen egyszerűen a mostani életritmusom mellet ennyi a km. Volt, hogy két kötelező között (ami ugye egy év) 2700 km-t mentem. :-)
Már kinőttem abból, hogy a klotyóra is gyalog. Persze ez régen másként volt, volt, hogy a kocsi munkaeszközként is funkcionált. Most 8 éve 15 perc BKV-ra dolgozom az otthonomtól, felesleges kocsiba ülni. És mivel - ez a motorverzió rossz döntés volt anno - autópályára nem való a verdám, nehezen indulok neki, inkább csak ha muszáj egy-egy vidéki versenyre, de már jobb szeretek beülni valaki mellé.
Igen, és az import használt motorokat (teszem azt Fz6-ot) majd 8-10 évesen kidobálnak az olaszok vagy németek 1500-2000 euroért, valós kevés futással, hogy utána itthon lehessen 850-ért adni a kereskedőnek? Hát a f*szt. Az ilyen motorok ott is drágák. Igazából nagyon sok típusnak magasabb ára van nyugaton mint itt, valahogy mégis ide kerül az import cucc, "patika" állapotban, az összes magyar bürokratikus teherrel és a kereskedő hasznával is olcsóbban mint a kinti átlagár. Persze, van pár valós keveset futott a piacon, néha jó áron is, de a többség az nem ez, mégis mind 25-50 közötti futású. A kereskedő, ha nem rendelésre hoz akkor a kínálat legaljáról vásárol be.. km futás függetlenül, tűrhető megjelenésű motorokat keres, amin aztán kereshet.
136 ezer kilométerrel árulom a Diversiont, amit 97-ben helyeztek elsőnek forgalomba, ez nincs évi 8 ezres átlag futás. 4 éve van meg, beletettem 26-ot, úgy hogy tavaly már 3000 se ment bele, mert nem használtam. Na ha én úgy beletettem egy motorba 4 év alatt 26-ot hogy fájdalmasan keveset motoroztam vele, akkor hová a 30 ezres vevői elvárás... vagy a többség csak garázs-fagyizó távra veszi a gépet, mutogatni?
Állítom ha csak 50 ezerrel hirdettem volna meg, sokkal több érdeklődő keresett volna mint így.. csak akkor meg mit mondjak? A 15 éves gépet 24 ezerrel vettem 4 éve?
(ismertem egy R1 tulajt, gyakorlatilag nem hagyta el vele a várost )
Fiatal korban motorral mentek mindenhova, ( Fiam 30 ezret ment nem egész 2-év alatt) normális az évi 5-10 ezer. Aztán 30-35 évesen megunod az idősebb vasakat és beruházol egy új nagyvasra. Első évben még használod, majd fokozatosan a munkád, család, gyerekek miatt elő sem veszed. Túrázni is csak 4-en mentek kocsival:-) Mikor öt éves lesz megy is piacra, mert már két éve nem is ültél rajta.
Az előző akkor 4 éves motorom 17 ezerrel vettem. Okmányiroda szerint ezeret futott két év alatt. Az eredeti Japán gyártású gumikat 20 ezernél cseréltem, tehát hihető is a futása.
Az ilyen autókon általában azért látszik az hogy nem mismásolják el a dolgokat. Ugyan lényegesen többet nem fognak adni érte, mint a 200-250 ezret futott, tetszőleges óraállású társaiért, de valószínűleg eladhatóbb lesz legalább.
Van pár ismerősöm akik évi 5 alatt tettek a szalonból kitolt autóikba (ugyan így vezetgetik a tankolást, meg a többi ilyen filléres tételt, mintha ettől lenne drága az autózásuk, az ülésre meg külön huzatot húznak, mintha az autó teljes élettartamát az a szövet nem bírná ki (kibírja) és ki vannak akadva ha 1 literrel több volt az átlagfogyasztás mint a megszokott), és olyat is ismerek aki évi 80 körül meg felette megy.. valamint pár alkalommal segítettem én is kiglancolni kereskedőnek import használt autót, amikor trágyadombokat kellett átlagos vagy annál jobb megjelenésűvé tenni.
