Köszönöm, hogy leírtad a tapasztalatodat! Én már cseréltem kettő trafót is, viszont ilyen-olyan szálak még mindig visszavezetnek oda, hogy azzal/akörül lehet a baj.
Új felvetés, uraim:
Tegyük fel, a Coil (spark plug) körül van a gond... mi adhat ugyanolyan szimptómákat, mintha rossz lenne a coil, feltételezve, hogy mind a 4 jó / feltételezve, hogy valamely coillal összefüggő egyéb alkatrész a hibás. Érthető, mire gondolok?
Szia!nekem is pont ez volt a bajom,kihagyogatott melegen,2 ezres fordulatig kinlódott,majd gyertyacsere után párszáz km-ig volt jó.egy bontott trafó oldotta meg,a diagnosztikai menüvel szikráztattam,közben füleltem,ès a kettes henger jött ki hunyónak,annál alig,vagy egyáltalán nem hallottam,hogy szikrázna.igaz az enyèm R6,de ebben az esetben nem számít.èn 83 ezer km-nèl járok.
Pofáraestem,1x generátordeklire,majd az év végén a kopasz ugyanoda ugyanott.
Na ez valszeg megüthette annyira a generátort hogy aszigetelés megadta magát egy év alatt.
Ezután fasz voltam de legfőképp nagyon sóher és nem gyári bontott cuccot vettem hanem egy kókler céget bíztam meg a tekerecseléssel.
Nem gyári vastagságú és menetszámú volt a tekercselés.
KB 1500-1600-at birt.
És került 15K-ba.A gyári bontott már túl van 3000 en probléma nélkül 32k-ért.
Fesszabok mérés szerint jók mind amiket vettem kivétel a mecseki.
Az hőhatásra nem stabil bár még tűréshatáron van csak ingadozik a töltőfesz.
Mivel az allján hátul van elhelyezve és elég sok víz éri a mecseki meg nem szigetelt csak cseppállásra lekezeltem plastidippel.
Ezért ingadozhat,tulmelegszik.A gyári shindengeneknek ilyen gondjuk nincs.Azok érdekes tesztadatokkal rendelkeztek,motobees-es srác nézte az eredetit nem jónak ítélte de egy német és egy ricsibontós is teljesen ugyanolyan adatokkal birt így szerintem nem rosszak csak a diódák máshogy engednek át.
Beépítve stabil 14,2 fordulatra a fesz végig.
KB ennyi.Gyári alkatrésszel tök nyugi,spúrságból nem gyári szívás.
Egyik azt mondta - ismerősi szinten vagyunk, nem csak fizető vendégként tart számon -, ne foglalkozzak vele, akkor hozzam vissza, mikor nagyon csúnya hangja van/nem indul.
Engem zavar, mert mikor alsó fordulaton váltok, megugrik, illetve ha tartanám az 50-et városban, rángat.
A diagnosztika pedig ilyen szokott lenni.
A nem kézenfekvő,mérhető,időszakos hibáknál igen sok munkaóra jöhet ki.
Vagy csak egy étig is tolja a szerrelő a kocsinak egy hibatároló obd,vel mire előbujik miaz.
És mivel nincs obd-d csak a szakértelmen,tapasztalaton múlik.
Ha nincs akkor a cserélgetés izzasztó melója marad.
Tényleg nem várhatom el, hogy valaki kézrátétellel megmondja a baját, de azt sem szeretném, ha én innám meg a levél annak, ha valaki kevésbé hozzáértő és kiszámláz 10 óra munkadíjat, mert "kereste a problémát", illetve megcsinál rajta 6 szolgáltatást és a végén kijön egy 60.000 Forintos számla, holott a tényleges problémát 1 óra volt megcsinálni és 10.000 Forintba került. Ja, és akkor ez is fel lesz számolva, ugye. Én sajnos így képzelem el a szervizek egy részét (és nem a hozzánemértés miatt!), a maszekoknak meg néha nincs elég szerszámuk/eszközük, vagy tapasztalatuk, hogy alapvetően gyorsan rájöjjenek a hibára. Nem akarok leírni senkit és semmit, csak sokfélét hall az ember motoros körökben.
Ezzel a gonddal az a gáz, hogy mivel nem ír ki hibát elég nehéz behatárolni. egy haverral szépen cserélgetni a cuccost darabonként és akkor talán kijön, amúgy mindenki ötletel, hogy mitől van, ez nem tapus specifikus, előfordul más gépeknél is alkalmanként, ötletem lenne bőven mert már próbáltam egy csomó dolgot, de vagy sikerült vagy nem, de pl. könnyen lehetnek az injektorok is. ......bízni pedig ilyen hibánál senkiben, senki nem tudja a tutit csak próbálkozik és ha szerencséje van pont beletalál.
Azokról is derült már ki, hogy olyan szolgáltatást számláztak ki, amit nem is végeztek el... Mondjuk az illetőnek már mindegy, de a fizető családnak nem.
Javitas: nem tartotta szuksegszeruenk ellenorizni, mert szerinte nincs vele baj. Miutan rakototte gepre (nem tudom, digis-e) az is azt mondta, hogy minden jo.
Ugy dontottem, hogy miutan kesz a video, elviszem Yamaha szervizbe, ahol meg tudom mutatni, es nem kell probalgassak, meg hitetlenkedjenek.
"felesleges megcsinálni"
De mégis tökéletes lett? akkor csak kellet állítani?
A digitálist nem véletlen írtam, mert azoknak van egy csomó funkciója, amiből sok mindenre lehet következtetni. Gondolom azok is rendben vannak akkor.
Injektorszinkron nem regen lett csinalva. Szerelom azt mondta, hogy szerinte felesleges megcsinalni, de en szerettem volna biztosra menni. Tokeletes is lett, nincs hiba benne.
Ha jól, értelmezem akkor már van benne kilométer rendesen. Én ezek után egy normális szinkronnal kezdeném hiba keresést. Minden képen digitális! Szinkron mikor volt rajta csinálva utoljára?
A TPS szenzort azért nem ártana oszcilloszkópra kötni, csak azzal lehet 100%-osan kizárni az esetleges hibalehetőséget! A beépített öndiagnosztika jó dolog, és hasznos, de nem mindig mérvadó.
Ami nem valószínű, hogy a hibához köthető, de nem árt ellenőrizni, a gyertyapipákra menő nagyfesz kábeleket! Letekerni a pipákat a kábelekről, mert 8-10 éves gépeknél simán előfordulhat az oxidáció. Olyankor zöldes színű a kábel végében a vezeték, nem pedig szép vöröses réz.
Egyébként a hiba mögött én valamilyen elektronikai hibára tudnék gondolni. Nekem volt korábban olyan, hogy hülyeségeket írt a műszeregység, ugráltak az értékek teljesen véletlenszerűen, és reprodukálni se lehetett a hibát...de végül meglett a probléma forrása :)
Új felvetés, uraim:
Tegyük fel, a Coil (spark plug) körül van a gond... mi adhat ugyanolyan szimptómákat, mintha rossz lenne a coil, feltételezve, hogy mind a 4 jó / feltételezve, hogy valamely coillal összefüggő egyéb alkatrész a hibás. Érthető, mire gondolok?