Én azt nem értem hogy Te mit nem értesz és miket számolgatsz itt lentebb
Én gyorsan utána néztem pár anyagárnak, és csak a fékeknél ki tudtam hozni már egy cirka 18.000-es difit, plussz erre jön még rá a többi anyagárból származó különbözet. De ha nem veszem meg a 4 liter olajat egyben csak a 3-at akkor is minusz 2500.-
Különbözet kerekítve 25.000.-
Nekem megéri
Aksi beüzemelés 1500ért nekem kifejezetten tetszik! Felsavazzák, aztán töltik kicsit, majd berakják a helyére... Nem ez az a szerviz, aki mindenkivel cseréltetne mindent? Mintha már hallottam volna róluk. De lehet összetévesztem valakivel.
Namost én matekolok rosszul de EBC 20e-6200 az nálam 13800 nem 15000. a 7000-es hátsó sem 7600.Az olaj,olajszűrő,légszűrő sem 14800 hacsak nem a világ legolcsóbb légszűrőjét nézted fz6-hoz.
Azonkívül egy szervíz sem a két szép szemedért szerzi be az alkatrészeket.Sajnos ezt felszámolják.
Aztán ott vagy a vásárlással a mamzi aki a kis városkánk 12 nagyobb élelmiszerét mindennap végigutazza mert minden üzletben más cucc a legolcsóbb.
Ha minden terméket a legolcsóbb netes forrásból veszed annyiszor 1500 forint csúszik le a postacégek zsebében.
Így kerülhet az olcsó végülis drágábba.
Mostanában azt vettem észre hogy annyira rászokott mindenki a netre hogy a kézenfekvő helyi bolt már smafu.
Én pl a 3 liter motult és egy HF204-est kézbekapom 11e-ért ha hozzácsapom a gyári légszűrőt pont 20 rugóból megvagyok.
Hát, most itt neki ültem és hirtelen ezeken találtam kb 20.000.-et:
Olaj+olajszűrő+légszűrő: motul 5100 10w40-el 4L-el számolva 14.800.-
Fékbetétek:
-Első Brembo 15.000.-/2 pár Hátsó Brembo 7.600.-, hátsó tárcsa Brembo 24.000.-
- AP racing-ből szintén ilyen árban vannak, nem tudom melyik jobb. EBC-t tudom hogy jó, de szerintem ezekkel is simán elcsászkálok.
Kormánycsapágy: 11.500.-
Kuplungkinyomó csapágy Ferrodo 3.620.- + tömítés 1.630.-
Hűtőfolyadék kb. 2.000.-
Akksit nem szándékozom venni, majd azt csekkoltatom.
Van egy jó maszek szerelő majd kérek tőle egy munkadíj ajánlatot, kb a felére számítok.
Szerintem főleg a munkadíjon tudsz spórolni maszeknál.
Ami soknak tűnhet, az az első fékbetét, de a két tárcsára két csomag kell. Vásárláskor elsiklottam ezen én (is), úgy hívott fel az értékesítő, hogy látta, FZ1-em van, és direkt rendeltem-e csak egy csomaggal (1-ben 2 db van). Mély levegő után mondtam, hogy természetesen kettő kell, csak elfelejtettem, szóval 12 ezerrel még nőtt a végösszeg. Ííí. (nekem 24 volt a két első tárcsára)
Kaptam egy szép kis árajánlatot Mirekéktől, ami szerintem kicsit túlzó, ha már csak a motoralkatresz.eu árakat nézem, és még nagyon bele se bújtam a netbe. Az állapotfelmérés viszont abszolut korrekt. Bemásolom ide ha nem gond, mit szóltok hozzá?
Árajánlat
A piros színnel jelölt alkatrészek listája.
EBC szinter első fékbetétek: 19.980.- Ft
EBC organikus hátsó fékbetét: 6.990.- Ft
EBC hátsó féktárcsa: 34.990.- Ft
Japán utángyártott kormánycsapágy: 13.860.- Ft
Yamaha kuplung kinyomó csapágy + kuplung fedél tömítés: 8.665.- Ft
Hűtőfolyadék: 2.000.- Ft
MotoBatt akkumulátor: 13.975.- Ft
Motul 5100 + Yamaha szűrő + leeresztő alátét: 14.400.- Ft
Munkadíjak
Első fékbetét csere: 4.400.- Ft
Hátsó féktárcsa és fékbetét csere: 7.000.- Ft
Kormánycsapágy csere: 19.000.- Ft
Kuplung kinyomó csapágy csere: 10.000.- Ft
Hűtőfolyadék csere: 6.350.- Ft
Akkumulátor beüzemelés: 1.500.- Ft
Motorolaj csere: 2.800.- Ft
Kedvezmények
EBC kedvezmény (10%): -6.195.- Ft
Motul kedvezmény (10%): -990.- Ft
Munkadíj kedvezmény (25%): -12.760.- Ft
Végösszeg
Alkatrészek: 114.860.- Ft
Munkadíjak: 51.050.- Ft
Kedvezmények: -19.945.- Ft
Összesen: 145.965.- Ft
Megjegyzés
Ahhoz, hogy megállapítható legyen, hogy pontosan melyik alkatrész (a generátor vagy a feszültség szabályzó) miatt kevés az alapjárati töltés, további mérésre van szükség, a munkadíja kedvezményesen 2.600.- Ft. Amennyiben a 42 ezres szerviz még nem lett elvégezve, a fentieken kívül a szelephézag beállításra lesz szükség, aminek a kedvezményes munkadíja és a kb. 8db szelephézagoló lapka 30.000.- Ft.
FZ6-on nálam szerintem átlagsebesség-csökkenést hozott a sportkipu, mert egyszerűen annyira hangos volt tompító nélkül 130-140-nél, hogy sokkal többnek éreztem a sebességet.
Szia! Hát ez egy eredeti gyári szett volt. Azt hiszem valami 50 ezer körül volt az ára. Egy Erdélyi túra során tört le. Egy malajos jobb kanyarban kb 20-30-al meg lett csúsztatva. Meg is lett panaszolva, hogy "mi az hogy ennyitől letörik". A válasz végül is félig-meddig logikus volt. A bukógomának a célja nem az, hogy masszívan rá lehessen "támasztani" a gépet, hanem az, hogy nagyobb erőhatásra letörjön. Gondoljunk bele, ha nem öntvényből lenne, hanem mondjuk tömör acélból, nagyobb bukta során megnyomoríthatja a vázat is, vagy ha meghajlik betörheti a deknit is. Tehát csak "lendületcsillapításra" alkalmas. Nekem ez az álláspontom. Ha bukócsöved van, akkor az már más a leányzó fekvése. :)
A körülményeiről tudnál mesélni? Régebben volt szó a gyári vs. utángyártott bukógombákról, főleg az ár és minőség (hatékonyság) tekintetében. Ugye egyrészről az, hogy megéri-e az eredetit megvenni, másrészről, ha az utángyártott nem is olyan jó, vajon a "rossz" tervezésével okoz-e kárt a motorban, ha nem úgy és akkor törik, mikor kellene.
Köszi előre is!
Én gyorsan utána néztem pár anyagárnak, és csak a fékeknél ki tudtam hozni már egy cirka 18.000-es difit, plussz erre jön még rá a többi anyagárból származó különbözet. De ha nem veszem meg a 4 liter olajat egyben csak a 3-at akkor is minusz 2500.-
Különbözet kerekítve 25.000.-
Nekem megéri