Aki látott már 5 éves autót valós 250-300 ezerrel az nem fogja benyalni ugyan ezt az autót 5 évvel később 180 ezret futottnak (vagy ha igen, tisztában van vele hogy egy helyrepofozott belterű 400 ezret futott autót vesz). Az a baj, hogy itthon nagyon kevés olyan ember van a használt autó (..és motor) vásárlók között akinek személyes tapasztalata lenne arról, hogy hogyan kopik egy jármű az élete első 5-6 évében, intenzív, vagy közepesen intenzív használat mellett, így viszonyítási alapjuk sincs, és úgy megvesznek egy szép állapotú 350 ezret futott autót fele ennyi kilométerrel mint a pinty, mert egy normális minőségű autó ennyi kilométerrel is még tök vállalható, zörgésmentes, csak minimálisan kopott belsővel rendelkezhet. Aztán persze ebből születnek azok az urbán legendek, hogy (óra szerint) 240 ezernél vagy hamarabb kifekszik egy-egy fontosabb alkatrész a 10 + éves dízel passaton.. ami persze egy vicc.
Persze...
A gond ott van, ha valaki elmegy évi 6.000 km-t, de elvárja, hogy egy 11 éves motorban tuti 30e km legyen, és persze olcsó is legyen...
Egy fazerben szerintem 60e km nem sok, de tény hogy ebben az országban ez szinte már eladhatatlan, ha 15 éves a motor, akkor is!
Mondjuk nekem is nehéz lesz bizonyítanom, hogy a 10 éves autómban valóban 45eKm van. Szervízkönyv ide, szervízkönyv oda. Meg minden tankolás pontos adata.
Itt a lényeg, tök reális az évi 8 ezer km körüli futás.. aminek igazából a duplája se irreális. Szóval aki ennek ellenére elhiszi, hogy egy nem makulátlan 10 éves motorban van 30 ezer kilométer (utcán használt motor valós 30 ezer kilométerrel szinte pont úgy néz ki mint egy 1-2 szezont futott, kvázi új), na az meg is érdemli hogy átverjék.
Csak ha mindenki tisztában van vele hogy évente ennyit lazán ő is, meg bárki más is elmotorozgat egy évben.. akkor mi az istenért fáj hogy az új ár negyede körül vagy alatta hirdetett 10 éves motorban van már 80-100 ezer kilométer, az újkori áruk hatodáért-hetedéért kínált 15-20 éves motorokban meg teljesen biztosan megvan már a 100 ezres futás, ami már inkább a 150-hez van közelebb mint a 100-hoz.
Ez is benne van a pakliban, ezzel nem tudsz mit csinálni.
Ilyen velem is előfordult, hogy új, két hetes, parkoló autómat arréb tolt agy tolató kamion...
A Harmatinál néztem 4,5 misi a nagy Fazer ára. Nem az elcsúszásból eredő károk miatt nem venném meg.
ezt nézem. bár nem tudom, mennyire sok ez a 60eKm benne.
És még ezt nézem, de ezzel szerintem már nem biztos, hogy meg tudnék árban egyezni:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_fz6-s_fazer_mo-i.serulesment._elso_tulaj-9905602
Lehet,hogy te lemetél 45 e km probléma nélkül, de amikor piros lámpánál nem állnak meg mögötted és kiverik a motort alólad...
Szóval nem feltétlen magad miatt töröd össze a motort, sajnos mindkét eset előfordulhat és ez a motorozásban nagy rizikó...
Azért ez nem teljesen így van. Nem mondom, én is borultam már, de ez nagyon régen volt. Most vettem hozzá a gyári idomot nem kevés pénzér, durva lenne ha történne valami velem....Ahogy számolom 45 ezret mentem probléma nélkül néhány év alatt.
Ha van rá mód, akkor vigyél magaddal valakit akinek nagy tapasztalata van a motorokkal. (Idom lehet hogy nem is olyan nagy hátrány). Tavaly én kollégát kértem meg a motormustrára - mondjuk akkor még jogsim sem volt, motoros tapasztalat kb 3-5 km Simson/Babetta 14-15 éves korból). Első kiszemelt mocinál (CBF600) fél órát nézegette innen/onnan zseblámpával... No azt a paripát 2 nap múlva elvitték, sikerült még belefutni egy bontóból feljavított GSF650S-be, utána találtam a jelenlegi FZ6-ot. Az enyém "csak" 78 LE (papíron A2-es), de nekem bőven elég, sőt...
Volt is belőle, választék,de vagy elvitték mire lebeszéltem, vagy túl messze volt. Árban jóval drágábbak voltak: rendszámozva kb 2,3 misitől felfelé.
De ezek vélhetően nem tekertek és nem sérültek. Ha neppertől import motort veszel esélytelen, hogy ne legyen tekerve, vagy sérült.
Ezt nézegettem még, csak ugye az ára, meg a km.....
Az tényleg nem hagyta el a várost, de kopott gumikkal, olyan lánccal adta a srác , hogy már a középső sztenderen futott alul a lánc(!)
Évi 5e km ment el neki csak a városi huzatgatásokkal, gyorsulgatásokkal... vajon melyik a jobb? Egy 60e km-es túrázós üzemmód, vagy 36e km a városban?
Már kinőttem abból, hogy a klotyóra is gyalog. Persze ez régen másként volt, volt, hogy a kocsi munkaeszközként is funkcionált. Most 8 éve 15 perc BKV-ra dolgozom az otthonomtól, felesleges kocsiba ülni. És mivel - ez a motorverzió rossz döntés volt anno - autópályára nem való a verdám, nehezen indulok neki, inkább csak ha muszáj egy-egy vidéki versenyre, de már jobb szeretek beülni valaki mellé.
Csak utánfutón, és rendszám sem volt rajta:-)))
Állítom ha csak 50 ezerrel hirdettem volna meg, sokkal több érdeklődő keresett volna mint így.. csak akkor meg mit mondjak? A 15 éves gépet 24 ezerrel vettem 4 éve?
(ismertem egy R1 tulajt, gyakorlatilag nem hagyta el vele a várost )
Az előző akkor 4 éves motorom 17 ezerrel vettem. Okmányiroda szerint ezeret futott két év alatt. Az eredeti Japán gyártású gumikat 20 ezernél cseréltem, tehát hihető is a futása.
Van pár ismerősöm akik évi 5 alatt tettek a szalonból kitolt autóikba (ugyan így vezetgetik a tankolást, meg a többi ilyen filléres tételt, mintha ettől lenne drága az autózásuk, az ülésre meg külön huzatot húznak, mintha az autó teljes élettartamát az a szövet nem bírná ki (kibírja) és ki vannak akadva ha 1 literrel több volt az átlagfogyasztás mint a megszokott), és olyat is ismerek aki évi 80 körül meg felette megy.. valamint pár alkalommal segítettem én is kiglancolni kereskedőnek import használt autót, amikor trágyadombokat kellett átlagos vagy annál jobb megjelenésűvé tenni.
Aki látott már 5 éves autót valós 250-300 ezerrel az nem fogja benyalni ugyan ezt az autót 5 évvel később 180 ezret futottnak (vagy ha igen, tisztában van vele hogy egy helyrepofozott belterű 400 ezret futott autót vesz). Az a baj, hogy itthon nagyon kevés olyan ember van a használt autó (..és motor) vásárlók között akinek személyes tapasztalata lenne arról, hogy hogyan kopik egy jármű az élete első 5-6 évében, intenzív, vagy közepesen intenzív használat mellett, így viszonyítási alapjuk sincs, és úgy megvesznek egy szép állapotú 350 ezret futott autót fele ennyi kilométerrel mint a pinty, mert egy normális minőségű autó ennyi kilométerrel is még tök vállalható, zörgésmentes, csak minimálisan kopott belsővel rendelkezhet. Aztán persze ebből születnek azok az urbán legendek, hogy (óra szerint) 240 ezernél vagy hamarabb kifekszik egy-egy fontosabb alkatrész a 10 + éves dízel passaton.. ami persze egy vicc.
A gond ott van, ha valaki elmegy évi 6.000 km-t, de elvárja, hogy egy 11 éves motorban tuti 30e km legyen, és persze olcsó is legyen...
Egy fazerben szerintem 60e km nem sok, de tény hogy ebben az országban ez szinte már eladhatatlan, ha 15 éves a motor, akkor is!
Csak ha mindenki tisztában van vele hogy évente ennyit lazán ő is, meg bárki más is elmotorozgat egy évben.. akkor mi az istenért fáj hogy az új ár negyede körül vagy alatta hirdetett 10 éves motorban van már 80-100 ezer kilométer, az újkori áruk hatodáért-hetedéért kínált 15-20 éves motorokban meg teljesen biztosan megvan már a 100 ezres futás, ami már inkább a 150-hez van közelebb mint a 100-hoz.
vagy a 20e est 50e rel.
Ilyen velem is előfordult, hogy új, két hetes, parkoló autómat arréb tolt agy tolató kamion...
A Harmatinál néztem 4,5 misi a nagy Fazer ára. Nem az elcsúszásból eredő károk miatt nem venném meg.
ezt nézem. bár nem tudom, mennyire sok ez a 60eKm benne.
És még ezt nézem, de ezzel szerintem már nem biztos, hogy meg tudnék árban egyezni:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_fz6-s_fazer_mo-i.serulesment._elso_tulaj-9905602
Szóval nem feltétlen magad miatt töröd össze a motort, sajnos mindkét eset előfordulhat és ez a motorozásban nagy rizikó...